IS: Petteri Orpo jyrisee: Suomessa on puoli miljoonaa työtöntä, jotka voisivat vaan mennä töihin jos haluaisivat!
Kysymyshän on siitä, että meillä on laaja työttömyys plus työvoiman ulkopuolella oleva väki noin puoli miljoonaa työikäistä ja työkykyistä ihmistä, joilla ei ole tällä hetkellä kannusteet kunnossa. Työtä olisi tarjolla, mutta töihin ei kannata lähteä.
Orpon mukaan kaikki hallituksen uudistukset tähtäävät siihen, että ihmisten kannattaisi ottaa työtä vastaan, ja yrittäjien ja työnantajien kannattaisi tarjota enemmän töitä ja investoida Suomeen.
Orpon mielestä ihmiset ovat "järjestelmän vankeja.
Hallitus aikoo työllistää ihmiset purkamalla kannustinloukut, mutta missä ovat palkalliset työpaikat puolelle miljoonalle työntekijälle? Työministeriön mukaan avoimia paikkoja on n. 30 000 eivätkä kaikki niistä ole valituista palkkatyötä.
Kommentit (1336)
Yks näkökulma, eläkkeellä olevat työntekijät vievät nuoremmilta (ja 55+ ikäisiltä) työt. Itse olen kokenut tämän, nyt onneksi pääsin töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
You shall not pass kirjoitti:
Toinen toistaan hullumpia selityksiä sille, että miksi on mahdotonta mennä töihin tai miksi minun kuuluu saada tukia valtiolta,mutta yksikään ei edes yritä keksiä millä keinoin voisi työllistyä ja pärjätä omillaan? Miksi näin? Miksi nämä ihmiset haluavat elää siinä kurjuudessa niin innokkaasti?
Koska ilman sitä kurjuutta he eivät olisi yhtään mitään.
He ovat henkisesti vammautuneita yksilöitä joiden elämisen ehto on elää toisten työllä ja saavutuksilla.Kohta loppuu sun saikut, pitkät kahvitauot ja jutteleminen omista asioista taukojen ulkopuolella.
Mä teen vakituisten saikuista exel taulukon ja lähetän sen.Alkaa työntekijöiden vaihto talkoot.
Voi kun ymmärtäisit käyttää kaiken tuon tarmon ja innokkuuden työnhaku lomakkeiden täyttämiseen.
Mä olen töissä tällä hetkellä ja teen ilmoituksen muutaman vakituisen puolen tunnin kahvitauoista. Lupa on 10 minuuttiin.
meillä vedetään turpaa kyttääjii
huoh.
Just sitä vassarien parempaa väkivaltaa..tai kommunismi kyttäystä sielä kaikki kyttäs kaikkii
Kansallissankariksi pääsi poika, joka käräytti isänsä. Isä vietiin siperiaan, poika sai naamansa julöisteeseen
Oi onnea
kyllä.niitä nää kyttääjät on.entine työkaveri meni sanomaa pomolle et join 2 kuppii kahvii ja olin 15min kahvilla .sanoin haluutko heti turpaa vai töitten jälkeen
Jos mulle sanot niin teen susta rikosilmoituksen etkä sä työskentele missään paikassa sen jälkeen mihin tarvitaan turvallisuus selvitys.
eli oot kyttääjä kusipää töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimatoimisto kirjoitti:
Töitä on vaikka kuinka paljon. Kuntouttavaan vaan tai puistoon keräämään roskia 9 euron päivärahalla. Teillä tuskin riittää kunto palkkatöihin jossa oikeesti joutuu tekemään kunnon töitä kuten lapiolla kaivamista.
Työllä tarkoitetaan töitä, joista maksetaan normaali palkka. Tuo 9 e/pvä on ihmiskappaa ja kiskontaa.
Tämä on vasureiden väsynein vale. Tuo 9e tulee sen muun korvauksen LISÄKSI
Onpa hurja summa, tuolla tankkaa auton kerran kuukaudessa. Eli menee pelkkiin työmatkoihin, eipä tuolla kannata kehuskella.
No, aina voi kokeilla mennä ihan oikeisin töihin jos ei kelpaa. Ja kyllä, niin kauan kun avoimia paikkoja on niin ei voida vedota että työttömiä on enemmän.
