Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verenpainelääkkeistä kyse

paineistettu N
16.09.2023 |

Onko kenelläkään riittänyt korkean verenpaineen hoitoon annettuna yksi lääke? Kun olen kysellyt tutuilta, joilla on lääkitys, on heillä kaikilla vähintään kaksi lääkettä. Itselläni nousi verenpaine todella korkealle ja lääkäri määräsi puhelinhaastattelun perusteella lääkkeeksi Losatrix 100 mg yhden vuorokaudessa. Olen nyt käyttänyt sitä 10 päivää, mutta vielä ainakaan ei ole laskenut. Pelkästään yksi lääke ei taida sitten tehota?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joku Amlodipin 10mg ja riitti. Itseasiassa en tarvitse enää sitäkään. Tein elämäntapakorjauksen.

Vierailija
2/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne lääkkeet kummoisia auta jos ei muuta ruokavaliota ja ala liikkumaan. Mullakin tutut syö useampaa lääkettä mutta elintavat on huonot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut yksi lääke 10mg käytössä ja pitää verenpaineen alhaalla. Suvussa on verenpainetautia joten mitkään remontit ei auta.

Vierailija
4/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni elämäntavoissa ei ole juuri korjaamista, koska olen hoikka, syön mielestäni suht terveellisesti, en polta, enkä käytä alkoholia. No stressitaso saattaa olla korkeakin, kun on sattunut yhtä jos toistakin. 

Kuinka kauan käytit Amlodipinia ja kuinka pian vaikutus alkoi näkyä?

Ap

Vierailija
5/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi lääke, Candemox.

Vierailija
6/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen yhden lääkkeen pitäisi vaikuttaa jo ekan vuorokautena.

Vierailija
7/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön samaa lääkettä, mutta nyt 50mg, mutta eihän lääkkeet heti vaikuta, vaan tarvitaan pitempi aikaväli kuin 10pv.

Vierailija
8/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen yhden lääkkeen pitäisi vaikuttaa jo ekan vuorokautena.

Kyllä verenpainelääkkeissä tyypillisesti menee pidempi aika, että vaikutus näkyy. Ainakin 2 vkoa pitäisi odottaa. Voi myös olla, että annosta pitää nostaa. Mulla kandesartaani ollut kymmenisen vuotta, välillä annosta on vaan nostettu.

Vierailija
9/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin verenpaine lääkkeen oton kun ylä paine laski alle sadan joka kerta.

Vierailija
10/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne lääkkeet kummoisia auta jos ei muuta ruokavaliota ja ala liikkumaan. Mullakin tutut syö useampaa lääkettä mutta elintavat on huonot.

Miten paljon sitä päivässä pitäisi Mielestäsi sitten liikkua ja mitä ruokavaliota syödä, jos geeneissä on verenpainetautia, jotta verenpaine saadaan normaaliksi?

Vierailija
11/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosia yksi lääke, mutta oli vähän puhetta annoksen tuplaamisesta, kun olisi syke ja verenpaine voineet olla alhaisemmatkin.

Sitten jäi uusimatta ja olin vuosia ilman, kunnes huono olo pakotti lääkäriin.

Ensin aloitettiin samalla beetasalpaajalla, mutta lääkärin soittoajalla myöhemmin tultiin siihen tulokseen että määräsi toisenkin lääkkeen.

En ole nyt taas tullut paineita mittailleeksi joten en oikeastaan tiedä tilannetta, tiedän vain etten pärjää ilman sykettä laskevaa lääkettä.

Vierailija
12/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Losatrixin maksimaalinen verenpainetta alentava vaikutus saavutetaan 36 viikon kuluttua hoidon aloittamisesta.

Vierailija
13/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi typo, 3-6 viikon kuluttua!

lue pakkausseloste kirjoitti:

Losatrixin maksimaalinen verenpainetta alentava vaikutus saavutetaan 36 viikon kuluttua hoidon aloittamisesta.

Vierailija
14/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi lääke, Candemox.

Sama ja olen syönyt verenpainelääkettä 30-vuotiaasta asti. Silloin olin normaalipainoinen nainen, joka liikkui melko paljon. Olen sellainen stressaava ja helposti murehtiva naisihminen, verenpainetauti kulkee suvussa myös.

Vierailija
15/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelinkin, että huhhuh, en ole tällaista lukenut. :D Mutta kyllä luin tuon ohjeenkin. Lääkäri vain antoi hieman ylimalkaiset ohjeet puhelimessa. Käski mittailla edelleen paineita kaksi viikkoa ja ottaa yhteys, mikäli vointi heikkenee tai paineet nousevat. 

Olen hieman epävarma tilanteestani. Paineet ovat aamuisin ennen lääkkeen ottamista noin 170-180/115-120 ja illalla 160/100. 

Eivät paineet ole laskeneet ainakaan vielä yhtään, siis kun olen 10 pv käyttänyt lääkettä. 

Olo ei ole hääppönen, korvissa sirisee, huimaa jne., enkä oikein uskalla tehdä mitään töitä. 

Ap

Vierailija
16/36 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas isolla annoksella aloitettu Losatrix!

Vierailija
17/36 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää nyt kertoa lopputulema, kun ketjun aloitinkin.

Pelkkä Losatrix-lääke ei auttanut laskemaan verenpainetta, tarvittiin toinen lääke rinnalle isolla annostuksella. Sekään ei ole vielä ihmeisiin pystynyt. 

Terv. ap

Vierailija
18/36 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelinkin, että huhhuh, en ole tällaista lukenut. :D Mutta kyllä luin tuon ohjeenkin. Lääkäri vain antoi hieman ylimalkaiset ohjeet puhelimessa. Käski mittailla edelleen paineita kaksi viikkoa ja ottaa yhteys, mikäli vointi heikkenee tai paineet nousevat. 

Olen hieman epävarma tilanteestani. Paineet ovat aamuisin ennen lääkkeen ottamista noin 170-180/115-120 ja illalla 160/100. 

Eivät paineet ole laskeneet ainakaan vielä yhtään, siis kun olen 10 pv käyttänyt lääkettä. 

Olo ei ole hääppönen, korvissa sirisee, huimaa jne., enkä oikein uskalla tehdä mitään töitä. 

Ap

Sulla on kyllä hurjan korkeat paineet, ne on syytä saada alas. Menepäs erikoislääkärille, kyllä sellainen kombinaatio löytyy, joka paineet laskee. Itselläni on kombinaatio Amlodipin ja Kandesartan. 

Ja noilla paineilla sinut todennäköisesti erikoislääkäri laittaa sairaslomalle, kunnes hoito tehoaa.

Vierailija
19/36 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aloittaja, mutta ihan mielenkiinnosta kun on samoja vaivoja, olisin kysyny että miten mennään erikoislääkärille ja kuka se on. 

Ei kai sinne noin vaan mennä? Pitäskö olla joku lähete ja kuka sellasen kirjottaa, kun tk-lääkäri hoitelee verenpainelääkitykset ja sitä tuskin kiinnostaa. 

Mulla ei ainakaan oo varaa mennä yksityisille erikoislääkäreille. 

Vierailija
20/36 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen:

Oisko se erikoislääkäri, joka verenpaineista tietää, kardiologi?

Ei julkisella ainakaan niin vain mennä sinne. Pitää olla lähete.