Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset eivät käy koskaan missään

Vierailija
14.09.2023 |

viihteellä, eivät osallistu pikkujouluihin, yhteisiin tapahtumiin tms. siis eivät käy ikinä missään, edes matkoilla. Ja tunnen monia jotka ovat todella sosiaalisia, eli mistään introverteista tms ei ole kyse. Kotona vaan pönöttävät.

Kommentit (869)

Vierailija
621/869 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei huvita, ei kiinnosta. Eikä kotonakaan huvita tehdä muuta kuin selata nettiä.

Toi nettiin siirtyvä elämä on kyllä tosi surullista.

Se on oikeasti surullista. Se, että viihtyy kotona ilman nettiäkin ja keksii puuhasteltavaa, kertoo itsekseen viihtyvästä luonteesta. Se taas, että elää netissä, kertoo kaipuusta muuhunkin. Joku resurssi vain puuttuu, että sitä kykenisi toteuttamaan. On se sitten rahaa, rohkeutta, taitoa, jaksamista, ihmissuhteita tai mitä vaan. Tähän ihminen tarvitsisi apua, vaikkei sitä itse välttämättä ymmärräkään.

Netissä nyt vaan on niin paljon sisältöä. Ihan ymmärrettävää että selailee somea, uutis-sivustoja, keskusteluforumeita, suoratoistopalveluita, wikipediaa jne eikä se ole hukkaan heitettyä aikaa vaan monesti ihan yleissivistävääkin. Aina oppii jotain uutta paitsi jos vaan pelaa koko ajan.

Vierailija
622/869 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan senkin rahan mieluumin vaikka Viaplayhin.

Lisäksi paleltuu ja inhoon humalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/869 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun käy töissä ja hoitaa kotihommat. On ihanaa olla kotona ja ottaa rennosti, olisi vastenmielistä lähteä johonkin ihmisten keskelle meteliin. Kauppakeskukset ja erilaiset konsertit yms. tapahtumat, ei kiitos. 

Vierailija
624/869 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tekisin enemmän jotain jos asuisin vaikka Lontoossa. Suomessa on sen verran harvoin itseä kiinnostavia tapahtumia että raahaudun vain kun jotain kiinnostavaa on. Olen myös tosi introvertti.

Vierailija
625/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tekisin enemmän jotain jos asuisin vaikka Lontoossa. Suomessa on sen verran harvoin itseä kiinnostavia tapahtumia että raahaudun vain kun jotain kiinnostavaa on. Olen myös tosi introvertti.

Muuta sinne Lontooseen sitten.

Vierailija
626/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ulkomaille kesälomalla. Liian kuuma. En halua mökille. Liikaa hyttysiä. Helsingin rannat kelpaa hellepäivinä ja viileinä päivinä voi muuten viettää aikaa luonnossa

Vierailija
627/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Raha. 2. Terveydentila ja autottomuus, välimatkat tai ei viihdy paikassa. 3. Ei perhettä, yksin. Muilla on. Se voi lannistaa kun eivät ymmärrä minkälaista yksin elävän elämä on. 4. Jos muut eivät pidä yhteyttä. Ja pitävät muihin yhteyttä. 5. Ei luottamusta vaikka tiettyihin sukulaisiin. 6. Eri asema taloudellisesti tai sosiaalisesti. 7. Eri elämäntilanteet ja maailmankatsomus vaikka sukulaisten kesken. Ei koe hyväksyntää.

Vierailija
628/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on sellaisia että kun vain tilanne syntyy niin heidän täytyy päästä sanomaan jotain veemäistä. Tämä siis kokemukseni mukaan.

Olkoon lähiomaisia, muita sukulaisia, tuttuja, naapureita tai työkavereita. Ihan sama. Aina on jotain mulkeromaista näpäytettävää ulkonäöstä, vaatteista, tekemisistä, asunnosta, työtehtävistä, ammatista, autosta, autottomuudesta, matkoista, matkustelemattomuudesta - mistä vain. Jotkut pitävät sillä tavoin hauskaa että sanovat jotain ilkeää toiselle.

Olen asian hyväksynyt ja sen vuoksi pysyn mielelläni kotona ja mökillä. Asiani ja menemiseni eivät muille kuulu tippaakaan.

Vierailija
629/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuli tavaksi vastata puolitutuille, etten tehnyt mitään, kun kysyivät viikonlopusta tai lomasta.

