Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisistä, jotka eivät ilmoita ITSE vauvansa syntymästä

Vierailija
14.09.2023 |

Juu, ja ei ole komplikaatioita. Ihan normaali syntymä. Eivät voi itse ilmoittaa mitään, vaikka puhelin on kasvanut käteen. Laittaa jonkun kaverinsa ilmoittamaan viikko myöhemmin. On, noloa ja hupaisaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäidin syntymä 27. 12 ilmoitettiin kuulemma viranomaisille syntyneeksi 2.1. Vero ym. syystä. Oli näin valtion kirjoissa vuotta nuorempi.

Vierailija
22/25 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ignoorasin täysin serkkuni toisen lapsen syntymän. Hän ei ilmoittanut, joten miksi olisin noteerannut? Sitten hän esitti loukkaantunutta :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittavat heille, joilta haluavat huomionosoituksen. Ei tarvitse huomioida, mikäli ei ilmoitettu. Yksinkertaista.

Vierailija
24/25 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ilmoittaa?

Vierailija
25/25 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvästä sydänystävästä oikein oli kyse? Tai ehkä sittenkään ei.

En muista elämäni aikana saaneeni kertaakaan keneltäkään ystävältä tai sukulaiselta ilmoitusta lapsen syntymästä. Aina olen kuullut joltakulta toiselta. Mielipiteeni ihmisistä, jotka eivät itse ilmoita vauvansa syntymästä juuri minulle, on täysin neutraali. En pidä vanhempien "velvollisuutena" ilmoittaa asiasta juuri kenellekään. Jos olisin kyseisen vauvan isoäiti ja välit vanhempiin olisivat lämpimät, sitten ehkä ihmettelisin jos viikon päästä muilta kuulisin, enkä parin päivän sisään vanhemmilta itseltään.

Onko enää yleensäkään tyypillistä, että tosiaan heti syntymän jälkeen laitetaan sadoille ihmisille viesti lapsen syntymäajasta, sukupuolesta, pituudesta ja painosta. Vaikka se viestien lähettäminen onkin nykyään niin paljon helpompaa ja halvempaa kuin pelkkien tekstareiden aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme