Olen ulkopuolinen sisaruksilleni ja se surettaa
Minulla on kaksois-sisko, isosisko ja isoveli.
Muut sisarukset ovat keskenään läheisiä ja pitävät yhteyttä. Olen jo lapsena jäänyt tästä yhteiselosta ulkopuoliseksi.
Olen ollut aina se yhteyttä ottava osapuoli, nyt en enää vuosiin ole ottanut yhteyttä, eikä minun seuraani ole kaivattu.
Sisarukset vierailevat toistensa kanssa, soittelevat, matkustelevat yhdessä, vierailevat toisensa luona jne. Minua ei niihin ole koskaan kutsuttu mukaan. Eikä kukaan heistä ole minuun ottanut yhteyttä kun itse lopetin yhteydenpidon.
Asia surettaa kovin. Ja myös se haavoittaa syvältä kun tajuaa ettet merkitse heille mitään
Mitään riitaa ei ole. En myöskään ole mikään hankala luonne, päinvastoin, olen liiankin kiltti ihminen.
Kun sitten ollaan esim sukulaisjuhlissa nähty, sisarukset kertovat mitä heille kuuluu mutta kukaan ei kuuntele kun itse vastavuoroisesti yritän kertoa kuulumisiani. :( Tuntuu pahalta kun niin räikeästi jään aina ulkopuoliseksi.
Onko kellään kokemusta vastaavasta?
Vanhempiini minulla on läheiset ja rakastavat välit.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi kurjalta. Voisitko jutella heistä jonkun kanssa tästä asiasta, jotta muutos voisi alkaa. Täytyyhän heidän ymmärtää, että asiaintila on sinulle surua tuottavaa. Kummallista kyllä on, etteivät he ole aloitteellisia sinun suuntaan. Jotenkin tulee ajatus, etteivät he ole kovin empaattisia.
Sisareni ovat hyvin voimakastahtoisia itse taas olen enemmän sovitteleva luonne. Olen erilainen mutta silti koen että minulla olisi annettavaa jos vain saisin tilaisuuden.
Olen iso-siskolleni yrittänyt puhua asiasta mutta hän ohittaa aina asian tai vaihtaa puheen aihetta. Enkä halua ketään pakottaa puhumaan asioista joista eivät halua puhua / kuunnella.
En ole syyllistänyt ketään kertonut vain että kaipaan yhteyttä sisareni jne. Mutta mitä voi tehdä, jos toinen sanoo ; aha, joo kyllä minäkin koen näin (ja silti käytös kertoo muuta) eli valehtelee minulle jotta pääsee vaihtamaan aihetta
Kuulostaa tosi kurjalta. Voisitko jutella heistä jonkun kanssa tästä asiasta, jotta muutos voisi alkaa. Täytyyhän heidän ymmärtää, että asiaintila on sinulle surua tuottavaa. Kummallista kyllä on, etteivät he ole aloitteellisia sinun suuntaan. Jotenkin tulee ajatus, etteivät he ole kovin empaattisia.