Miksi jotkut ihmiset eivät käy koskaan missään
viihteellä, eivät osallistu pikkujouluihin, yhteisiin tapahtumiin tms. siis eivät käy ikinä missään, edes matkoilla. Ja tunnen monia jotka ovat todella sosiaalisia, eli mistään introverteista tms ei ole kyse. Kotona vaan pönöttävät.
Kommentit (869)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisellä jokainen päivä on lomapäivä, eikä tarvitse edes matkustaa minnekään.
Myös työttömällä on lomaa se 365 vrk vuodessa.
Terv
Toimihenkilö.
Työtönkin voi matkustaa puoleksi vuodeksi ulkomaille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukat ja lemmikkieläimet kuolevat jos lähtee. Kun on vuosikymmeniä kasvattanut kukkiaan niin ei halua jättää niitä kitumaan eikä päästää kotiinkaan ketään
Varsinkin suvun hautakukat sitoo, aina kesäisin,kun pitää kastella.Kalliita vielä, kun pitä pienillä tuloilla maksaa.Muut ei välitä edes kastella vaikka suuria perintöjä saaneet.Se on sitä itsekkyys kasvatusta ,ei muilla väliä ,kun mulla kivaa.
En ole koskaan vienyt isäni enkä rakkaan äitini haudalle kukkia. En ole edes käynyt äitini haudalla tai muistopaikassa, kun eihän häntä ole kuin poltohaudattu. Vein äitini eläessä kyllä hänelle kukkia, kun hän niistä tykkäsi ja muutenkin yritin tehdä parhaani hänen vanhoilla päivillään. Mielessäni häntä muistelen, kuten edesmenneitä ystäviänikin. En ole ikinä ymmärtänyt näitä hauda
Miks ihmeessä pitää käydä haudalla , jos se on pakkopullaa ja pitää kitistä kalliista kukista, aj kun muut ei käy. Kuvottavaa. Kantsii rakastaa ihmistä eläessä, jos siltä tuntuu. Se on myöhästy ,kun on mullan alla.
Mistä tiedät ihmisten suhteet,se suhde voi jatkua vielä pitkään.
Täällä myös yks iloinen introvertti. En kaipaa tippaakaa mitään pippaloita ym väkijoukkoja. Olen luonteeltani itsevarma ,reipas, esiintyvä tarvitaessa jne. En ole koskaan ollut yksinäinen. Viihdyn kotirauhassa ja luonnossa,Kyllä viihdyin töissäkin,, yli 40v ja siellä olin ihmisten kanssa koko ajan tekemisissä. Ihmiset oli aina ihan mukavia. Että tällainen introvertti.
Eikös se ole onni, että ihmisellä on niin ihana koti, että siellä haluaa olla? Kuka enää käy viihteellä tai pikkujouluissa? Ei mua ainakaan kiinnosta katsoa ihmisten örvellystä. Ihana päästä omaan sänkyyn aikaisiin nukkumaan. Se aika on jo itsellä auttamatta ohi. Ikää +40v.
Aikaansa kutakin 👍
Jotkut ihmiset syntyy ja elää koko elämänsä samalla paikkakunnalla, kunnes päätyvät sen hautausmaalle.
Matala koulutus, pelkoja ja ennakkoluuloja kaikkea vierasta kohtaan. Ei kielitaitoa, ei verkostoa. Pelkäävät, etteivät osaa mennä lentokentällä mihinkään tai ostaa netistä junalippua. Käsitys ulkomaan matkoista perustuu Kalevi Keihäsen Seiväsmatkoihin. Luulevat, että pitää olla omat lihapullapurkit mukana ja viinaa vedetään kaksin käsin.
