Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Petteri Orpo jyrisee: Suomessa on puoli miljoonaa työtöntä, jotka voisivat vaan mennä töihin jos haluaisivat!

Vierailija
15.09.2023 |

Kysymyshän on siitä, että meillä on laaja työttömyys plus työvoiman ulkopuolella oleva väki noin puoli miljoonaa työikäistä ja työkykyistä ihmistä, joilla ei ole tällä hetkellä kannusteet kunnossa. Työtä olisi tarjolla, mutta töihin ei kannata lähteä.

Orpon mukaan kaikki hallituksen uudistukset tähtäävät siihen, että ihmisten kannattaisi ottaa työtä vastaan, ja yrittäjien ja työnantajien kannattaisi tarjota enemmän töitä ja investoida Suomeen.

Orpon mielestä ihmiset ovat "järjestelmän vankeja.

Hallitus aikoo työllistää ihmiset purkamalla kannustinloukut, mutta missä ovat palkalliset työpaikat puolelle miljoonalle työntekijälle? Työministeriön mukaan avoimia paikkoja on n. 30 000 eivätkä kaikki niistä ole valituista palkkatyötä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009819736.html

Kommentit (1336)

Vierailija
981/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaikki "köyhät" ymmärtävät, että globalismi, EU ja maahanmuutto vievät työttömät työnhakijat ja työtä vieroksuvat ahdinkoon. Vähän aikaa sitten olisitte saaneet elää muiden tuella, mutta ette enää. Muualta tulee sakkia, joka vie teidän rahat. Teille suomalaisille se aktiivimalli kolahtaa.

Irtisanomissuojaa heikennetään eli sulle.

Mulle? Et kai kuvittele, että olisin surullinen, jos minut irtisanottaisiin? Olisin vain täysin onnellinen tässä vaiheessa elämääni. Olen suunnitellut jo kauan irtisanoutumista ja toisten harteille heittäytymistä. Ansaitsisin sen.

Juu, susta tulee hyvä työkokeilija, vaikka koulujen pihojen hoitoon.

Se olisi kyllä rehellistä työtä, mitä tunnut halveksivan. Kokeilua ei tarvinne 35-vuotisen työuran jälkeen tehdä, mutta voit olla eri mieltä ihan vapaasti.

Työkokeiluun määrätään karenssin uhalla, ei siinä sun mielipidettä kysyä eikä sillä että olet ollut 35 vuotta töissä ole mitään merkitystä.

Ei määrätä, jos ei suostu ja on liitua, millä piirtää.

Vierailija
982/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

You shall not pass kirjoitti:

Toinen toistaan hullumpia selityksiä sille, että miksi on mahdotonta mennä töihin tai miksi minun kuuluu saada tukia valtiolta,mutta yksikään ei edes yritä keksiä millä keinoin voisi työllistyä ja pärjätä omillaan? Miksi näin? Miksi nämä ihmiset haluavat elää siinä kurjuudessa niin innokkaasti?

Koska ilman sitä kurjuutta he eivät olisi yhtään mitään.

He ovat henkisesti vammautuneita yksilöitä joiden elämisen ehto on elää toisten työllä ja saavutuksilla.

Kohta loppuu sun saikut, pitkät kahvitauot ja jutteleminen omista asioista taukojen ulkopuolella.

Mä teen vakituisten saikuista exel taulukon ja lähetän sen.

Alkaa työntekijöiden vaihto talkoot.

Voi kun ymmärtäisit käyttää kaiken tuon tarmon ja innokkuuden työnhaku lomakkeiden täyttämiseen.

Mä olen töissä tällä hetkellä ja teen ilmoituksen muutaman vakituisen puolen tunnin kahvitauoista. Lupa on 10 minuuttiin.

meillä vedetään turpaa kyttääjii

huoh.

Just sitä vassarien parempaa väkivaltaa..

tai kommunismi kyttäystä sielä kaikki kyttäs kaikkii

Kansallissankariksi pääsi poika, joka käräytti isänsä. Isä vietiin siperiaan, poika sai naamansa julöisteeseen 

Oi onnea 

kyllä.niitä nää kyttääjät on.entine työkaveri meni sanomaa pomolle et join 2 kuppii kahvii ja olin 15min kahvilla .sanoin haluutko heti turpaa vai töitten jälkeen

Jos mulle sanot niin teen susta rikosilmoituksen etkä sä työskentele missään paikassa sen jälkeen mihin tarvitaan turvallisuus selvitys.

eli oot kyttääjä kusipää töissä?

