Mitä mieltä ihmisistä, jotka eivät ilmoita ITSE vauvansa syntymästä
Juu, ja ei ole komplikaatioita. Ihan normaali syntymä. Eivät voi itse ilmoittaa mitään, vaikka puhelin on kasvanut käteen. Laittaa jonkun kaverinsa ilmoittamaan viikko myöhemmin. On, noloa ja hupaisaa.
Kommentit (25)
Minä ignoorasin täysin serkkuni toisen lapsen syntymän. Hän ei ilmoittanut, joten miksi olisin noteerannut? Sitten hän esitti loukkaantunutta :p
Ilmoittavat heille, joilta haluavat huomionosoituksen. Ei tarvitse huomioida, mikäli ei ilmoitettu. Yksinkertaista.
Kuinka hyvästä sydänystävästä oikein oli kyse? Tai ehkä sittenkään ei.
En muista elämäni aikana saaneeni kertaakaan keneltäkään ystävältä tai sukulaiselta ilmoitusta lapsen syntymästä. Aina olen kuullut joltakulta toiselta. Mielipiteeni ihmisistä, jotka eivät itse ilmoita vauvansa syntymästä juuri minulle, on täysin neutraali. En pidä vanhempien "velvollisuutena" ilmoittaa asiasta juuri kenellekään. Jos olisin kyseisen vauvan isoäiti ja välit vanhempiin olisivat lämpimät, sitten ehkä ihmettelisin jos viikon päästä muilta kuulisin, enkä parin päivän sisään vanhemmilta itseltään.
Onko enää yleensäkään tyypillistä, että tosiaan heti syntymän jälkeen laitetaan sadoille ihmisille viesti lapsen syntymäajasta, sukupuolesta, pituudesta ja painosta. Vaikka se viestien lähettäminen onkin nykyään niin paljon helpompaa ja halvempaa kuin pelkkien tekstareiden aikaan.
Isoäidin syntymä 27. 12 ilmoitettiin kuulemma viranomaisille syntyneeksi 2.1. Vero ym. syystä. Oli näin valtion kirjoissa vuotta nuorempi.