Sukulaismieheni on tällainen. Hän elää silti tyytyväisenä omaan elämäänsä. Kuviot ovat pienet. Hän kalastelee ja katsoo telkkarista vanhoja suomalaisia elokuvia ja dekkarisarjoja. Pääkaupungissa kävi aikoinaan koulun luokkaretkellä ja kyselee välillä, onko siellä keskustassa vielä se ja se. Yleensä ei ole. Metro tuntuu hänestä ihan yliampuvalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukat ja lemmikkieläimet kuolevat jos lähtee. Kun on vuosikymmeniä kasvattanut kukkiaan niin ei halua jättää niitä kitumaan eikä päästää kotiinkaan ketään
Varsinkin suvun hautakukat sitoo, aina kesäisin,kun pitää kastella.Kalliita vielä, kun pitä pienillä tuloilla maksaa.Muut ei välitä edes kastella vaikka suuria perintöjä saaneet.Se on sitä itsekkyys kasvatusta ,ei muilla väliä ,kun mulla kivaa.
Hanki seurakunnalta haudan kesähoito. Siis ei joka haudan vaan ihan vain omien vanhempiesi: muut suvussa huolehtikoot omistaan.
Se kesähoito maksoi yllättäen minullekin vain muutaman kympin koko kesältä ja sisältää kukat ja niiden kastelun. Tosi edullista siihen verrattuna että itse ostelisi sinne niitä kukkia ja laukkaisi kastelemassa varsinkaan pitkästä matkasta.
Omakotitalo pienen järven rannassa, laituri, sauna/terassi rakennus, puutarhaa jonkin verran .... lähimatkailua tulee kyllä harrastettua, ei vaan jakseta/viitsitä lähteä pitkille matkoille muuta kuin jos tulee (onneksi harvoin) kutsu jonnekkin yo juhlaan tms. Nuorena tuli kyllä reissattua enemmän.
Vierailija kirjoitti:
jeps naapuri perhe: pitkiä loma aikoja kummallakin, on kesäpaikkaa yms mutta edes kesälomilla ei mene mihinkään vaan ovat kotona eivät käy edes kesäpaikassaan van vuokraavat sitä
ja tätä on seurattu vuodesta toiseen.
Huh. Oikeen seuraat vuodesta toiseen. Et taida itsekään sitten paljoa kotoasi liikkua?
En ole käynyt viimeisen 25 vuoden aikana lomalla ulkomailla: Olen vakitöissä ollut lähes koko ajan. Rahaa olisi käydä missä vaan. En ole käynyt baarissakaan 20 vuoteen. Ravintoloissa käyn tosi harvoin. Viime syksynä kävin pizzalla ekaa kertaa 10 vuoteen turkulaisessa pizzeriassa. Oli niin huono kokemus etten ihan heti mene. Pizzan saamisessa odotin 75 minuuttia. En tuhlaa rahaa koska saa aina huonoa palvelua. Minulle riittää oma mökki lomailluun.
Ei ole rahaa nykyään. Kävin joskus ennen jossain kun sain olla yksin.
Missä pitäis käydä? Vierailu jonkun luona on rasittavaa olla toisten nurkissa.
Käy missään? Biletys ja aurinkorannoilla makaaminenko on sitä "jossain" käymistä? Ei kiinnosta kumpikaan ja matkustelu on kallista. Käyn työssä, harrastan, sukuloin ja on ystäviä. Teatterissa/konsertissa silloin tällöin, kesällä ja talvella. En jää mielestäni mistään paitsi. Alkoholi ei ole ollut koskaan osa elämääni. Yhdellä drinkillä pärjäsi discoillan, loppuillan jäävettä lasissa, ei siitä kaverit tienneet oliko kossuvissyä vai mitä.
Ei jaksa kiinnostaa maksavat huvit. Niiden lippujen hinnalla hankin uusia vaatteita, huonekaluja ihan mitä vaan mitä tarvitsen. Harrastuksiin on myös mielekkäämpi rahat käyttää. 150e jostain konserttilipusta ihan älytöntä. Siihen hintaan saa tehdä itse duunia 1pvän. Arvotan aina noita lippujen hintoja jo 15e uimahallilipun hinnalla syön hyvin. On ollut pakko opetella elämään pienten tulojen mukaan.
Valitsen paljon tekemisiä ilmaistapahtumista, käytän kirjaston palveluita, ostan kirppareilta, harrastan erilaisia käsitöitä, laulan kuorossa, ulkoilen pyöräilemällä ja kävelemällä sekä ulkoliikunta salilla 2xviikossa.
Ystäviä ja tuttavia tapailen harvakseltaan toki puhelimella usein. Teemme treffejä kävelyn ja yhteisen aterian tiimoilta.
Matkustaminen ei vain nappaa. Ihmiset elää omanlaistaan elämää eripuolilla maailmaa. Tiedot ja näkemiset heidän elämäänsä näen netistä.
Olen ehkä koti-ihminen tykkään puuhastella kotona ja tehdä itse asioita. Siivoan, pyykkään, korjaan yms. Joo olen kyllä pihi, kun oikein ajattelen asiaa. En ole saanut perintöjä, joten olen itse säästänyt ja maksanut asuntoni. Valinnoista kohdallani on kysymys elämäntapoihini.
jos ei ole naisseuraa tai someprofiilia ylläpidettävänä niin painetta sellaiseen ei juurikaan ole jos ei asia luonnostaan kiinnosta
Miksi heidät koetaan jotenkin säälittävänä jos kerran menevä-ap on se juoppo ja ympäristönpaskaaja turisti.
Vierailija kirjoitti:
Käyvät varmaan monessakin paikassa. Kaupassa, lenkillä, rannalla, ulkomailla salaa, kylässä, autoilemassa, metsänreunassa, purolla, tutkimusmatkalla lähellä, messutapahtumassa? En pidä itsekään "menopaikoista" tai bileistä, että ne olisivat jotenkin tavoiteltava asia. Tuliliemi (alkoholi) ei nappaa ja ei ole hyväksi pitkän päälle pienetkään annokset, koska jää taustavaikutus. Lääkkeenä ehkä. Rentoa tunnelmaa saa muutenkin? Luomu ja yrtit ovat aikuisena kiva juttu.
En lähtis työpaikan pikkujouluihin mistään hinnasta.
Onneksi olen töissä uskovaisen firmassa, mutta en kuitenkaan mitään fanaattista lahkoa edustavassa, ihan perus kirkossa kävijä, vapaaseurakuntalainen eikä saarnaa työntekijöille. Tämä tietää sitä, että mitään pikkujouluja ei ole ja koska meitä on vain muutama hyvin erilaisista taustoista tuleva eli nuori mies, eläkeikää lähentelevä ukko, pomo ja minä keski-ikäinen nainen - insinööritoimisto ja olemme kaikki insinöörejä - ei huvita itsekään järjestää. Pomo vie meidät aina ennen kesälomaa sekä ennen talvilomaa syömään lounaan työaikana firman piikkiin ja samoin joululounaalle sekä . Lahajaksi saamme joulun jälkeen tai sitä ennen kaksi palkallista vapaapäivää riippuen mihin ajankohtaan joulu sattuu.
En ole koskaan vienyt isäni enkä rakkaan äitini haudalle kukkia. En ole edes käynyt äitini haudalla tai muistopaikassa, kun eihän häntä ole kuin poltohaudattu. Vein äitini eläessä kyllä hänelle kukkia, kun hän niistä tykkäsi ja muutenkin yritin tehdä parhaani hänen vanhoilla päivillään. Mielessäni häntä muistelen, kuten edesmenneitä ystäviänikin. En ole ikinä ymmärtänyt näitä haudanpalvojia anteeksi vaan, jokainen toki tyylillään. Itse en halua kukan kukkaa haudalleni, en edes hautajaisissa, joita toivoni mukaan ei vietetä, kun en niitä eläessäni ole saanut, niin miksi sitten kuollessa.