Itse olet työttömien haukkuja.

Muista, että kahvitauko on tasan 10 minuuttia.

mun kahvitauko ei kuulu kellekkään työttömille pidä se nyt saatana mielessä

Yhtä paljon kuin muiden työttömyys sinulle. Ai veroja maksat joten kuuluu? No kuuluu se sun työtehon kyttäyskin sitten palkanmaksajalle eli pomolle. Ja pomo säästää kun jätetään valvonta työttömille, jotka tekevät sen ilmaiseksi.

Yksi huoltoaseman työntekijä soitti joskus yrityksen pomolle, että teidän työntekijät on istuneet täällä tunnin. Osalla lukee työvaatteissa ja autossa työpaikan nimi.

turpa lätisee kun tollasen kyttääjän näkisin.

onneks kela pellet ei voi mun duuniin vaikuttaa

Voi, työttömillä on aikaa kytätä joka puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen toistaan hullumpia selityksiä sille, että miksi on mahdotonta mennä töihin tai miksi minun kuuluu saada tukia valtiolta,mutta yksikään ei edes yritä keksiä millä keinoin voisi työllistyä ja pärjätä omillaan? Miksi näin? Miksi nämä ihmiset haluavat elää siinä kurjuudessa niin innokkaasti?

He ovat henkisesti vammautuneita yksilöitä joiden elämisen ehto on elää toisten työllä ja saavutuksilla.

Kohta loppuu sun saikut, pitkät kahvitauot ja jutteleminen omista asioista taukojen ulkopuolella.

Voi kun ymmärtäisit käyttää kaiken tuon tarmon ja innokkuuden työnhaku lomakkeiden täyttämiseen.

Mä olen töissä tällä hetkellä ja teen ilmoituksen muutaman vakituisen puolen tunnin kahvitauoista. Lupa on 10 minuuttiin.

huoh.

Kansallissankariksi pääsi poika, joka käräytti isänsä. Isä vietiin siperiaan, poika sai naamansa julöisteeseen 

Oi onnea 

kyllä.niitä nää kyttääjät on.entine työkaveri meni sanomaa pomolle et join 2 kuppii kahvii ja olin 15min kahvilla .sanoin haluutko heti turpaa vai töitten jälkeen

Jos mulle sanot niin teen susta rikosilmoituksen etkä sä työskentele missään paikassa sen jälkeen mihin tarvitaan turvallisuus selvitys.

Yhtä paljon kuin muiden työttömyys sinulle. Ai veroja maksat joten kuuluu? No kuuluu se sun työtehon kyttäyskin sitten palkanmaksajalle eli pomolle. Ja pomo säästää kun jätetään valvonta työttömille, jotka tekevät sen ilmaiseksi.

Yksi huoltoaseman työntekijä soitti joskus yrityksen pomolle, että teidän työntekijät on istuneet täällä tunnin. Osalla lukee työvaatteissa ja autossa työpaikan nimi.

Ei lätise, koska siitä tulisi rikosilmoitus eikä sulla olisi työpaikkaa enää koskaan.

iha varmasti lätisee.mun duunissa ei mitää pahoinpitelyitä kysellä

Vierailija
984/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on tämä: Pertti sai potkut oltuaan tossutehtaassa 30vuotta, hommat lähti winksinwonksilaan, Pertti on nyt ollut työtön 5v, Pertti asuu rintamamiestalossa pikkupaikassa, ei halua muuttaa, Pertti ei halua tehdä kuin tossuhommia. Pertin talon vieressä on vanhainkoti jossa krooninen pula työntekijöistä. Pertti ei halua olla hoitaja. Kauan yhteiskunnan pitää tukea Perttiä joka olisi voinut opiskella hoitajaksi ja työllistyä jos vain haluaisi? Onko oikein että Perttiä elätetään vaikka Pertille olisi tarjolla oppisopimuksella varma työpaikka?

Oppisopimuksella on vaikea päästä lähihoitajaksi opiskelemaan.

Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta. Kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.

Meillä saa opiskella oppisopimuksella lähihoitajaksi palkalla,kyllä siitä ihan maksetaan et opiskelee koska hoitajista on huutava pula! Nykyään jopa 17v lähäriopiskelijat haluavat vaihtaa harkkojen vikan viikon oppisopimuspohjaiseksi jotta saavat palkkaa.. ja sit vaihtavat takaisin. Tervetuloa palkkaa saamaan!

Vierailija
985/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaikki "köyhät" ymmärtävät, että globalismi, EU ja maahanmuutto vievät työttömät työnhakijat ja työtä vieroksuvat ahdinkoon. Vähän aikaa sitten olisitte saaneet elää muiden tuella, mutta ette enää. Muualta tulee sakkia, joka vie teidän rahat. Teille suomalaisille se aktiivimalli kolahtaa.

Irtisanomissuojaa heikennetään eli sulle.

Mulle? Et kai kuvittele, että olisin surullinen, jos minut irtisanottaisiin? Olisin vain täysin onnellinen tässä vaiheessa elämääni. Olen suunnitellut jo kauan irtisanoutumista ja toisten harteille heittäytymistä. Ansaitsisin sen.

Juu, susta tulee hyvä työkokeilija, vaikka koulujen pihojen hoitoon.

Se olisi kyllä rehellistä työtä, mitä tunnut halveksivan. Kokeilua ei tarvinne 35-vuotisen työuran jälkeen tehdä, mutta voit olla eri mieltä ihan vapaasti.

Työkokeiluun määrätään karenssin uhalla, ei siinä sun mielipidettä kysyä eikä sillä että olet ollut 35 vuotta töissä ole mitään merkitystä.

Ei määrätä, jos ei suostu ja on liitua, millä piirtää.

Jos olet työkkärin listoilla niin määrätään.

Mutta jos et nosta mitään tukia niin sitten ei.

Vierailija
986/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja vaikutus?kohta leikataan tukia voit olla soppajonos kun mä syön ravintelis.

huoh.

Oi onnea 

onneks kela pellet ei voi mun duuniin vaikuttaa

Voi, työttömillä on aikaa kytätä joka puolella.

Vierailija
987/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten töihin tai miettimään halvempaa asuntoa tms... Kentällä on valtava työvoimapula, ainakin pk-seudulla. Ei saada paikkoja täyteen. Jokohan ensi vuonna motivaatio mennä töihin kasvaa? Ja työkyvyttömyyteen vetoaminen on todella kyllästyttävää, jopa vammaiset käyvät töissä.

Vierailija
988/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on tämä: Pertti sai potkut oltuaan tossutehtaassa 30vuotta, hommat lähti winksinwonksilaan, Pertti on nyt ollut työtön 5v, Pertti asuu rintamamiestalossa pikkupaikassa, ei halua muuttaa, Pertti ei halua tehdä kuin tossuhommia. Pertin talon vieressä on vanhainkoti jossa krooninen pula työntekijöistä. Pertti ei halua olla hoitaja. Kauan yhteiskunnan pitää tukea Perttiä joka olisi voinut opiskella hoitajaksi ja työllistyä jos vain haluaisi? Onko oikein että Perttiä elätetään vaikka Pertille olisi tarjolla oppisopimuksella varma työpaikka?

Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta. Kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.

Meillä saa opiskella oppisopimuksella lähihoitajaksi palkalla,kyllä siitä ihan maksetaan et opiskelee koska hoitajista on huutava pula! Nykyään jopa 17v lähäriopiskelijat haluavat vaihtaa harkkojen vikan viikon oppisopimuspohjaiseksi jotta saavat palkkaa.. ja sit vaihtavat takaisin. Tervetuloa palkkaa saamaan!

Meidän kaupungissa oli 20 oppisopimus paikkaa lähihoitajaksi ja satoja hakijoita. 8000 työtöntä.

Vierailija
989/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten töihin tai miettimään halvempaa asuntoa tms... Kentällä on valtava työvoimapula, ainakin pk-seudulla. Ei saada paikkoja täyteen. Jokohan ensi vuonna motivaatio mennä töihin kasvaa? Ja työkyvyttömyyteen vetoaminen on todella kyllästyttävää, jopa vammaiset käyvät töissä.

Helsingissä on 34000 työtöntä.

Vierailija
990/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pertti ei pääse opiskelemaan hoitajaksi, kun koulutukseen on menossa motivoituneita ja osaavampia henkilöitä enemmän kuin voidaan ottaa. Nuorempina heidän koulutuksestaan on myös yhteiskunnalle enemmän hyötyä.

