Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vähättelee kuorsaamista ja kieltäytyy uskomasta, että hänellä on uniapneaa

Vierailija
15.09.2023 |

Ei usko, että kuorsaa, ja ei myöskään usko että yöllä tulee hengityskatkoksia. tai sitten vääntää koko asian vain vitsiksi. Miksi mulla on näin ärsyttävä mies? Kyse ei ole pelkästä meluhaitasta, vaan myös terveydelle haitallisesta asiasta. Ja välillä oikeasti säikähdän kun toinen ei hengitä ollenkaan ja sitten yhtäkkiä kauhea korina lähtee kuin moottorisahan käynnistäisi.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehistä harvoin on pitkäaikaiseen kumppanuuteen. Jossain kohtaa kun suurin ihastuksen tunne on mennyt muuttuvat he omaksi perus juntiksi mitä alunperin olivatkaan. Turhaa touhua. Jos ei usko niin ei usko. Suotta laitat aikaasi tuollaiseen röhnöön jota ei kiinnosta oma eikä sunkaan mielenterveys. Säälittävää. Ehkä silmät aukeavat eron jälkeen tai heittää veivinsä. Mikä tuollaisia ukkoja vaivaa??? Terapia auttaisi mutta mieluummin kaivavat hautaansa kuin kohtaavat omat ongelmansa.

Tämä. :D

Vierailija
22/53 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kyllä olla pääsy testiin, jossa ake (arvauskeskus) lainaa vuorokaudeksi mittauslaitteen, jonka tulosten perusteella sitten määrittelevät, onko apnea ja kuinka paha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänitä puhelimella kuorsausta ja toista hänelle ääninäyte seuraavana aamuna.

Ei auta. Todisteilla ei merkitystä kun haluaa kieltää koko ongelman. Mulla on täsmälleen samanlainen mies. 😠

Nukumme eri huoneissa ja tätä on jatkunut jo 8 vuotta.. haluaisin erota mutta en raaski jättää tuota tolvanaa.

Kokeilepa kysäistä "pelottaako lääkäri?" niin saat miehen ehkä toimimaan.

Kysäsin appiukolta noin ja se ärähti mulle "MÄ EN PELKÄÄ MITÄÄN!!!" Sitten se piti lähes kaksi vuotta mulle mykkäkoulua, vaikka anteeksi pyysin heti ja kerroin huoleni.

Noiden suvussa nyt vaan on joku en mene lääkärille geeni. Aivan älyttömiä jästipäitä. esim miehen täti kuoli munuaisaltaiden tulehdukseen ihan vaan hoitamattoman vti takia.

huolestunut ohis

Vierailija
24/53 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kyllä olla pääsy testiin, jossa ake (arvauskeskus) lainaa vuorokaudeksi mittauslaitteen, jonka tulosten perusteella sitten määrittelevät, onko apnea ja kuinka paha.

Tarkoitan siis, että sellaiseen pääsee, jos epäilyksiä uniapneasta on.

Vierailija
25/53 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole päässyt. Mä kävin vuosi sitten ekan kerran aiheesta lääkärissä. Mulla oli jopa noita ääninäytteitä mukanani, että kuunteles nyt. Muutenkin kaikki kohdat voi rastittaa mun kohdalla mitä oppikirjasta löytyy.

Nyt ravaan verikokeissa testeissä, kun suljetaan erilaisia muita asioita pois.

Vierailija
26/53 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehistä harvoin on pitkäaikaiseen kumppanuuteen. Jossain kohtaa kun suurin ihastuksen tunne on mennyt muuttuvat he omaksi perus juntiksi mitä alunperin olivatkaan. Turhaa touhua. Jos ei usko niin ei usko. Suotta laitat aikaasi tuollaiseen röhnöön jota ei kiinnosta oma eikä sunkaan mielenterveys. Säälittävää. Ehkä silmät aukeavat eron jälkeen tai heittää veivinsä. Mikä tuollaisia ukkoja vaivaa??? Terapia auttaisi mutta mieluummin kaivavat hautaansa kuin kohtaavat omat ongelmansa.

Palsta-katkero on ottamassa eroa toistenkin puolesta.

Riivinrautaile keskenäsi.

Vierailija
27/53 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta. Todisteilla ei merkitystä kun haluaa kieltää koko ongelman. Mulla on täsmälleen samanlainen mies. 😠

Nukumme eri huoneissa ja tätä on jatkunut jo 8 vuotta.. haluaisin erota mutta en raaski jättää tuota tolvanaa.

Et raaski jättää tolvanaa??? Ja oma elämä pazkaksi???

Ei ole sydäntä jättää tolvanaa. Ymmärrän hyvin ettei ole. Ei itsellänikään ole sydäntä jättää paljon pahempaan, tappavaan tautiin sairastunutta kumppania. Olen meistä huomattavasti nuorempi ja olisi kysyntää vaikka mihin. M46

Vierailija
28/53 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. :D

Kun naiset taas eivät muutu mihinkään. He ovat aina yhtä viehättäviä, kukan ja vaniljantuoksuisia sorjia ryhdikäsvartaloisia nymfejä. NOT!

