Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset eivät käy koskaan missään

Vierailija
14.09.2023 |

viihteellä, eivät osallistu pikkujouluihin, yhteisiin tapahtumiin tms. siis eivät käy ikinä missään, edes matkoilla. Ja tunnen monia jotka ovat todella sosiaalisia, eli mistään introverteista tms ei ole kyse. Kotona vaan pönöttävät.

Kommentit (869)

Vierailija
641/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulut ei kyllä ole mikään ihmiselämän eldorado. Tykkään olla kotona. Teen itse parempaa ja laadukkaampaa ruokaa mitä yleensä ravintoloissa ym saa. En juo juurikaan alkoholia. En kestä huonoköytöksistä, huutavaa, örveltävää porukkaa. Siinä vähän syitä... silti 'käyn joskus jossain'; kaupassa, kirjastossa, tanssimassa, laavulla, mökillä, luontokohteissa.. 

Vierailija
642/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pystymme kohtaaman itsemme, emme juokse pakoon tai hakemaan maailmalta mitään,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rahaa

Vierailija
644/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tekisin enemmän jotain jos asuisin vaikka Lontoossa. Suomessa on sen verran harvoin itseä kiinnostavia tapahtumia että raahaudun vain kun jotain kiinnostavaa on. Olen myös tosi introvertti.

Introvertit ei selviä Lontoon vilskeessä. Asuin siellä lähes 20v joten tiedän mistä kirjoitan.

Vierailija
645/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuli tavaksi vastata puolitutuille, etten tehnyt mitään, kun kysyivät viikonlopusta tai lomasta.

En tiedä miksi. Se vain tuli ulos suustani. Olen matkaillut ja tehnyt vaikka mitä, vaikka en somessa sitä ole kertonut, enkä puolitutuille.

Olet todella hyvää juttuseuraa.

Vierailija
646/869 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tekisin enemmän jotain jos asuisin vaikka Lontoossa. Suomessa on sen verran harvoin itseä kiinnostavia tapahtumia että raahaudun vain kun jotain kiinnostavaa on. Olen myös tosi introvertti.

Introvertit ei selviä Lontoon vilskeessä. Asuin siellä lähes 20v joten tiedän mistä kirjoitan.

Lontoo on ihana. T. introvertti

Vierailija
647/869 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rahaa

Sama! Olen työtön, kesällä käyn puistossa ja talvella kirjastossa. Välillä matkustan kaupunkiin hakemaa Lidlistä edullista ruokaa.

Vierailija
648/869 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin yksinäisyyden kerrostalossa. En käy kuin kaupassa. Ei ole autoakaan. Miehen kanssa oltiin vapaa ajan asunnossa ja siellä puuhaa ja välillä suomi ajelua ja museoita. Pahoinpiteli säännöllisin väliajoin ja viimeinen oli kerta oli sitten se viimeinen. Olen nyt pari vuotta asunut yksin asuntoamme, hän viihtyy vapaa ajan asunnossamme. Viihdyn yksinäni ja kun ei tarvii nähdä pahoinpitelijäänsä, niin on ihan hyvä ja turvallinen olo nyt. Joskus joutuu valitsemaan....

Vierailija
649/869 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on mielikuva etten käy missään. Se on väärä, mutten koe tarvetta korostaa menemisiäni tai ystävyyssuhteitani. Mitä se muille kuuluu? Keskittykööt omaan elämiseensä.

Vierailija
650/869 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on mielikuva etten käy missään. Se on väärä, mutten koe tarvetta korostaa menemisiäni tai ystävyyssuhteitani. Mitä se muille kuuluu? Keskittykööt omaan elämiseensä.

Sama täällä ja jotkut päivittelevät, että onpa tuolla ihmisellä tylsää😏.

Ei ole tarvetta selvittää menojaja harrastuksia kenellekään varsinkin kun kaverit sitten valittaa koko ajan, miten rahat loppuu ja ei ole sitä eikä tätä ja reissussakaan ei ollut kaikki niin hienoa, kun kuvitteli.🤔

Vierailija
651/869 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Raha. 2. Terveydentila ja autottomuus, välimatkat tai ei viihdy paikassa. 3. Ei perhettä, yksin. Muilla on. Se voi lannistaa kun eivät ymmärrä minkälaista yksin elävän elämä on. 4. Jos muut eivät pidä yhteyttä. Ja pitävät muihin yhteyttä. 5. Ei luottamusta vaikka tiettyihin sukulaisiin. 6. Eri asema taloudellisesti tai sosiaalisesti. 7. Eri elämäntilanteet ja maailmankatsomus vaikka sukulaisten kesken. Ei koe hyväksyntää.

Osa itselläni samoja syitä. Mutta eräs asia minut saa lopullisesti erkaantumaan eräistä ihmisistä: Olen aina ollut vastaanottavainen vieraille , mutta päättänyt lopettaa. Vieraat on aina saaneet tarjoilut minulta , mutta kun kolikossa on kaksi puolta, lopetan vieraiden vastaanottamisen siihen saakka kunnes se muodostuu vastavuoroiseksi. Voin vakuuttaa että tuntuisi todella miellyttävältä kun kuulisin: tulethan vierailulle. Miksi se olen minä jonka kuuluu tarjoiluillani ottaa huomioon jokaisen ainesosat mitä eivät voi käyttää. Minä olisin hyvin helppo vieras kun ei ole mitään rajoitteita mitä en voisi suuhuni laittaa. Kutsuja odotellen, edelleen🤔🤔

Vierailija
652/869 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on vaikea lähteä ja toisaalta raha tiukilla. Pakko säästää jos joutuu jonkun yllättävän hankinnan eteen. 

Vierailija
653/869 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää paikkoja missä on paljon ihmisiä ja meteliä. Ja viihdyn kotona maaseudulla. Ja jos haluan juhlia niin ihmiset tulee tänne. Matkustelen toki paljon mutta koitan välttää ruuhkia. 

Vierailija
654/869 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä on passivoituminen, sitä ettei vedä päätä täyteen?

Vierailija
655/869 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei viitsi.

Aattele nyt - näet arkisin samat naamat töissä ja pitäis nähdä pikkujouluissa :D

Kun ei kiinnosta kalja, niin ei kiinnosta muukaan ihmispaljous asia.

Kotona taas on kaikki - lempimusasta lempi leffoihin ja lempi ruokiin sekä WC ja sänky/sohva.

Kaunis sää ja voit oleilla parvekkeellasi, jos siis sinne paistaa. Omalle paistaa 15 - auringonlaskuun.

Vierailija
656/869 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Ei kommentteja tähän lankaan.

'🤔🤔' viestit eivät minulta.

Hyvää huomenta. 👋

.

Vierailija
657/869 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös se millaiseen elämäntapaan on tottunut. Esimerkiksi äitini on aika maalainen ja touhuaa paljon ulkona, metsissä ja mökillä. Hänellä on eläimiä jotka sitovat päivittäisiä menoja. Väenpaljous ahdistaa häntä eikä tykkää juurikaan fiktiivisistä tai taiteellisista asioista, joten en häntä ole teattereihin tai museoihin kutsumassa mukaan.

Yksi kaverini ei ole koskaan käynyt ulkomailla (kolmekymppinen), eikä osaa haaveilla siellä käymisestäkään. 

Vierailija
658/869 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyvät varmaan monessakin paikassa. Kaupassa, lenkillä, rannalla, ulkomailla salaa, kylässä, autoilemassa, metsänreunassa, purolla, tutkimusmatkalla lähellä, messutapahtumassa? En pidä itsekään "menopaikoista" tai bileistä, että ne olisivat jotenkin tavoiteltava asia. Tuliliemi (alkoholi) ei nappaa ja ei ole hyväksi pitkän päälle pienetkään annokset, koska jää taustavaikutus. Lääkkeenä ehkä. Rentoa tunnelmaa saa muutenkin? Luomu ja yrtit ovat aikuisena kiva juttu.

Minä kun kävin parikymppisenä vielä "ihmisten ilmoilla" bileissä, sain aivan jäätävää ihmettelyä kuultavakseni kun oli melkein aikana selvinpäin liikkeellä. Kyseltiin eikö mulla ole varaa alkoholiin vai mikä on vialla. On tää sairas kulttuuri. Ja ei, en ole mikään yrmy selvinpäin vaan osaan olla rento ja iloinen ilman myrkkyä.

Samaa kokenut. HIrveä selittämisvelvoite "alkoholiongelman" laadusta.

Sitten pieni epäluulo - aivan oikeutettu toisinaan, pakko myöntää - tuota viinatonta pyhimystä kohtaan, että mitähän se nyt ajattelee muiden kännäyskäytöksestä ja -puheista.

Vierailija
659/869 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan Lontoota ja muita suurkaupunkeja. Saa olla ja ihmetellä rauhassa.

T. Toinen tosi introvertti

Vierailija
660/869 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulut yms ymmärrän että skipataan, mutta se ettei lomallakaan käydä missään,eikä pyydetä koskaan vieraita niin menee jo yli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan