Suhde, joka sotki sisäisen kompassini totaalisesti
Vuosi sitten tapasin miehen deittisovelluksessa. Kaikki alkoi rauhallisesti ja tuntui kuin oltaisiin tunnettu jo kauan. Keskusteluyhteys toimi, oli hyvää tahtoa, iloa ja läheisyyttä. Mies paljasti että on menneisyydessä tosi pahoja traumoja ja isoja pettymyksiä parisuhteissa. Hänen käytöksensä minua kohtaan muuttui ilkeäksi ja etäiseksi. Paljasti jossain vaiheessa, että pelkää kiintyä minuun enemmän. Kun alkoo vältellä ja olla ilkeä, päätin suhteen. Hän puhui minut takaisin ja annoin mahdollisuuden. Siitä parin kuukauden päästä ei yhtäkkiä enää voitukaan nähdä, halusi olla minun kanssa, mutta ei nähdä. Ihan ihmeellistä. Lopulta selvisi että hänellä on masennus, traumaperäinen stressihäiriö ja myös muita terveysongelmia. Päätin suhteen, mutta olen itsekin ihan hajalla asiasta.
Pitkä sepustus, mutta en osaa irrottautua. Olen moneen kertaan sanonut hänelle, että kerta hän ei hyväksy minua elämäänsä en voi tehdä mitään. Silti hän pitää minuun yhteyttä, vihjailee että haluaisi tavata mutta ei vaan koskaan tapahdu. Eniten olen vihainen itselleni siitä ettei minulla ole selkärankaa vaan katkaista yhteydenpitoa. Siis viestittelyä. Olen ollut aina hyvin jämpti tällaisissa asioissa, mutta tämän kohdalla sakkaa ja olen hukassa.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Etsi uusi. Entisen unohtaa vain rakastumalla. Vanha viidakon sanonta.
Helpommin sanottu kuin tehty
Hanki apua. Ajattele viisi vuotta eteenpäin, haluatko edelleen olla samassa tilanteessa?
Klassinen vedätys: haluan olla kanssasi, mutta en kykene! Manipuloi rakkauden roihuamaan, kuin suurissa elokuvissa ilman mitään konkretiaa. Jos hän ei voi olla kanssasi, hän ei voi olla kanssasi. Piste.
Ehdotankin, että estät numeron.
Ehkä se on tuo mun ex... palasin viime syksynä luokseen, lähdin nyt kesällä taas. Sekin muille naisille on lupaillut joskus tapaamista, en usko että oikeasti olisi kuitenkaan lähtenyt tapaamaan silloin kun olimme yhdessä. Mutta suhde on ollut yhtä on-offia, joten mistäs tiedän mitä näillä tauoilla on viritellyt. Yritys ainakin on ollut kova, on jäänyt kiinni ties mistä chateista vaikka olin hänen luonaankin.
Selvä epävakaa pershäiriöinen.
Lopeta yhteydenpito, muuten sairastut itsekin.
Oi luoja, ihan kuin minulla.
Tässä on nyt kohta 5v menty ja ihan on elämä hukkaan mennyt, mutta kun ei pääse irti. Välillä on ollut estot, mutta eipä ole auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Selvä epävakaa pershäiriöinen.
Lopeta yhteydenpito, muuten sairastut itsekin.
Tämä potenssiin sata. Blokkaa mies nyt heti ja poista hänen numeronsa sekä kaikki sinulle lähettämänsä viestit. Hän on tällä hetkellä liian sairas mihinkään aitoon ja molemminpuoliseen ihmissuhteeseen. Älä sinä sairastuta itseäsi sen takia, että hänellä on paha olla.
siirry nopeasti eteenpäin elämässäsi. hänellä on luultavimmin useita naisia, kuten tämä "masentuneisuus" pakottaa.
Minun on hyvin vaikea eläytyä kokemukseesi.
Mikä sinua oikein edelleen sitoo noin vahvasti tuohon mieheen, joka kohteli sinua tosi huonosti, ja jolla on noin paljon henkilökohtaisia ongelmia? Onko se mies ihan poikkeuksellisen hyvännäköinen, vai mistä oikein kyse?
Tuollaista ihmistä et voi parantaa, se on ammattilaisillekin erittäin vaikea homma, vaatii vuosien, ellei vuosikymmenen terapiaa. Vaikka mies kertookin syynä olevan pettymykset rakkaussuhteissa, oikeasti syy on jo lapsuudessa. Ei kykene näkemään sitä vaan syyttää eksiä. Persoonallisuushäiriöt syntyvät yleensä ongelmallisista suhteista omiin vanhempiin tai lapsena koettuihin traumoihin. Monella miehellä varsinkin vaikeaa hahmottaa traumojansa, ja lapsuus on aina heidän mukaansa ns. hyvä ja normaali, vaikka siinä olisi ollut hyvin sairaitakin elementtejä mukana.
Mikä ihme naisia oikein vaivaa? Jos mies on ilkeä suhteen alussa, niin sitä ilkeyttä jatkuu koko suhteen ajan. Ei ole sinun vikasi että miehellä on "ongelmia", mutta niistä kyllä tulee sinun vikasi kun suhde etenee. Miehen on helppo syyttää sinua kaikesta mitä hänen elämässään tapahtuu. Jos sinulla on yhtään itsetuntoa ja omaa päättelykykyä jäljellä, niin tiedät kyllä mitä tehdä.
Elämä on valintoja, ja sinä valitset roikkua tuossa epävakaassa nahjuksessa.
Vierailija kirjoitti:
siirry nopeasti eteenpäin elämässäsi. hänellä on luultavimmin useita naisia, kuten tämä "masentuneisuus" pakottaa.
Tämä. Pahoinvoivat ja masentuneet miehet tuntuvat saavan hetkellistä lohtua ainoastaan useiden eri naisten kanssa kirjoittelusta ja pelaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Oi luoja, ihan kuin minulla.
Tässä on nyt kohta 5v menty ja ihan on elämä hukkaan mennyt, mutta kun ei pääse irti. Välillä on ollut estot, mutta eipä ole auttanut.
Lähestymiskielto?
Traumaside.
Selkeästi mies hakee sääliä ja yrittää imeä ymmärrystä huonolle käytökselleen kehittelemällään tarinalla masennuksesta, traumoista jne.
Tuollainen ei pysty muuhun kuin on-off -suhteeseen. Pettää ja valehtelee kaikissa ihmissuhteissaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista ihmistä et voi parantaa, se on ammattilaisillekin erittäin vaikea homma, vaatii vuosien, ellei vuosikymmenen terapiaa. Vaikka mies kertookin syynä olevan pettymykset rakkaussuhteissa, oikeasti syy on jo lapsuudessa. Ei kykene näkemään sitä vaan syyttää eksiä. Persoonallisuushäiriöt syntyvät yleensä ongelmallisista suhteista omiin vanhempiin tai lapsena koettuihin traumoihin. Monella miehellä varsinkin vaikeaa hahmottaa traumojansa, ja lapsuus on aina heidän mukaansa ns. hyvä ja normaali, vaikka siinä olisi ollut hyvin sairaitakin elementtejä mukana.
Juuri näin. Siihen vielä peritty luonne. Miehille kaikki on hyvin, kunnes romahtaa. Sitten jäädäänkin siihen olotilaan, ellei jatketa teeskentelyä että ihan kivasti menee.
Suhteet joissa toinen osapuoli säätää jatkuvasti kylmän ja kuuman välillä, aiheuttaa toisessa osapuolessa riippuvuuskäytöstä. Tämä on yksi isoimpia syitä, miksi toksisiin suhteisiin jäädään. Tyypillinen piirre on myös, että suhteen alku on kuin sadusta. Vaikka tämä on usein suhteellisen lyhyt aika, niin moni jää odottamaan alkuaikojen palaamista. Se ei palaa, se ei ole mahdollista. On-off-suhde on aina turvaton. Teidänkin tilanteessa suhde jatkuu vain niin kauan kuin sinä olet joustava, yhteydenpitonne tapahtuu miehen kulloisista tarpeista käsin. Yritä ymmärtää järjellä, että suhde sairastuttaa sinut. Mieti katuisitko esim. 5 vuoden päästä jos annat tilanteen jatkua ennallaan. Tunteet kuolevat miestä kohtaan, mitä enemmän etäisyyttä saat.
Hän kokee ettei voi fyysisesti olla kanssasi ja pelkää tunteitaan ja pakeni. Tyypillistä.
Hän kuitenkin haluaa että hänellä on "joku" koska se auttaa häntä jaksamaan ja nostaa omanarvon tuntoa ja ehkäpä ajattelee että kun / jos hän toipuu ja alkaa taas olla niissä kuosissa että voi aloittaa suhteen, niin olet taas lähettyvilla "otettavissa". Mutta hän myös pitää sinusta, koska pitää yhteyttä, jos han ei pitäisi niin ei hän roikottaisi sinua löysässä hirressä vaan katkaiseisi yhteyden.
Mun nuoruudenrakkauteni ( 16v saakka) teki vähän tota samaa mulle lähes 10v josta seurasi se että olin ns kiinni hänessä kokoajan henkisesti, koska minäkin olisin halunnut hänet, vain hänet, en ketään muuta.
Hän särki sydämeni niin pahasti etten kai ole oikeasti koskaan siitä selvinnyt.
Mietin ja kaipaan häntä vieläkin vuosikymmenten jälkeen vähän turhankin usein. En ole oikeasti rakastanut ketään muuta (vaikka suhtessa olinkin pitkään).
Tuo kuvio on todella kouluttava JOS on rakastanut toista. Jos kumppani olisi vain se "ihan ok tyyppi" niin sellaisen voi heittää menemään ja unohtaa helpommin kuin se jolle oikeasti sydämensä antoi.
Vierailija kirjoitti:
Traumaside.
Selkeästi mies hakee sääliä ja yrittää imeä ymmärrystä huonolle käytökselleen kehittelemällään tarinalla masennuksesta, traumoista jne.
Tuollainen ei pysty muuhun kuin on-off -suhteeseen. Pettää ja valehtelee kaikissa ihmissuhteissaan.
Tämä. Kas kun ei selittänyt vielä ne perinteiset, eli koulukiusaamistausta ja vanhemman alkoholismi.
Vai että traumaperäinen stressihäiriö :D Persoonallisuushäiriö tuolla on ja kokee saavansa paremmin ymmärrystä ja sääliä PTSD:lla
Etsi uusi. Entisen unohtaa vain rakastumalla. Vanha viidakon sanonta.