En tiedä miksi. Se vain tuli ulos suustani. Olen matkaillut ja tehnyt vaikka mitä, vaikka en somessa sitä ole kertonut, enkä puolitutuille.

Vierailija
630/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona on parasta seuraa, ei tarvitse katsella diootteja russeja & maatuja.

Vierailija
631/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa tai ei muuten vaan kiinnosta. Monetkin noista luettelemistasi tilanteista ovat teennäisiä ja itseäni ainakin alkaa ärsyttää vajaassa vartissa. Matkustelen kyllä mielelläni, mutta suurimmaksi osaksi yksin, enkä huutele niistä matkoistani kenellekään. Sillä tavalla voi tehdä ja kokea justiinsa sitä mitä itse haluaa nähdä ja kokea, ei tarvitse tehdä kompromisseja, eikä tuijotella kohdetta kameran läpi kun ei myöskään ole paineita postata mitään kun kukaan ei tiedä.. 

Vierailija
632/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on koko ikänsä aina lähtenyt jonnekin , opiskellut ,käynyt töissä yli 40 v. Lomaillut ,matkustellut minne halunnut,niin nyt ei tarvitse hörmytä minnekään. 

Käyn pitkälle kahdeksaa kymppiä. Aivan luksusta on nauttia elämästä puhtaan kauniin luonnon keskellä vilpoisassa luxuskodissaa. Pulahdamme puhtaaseen rantaveteen halutessamme. Ei tulisi mieleenkään lähteä kököttämään ahtaaseen lentokoneeseen monen tunnin lennolle jonnekin ihmispaljjouteen ,huah!

Silloin, kun ei ole rahan puutetta ,niin osaa valita ,mitä tahtoo. Kaikkea on nääs tarjolla.

Vierailija
633/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni käy vain kaupoissa. Palvelee vaimoaan 24/7 niin ei muuta ehdi. Oman elämänsä ankeuttaja.

Ai niin: taitaa hän kaikesta päätellen jossain käydä: hitaalla.

Kuulostat hieman katkeralta. Tietenkin olet kärpäsenä katossa katsomassa mitä veljesi elämässä tapahtuu. Itsellänikin on samanlaisia kyyliä sukulaisina kuin sinä, jotka kuvittelevat etten käy missään koska olen valinnut olla käymättä HEIDÄN kanssa missään. ;) Elämå on seesteisempää kun karsii pahaa mieltä tuottavat ihmiset pois elämästään.

Vierailija
634/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
635/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa ja koti on paras paikka.

Vierailija
636/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisenä ei kiinnosta lähteä mihinkään olemaan sielläkin yksin.

Vierailija
637/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää kun käy töissä ja hoitaa kotihommat. On ihanaa olla kotona ja ottaa rennosti, olisi vastenmielistä lähteä johonkin ihmisten keskelle meteliin. Kauppakeskukset ja erilaiset konsertit yms. tapahtumat, ei kiitos. 

Mulla sama. En rentoudu missään tapahtumissa ihmishälinässä, vaan kotona rauhallisuudessa. Minulle yksi rentouttavimmista asioista on se, että puuhastelen kotona jotain hyvää podcastia kuunnellessa.

Itse olen myös töiden jälkeen sen verran poikki, että en yksinkertaisesti jaksa mitään sosiaalisia juttuja.

En kaipaa edes matkustelua. Kesäisin teen ehkä sen yhden kotimaanreissun jonnekin, joka sisältää vähän kulttuuria ja hyvää ruokaa.

Olen erittäin tyytyväinen näin.

Vierailija
638/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta sinne Lontooseen sitten.

Miksi jonkun pitäisi muuttaa Lontooseen, jos on ihan tyytyväinen kotimaassa? Ja ne tapahtumat, joista on kiinnostunut, riittää. Outo kommentti.

Vierailija
639/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin käyn missään. Väsyn helposti ihmisiin. En jaksa kuunnella toisten juttuja, varsinkaan teennäisiä. Olen matkustellut paljon, en yleensä kerro kellekään matkoista, riittää, kun itse olen viihtynyt. Ei kuulu kenellekään, mitä teen tai jätän tekemättä.

Vierailija
640/869 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken on jo nähnyt ja kokenut niin monta kertaa. Ei jaksa kiinnostaa toisto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi