Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys palstan naisille. Olisitko alkanut pelaamaan lätkää jos asuinpaikallasi olisi ollut tyttöjen lätkäjoukkue?

Vierailija
14.09.2023 |

Naiset ovat todella agressiivisia ja lätkä sopisi siten tytöille paremmin kuin esim.taitoluistelu

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnosti silloin enemmän se kaunoluistelu. Liian räväkkää se meno siinä lätkässä.

Sama, kaunoluistelu, baletti  (tai mikä tahansa tanssi) olisi ollut tosi jees. Mutta eihän sellaista tytöille voinut järjestää kun kaikki rahat meni poikien harrastuksiin. Joko teit samaa kuin pojat tai olit harrastamatta, näin 80-luvulla.

Oliko joku pieni paikkakunta ? meillä oli jo kasarilla tytöillekin hyvin joukkeurheilua ja ei edes sen isompi kaupunki kuin Jyväskylä

Vierailija
22/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Jalkapallo kiinnosti enemmän mut ei mun kotipaikkakunnan seurassa ollut tyttöjoukkuetta. Pari ikäluokkaa aloitti mut ei se kestänyt kasassa. Mä pelasin 13-vuotiaaksi poikien kanssa poikien joukkueessa. Sen aikaisten sääntöjen mukaan C-ikäisenä piti mennä oman sukupuolen joukkueeseen mut ei sellaista ollut lähimaillakaan. Lopetin futiksen ja palasin sen pariin uudelleen sitten kun aloitin opinnot Tampereella. Pääsin Ilveksen kakkosjoukkueeseen ja lopulta pelasin 2 kautta SM-sarjaakin. Eikä muuten ole mun lapsuuden kotipaikkakunnan seurassa tyttöjoukkueita vieläkään. Aika käsittämätöntä kun eletään kuitenkin 2020-lukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska olen samanlainen videopelinörtti kuin veljenikin.

Vierailija
24/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkanut vaikka olikin mahdollista. En myöskään alkanut pelaamaan futista enkä koripalloa vaan puistattaa oikeastaan kaikki joukkuelajit.

Ja oli meillä tarjolla taitoluistelukoulukin koska siinä yhden talven kävinkin, mutta siis se ei ollut missään sisähallissa vaan ulkojäällä ja sitten jotain piruetteja ja taivutuksia ja pyörimisisiä treenattiin ihan koulun jumppasalissa. Vai olikohan nuo silloin kun koulun jumppatunneilla oli jotain balettia tai vastaavaa. Voi apua!

Näin aikuisena ei kiinnosta edelleenkään ryhmäliikunnat eikä joukkuelajit vaikkakin olen kyllä katsellut että se käsipallo (jota ilmeisesti suomessa ei jostain syystä juurikaan pelata/harrasteta kun vertaa muihin pohjoismaihin) voisi ollakin aika mukava laji. 

Vierailija
25/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnosti silloin enemmän se kaunoluistelu. Liian räväkkää se meno siinä lätkässä.

Sama, kaunoluistelu, baletti  (tai mikä tahansa tanssi) olisi ollut tosi jees. Mutta eihän sellaista tytöille voinut järjestää kun kaikki rahat meni poikien harrastuksiin. Joko teit samaa kuin pojat tai olit harrastamatta, näin 80-luvulla.

Oliko joku pieni paikkakunta ? meillä oli jo kasarilla tytöillekin hyvin joukkeurheilua ja ei edes sen isompi kaupunki kuin Jyväskylä

Kyllä, pieni paikkakunta. Naisellisemmat harrastukset oli jotenkin tabu ja nössöä. En edelleen ymmärrä miksi.

Vierailija
26/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin, tai jalkapalloa. Tosin ei olisi ollut varaa. Ärsytti kun ei ikinä edes liikuntatunneilla pelattu lätkää tai jalkapalloa, kun ne kuulemma oli poikien lajeja.

Vierailija
27/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mä tykkäsin hevosista. Aikuisena oon palannut satulaan ja jopa alalla töissä.

Vierailija
28/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aloitin taitoluistelun, koska hypyt ja piruetit olivat siistjä ja laji muutenkin rauhallisempi. Herkkänä lapsena en olisi kestänyt nopeatempoista kontaktilajia kuten lätkää. Lisäksi joukkueurhelu ei ole ollut yhtään oma juttu ikinä

Vierailija
29/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, meillä on SM-tason ringettejoukkue enkä sitäkään ikinä edes harkinnut. Mutta taitoluistelu oli kivaa koulussa ja sitä harrastaisin mielelläni aikuisenakin mutta kallis / huonot harjoitusajat jne

Vierailija
30/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mutta ei ollu joukkuetta. Opettaja pöyristyi jo siitäkin kun vein alakoulun luistelutunnille hokkarit. Ei ollu muita, ei mulla ollu mitään kaunareita. Mut oli kolme isooveljee joilta perin mm. luistimet ja jotka opetti mut luistelemaan. Mut ope se vaan kimitti "poikien luistimista" vaikka luistelin noin 100 x paremmin kuin muut tytöt, ehei ei kelvannut opelle. Laittoi mun mukana kotiin lapun että tytöillä pitää olla kaunoluistimet koska pitää voida tehdä piruetteja. Jouduin kamalaan välikäteen kun isä suuttui hirmuisesti siitä lapusta, tuli kouluun mukaan ja huusi opettajanhuoneessa niin että se kuului käytävälle asti. Kyllä hävetti! Lopputulos oli kyllä että sain luistella hokkareilla mut eipä paljon lohduttanut. Tuolloin elettiin 1970-luvun loppua jolloin suurin osa palstalaisista ei ollu edes syntyny.

Vierailija
31/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin!!! Pelasinkin sitten itse asiassa 15-vuotiaasta lähtien, kun naisten joukkue perustettiin.

Vierailija
32/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuoli ei suostunut ostamaan minulle hokkareita vaikka mun äidillekin oli hokkarit.

Olisin varmasti harrastanut jos olisi ollut mahdollisuus. Ringette tai jääpallo ei olisi kiinnostanut. Myöhemmin kun naiset pelasivat jääkiekkoa, ihmettelin että ei saa taklata. Minusta kontakti olisi juurikin ollut lajissa yksi houkutteleva osa-alue.

Vierailija
33/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapas nyt samalla, miten tyttöjä saataisiin lisää mukaan jääkiekkoon? Mitkä ovat mielestänne suurimmat syyt, ettei heitä kiekkokaukaloissa kovin paljoa ole?

Vierailija
34/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tullut mieleenkään. Kuuluu myös viimeisiin harrastuksiin niin tyttöjen kuin poikienkin osalta, joihin vanhempana antaisin luvan.

Vierailija
35/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi tullut mieleenkään. Kuuluu myös viimeisiin harrastuksiin niin tyttöjen kuin poikienkin osalta, joihin vanhempana antaisin luvan.

Syystä että?

Vierailija
36/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin joskus luistella hokkareilla, muttei nilkat kestäneet.

Vierailija
37/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska ei kiinnostanut eikä kiinnosta kyllä vieläkään.

Huvittavaa lässytystä tuo, että naiset on niin aggressiivisia. No ei todellakaan ole kaikki ja yhtälailla aggressiivisia löytyy miehistä. 

Vierailija
38/38 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas nyt samalla, miten tyttöjä saataisiin lisää mukaan jääkiekkoon? Mitkä ovat mielestänne suurimmat syyt, ettei heitä kiekkokaukaloissa kovin paljoa ole?

En voi muiden puolesta puhua mutta itse olen kiinnostunut vain naisellisimmista lajeista.