Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Petteri Orpo jyrisee: Suomessa on puoli miljoonaa työtöntä, jotka voisivat vaan mennä töihin jos haluaisivat!

Vierailija
15.09.2023 |

Kysymyshän on siitä, että meillä on laaja työttömyys plus työvoiman ulkopuolella oleva väki noin puoli miljoonaa työikäistä ja työkykyistä ihmistä, joilla ei ole tällä hetkellä kannusteet kunnossa. Työtä olisi tarjolla, mutta töihin ei kannata lähteä.

Orpon mukaan kaikki hallituksen uudistukset tähtäävät siihen, että ihmisten kannattaisi ottaa työtä vastaan, ja yrittäjien ja työnantajien kannattaisi tarjota enemmän töitä ja investoida Suomeen.

Orpon mielestä ihmiset ovat "järjestelmän vankeja.

Hallitus aikoo työllistää ihmiset purkamalla kannustinloukut, mutta missä ovat palkalliset työpaikat puolelle miljoonalle työntekijälle? Työministeriön mukaan avoimia paikkoja on n. 30 000 eivätkä kaikki niistä ole valituista palkkatyötä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009819736.html

Kommentit (1336)

Vierailija
921/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas työttömät vs töissä käyvät keskustelu.eikö työttömäks pääse kuka vaa senkun jatkaa unia huomenna ni loparit tulee ja olet työtön.

Vierailija
922/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvoimatoimisto kirjoitti:

Töitä on vaikka kuinka paljon. Kuntouttavaan vaan tai puistoon keräämään roskia 9 euron päivärahalla. Teillä tuskin riittää kunto palkkatöihin jossa oikeesti joutuu tekemään kunnon töitä kuten lapiolla kaivamista.

Työllä tarkoitetaan töitä, joista maksetaan normaali palkka. Tuo 9 e/pvä on ihmiskappaa ja kiskontaa.

Tämä on vasureiden väsynein vale. Tuo 9e tulee sen muun korvauksen LISÄKSI

Onpa hurja summa, tuolla tankkaa auton kerran kuukaudessa. Eli menee pelkkiin työmatkoihin, eipä tuolla kannata kehuskella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IS:n tiedot: "Hallitus ei peräänny – työmatka-autoilu kallistuu roimasti ensi vuonna."

Tämän taki en edes harkitse työntekoa

T:Pitkäaikastyötön 60V

tähän mennessä olit innokkaasti hakemassa töitä? Muuten vaan pitkäaikaistyötön 😀

Vierailija
924/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäisin työttömäksi, kysyisin kyllä, miksi huivilla ei mennä töihin. Ovat monet paljon nuorempia ja varmasti pysyy luuta tai rätti kädessä. Siihen ei kielitaitoa tarvita ja kielitaitohan pitää ensi töikseen hankkia. Miksi muuten muuttaa vieraaseen maahan?

Vierailija
925/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä on vaikka kuinka paljon. Kuntouttavaan vaan tai puistoon keräämään roskia 9 euron päivärahalla. Teillä tuskin riittää kunto palkkatöihin jossa oikeesti joutuu tekemään kunnon töitä kuten lapiolla kaivamista.

Työllä tarkoitetaan töitä, joista maksetaan normaali palkka. Tuo 9 e/pvä on ihmiskappaa ja kiskontaa.

Onpa hurja summa, tuolla tankkaa auton kerran kuukaudessa. Eli menee pelkkiin työmatkoihin, eipä tuolla kannata kehuskella.

No, aina voi kokeilla mennä ihan oikeisin töihin jos ei kelpaa. Ja kyllä, niin kauan kun avoimia paikkoja on niin ei voida vedota että työttömiä on enemmän.

Vierailija
926/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos ei kiinosta työ lävähtää perseelle nahkavyö.

Niin kenen toimesta? Orpon vai? Tuskin. Se nahjustelee nurkissa niin kauan, että saa eläkkeet kasaan ja lähtee meneen. Ei sitä oikeasti mikään kiinnosta, kuten ei muitakaan, se on teatteria tyhmät, jos ette sitä vielä käsitä. Rahat menee jo kovaa vauhtia edeltäkäsin geimänsaarille ja piskit perässä. Ei niitä nyt tänne jätetä lojumaan, kun sota on tulossa dorkat!

vai sotakin vielä 🤣😂🤣😂🤣😂🤣

Pitäiskö sun käydä hakemassa lääkkeet taas?

Vierailija
927/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän kannattais nyt laittaa vähän,vaikka vain satanen kaks säästöön,kun kohta tuet vähenee niin ei jää enää niin paljoa säästöön laitettavaksi kuin nyt

Vierailija
928/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa on muutama työkykyinen lusmu. Riittäisi kun heitä potkittaisiin töihin. Nyt leikkaukset tulee osumaan pahasti ihmisiin, jotka todella yrittävät. Kun parhaansa tekee ja silti vaan raipataan, ei ihminen sellaista jaksa. Hän masentuu ja putoaa kyydistä kokonaan. Suomella ei ole varaa enää työkyvyttömiin ihmisiin. Näitä Orpon hallitus tulee kuitenkin päätöksillään tekemään paljon ja tulevaisuudessa olemme entistä suuremmassa kusessa. 

Vierailija
929/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IS:n tiedot: "Hallitus ei peräänny – työmatka-autoilu kallistuu roimasti ensi vuonna."

Tämän taki en edes harkitse työntekoa

T:Pitkäaikastyötön 60V

tähän mennessä olit innokkaasti hakemassa töitä? Muuten vaan pitkäaikaistyötön 😀

Julmaa,tuo sattui.

Vierailija
930/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän kannattais nyt laittaa vähän,vaikka vain satanen kaks säästöön,kun kohta tuet vähenee niin ei jää enää niin paljoa säästöön laitettavaksi kuin nyt

Ne pitää laittaa patjan alle, koska köyhällä ei saa olla säästöjä. 

Vierailija
931/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ihan vapaasti kokeilemaan. Tuo 9 euroa ei sua paljoa kyllä tule lämmittämään.

Ja kun vauhtiin pääset, elä sillä 9 euron päivärahalla (+ mitä nyt satut Kelalta saamaan) muutama vuosi.

Tai edes muutama viikko. Et taida pystyä. Paljon puhetta, mutta ei lainkaan tekoja.

Haukut työttömiä lusmuiksi sun muiksi, mutta todellisuudessa olet vain säälittävä ihmisenkaltainen elämänmuoto (tämä on vielä hieman auki), jolla ei ikinä ole ollut mitään muuta tarjottavana, kuin vihaa ja selityksiä selityksien perään.

Tiedätkö, mitä Orpo ja kaltaisensa sanovat kaltaisillesi?

"Hyvä koira"

Vierailija
932/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matemaattinen fakta on, että Suomessa ei ole töitä ja työpaikkoja kaikille. Toki tilastoilla voidaan näyttää mitä tilaston halutaan näyttää.

Vierailija
933/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, aina voi kokeilla mennä ihan oikeisin töihin jos ei kelpaa. Ja kyllä, niin kauan kun avoimia paikkoja on niin ei voida vedota että työttömiä on enemmän.

Et ole kuullut kohtaanto-ongelmasta? Suurtyöttömyys muuttui päivässä huutavaksi työvoimapulaksi, ja siitä muutaman kuukauden kuluttua työttömyys alkoi kasvaa.

Millainen työvoimapula näkyy työttömyyden kasvuna?

Vierailija
934/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin täti kiljui mulle että ei voi montaa vuotta olla tekemättä mitään vaan töitä on tehtävä. Kysyin kuka ottaa reumaa sairastavan töihin. Siihen en saanut vastausta, mutisi vain että töitä pitää tehdä.