Vierailija
29/53 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole päässyt. Mä kävin vuosi sitten ekan kerran aiheesta lääkärissä. Mulla oli jopa noita ääninäytteitä mukanani, että kuunteles nyt. Muutenkin kaikki kohdat voi rastittaa mun kohdalla mitä oppikirjasta löytyy.

Jaa. Pitääkö siihen sitten olla 50+ ja ylipanoinen ja vielä diabeetikko (typ.2)?

Vierailija
30/53 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on tappava tauti. Sataprosenttisesti. Joku yksi oli muinoin kuulemma ensin kuollut, mutta sitten muka herännyt henkiin. Uskokoon ken tahtoo.

Vierailija
31/53 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Pitääkö siihen sitten olla 50+ ja ylipanoinen ja vielä diabeetikko (typ.2)?

Mä olen 51 ja D2

Vierailija
32/53 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaaminen ja äänittäminen voi aiheuttaa miehessä raivarin. En suosittele. Mulla on ihan sama ongelma kuin ap:lla. Mies ei myönnä mitään, tietää kyllä kuorsaavansa, mutta ei pidä sitä ongelmana. Emme nuku samassa huoneessa enää kuorsaamisen takia.

Vierailija
33/53 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et raaski jättää tolvanaa??? Ja oma elämä pazkaksi???

Mies jos kuorsaa, se pitää jättää.

Ok

Seuraavaksi kun vaimoni pieraisee tai röyhtäisee tai vaikka hikoilee, laitan avioeron vireille välittömästi.

M40

Vierailija
34/53 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinjulkisella terveysasemalla mitään yöunipolygrafialaitteita ole, ainakaan hyllyssä.

Esim. Mehiläisellä pk-seudulla niitä on muutamia, pitää saada nimensä varauslistaan ja jono voi olla viikkoja.

Kuorsauksen ääni itsessään ei kerro ollenkaan uniapneasta, silloinhan ilma nimenomaan kulkee kun ääni pärisee.

Apnea tarkoittaa hengityskatkosta. Jos lääkärille äänitteitä viet, ensiksi pitäisi olla hiljaista ja sitten korahdus kun yhtäkkiä alatkin saamaan henkeä. Ja näitä sitten minimissään viisi kertaa tunnissa. Sitten voidaan alkaa puhumaan uniapneasta.

Tuntikausien voimakasääninen kuorsaus ei ole uniapneaa.

Vierailija
35/53 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus 5-10 vuotta sitten uniapnea tutkimukseen pääsi hyvin ja nopeasti.

Sai testauslaitteen yöksi kotiin mikä rekisteröi unen laadun,pituuden,hengityskatkokset niiden pituuden ja määrän tunnin aikana.

Nyt uniapnea sairaita on niin paljon ja maksaa melkoisesti kun  laitteet maksaa hyvinvointialue ja kerran vuodessa saa uuden letkun ja maskin en uskalla edes kuvitella millainen lasku on ja kasvaa kokoajan joten ei ihme ettei tutkimukseiin niin helposti pääse kuin liikenteessä työskentelevät ammattilaiset ovat etusijalla.

Vierailija
36/53 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosien määrä on räjähtänyt käsiin ja epily on että Suomessa varovaisen arvion mukaan parisataatuhatta ihmistä kärsii uniapneasta tietämättään.

Vierailija
37/53 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun miehellä ei ole kiinnostusta terveyttänsä kohtaan niin kyllä hän sen edestään vielä löytää.

Vierailija
38/53 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla öinen refluksitauti parantui myös uniapnea laitteen myötä kun ylipaineella sai ilmaa nieluun.

Vierailija
39/53 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla öinen refluksitauti parantui myös uniapnea laitteen myötä kun ylipaineella sai ilmaa nieluun.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/moni-sairastaa-tietamattaan-refluks…

Kuka tahansa voi sairastua refluksitautiin

On olemassa tekijöitä, jotka altistavat refluksitaudille, mutta välillä kyse on puhtaasti genetiikasta.

– Se voi oikeastaan tulla kenelle tahansa. Aina ei tarvitse olla jokin aiheuttaja tai syy, joillakin ihmisillä on sellainen anatomia, joka aiheuttaa refluksitautia – aika monella se kulkee suvussakin.

Entistä pahemmin refluksitaudille voivat kuitenkin altistaa ylipaino, alkoholin käyttö ja tupakointi.

Vierailija
40/53 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIANHOITO-OHJE! (MINÄ OLEN MYÖS SIKA) Pakota se mies yhden viikon käyttämään 

hyvää C-PAP hyvän naamarin kanssa. Useimat meisä SIOISTA tajuaa mistä on kyse ja muka vaiumon "mieliksi" käyttävät C-PAP:a vaikka pitävät siitä.

ÄLÄ PAKOTA MIESTÄ SYÖMÄÄN SANOJAAN - se on ihan kamalan makuista syötävää itsekseen hiljaleen syötynä.  

:::::::::::::::::::::

Ja tee jotain vähäpätöisiä virheitä josta miiers voi huomauttaa ......sinähän olet Lady täydellisyys, mutta yhteiselon vuoksi on laskeuduttava erehtyväisten maahan(me siat!)