Se, että on avoimia paikkoja, ei tarkoita että niihin joku työtön otettaisiin, vaikka hakisimme.
Monta kertaa on tapahtunut, että olen hakenut ja paikka on ainakin ilmoituksen mukaan vaikuttanut juuri sellaiselta mihin sopisin. En ole silti siihen päässyt, ja kas, työ onkin uudelleen haussa. Jos olen uudessa hakemuksessa kohteliaasti tiedustellut, mitä minun vielä pitäisi osata, joko ei ole vastattu mitään tai sitten on tullut aika omituista selittelyä, esim. epäilyä motivaatiostani, tai että päätettiin painottaa enemmän jotain sellaista kokemusta jota minulla on vähemmän, tms.
Työnantajat sanovat että on työvoimapula, jos ei ole juuri sitä prikulleen mieleistä hakijaa tarjolla. Orpo tietämättömyyksissään tulkitsee tämän niin, että työttömät ovat laiskoja kun eivät mene töihin (ja sinä näköjään teet samoin). Työnantaja on kuitenkin voinut saada meiltä kymmeniä hakemuksia.
Hallitus leikkaa, ei perheissä mihinkään autoihin ole varaa, tehdään jatkossa vain päivätöitä tai ollaan työttömänä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen toistaan hullumpia selityksiä sille, että miksi on mahdotonta mennä töihin tai miksi minun kuuluu saada tukia valtiolta,mutta yksikään ei edes yritä keksiä millä keinoin voisi työllistyä ja pärjätä omillaan? Miksi näin? Miksi nämä ihmiset haluavat elää siinä kurjuudessa niin innokkaasti?
He ovat henkisesti vammautuneita yksilöitä joiden elämisen ehto on elää toisten työllä ja saavutuksilla.Kohta loppuu sun saikut, pitkät kahvitauot ja jutteleminen omista asioista taukojen ulkopuolella.
Mä teen vakituisten saikuista exel taulukon ja lähetän sen.Alkaa työntekijöiden vaihto talkoot.
Voi kun ymmärtäisit käyttää kaiken tuon tarmon ja innokkuuden työnhaku lomakkeiden täyttämiseen.
Mä olen töissä tällä hetkellä ja teen ilmoituksen muutaman vakituisen puolen tunnin kahvitauoista. Lupa on 10 minuuttiin.
huoh.
Just sitä vassarien parempaa väkivaltaa..tai kommunismi kyttäystä sielä kaikki kyttäs kaikkii
Kansallissankariksi pääsi poika, joka käräytti isänsä. Isä vietiin siperiaan, poika sai naamansa julöisteeseen
Oi onnea
kyllä.niitä nää kyttääjät on.entine työkaveri meni sanomaa pomolle et join 2 kuppii kahvii ja olin 15min kahvilla .sanoin haluutko heti turpaa vai töitten jälkeen
Jos mulle sanot niin teen susta rikosilmoituksen etkä sä työskentele missään paikassa sen jälkeen mihin tarvitaan turvallisuus selvitys.
Itse olet työttömien haukkuja.
Muista, että kahvitauko on tasan 10 minuuttia.
Ongelma on tämä: Pertti sai potkut oltuaan tossutehtaassa 30vuotta, hommat lähti winksinwonksilaan, Pertti on nyt ollut työtön 5v, Pertti asuu rintamamiestalossa pikkupaikassa, ei halua muuttaa, Pertti ei halua tehdä kuin tossuhommia. Pertin talon vieressä on vanhainkoti jossa krooninen pula työntekijöistä. Pertti ei halua olla hoitaja. Kauan yhteiskunnan pitää tukea Perttiä joka olisi voinut opiskella hoitajaksi ja työllistyä jos vain haluaisi? Onko oikein että Perttiä elätetään vaikka Pertille olisi tarjolla oppisopimuksella varma työpaikka?
Vierailija kirjoitti:
Köyhän kannattais nyt laittaa vähän,vaikka vain satanen kaks säästöön,kun kohta tuet vähenee niin ei jää enää niin paljoa säästöön laitettavaksi kuin nyt
Satanen tai kaksi säästöön.. Köyhällä menee ihan kaikki mikä tulee. Kauhean köyhä ei ole, jos tuollaisia summia on varaa säästöön joka kuukausi laittaa.
Itse pääsin sairaseläkkeelle diagnoosilla "laiskuus". Kävin työterveyshoitajalla ja valitin, että kyllä minä töitä tekisin mielelläni, mutta kun olen auttamattoman laiska enkä voi sille mitään! Työterveyshoitaja onneksi ymmärsi sairauteni laadun ja kirjoitti sairaseläkepaperit. Ei tarvitse onneksi näitä työttömystukiasioita enää miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on tämä: Pertti sai potkut oltuaan tossutehtaassa 30vuotta, hommat lähti winksinwonksilaan, Pertti on nyt ollut työtön 5v, Pertti asuu rintamamiestalossa pikkupaikassa, ei halua muuttaa, Pertti ei halua tehdä kuin tossuhommia. Pertin talon vieressä on vanhainkoti jossa krooninen pula työntekijöistä. Pertti ei halua olla hoitaja. Kauan yhteiskunnan pitää tukea Perttiä joka olisi voinut opiskella hoitajaksi ja työllistyä jos vain haluaisi? Onko oikein että Perttiä elätetään vaikka Pertille olisi tarjolla oppisopimuksella varma työpaikka?
Oppisopimuksella on vaikea päästä lähihoitajaksi opiskelemaan.
Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta. Kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse pääsin sairaseläkkeelle diagnoosilla "laiskuus". Kävin työterveyshoitajalla ja valitin, että kyllä minä töitä tekisin mielelläni, mutta kun olen auttamattoman laiska enkä voi sille mitään! Työterveyshoitaja onneksi ymmärsi sairauteni laadun ja kirjoitti sairaseläkepaperit. Ei tarvitse onneksi näitä työttömystukiasioita enää miettiä.
Tämä oli muuten melkein uskottava pölhötarina, mutta työterveyshoitajat eivät sentään eläketodistuksia tee... kyllä siihen lääkäriä tarvitaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan innolla irtisaomissuojan heikentämistä ja vakituisten kyttäämistä työpaikoilla.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
odotan innolla valtion leikkauksia tukiin.terveisin 4200e palkkaa käteen kk
Kerrostalossa ollaan vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Petteri on joko tyhmä tai valehtelee.
Toivottavasti hän saa tarvitsemaansa hoitoa ja pian-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan innolla irtisaomissuojan heikentämistä ja vakituisten kyttäämistä työpaikoilla.
Kerrostalossa ollaan vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Moni maksaa yhtiölainaa ansiosidonnaisella tai sovitellulla päivärahalla.
Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista ylitarjonta.
Eli kun valtio leikkaa niin naapurit maksaa esim. 1000 euroa netto eläkettä saava mummo.
Tänään pitäisi tehdä nro:t 2 ja 3 velvoitehakemuksista (4kpl), mitkähän firmat ottaisi uhriksi tällä kertaa? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huoh.
Oi onnea
Itse olet työttömien haukkuja.
Muista, että kahvitauko on tasan 10 minuuttia.
mun kahvitauko ei kuulu kellekkään työttömille pidä se nyt saatana mielessä
Sellaisesta asiasta muistuttaisin, ettei mennä töihin, ennenkuin työsopimus on allekirjoitettu.
En tiedä onko niitä työnantajia paljon joiden mielestä, "sen ehtii allekirjoittaa ensiviikollakin," mutta pelkkä töihin meno ei tee autuaaksi, edes Orpon hallituksen silmissä, saati TE-palveluiden tai Kelan.
Toivottavasti kaikki "köyhät" ymmärtävät, että globalismi, EU ja maahanmuutto vievät työttömät työnhakijat ja työtä vieroksuvat ahdinkoon. Vähän aikaa sitten olisitte saaneet elää muiden tuella, mutta ette enää. Muualta tulee sakkia, joka vie teidän rahat. Teille suomalaisille se aktiivimalli kolahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mis helvetin kerrostalossa.perseaukinaiset asuu niissä en minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin osakas menettää asuntonsa ja jää silti asuntovelka, joillakin sitä on 200 000.
Suomalaiset saa nyt mitä tilaa.
Saavat maksaa vuokraa + asuntovelkaa.
Muistakaa hymyillä töissä 😜