Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan vaihto saman firman sisällä - kokemuksia?

Vierailija
14.09.2023 |

Minut palkattiin vuosi sitten nykyiseen tehtävääni koska työkaverini työtaakka oli kasvanut kohtuuttomaksi.

Tämä kyseinen työkaveri on kuitenkin alusta asti ollut hieman hankala ihminen. Puhuu pahaa kaikista, arvostelee muiden tekemisiä ja nyt viimeiset puoli vuotta on nipottanut kaikesta tekemisestäni. Antaa ohjeita tyyliin "selvitä tää juttu mulle" mutta ei anna yhtään selkeämpiä ohjeita vaikka tietää että en ole koskaan ollut tekemisissä kyseisen asian kanssa. Jos pyydän lisäneuvoa, ohjeet tulee töksähtäen ja kettuilevaan sävyyn, ihan kuin minun olisi pitänyt tietää ilman kysymistäkin. Jos koitan olla omatoiminen, moittii minua väärin tekemisestä ja huomauttelee asioista joita en tajunnut tehdä vaikka niistä ei alunperin ollut puhettakaan.

Klassinen tilanne hänen kanssaan:

"Esimerkkinä nyt dokumentti 203. Näin tän arvo tarkastetaan. Käy nyt kattoo harjotuksena tää ja toi
toinen dokumentti mulle."

"Mitä tarkoittaa"tää"?"

"Tää on 203. Käy kattoo se 206"

"Tässä on nyt tän dokumentin 206 arvo"

"Siis se 203 piti käydä kattoo....."

Ohjeet siis annetaan ihan käsittämättömän epäselvästi ja sitten huokaillaan jos ymmärsin väärin.

Mut on myös jätetty ulos meidän tiimin epävirallisesta ryhmächatista. :/ Mulla on myös olo että tämä henkilö puhuu minusta pahaa kaikille, koska yhtäkkiä myös muut meidän tiimiläiset on alkaneet kohtelemaan mua nuivasti.

Työpaikka on itsessään kiva ja muiden tiimien porukat ovat kivoja, haluaisin pysyä samassa firmassa mutta en oikein uskalla ottaa asiaa puheeksi kun mut palkattiin tämän toisen ihmisen "aputytöksi" ja en tiedä onko mulla mitään muuta arvoa kuin se...

Pelkään että saan potkut jos puhun asiasta tai esimies koittaa alkaa parantamaan meidän ryhmähenkeä. Mun kohtelu ei ainakaan parane, jos hän saa tietää että olen valittanut hänestä esimiehelle...

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko n. 30w punkero? Uusimaa?

Vierailija
42/49 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ole ryhmächatissa? Miten toi on muka syrjintää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin keskustelemaan esimiehen kanssa rehellisesti tilanteesta. Jos hän on asiansa osaava, niin kuuntelee ja ymmärtää sinua. Ja luulisi tuntevan myös sen sinun työkaverisi, millainen hän on. Ja sitten voitte miettiä paraneeko nykyisessä positiossa työskentely millään tavalla eli onko tilanteelle mitään tehtävissä vai voisiko sisäisesti hakea jonnekin muihin hommiin. Noita vastarannan kiiskejä, hankalia ihmisiä on työpaikoilla. Joskus niiden kanssa on pakko tehdä hommia, mutta vaikuttaa, että sinulla on niin kiinteä homma hänen kanssaan, että hankalaahan tuo on. Eikä se henkilö välttämättä muutu miksikään.

Sano että saat koko ajan ristiriitaista ohjeistusta ja toivot parnnusta

Pyydä ohjeet jatkossa kirjallisesti

Sano että voi voitko laittaa mailin

Tai äänitä homma

Vierailija
44/49 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki pitävät todisteet

Vierailija
45/49 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että AP joutuu puhutteluun huomenna. Tässä on jo yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä kun puhutaan näin tunnistettavasti.

Vierailija
46/49 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että AP joutuu puhutteluun huomenna. Tässä on jo yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä kun puhutaan näin tunnistettavasti.

XD höpö höpö. Tästä kukaan ketään tunnista

Vierailija
47/49 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei herranjestas miten yksinkertaista porukkaa. AP tuskin laittoi esimerkkiin oikeita sanoja ja termejä, vaan ihan vaan keksityn esimerkin. Ryhmächatistä puuttuminen on varmaan oikeampi, mutta eipä siihenkään laittanut, että onko se whatsapp-ryhmä, teams-ryhmä, signalissa mahdollisesti vaiko peräti skyperyhmä. Ja noita eri systeemejä on loputtomiin.

Vierailija
48/49 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä miettiä kaksi kertaa ennen kuin postaat tälläistä vauva palstalle...

Vierailija
49/49 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa kokemusta ei ole, mutta vaihda ihmeessä, jos mahdollisuus on. Omassa lafkassa yhden toisen ammattiryhmän työntekijät vaihtuvat usein (toimipisteitä on lähialueella useita).