Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Petteri Orpo jyrisee: Suomessa on puoli miljoonaa työtöntä, jotka voisivat vaan mennä töihin jos haluaisivat!

Vierailija
15.09.2023 |

Kysymyshän on siitä, että meillä on laaja työttömyys plus työvoiman ulkopuolella oleva väki noin puoli miljoonaa työikäistä ja työkykyistä ihmistä, joilla ei ole tällä hetkellä kannusteet kunnossa. Työtä olisi tarjolla, mutta töihin ei kannata lähteä.

Orpon mukaan kaikki hallituksen uudistukset tähtäävät siihen, että ihmisten kannattaisi ottaa työtä vastaan, ja yrittäjien ja työnantajien kannattaisi tarjota enemmän töitä ja investoida Suomeen.

Orpon mielestä ihmiset ovat "järjestelmän vankeja.

Hallitus aikoo työllistää ihmiset purkamalla kannustinloukut, mutta missä ovat palkalliset työpaikat puolelle miljoonalle työntekijälle? Työministeriön mukaan avoimia paikkoja on n. 30 000 eivätkä kaikki niistä ole valituista palkkatyötä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009819736.html

Kommentit (1336)

Vierailija
901/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

You shall not pass kirjoitti:

Toinen toistaan hullumpia selityksiä sille, että miksi on mahdotonta mennä töihin tai miksi minun kuuluu saada tukia valtiolta,mutta yksikään ei edes yritä keksiä millä keinoin voisi työllistyä ja pärjätä omillaan? Miksi näin? Miksi nämä ihmiset haluavat elää siinä kurjuudessa niin innokkaasti?

Koska ilman sitä kurjuutta he eivät olisi yhtään mitään.

He ovat henkisesti vammautuneita yksilöitä joiden elämisen ehto on elää toisten työllä ja saavutuksilla.

Kohta loppuu sun saikut, pitkät kahvitauot ja jutteleminen omista asioista taukojen ulkopuolella.

Mä teen vakituisten saikuista exel taulukon ja lähetän sen.

Alkaa työntekijöiden vaihto talkoot.

Voi kun ymmärtäisit käyttää kaiken tuon tarmon ja innokkuuden työnhaku lomakkeiden täyttämiseen.

Mä olen töissä tällä hetkellä ja teen ilmoituksen muutaman vakituisen puolen tunnin kahvitauoista. Lupa on 10 minuuttiin.

meillä vedetään turpaa kyttääjii

No siinä esimerkki ahkerasta työläisestä. Mitä jos vaan hoidat työsi ahkerasti ja raadat sen palkkasi eteen. Oleilu vapaa-ajalla, ei palkkaa vastaan? Kun on hommat hoidettu oikein ja hyvin, ei tarvitse alkaa puolustautumaan ja riehumaan vaan teot puhuvat puolestaan ja omatunto on puhdas.

Vierailija
902/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen toistaan hullumpia selityksiä sille, että miksi on mahdotonta mennä töihin tai miksi minun kuuluu saada tukia valtiolta,mutta yksikään ei edes yritä keksiä millä keinoin voisi työllistyä ja pärjätä omillaan? Miksi näin? Miksi nämä ihmiset haluavat elää siinä kurjuudessa niin innokkaasti?

He ovat henkisesti vammautuneita yksilöitä joiden elämisen ehto on elää toisten työllä ja saavutuksilla.

Kohta loppuu sun saikut, pitkät kahvitauot ja jutteleminen omista asioista taukojen ulkopuolella.

Voi kun ymmärtäisit käyttää kaiken tuon tarmon ja innokkuuden työnhaku lomakkeiden täyttämiseen.

Mä olen töissä tällä hetkellä ja teen ilmoituksen muutaman vakituisen puolen tunnin kahvitauoista. Lupa on 10 minuuttiin.

No siinä esimerkki ahkerasta työläisestä. Mitä jos vaan hoidat työsi ahkerasti ja raadat sen palkkasi eteen. Oleilu vapaa-ajalla, ei palkkaa vastaan? Kun on hommat hoidettu oikein ja hyvin, ei tarvitse alkaa puolustautumaan ja riehumaan vaan teot puhuvat puolestaan ja omatunto on puhdas.

niin hoidankin .mut kyttääjiä täällä vedetään turpaa silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä, mitä se sua haittaa? Anna lojua kotona, kun kerran niin tahtoo tehdä. Mene sinä sinne raakkimaahan ja elä siellä ja anna toisten elää.

Eihän heillä ole edes oikeutta elää.

Vierailija
904/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla irtisaomissuojan heikentämistä ja vakituisten kyttäämistä työpaikoilla.

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.

ootko mun entine kyttääjä pomo???.vedettiin sitä porukalla turpaa kaupungilla kiitoksek monen vuoden kyttäämisestä

Siis oletko oikeasti töissä jossain?!

Vierailija
905/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla irtisaomissuojan heikentämistä ja vakituisten kyttäämistä työpaikoilla.

ootko mun entine kyttääjä pomo???.vedettiin sitä porukalla turpaa kaupungilla kiitoksek monen vuoden kyttäämisestä

joo ihan oikeasti.onko vieras käsitys et joku töissä?

Vierailija
906/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huoh.

Just sitä vassarien parempaa väkivaltaa..

Vierailija
907/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kiinosta työ lävähtää perseelle nahkavyö.

Vierailija
908/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huoh.

Just sitä vassarien parempaa väkivaltaa..

tai kommunismi kyttäystä sielä kaikki kyttäs kaikkii

Vierailija
909/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS:n tiedot: "Hallitus ei peräänny – työmatka-autoilu kallistuu roimasti ensi vuonna."

Tämän taki en edes harkitse työntekoa

T:Pitkäaikastyötön 60V

Vierailija
910/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IS:n tiedot: "Hallitus ei peräänny – työmatka-autoilu kallistuu roimasti ensi vuonna."

mut noi kelan pikku hilut ok???.mä saan töistä 2vk välein noin 1700e käteen sillä voi ostaa bensaa

Vierailija
911/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kenen toimesta? Orpon vai? Tuskin. Se nahjustelee nurkissa niin kauan, että saa eläkkeet kasaan ja lähtee meneen. Ei sitä oikeasti mikään kiinnosta, kuten ei muitakaan, se on teatteria tyhmät, jos ette sitä vielä käsitä. Rahat menee jo kovaa vauhtia edeltäkäsin geimänsaarille ja piskit perässä. Ei niitä nyt tänne jätetä lojumaan, kun sota on tulossa dorkat!

Vierailija
912/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ton ikäistä ja vielä pitkäaikais työtöntä mihinkää töihin oteta.

Vierailija
913/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei varmasti kiinosta jos nahkavyöstä sais

Vierailija
914/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus tulee lisäämään kannustinloukkuja rutkasti. Käytännössä vain vakituinen kokoaikainen työsuhde kannattaa ottaa jatkossa enää vastaan. Ja niitä on harvassa. 

Itse rämmin näissä pätkä/osa-aika/silpputyösuhteissa. Lyhyt lisäkoulutus parantaisi asemaani paljon työmarkkinoilla, mutta nyt aikuiskoulutuskin viedään. Jään siis kotiin makaamaan ja odottamaan sitä vakituista työpaikkaa taivaasta. Ei mitään järkeä. 

Vierailija
915/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo ihan oikeasti.onko vieras käsitys et joku töissä?

On vieras ajatus ainakin omalla alalla, että töistä voisi suoriutua auttavan tason kirjoitus-, päättely-, tai tunteidenhallintataidoilla. Ei selviäisi ensimmäisestä päivästä. Muistutuksia sataisi välittömästi ja asiakkaat saisivat sinut itkemään. No ehkä vetäisit heitä turpaan ja ura olisi tosiaankin siinä.

Vierailija
916/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Generatiivinen tekoäly korvaa 2,4 miljoonaa työpaikkaa Yhdysvalloissa vuoteen 2030 mennessä. Lisäksi se muuttaa 11 miljoonaa muuta työpaikkaa.

Muut automaation muodot tulevat kuitenkin korvaamaan vielä enemmän työpaikkoja, kertoo tutkimusyhtiö Forresterin raportti.

Raportin mukaan tekoäly vaikuttaa akateemisesti tai ammatillisesti vaativampiin töihin, kuten asiantuntijuutta vaativiin toimistotöihin, kertoo The Register.

Mikrobitti

Vierailija
917/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh kirjoitti:

urpolla on hätä lakkarissa kun ei mee asiat kuin teoriassa hänelle on

jankutettu.Työttömiä on ollu yli 70 vuotta suomessa jo.

täystyöllisyys ei oo edes haaveissa mahdollista.

1000e kuussa lisää palkkaa puhtaana käteen toisi jonku verran

lisää innokkaita, osa jää silloinki kotia makaamaan.

syitä riittää kyllä

Se on jännä, että palkkaus ja edut ei missään vaiheessa ole nousseet esille Orpon ja kokkareiden puheissa, kun on kyse ihmisten motivoinnista.

Silta valtaosa ihmisistä käy töissä palkan takia.

Kokoomus vaan laukoo, ettei työllä tarvitse tulla toimeen. Koko työssäkäynnin pointti on toimeentulo.

Kai tajuatte, että palkkojen korotus maksetaan hintojen ja verojen korotuksena. Ja inflaatio kasvaa ja korot nousee.

Täällä on niin tietämätöntä porukkaa, että ihan yksinkertaiset faktat ei pysy mielessä. Tai niitä ei ymmärretä.

Vierailija
918/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvoimatoimisto kirjoitti:

Töitä on vaikka kuinka paljon. Kuntouttavaan vaan tai puistoon keräämään roskia 9 euron päivärahalla. Teillä tuskin riittää kunto palkkatöihin jossa oikeesti joutuu tekemään kunnon töitä kuten lapiolla kaivamista.

Työllä tarkoitetaan töitä, joista maksetaan normaali palkka. Tuo 9 e/pvä on ihmiskappaa ja kiskontaa.

Tämä on vasureiden väsynein vale. Tuo 9e tulee sen muun korvauksen LISÄKSI

Vierailija
919/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvoimatoimisto kirjoitti:

Töitä on vaikka kuinka paljon. Kuntouttavaan vaan tai puistoon keräämään roskia 9 euron päivärahalla. Teillä tuskin riittää kunto palkkatöihin jossa oikeesti joutuu tekemään kunnon töitä kuten lapiolla kaivamista.

Työllä tarkoitetaan töitä, joista maksetaan normaali palkka. Tuo 9 e/pvä on ihmiskappaa ja kiskontaa.

Tämä on vasureiden väsynein vale. Tuo 9e tulee sen muun korvauksen LISÄKSI

Orjakin sai ruokaa ja katon pään päälle. Työstä kuuluu aina maksaa palkkaa. Muuten se on orjuutta ja orjuus on maailmassa kielletty. 

Vierailija
920/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ton ikäistä ja vielä pitkäaikais työtöntä mihinkää töihin oteta.

Ei niin, sen tietävät kaikki paitsi Petteri Orpo & kumpp.