Seiska: Martina Aitolehden sijoitusyksiö kaipailee asukasta 18,6m2, suihkussa käydään pytyn päällä ja vuokrapyynti melkein tonnin!
Huh huh! Asunto näyttää kyllä kuvissa neliöitään avarammalta, mutta 18,6m2 on oikeasti ihan todella pieni. Ottaen huomioon, että se sisältää keittiön ja kylpyhuoneen, jossa ei mahdu edes käymään suihkussa kunnolla. Tuollahan on vain sohva, yksi pieni tuoli ja piskuinen pöytä. Muuta ei mahdu ja melkein tonnin vuokrapyyntö.
https://www.seiska.fi/kotimaa/tallainen-on-martina-aitolehden-hulppean-…
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Aika rasvainen vuokra Asuin opiskeluaikoina 23 neliön yksiössä, mutta siinä oli sentään kunnon kylppäri suihkutiloineen ja pesukonekin mahtui.
Aika rasvainen on pian koko koppi sillä en nähnyt liesituuletinta. En pidä vuokrapyyntöä erityisen korkeana sillä tuon sijainti on kohdallaan.
Muuten ihan kiva koppi, mutta mä en voisi asua asunnossa, jonka ulko-ovessa on lasia. Tuntuisi siltä, että sieltä voi vakoilla sisälle, mm valo ja liike näkyy rappuun, vaikka lasi on huurrettua. Tod.näk. äänetkin kuuluu molempiin suuntiin, eli pieraiset kotona, niin koko rappu kaikuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
990 eurolla saisi insomman ja paremman
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/ullanlinna/kerrostalo/…
Totta kai rahalla saa isomman, mut se 110 euroo lisää voikin olla jollekin liikaa kuussa.
110e/kk on pieni raha siitä, että saat joka yö nukkua ihan kunnon sängyssä erillisessä makkarissa ja pääset normaaliin suihkuun. Nuo asiat kun vaikuttaa ihan päivittäiseen elämänlaatuun olennaisesti.
Martinan kämppään mahtuu vain vuodesohva, ei edes sänkyä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä huomio. Täähän on jo ihan kunnon koti. Repisin sen satasen lisää per kk kyllä jostain, jos nää kaksi ois vaihtoehtoina.
"Vesilasku sisältyy" no tuolla ei viihdykään lotraamaan vedellä pitkiä suihkuja :D
Ihan normi kantakaupungin vanhoissa taloissa. Pienin missä mä olen asunut, oli 15,4 m2, vessaan joutui peruuttamaan.
Monet taloista on rakennettu jo 1800-luvulla ja kylppärit on moneen kämppään rakennettu jäkikäteen.
Huonekorkeus saattaa olla jopa nelisen metriä, joten monilla on rakennettu parvi ja siellä mahtuu hyvin olemaan.
Itse tykkään noista vanhoista taloista, niissä on ihan oma tunnelmansa.
Aivan ihana, vuokraisin takuulla jos vessassa olisi pari neliötä enemmän ettei pytyllä tarvitse suihkutella. Ihanalla paikalla, ihanat ikkunasyvennykset ja vanhan ajan kaappiratkaisut. Mulla tällä hetkellä 750€/kk 60m2 neliö Tampereella, mutta haaveilen elämästä Helsingissä.
25-30 m2 kämppiä näyttää olevan tarjolla hyvin ja samalla tai halvemmalla hinnalla
Vierailija kirjoitti:
Tuolla on kaikki kuvat kämpästä.
Miksi näitä komeroasuntoja mainostetaan sanalla "näppärä".... 😆
Vierailija kirjoitti:
Aika rasvainen vuokra Asuin opiskeluaikoina 23 neliön yksiössä, mutta siinä oli sentään kunnon kylppäri suihkutiloineen ja pesukonekin mahtui.
47€/ neliövuokra, huhhuh
Vierailija kirjoitti:
Ihan normi kantakaupungin vanhoissa taloissa. Pienin missä mä olen asunut, oli 15,4 m2, vessaan joutui peruuttamaan.
Monet taloista on rakennettu jo 1800-luvulla ja kylppärit on moneen kämppään rakennettu jäkikäteen.
Huonekorkeus saattaa olla jopa nelisen metriä, joten monilla on rakennettu parvi ja siellä mahtuu hyvin olemaan.
Itse tykkään noista vanhoista taloista, niissä on ihan oma tunnelmansa.
Ne on lohkottu erillisiksi asunnoista, tai olleet jotain palvelusväen huoneita. Sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihana, vuokraisin takuulla jos vessassa olisi pari neliötä enemmän ettei pytyllä tarvitse suihkutella. Ihanalla paikalla, ihanat ikkunasyvennykset ja vanhan ajan kaappiratkaisut. Mulla tällä hetkellä 750€/kk 60m2 neliö Tampereella, mutta haaveilen elämästä Helsingissä.
Tai ei nyt sentään neliö vaan kaksio :D Väsymyksen piikkiin tämä moka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla on kaikki kuvat kämpästä.
Miksi näitä komeroasuntoja mainostetaan sanalla "näppärä".... 😆
Samasta syystä kuin perheautoja joihin ei todellakaan mahdu koko perhe mainostetaan sanalla "kompakti".
Vierailija kirjoitti:
Tiskikoneen voisi korvata pyykkikoneella. Pienen keittiön astiat jaksaa pestä paremmin, kuin kiikuttaa pyykkiä pesulaan eestaas.
Pian huoneen kometmoln laitettu vessa
Joku grynderi suunnitellut kämpät kunnosti ja pilkkoi talon
Se nyt vaan on niin että tuollaiset ennenmuinoin persaukisille rakennetut kämpät ilman mukavuuksia ei ole tarkoitettu nykyaikaiseen luksuskäyttöön. Ei niihin mahdu nykyajan mukavuudet millään luonnollisella tavalla vaikka kuinka änkisi. Lopputulos on aina lähinnä säälin ja huvittuneisuuden sekoitus.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ihan kiva koppi, mutta mä en voisi asua asunnossa, jonka ulko-ovessa on lasia. Tuntuisi siltä, että sieltä voi vakoilla sisälle, mm valo ja liike näkyy rappuun, vaikka lasi on huurrettua. Tod.näk. äänetkin kuuluu molempiin suuntiin, eli pieraiset kotona, niin koko rappu kaikuu.
Pystytkö asumaan asunnossa jossa on ikkunoita? Alimmassa kerroksessa ja moneen suuntaan? Esim ok.talo?
En tiiä pystyykö putkien puolesta remppaamaam, mut pytty ekaks oven viereen, suihku perälle missä oli pytty ja käsienpesuallas siihen missä oli suihku.