Ex-puoliso ei jätä rauhaan
Erosin pari vuotta sitten pitkästä parisuhteesta, josta kaksi yhteistä lasta. Erohetkellä lapset olivat 3 ja 6, nyt 5 ja 8. Lapset viikko-viikko -systeemillä.
Koko tämän pari vuotta ex on udellut, ottanut kantaa, epäsuorasti uhkaillut minua. Hänelle on hyvin vaikea käsittää (tai ehkä häntä ei kiinnosta) että talouteni asiat eivät kuulu hänelle, lapsettomina viikkoinaan soittelee minulle ja jollen vastaa, niin soittelee esikoiselle. Olen estänyt hänet whatsapissa, koska viestien sävy oli omiaan aiheuttamaan ahdistusta.
Nyt, kun olen nykyisessä suhteessani siinä pisteessä että on ajankohtaista viettää lasten kanssa aikaa, ex on saanut lisää vettä myllyynsä. Olen neuvoton: tarkalleen exän yhteydenotot eivät täytä häiriköinnin tai vainoamisen tunnusmerkistöä, niin miten saan hänet lopettamaan turhat yhteydenotot?
Kommentit (5)
Tee rikosilmoitus, vaikka sinun mielestäsi kriteerit eivät täyttyisikään. Ehkä ex herää kun omaan typeryyteensä kun saa ilmoituksen aiheesta.
Älä vastaa mihinkään. Ei kuulu exälle mikään. Jos soittaa lapselle niin on hänen päätettävissä vastaako.
Apua osoitteesta (Priestadu@gmail.com) oli ihanaa, minä ja vaimoni olemme taas yhdessä kahden vuoden eron jälkeen, Herra siunatkoon sinua ja temppeliäsi.
Exäsi on tyypillinen suomalainen nainen.
Eiks se tykkää mehmetistä?