Pertin pitäisi ensin mennä kertaamaan peruskoulun oppimäärä, sillä varsinkin matematiikka on päässyt aivan unohtumaan. Lisäksi Pertillä on maksuja ja velvollisuuksia, joita ei opintolainalla makseta. Mitään muuta tukeahan hän ei enää saisi.

Mutta pääasia, että Perttiä saa potkia päähän, vai kuinka? Tunnetko itsesi kovinkin mahtavaksi nyt?

Vierailija
991/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huoh.

Oi onnea 

Ei lätise, koska siitä tulisi rikosilmoitus eikä sulla olisi työpaikkaa enää koskaan.

iha varmasti lätisee.mun duunissa ei mitää pahoinpitelyitä kysellä

Tottakai ilmoitan sun työnantajalle mitä olet tehnyt. Sulla ei mitään työpaikkaa ole sen jälkeen.

Vierailija
992/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on 34000 työtöntä.

Tampereella on 23000 työtöntä.

Vierailija
993/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin pomolle äske et oon pitäny kahvituntii tunti 20 minuuttii.sano aha klo19.00 tulee rekka lopettele sit.

Vierailija
994/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sanoin pomolle äske et oon pitäny kahvituntii tunti 20 minuuttii.sano aha klo19.00 tulee rekka lopettele sit.

Sä oletkin provoilija.

Vierailija
995/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oletkin provoilija.

hä?.mitä olis sit pitäny tehdä?

Vierailija
996/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissa oli 20 oppisopimus paikkaa lähihoitajaksi ja satoja hakijoita. 8000 työtöntä.

Työkkäri ei edes ehdota lähihoitaja koulua, koska sinne hakee aina liikaa porukkaa muutenkin.

Vierailija
997/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oletkin provoilija.

Et sä edes ole töissä 😜

Vierailija
998/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oletkin provoilija.

Et sä edes ole töissä 😜

idiootti

Vierailija
999/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pertti ei pääse opiskelemaan hoitajaksi, kun koulutukseen on menossa motivoituneita ja osaavampia henkilöitä enemmän kuin voidaan ottaa. Nuorempina heidän koulutuksestaan on myös yhteiskunnalle enemmän hyötyä.

Pertin pitäisi ensin mennä kertaamaan peruskoulun oppimäärä, sillä varsinkin matematiikka on päässyt aivan unohtumaan. Lisäksi Pertillä on maksuja ja velvollisuuksia, joita ei opintolainalla makseta. Mitään muuta tukeahan hän ei enää saisi.

Mutta pääasia, että Perttiä saa potkia päähän, vai kuinka? Tunnetko itsesi kovinkin mahtavaksi nyt?

Höpö höpö.

Pertti pääsee opiskelemaan ja koulussa ollaan siksi, että opitaan - ja kerrataan myös ne peruskoulun laskut.

Opintolainaa joutuu jokainen opiskelija ottamaan. Pertti ei ole sen suhteen etuoikeutettu.

Perillä voi olla edessään ihan kiva työ, mukavat työkaverit ja elämä, joka on omissa käsissä. Pertin ei myöskään tarvitse kasvottomille viranomaisille lähetellä tiliotteita taikka selitellä rahankäyttöä. Eli Pertti on itsenäinen ihminen, joka määrää omista asioistaan.

Sen eteen kannattaa vähän vaivautua ja sijoittaa.

Vierailija
1000/1336 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskallanpa väittää, että jos joku työkokeilija tms. alkaisi tuolla lailla oikeasti kytätä ja ilmiantaa vakityöntekijöitä, niin hyvin nopeasti hänestä itsestään löydettäisiin mikä vaan syy potkia heti pellolle. Vallankin kun tuskin kukaan vakkari alkaisi työkaveriaan vastaan todistamaan, joten homma jäisi väitteiden tasolle. Siinäpä olisi sitten kyttä karenssissa ja homma jatkuisi työpaikalla ennallaan. Joten ihan itsesi vuoksi, kannattaa jättää tuollaiset fantasian tasolle. Sitä paitsi, ne on kyllä ihan muut kuin rivivakityöntekijät jotka ovat syyllisiä nykyisiin orjatyömarkkinoihin. Kehottaisinkin ennemmin hoitamaan katkeruuttasi jollain rakentavammalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan