Soitin terveysasemalle, oli kärttyinen hoitaja
Ja täysin epäasiallinen ja asiakasta epäkunnioittava.
Eilen tk hoitaja lupasi minulle maksusitoumuksen yksityiselle gynekologille. Olin jo tyytyväinen tähän. Minulla on ollut gynekologista alavatsakipua 2 viikkoa. Otettiin virtsanäyte, klamydia ja tippuri, kun epäselvä oire, ja kaikki puhtaat. Eilen ystävällinen hoitaja, konsultoi lääkäriä ja sanoi vielä virtsan bakteeriviljely pitää odottaa. Tänään se oli tullut ja soitin uudestaan.
Kärttyinen ilkeä hoitaja vastasi. Sanoin kipu gynekologinen, hän kysyi "miten muka osaat paikantaa sen". Kysyin palvelusetelistä, josta oli eilen puhe. Hän sanoi, ei se ole gynekologille vaan se on yleislääkärille. Mietin "jaahas". Kysyin mitä jos pitää ultrata? Hän vastasi "tähän ei sisälly mikään ultraääni". Kysyin: mitä siellä sitten voidaan tehdä, painella minun maha vai? Hän sanoi "en tiedä". Konsultoi lääkäriä jossain välissä. Vielä yritti vääntää gynekologista vatsakipuani "ummetukseksi", kysyi, "onko ilmavaivoja ja millon suoli on toiminut" teki mieli sanoa haista paska päässäsi on ilmavaivoja.
Päädyin varamaan lauantaiksi ystävällisen ja ammattitaitoisen yksityisen gynekologin.
Soitan huomenna ja annan palautetta ihan törkeää pompottelua. Yrittää vääntää tämänkin "ummetukseksi"
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko päälääkäri mitä?
Miksi? Voitko perustella? Siksikö että minua pomptellaan, ja koen sen ärsyttäväksi.
Pitäisihän sinun maksullisena seuralaisena ymmärtää, että tällaiset alavatsakivut kuuluu vähän niin kuin asiaan. Ammattitautia...?
Sitä se hoitajakin sinulle yritti vihjailla.
Niinpä niin, oma ammattinihan on siis lähihoitaja 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. On se kyllä tosi kurja kun ei julkisella kaikkia alavatsakipuilevia voida ohjata yksityiselle erikoislääkärille maksusitoumuksella.
On heillä naistentautien poliklinikkakin, ja kai terveysasemalla on ultraäänilaite. Ei ole minun vikani, jos ei ole resursseja. Minulla voi olla vaikka gynekologinen tulehdus.
Eikö julkinen hoida vain raskaudet ja synnytykset ja syövät, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Lähetä tarkka aika, milloin keskustelit kammo hoitsun kanssa, johtavalle ylilääkärille ja anna kunnon palautetta. Näkevät, kuka on ollut työvuorossa ja nöyryyttänyt sinua.
On minulla hänen nimi ylhäällä. Se lukee oma kannassa. Tiedän kenen kanssa keskustelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko päälääkäri mitä?
Miksi? Voitko perustella? Siksikö että minua pomptellaan, ja koen sen ärsyttäväksi.
Pitäisihän sinun maksullisena seuralaisena ymmärtää, että tällaiset alavatsakivut kuuluu vähän niin kuin asiaan. Ammattitautia...?
Sitä se hoitajakin sinulle yritti vihjailla.
Niinpä niin, oma ammattinihan on siis lähihoitaja 🤣
Sitä just tarkoitinkin...horny nurse.
Uskoisin, että sen ensimmäisen hoitajan kanssa on käynyt jonkinlainen väärinkäsitys. Ei hoitaja voi tehdä lähetettä tai luvata maksusitoumusta erikoislääkärille. Ihan varmasti nämä menee kaikkialla ensin yleislääkärin kautta ja niihin on tietyt kriteerit. Eikä hoitaja voi vaikuttaa siihen mitä palveluja/tutkimuksia/hoitoja ostopalvelusopimuksiin sisältyy.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että sen ensimmäisen hoitajan kanssa on käynyt jonkinlainen väärinkäsitys. Ei hoitaja voi tehdä lähetettä tai luvata maksusitoumusta erikoislääkärille. Ihan varmasti nämä menee kaikkialla ensin yleislääkärin kautta ja niihin on tietyt kriteerit. Eikä hoitaja voi vaikuttaa siihen mitä palveluja/tutkimuksia/hoitoja ostopalvelusopimuksiin sisältyy.
Ok. Katsoin mitä tuo veemäinen hoitaja oli kirjannut
Hän oli kirjannut asiani asiallisesti. Ja hän oli oikeasti puhelimessa hyvin töykeä vääntäen tätä ummetukseksi. Epäili, miten muka voin paikantaa kivun gynekologiseksi.
Taitanee olla taas näitä palstan paskajuttuja jossa halutaan vain katsoa, mitä porukka tällaiseen vastaa, aloituksessa on sen verran epämääräistä hähmää, etten suoralta kädeltä edes usko, että tämä on käytännön esimerkki tapahtuneesta.
Tosi ikävä tyyppi! Vaikka ensimmäinen hoitaja olisikin antanut väärät ohjeet (maksari erikoislääkärille eikä yleislääkärille), vika ei ole asiaa tiedustellen potilaan, joka on luottanut saamiinsa ohjeisiin. Kyllä pitäisi pystyä olemaan asiallinen ja ratkaisukeskeinen tossa ammatissa. Jos työn suola on potilaille vttuilu ja nöyryyttäminen niin on väärällä alalla.
Hyvä jos laitoit palautetta, oman kokemuksen mukaan niihin ollaan reagoitu ja oltu henkilökohtaisesti aina yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen hoitaja oli ajatellut väärin.
TK:n palvelusetelit ovat yleislääkärille (jos siis korvaa sen, että tk-lääkärille ei saa aikaa), eivätkä yleensä sisällä erikoistutkimuksia. Yleislääkärikin osaa tehdä gynekologisen statuksen ja sitten tarvittaessa lähettää gynekologille.
Jossain tk:ssa saa palvelusetelin myös erikoislääkärille, mutta tietääkseni tässäkin tk-lääkärin on tutkittava/arvioitava tilanne ensin itse.
Ok, no minulla on ollut jo 2 viikkoa alamaha kipua. 2 viime yönä kipu on herättänyt minut yöllä. Luuletko että odotan johonkin ensi viikolle että palveluseteli ehkä tulee ja saan viikon päähän ajan???
Tarvii ultrata. Todennäköisesti kysta.
Sitähän olen yrittänyt selittää näille hoitajille puhelimessa että tarvitsen erikoislääkäriä. Kysyin myös: jos palveluseteli tulee jo pe, voinko mennä la lääkäriin. Hän tuskaisi "et saa niin äkkiä aikaa". Ei mikään ihme että päivystykset on tukossa kun olen tämänkin vaivan takia soittanut varmaan 5 puhelua ja nyt sain tällaista pompottelua. Tuli mieleen että menenkö tänään töiden jälkeen päivystykseen, katson menenkö
Yksityiseltä löytyy erikoislääkäreitä, jos on vaivoja, kyllä sen verran täytyy ihmisellä rahaa olla, että hakeutuu asialliseen hoitoon. Lopettakaa tupakanpoltto, viinanjuonti ja hömppähumppa niin jää rahaa johonkin järkevään.
Sosialisoidulle terveydenhoidolle potilas on pelkkää roskaa.
Pyydän anteeksi kollegan puolesta ja myös omasta puolestani, kun väsyneenä purkasin ärtymystäni tähän ketjuun. Sanon silti että hoitajatkin ovat vain ihmisiä eli aina ei jaksa olla ystävällinen ja joskus turhautuminen vaan kuultaa äänestä - yleensä silloin on niin väsynyt, että sairausloma alkaa olla oikea paikka. Tällä hetkellä kaikki terveydenhuolto on erityisen kriisiytynyttä kun hoitotakuulainsäädäntö astui voimaan ja viulunkireät esihenkilöt piiskaavat viulunkireitä hoitajia ja yritetään taikoa jostain potilaille aikoja, mitä ei ole saatavilla.
VALEHTELET! Oikeasti terveysasemilla ei kukaan koskaan vastaa soittoihin.
En ole koskaan mennyt gynekologisten vaivojen vuoksi terveyskeskukseen. Käyn aina yksityisellä. Siellä tehdään ultrat ym. tarvittavat kerjäämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. On se kyllä tosi kurja kun ei julkisella kaikkia alavatsakipuilevia voida ohjata yksityiselle erikoislääkärille maksusitoumuksella.
Toisaalta on kurjaa, että alavatsakipuinen ei pääse julkisella puolella lääkärille, hoitaja antaa ohjeet ummetuksen hoitoon ja siinä se. Noin kävi minulle, yksityinen löysi lapsen pään kokoisen kystan, joka leikattiin päivystyksenä.
Jep. Annan tästä huomenna suullisen palautteen, sanon pitäkää pas ka tunk kin ne ja menen yksityiselle gynekologille.
Mutta kohtelu oli pompottelua ja minua ei kuunneltu.
Minulle olisi riittänyt ihan kuka tahansa lääkäri tunnustelemaan jopa vain vatsan päältä, että täällä on jotain erittäin outoa eikä se ole paskaa. Mutta ei, hoitaja totesi, että oireiden perusteella ummetus, syö luumuja ja juo paljon vettä. Soitin samantien yksityiselle, sain ajan samalle illalle yleislääkärille, joka passitti välittömästi sairaalaan ja oli soittanut polille, että olen tulossa. Hänkään ei ollut varma, mistä on kyse, mutta ymmärsi, että kaikki ei todellakaan ole kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Pyydän anteeksi kollegan puolesta ja myös omasta puolestani, kun väsyneenä purkasin ärtymystäni tähän ketjuun. Sanon silti että hoitajatkin ovat vain ihmisiä eli aina ei jaksa olla ystävällinen ja joskus turhautuminen vaan kuultaa äänestä - yleensä silloin on niin väsynyt, että sairausloma alkaa olla oikea paikka. Tällä hetkellä kaikki terveydenhuolto on erityisen kriisiytynyttä kun hoitotakuulainsäädäntö astui voimaan ja viulunkireät esihenkilöt piiskaavat viulunkireitä hoitajia ja yritetään taikoa jostain potilaille aikoja, mitä ei ole saatavilla.
Ei tipu empatiaa. P. Urra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On heillä naistentautien poliklinikkakin, ja kai terveysasemalla on ultraäänilaite. Ei ole minun vikani, jos ei ole resursseja. Minulla voi olla vaikka gynekologinen tulehdus.
Kyllä kusi kaiken selvittää. Niin Runnari kertoi.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa uskoa, että kukaan hoitaja olisi noin pihalla. Aloittaja on kuullut, mitä on halunnut kuulla ja nyt on paha mieli, kun joku yritti kertoa miten asiat kuuluu hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Jokainen nainen nauttii sisätukimuksesta.
Ja jokainen mies eturauhastutkimuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta on kurjaa, että alavatsakipuinen ei pääse julkisella puolella lääkärille, hoitaja antaa ohjeet ummetuksen hoitoon ja siinä se. Noin kävi minulle, yksityinen löysi lapsen pään kokoisen kystan, joka leikattiin päivystyksenä.
Jep. Annan tästä huomenna suullisen palautteen, sanon pitäkää pas ka tunk kin ne ja menen yksityiselle gynekologille.
Mutta kohtelu oli pompottelua ja minua ei kuunneltu.
Minulle olisi riittänyt ihan kuka tahansa lääkäri tunnustelemaan jopa vain vatsan päältä, että täällä on jotain erittäin outoa eikä se ole paskaa. Mutta ei, hoitaja totesi, että oireiden perusteella ummetus, syö luumuja ja juo paljon vettä. Soitin samantien yksityiselle, sain ajan samalle illalle yleislääkärille, joka passitti välittömästi sairaalaan ja oli soittanut polille, että olen tulossa. Hänkään ei ollut varma, mistä on kyse, mutta ymmärsi, että kaikki ei todellakaan ole kunnossa.
No selvisikö mikä oli :O ?
Luuletko ettei mulla ole ruokataukoa, tai että jotenkin voisit loukata kommentillasi🤣