Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Rakennusalalla uusi konkurssi, viime vuonna lähes 15 miljoonan liikevaihdon ja 81900 euron liikevoiton tehnyt firma tänään nurin!

Vierailija
15.09.2023 |

"Rakennusalalla jälleen suurehko yritysuhri nyt kaatui helsinkiläinen linjasaneeraaja

Helsingin Kalliossa toimipaikkaansa pitävä Rakmaster teki vielä viime vuonna lähes 15 miljoonan euron liikevaihdon. Perjantaina yhtiö asetettiin konkurssiin."

https://www.hs.fi/talous/art-2000009858488.html

Kylläpä näitä nyt tulee. Vielä 2022 teki tuokin firma voittoa. Nopeasti mennyt tilanne alalla kovin huonoksi.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksella ja persuilla on lääke ongelmaan, mene töihin. Niin mutta kun meidän yritys meni juuri konkurssiin, meiltä meni työt juuri alta. Ei haittaa menet töihin, näin persut ja kokoomus jankuttaa kuin vähäjärkiset Suomen kansalle.

Ilmeisesti tämä naurettava kusetus menee ihmisille läpi, kun täälläkin nämä aivopestyt lampaat hokee samaa kuin heikkolahjaiset, ihmiset vain menee töihin vaikka ei ole olemassa työpaikkoja mihin voi mennä.

Vierailija
22/38 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 miltsii? No ei oo kummonen narikka.

No on siinä varmaan useammalta mennyt työpaikka kumminkin.

Joo useammalta virolaiselta tms.

Tuskinpa.

Tuohan on pieni yritys.

Ei noilla yleensä ole ulkomaista työvoimaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa.

Tuohan on pieni yritys.

Aika monella kuule on. Sellasia firmoja on ties miten paljon, missä ei o ku suomalainen johto ja työvoima ties mistä vinkuintiasta.

Vierailija
24/38 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 15 miljoonan liikevaihdolla ei onnistu sataa tuhatta voittoa tekemään niin joutaa mennäkin.

Ei ole rakentaja, vaan linjasaneeraja ja kylpyhuoneremontteja tekevä pieni perheyritys.

Vierailija
25/38 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa.

Tuohan on pieni yritys.

Vähänpä tiedät. Itse olen monesti ollut ainut suomalainen työntekijä johdon lisäksi pienissä firmoissa rakennusalalla. Rakennustyömailla suomalaiset ovat vähemmistönä.

Vierailija
26/38 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa.

Tuohan on pieni yritys.

Tuo Rakmaster remontoi meidän kerrostalon eikä siellä kyllä kovin montaa suomea puhuvaa työntekijää ollut.

Vierailija
27/38 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 15 miljoonan liikevaihdolla ei onnistu sataa tuhatta voittoa tekemään niin joutaa mennäkin.

Ei ole rakentaja, vaan linjasaneeraja ja kylpyhuoneremontteja tekevä pieni perheyritys.

Meneekö tuosta 100 000 eurosta sitten vielä palkatkin? Vai miksi menee konkurssiin tuolla voitolla pieni perheyritys?

Vierailija
28/38 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs liikevoitosta pitikään vähentää että saadaan viivan alle tulos? Alvit, korkokustannukset, poistot?

Vierailija
29/38 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides osa suomalaisista työllistyy joko välittömästi tai välillisesti rakennusalasta.

Siksi nämä uutiset ovat huolestuttavia.

Vierailija
30/38 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs liikevoitosta pitikään vähentää että saadaan viivan alle tulos? Alvit, korkokustannukset, poistot?

Alvia ei huomioida edes liikevaihdossa, sehän on pelkkä läpikulkuerä yrityksessä.

Vierailija
31/38 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikevaihto kertoo vaan sen,,että millä summalla ostajat on ostaneet sun yrityksen tuotteita/palvelua.

Liikevoitto sen sijaan on kate. Jos sä myyt vaikka talon 200 000€:lla ja sen rakentaminen maksaa sinulle 199 900, niin jokainen voi itse pohtia että onko tuo kannattavaa.

Kyseinen yritys selvästi teki paljon kauppaa, mutta ei hyötynyt siitä itse juurikaan.

1000€ voittoa on ihan hyvin. Siitä ei tarvitse maksaa veroa. Oma firmamne on tuottanut joka vuosi tuhansia tappiota, mutta silti nostetaan omistajatasolla palkkaa ja sijoitetaan rahaa firman kasvuun.

Vierailija
32/38 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvältä näytä. Onneksi Petterillä on ne sadat tuhannet työpaikat vapaana.

Vierailija
33/38 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viides osa suomalaisista työllistyy joko välittömästi tai välillisesti rakennusalasta.

Siksi nämä uutiset ovat huolestuttavia.

Näin, tämä tuntuu olevan asia, jota monet ei ymmärrä. Suunnilleen ilkutaan vaan tyytyväisenä, että nyt päästään ulkomaalaisista työntekijöistä eroon ja siitäs saitte ahneet grynderit ja muut rakentajat.

Rakennusala työllistää valtavasti ihan kotimaista porukkaa joko suoraan tai välillisesti aina tuoteteollisuudesta kuljetus- ja kaupanalaan ja kaikkeen siltä väliltä, eli todellakin kannattaisi olla jokaisen näistä uutisista huolissaan.

Vierailija
34/38 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö tuosta 100 000 eurosta sitten vielä palkatkin? Vai miksi menee konkurssiin tuolla voitolla pieni perheyritys?

Palkat ovat kulu, joten se vähennetään tietysti. Tuloksesta ennen veroja vähennetään kaikki firman kulut, oli se sitten leasingauto, oman hallin poisto, tai palkat, eläkkeet tai paperiklemmari. Tulos ei kerro firman kannattavuudesta koko totuutta. Firma voi olla voitollinen, mutta omistaja ei saa palkkaa lainkaan tai tappiollinen, mutta omistajalla on mersu ja 5000€ kuukausipalkka ja kolmen miljoonan tehdashalli.

Vierailija
35/38 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikevaihto kertoo vaan sen,,että millä summalla ostajat on ostaneet sun yrityksen tuotteita/palvelua.

Liikevoitto sen sijaan on kate. Jos sä myyt vaikka talon 200 000€:lla ja sen rakentaminen maksaa sinulle 199 900, niin jokainen voi itse pohtia että onko tuo kannattavaa.

Kyseinen yritys selvästi teki paljon kauppaa, mutta ei hyötynyt siitä itse juurikaan.

Kyllä se on yritykselle tärkeää, että viivan alle jää vaikka tuo 100 euroa.

Olet tehnyt työtä, maksanut palkat työntekijöillesi ja saanut itsekin palkkasi firmastasi.

Nyt voit miettiä, mitä tehdä tuon 100 euron muuttamisesta 10000 tai 100000 euroon.

Vierailija
36/38 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tehnyt työtä, maksanut palkat työntekijöillesi ja saanut itsekin palkkasi firmastasi.

Nyt voit miettiä, mitä tehdä tuon 100 euron muuttamisesta 10000 tai 100000 euroon.

Puhutaanko nyt liikevoitosta vai voitosta?

Vierailija
37/38 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko nyt liikevoitosta vai voitosta?

Viivan alle=tilikauden tulos

Vierailija
38/38 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina jotenkin luullut että tuo liikevoitto kikkaillaan kirjanpidossa tarkoituksella lähelle nollaa verotuksellisista syistä.