Vierailija
935/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

You shall not pass kirjoitti:

Toinen toistaan hullumpia selityksiä sille, että miksi on mahdotonta mennä töihin tai miksi minun kuuluu saada tukia valtiolta,mutta yksikään ei edes yritä keksiä millä keinoin voisi työllistyä ja pärjätä omillaan? Miksi näin? Miksi nämä ihmiset haluavat elää siinä kurjuudessa niin innokkaasti?

Koska ilman sitä kurjuutta he eivät olisi yhtään mitään.

He ovat henkisesti vammautuneita yksilöitä joiden elämisen ehto on elää toisten työllä ja saavutuksilla.

Kohta loppuu sun saikut, pitkät kahvitauot ja jutteleminen omista asioista taukojen ulkopuolella.

Mä teen vakituisten saikuista exel taulukon ja lähetän sen.

Alkaa työntekijöiden vaihto talkoot.

Voi kun ymmärtäisit käyttää kaiken tuon tarmon ja innokkuuden työnhaku lomakkeiden täyttämiseen.

Mä olen töissä tällä hetkellä ja teen ilmoituksen muutaman vakituisen puolen tunnin kahvitauoista. Lupa on 10 minuuttiin.

meillä vedetään turpaa kyttääjii

huoh.

Just sitä vassarien parempaa väkivaltaa..

tai kommunismi kyttäystä sielä kaikki kyttäs kaikkii

Kansallissankariksi pääsi poika, joka käräytti isänsä. Isä vietiin siperiaan, poika sai naamansa julöisteeseen 

Oi onnea 

Vierailija
936/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orjakin sai ruokaa ja katon pään päälle. Työstä kuuluu aina maksaa palkkaa. Muuten se on orjuutta ja orjuus on maailmassa kielletty. 

Ei ole, jos orja tuodaan ulkomailta 

Vierailija
937/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen toistaan hullumpia selityksiä sille, että miksi on mahdotonta mennä töihin tai miksi minun kuuluu saada tukia valtiolta,mutta yksikään ei edes yritä keksiä millä keinoin voisi työllistyä ja pärjätä omillaan? Miksi näin? Miksi nämä ihmiset haluavat elää siinä kurjuudessa niin innokkaasti?

He ovat henkisesti vammautuneita yksilöitä joiden elämisen ehto on elää toisten työllä ja saavutuksilla.

Kohta loppuu sun saikut, pitkät kahvitauot ja jutteleminen omista asioista taukojen ulkopuolella.

Voi kun ymmärtäisit käyttää kaiken tuon tarmon ja innokkuuden työnhaku lomakkeiden täyttämiseen.

Mä olen töissä tällä hetkellä ja teen ilmoituksen muutaman vakituisen puolen tunnin kahvitauoista. Lupa on 10 minuuttiin.

huoh.

Kansallissankariksi pääsi poika, joka käräytti isänsä. Isä vietiin siperiaan, poika sai naamansa julöisteeseen 

Oi onnea 

kyllä.niitä nää kyttääjät on.entine työkaveri meni sanomaa pomolle et join 2 kuppii kahvii ja olin 15min kahvilla .sanoin haluutko heti turpaa vai töitten jälkeen

Vierailija
938/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huoh.

Oi onnea 

kyllä.niitä nää kyttääjät on.entine työkaveri meni sanomaa pomolle et join 2 kuppii kahvii ja olin 15min kahvilla .sanoin haluutko heti turpaa vai töitten jälkeen

Hei, sulla tämä vanha nauha pyörii taas täällä. Oletko nyt ihan varma ettei sun nämä työelämän kahvirupeamat sun muut oireilut ole ihan tervettä settiä ?

Vierailija
939/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisten firmojen tulos tehdään kahvituntien kyttäyksellä.ainaki siltä tuntuu ettei muulla ole väliä.

Vierailija
940/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huoh.

Oi onnea 

Hei, sulla tämä vanha nauha pyörii taas täällä. Oletko nyt ihan varma ettei sun nämä työelämän kahvirupeamat sun muut oireilut ole ihan tervettä settiä ?

Pelottaako sua irtisanominen ison asuntolainan kanssa?