Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syönyt tänään 300 g pinaattikeittoa, 5 nakkia, 2 kananmunaa ja palan leipäjuustoa. Onko liian vähän?

Vierailija
13.09.2023 |

Vuorokauden syömiset

- 300 g pinaattikeittoa
- 5 nakkia
- 2 kananmunaa
- 100 g leipäjuustoa

Huh. Huh.
Kohta ei jaksa syödä enää mitään. Tämäkin tuntuu jo järkyltä määrältä.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vaan etenee. Kuukausien ajan ruokahalu vaan vähenee.

Viikko viikolta enemmän.

Ei tässä nyt hätää ole vielä pitkään aikaan mutta välillä ihmettelen mutta sallin toki.

Eilen söin 300 g keittoa, 2 nakkia ja 1/2 annosta kebabsalaattia.

Tuokin teki tiukkaa.

Kuten tänäänkin teki kyllä tiukkaa.

Täytyy katsoa jos vielä pahenee, etten vaan kohta syö enää mitään.

En vaan jotenkin jaksa/pysty/halua fyysisesti tai psyykkisesti.

Vatsakin ihan löysällä jatkuvasti.

Ap

Kuulostaa kilpirauhasen liikatoiminnalta. Nukutko tavallista vähemmän? Hikoiletko tavallista enemmän?

Mainituilla arvoilla tuskin on liikatoiminnan puolella, päinvastoin.

Uskaltaisin väittää.

En huomannut, että ap mainitsi vajiksesta. :) Liikatoiminta tuli mieleen, koska se usein pistää vatsan toimimaan liiankin hyvin.

Vierailija
42/56 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko masennukseesi apua?

Mulla myös katoaa ruokahalu tyystin jos pahasti masentaa ja ahdistaa, ei vaan uppoa ja kaikesta tulee huono olo, vatsa sekaisin koko ajan ja laihdun, syöminen inhottaa. Jotkuthan reagoi sit juurikin syömällä masennukseen.

Mikä sua masentaa?

Tuossa on myös se vaara, että laihdut liikaa, ja sit kun ruoka alkaa maistumaan taas niin elimistö on niin tottunut kitumiseen, että kerää kaiken syödyn nopeasti lisäkiloiksi jotka ei sit taas lähde millään.

Koeta edes välillä pitää päiviä, jolloin syöt enemmän vaikka ei maistu. Mulla on noita päiviä ja kausia varten mm pähkinöitä ja proteiinijuomia+vanukkaita. Niitä tulee syödyksi ns huomaamatta eikä tarvitse jaksaa kokata.

Toi leipäjuusto on hyvä, siinä on paljon protskua ja rasvaa, koita vaikka sitä mussuttaa välillä enemmän.

Tsemppiä.

On sattunut aika paljon kaikkea ikävää. Ensin reagoin syömällä ja alkoholilla. Se jotenkin poisti hetkeksi pahimman ahdistuksen ja sitten lopulta lisäsi.

Alkoholin juominen loppui, sitten syöminen onneksi järkevöityi edes vähän.

Lihosin ihan kamalasti nopeasti yhdessä vaiheessa. Silloin kuin elin yhtä helvettiä elämässäni. En oikein ymmärrä mitä tapahtui. Keho ja mieli vain meni ihan sekaisin. Oli pitkäaikainen trauma asialla.

Kohta saan apua. Viime vuodet olen sinnitellyt jotenkin, eronnut, tehnyt töitä ym. Ollut itsekseni.

Täytyy tässä jotenkin vielä jaksaa ja yrittää mennä kuukausi kerrallaan.

Kiitos tsempeistä <3 toivotan niitä sinulle myös :)

Ap

Masennus voi johtua myös vajiksesta. Aika monet ovat saaneet useita masennuslääkkeitä ennen kuin vajis on tutkittu ja todettu.

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ALS?

Olen vielä nuori, alle 30v.

On minulla kyllä pahoja muistin ongelmia ja sanat ei tule suusta. On vaikeaa muistaa sanoja tai joskus jopa tuottaa niitä. Todella noloa.

Väsynyt olen. Masentunut.

Hypotyreoosia sairastan. Mutta lääkkeet on (100 ug/vrk tyroksiinia).

Mutta ei ole enää kivaa. Olen ihan jossain muualla. Kadoksissa ja pää on tyhjä. Ei vaan keho ja pää pelaa enkä todellakaan enää jaksaisi syödäkkään.

Ap

Ootko sä käyny lääkärissä selvittämässä asiaa?

Olen saanut masennusdiagnoosin. Kaikki arvot ok.

Nyt oli kilppariarvot TSH 1,5 ja t4v 13.1.

Lääkitys 100 ug/vrk.

Ap

Mitkä T4 viitteet? Jos yläraja jotain 22, olisi varmasti hyvä jos saisit nostettua esim 18:aan.

Näköjään pitää saada lisää lääkettä.

Tsh olikin siis tällä viikolla mitattuna 1.9. ja TSH 13.2. mutta kuitenkin. Tuo t4v oikeastaan se ongelma on aina ollut. Ei koskaan nouse yli 15. En tiedä paljon sitä lääkettä pitäisi oikein syödä ja lääkärit ei oikein osaa hoitaa Suomessa näitä koska nämäkin ovat kyllä viitearvoissa vaikka vajaalla on lääkitykseen verrattuna.

Ap

Voisiko lääkkeen vaihto auttaa T4 nostamiseen? Minulla tyroksiini vaihdettiin medithyrox:iin ja toimii paljon paremmin.

Vierailija
44/56 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vaan etenee. Kuukausien ajan ruokahalu vaan vähenee.

Viikko viikolta enemmän.

Ei tässä nyt hätää ole vielä pitkään aikaan mutta välillä ihmettelen mutta sallin toki.

Eilen söin 300 g keittoa, 2 nakkia ja 1/2 annosta kebabsalaattia.

Tuokin teki tiukkaa.

Kuten tänäänkin teki kyllä tiukkaa.

Täytyy katsoa jos vielä pahenee, etten vaan kohta syö enää mitään.

En vaan jotenkin jaksa/pysty/halua fyysisesti tai psyykkisesti.

Vatsakin ihan löysällä jatkuvasti.

Ap

Kuulostaa kilpirauhasen liikatoiminnalta. Nukutko tavallista vähemmän? Hikoiletko tavallista enemmän?

Mainituilla arvoilla tuskin on liikatoiminnan puolella, päinvastoin.

Uskaltaisin väittää.

En huomannut, että ap mainitsi vajiksesta. :) Liikatoiminta tuli mieleen, koska se usein pistää vatsan toimimaan liiankin hyvin.

Useammin noin mutta pitkään sairastettu lääkkeetön vajis tekee tosiaan hallaa ruoansulatusentsyymeille ja aiheuttaa ripulia. Itselläni oli liki 30v hoitamatta ja suolisto-ongelmia yhtä kauan.

Vierailija
45/56 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän, kcal n. 1000. Suurin ongelma on rasvan määrä joka 80g luokkaa.

Vierailija
46/56 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla reilusti alle 1000 kcal.

Testasin keventäjissä ja 1200 kcl on.

Vierailija
47/56 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino saa laskea kyllä, joten sinällään ei minua haittaa tämä tilanne.

Nyt paino on laskenut tällä viikolla reilun kilon.

On sekin jotain.

Syön vitamiineja purkista ja jotain järkevää vatsantäytettä yritän tehdä useammaksi päiväksi kun ehdin. Sosekeitot on hyviä ja helppoa syötävää.

Ap

Vierailija
48/56 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva.

Vierailija
49/56 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen syönyt 300 g savuporokeittoa.

Täytyy vielä pala leipäjuustoa ja ehkä muutama nakki yrittää syödä.

Ap

Vierailija
50/56 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän, ei tässä nyt mistään kaloreista ole kyse, vaan siitä että tuo on ihan tajuttoman epäterveellistä! Ei ihme, jos tuollaisella ruokavaliolla voi huonosti. Ala syödä kasviksia, linssejä, pähkinöitä, öljyä, jne.

Vierailija
51/56 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö laihduttaa?

Outo ja ankea ruokavalio. En jaksaisi tuolla kovin pitkään. 

Meinaat että syö joka päivä samaa? Tuo ei ollut varmaan koko ruokavalio vaan yhden päivän ruoat..

Vierailija
52/56 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla reilusti alle 1000 kcal.

Testasin keventäjissä ja 1200 kcl on.

Minä laitoin fineliin ja sain noin 900 kcl Tosin riippuu kuinka isoja ne nakit olivat. Laitoin pienen nakin painon vaan.

Vierailija
53/56 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 300 g Saarioisten porokeittoa. Siitä noin 330 kcal.

Nyt leipäjuustoa 200 g. Kaloreita 500.

Huomenna ehdin käymään kaupassa ja teen sitten jotain oikeaa ruokaa. Vaikka kana-kookoskeittoa kasviksilla tms.

Ap

Vierailija
54/56 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ALS?

Olen vielä nuori, alle 30v.

On minulla kyllä pahoja muistin ongelmia ja sanat ei tule suusta. On vaikeaa muistaa sanoja tai joskus jopa tuottaa niitä. Todella noloa.

Väsynyt olen. Masentunut.

Hypotyreoosia sairastan. Mutta lääkkeet on (100 ug/vrk tyroksiinia).

Mutta ei ole enää kivaa. Olen ihan jossain muualla. Kadoksissa ja pää on tyhjä. Ei vaan keho ja pää pelaa enkä todellakaan enää jaksaisi syödäkkään.

Ap

On myös nuoremmalla iällä alkava ALS. Se on yleensä geneettisesti määräytyvä, peittyvästi periytyvä. Oireet alkavat raajoista 3050-vuotiaana.

Vierailija
55/56 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et paljon kuluta niin tuo riittää. Itellä hulahtaa 2000 kaloria pelkästään yhdellä juoksulenkillä ja olen mättänyt tänään aamiaisen ja kaks lämmintä ateriaa. Iltapalalle just istahdin.

Vierailija
56/56 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et paljon kuluta niin tuo riittää. Itellä hulahtaa 2000 kaloria pelkästään yhdellä juoksulenkillä ja olen mättänyt tänään aamiaisen ja kaks lämmintä ateriaa. Iltapalalle just istahdin.

Tsiisus, montako tuntia sä juoksentelet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi