Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys. Minne jättää reppu kaupungilla?

Vierailija
13.09.2023 |

Pitäisi huomenna keksiä paikka minne jättää painava reppu, jota en haluaisi raahata ympäriinsä kun käyn asioilla. Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, minne repun voi jättää?

Marketeissa kai on sellaisia lukollisia kaappeja, mutta ovatko ne vain kauppaan jääville asiakkaille? Siis voiko sellaisen avaimen ottaa mukanaan kaupan ulkopuolelle vai alkaako se hälyttämään, tms.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla oikein missään enää olla maksuttomia lokeroita. Aika kumma, miksi nuo piti hävittää. Luulisi niistä kuitenkin enemmän hyötyä olevan kuin harmia. Onko sitten jotain laittomuuksia mitä noiden kautta välitetään, dunno.

Vierailija
2/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä kaupungissa liikut, mutta ainakin Hki rautatieasemalla on maksullisia lokeroita just tätä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä linja-auto tai juna-asemaa? Noista usein löytyy niitä tavaralokeroita, mutta voivat olla maksullisia.

Vierailija
4/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta miksi pitäisikään olla ilmaisia? Palveluhan tuokin on ja voi itse päättää että haluaako käyttää.

Itse olin just Saksassa lomalla ja jätin rinkan asemille lokeroihin, muutaman euron investointi. 

Vierailija
5/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jättänyt marketin säilytykseen kun joku pari kertaa vuodessa tällainen tilanne. Näinhän ei saisi tehdä, mutta siis ei niissä avaimissa mitään hälyttimiä ole.

Vierailija
6/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi repun pitää olla mukana? Jos on yöpymisen takia painava reppu, kannattaa jättää sinne yöpaikkaan. Asemalla saattaa olla maksullinen ja tarpeeksi luotettava lokero. Kaupoissa ei enää ole

Vierailija
7/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on se reppu ylipäätään mukana? Etkö voi käydä asioilla kevyemmän repun kanssa?

Vierailija
8/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ostoskärry, kulkee kaikki mukana.

Vierailija
9/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi repun pitää olla mukana? Jos on yöpymisen takia painava reppu, kannattaa jättää sinne yöpaikkaan. Asemalla saattaa olla maksullinen ja tarpeeksi luotettava lokero. Kaupoissa ei enää ole

Täällä taas löytyy useammastakin kaupasta pantilliset lokerot mutta matkakeskuksessa ei ole säilytyslokeroita enää ollenkaan

Vierailija
10/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repussa on yöpaita hampiharja ja sen sellaista.

Vierailija
11/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KooP kirjoitti:

En tiedä missä kaupungissa liikut, mutta ainakin Hki rautatieasemalla on maksullisia lokeroita just tätä varten.

Porissa olen. Täällä ei ole enää rautatie- eikä edes linja-autoasemaa.

Vierailija
12/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautatieasema, kauppakeskus? Turisti-infosivu kertoo. Enpä haluaisi jättää asemalle vaikka lukko suojaa, siellä liikkuu kaikenlaista väkeä. Googlaa "laukkujen säilytys". Kaupassakin voi säilyttää lyhyesti, jos kysyy luvan, osa ei varmaan anna lupaa. Hotellissa tai motellissa voi huoneeseen jättää. 

Vierailija
13/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla on se reppu ylipäätään mukana? Etkö voi käydä asioilla kevyemmän repun kanssa?

Koska samalla reissulla haen painavia tavaroita ja ajan myös muita asioita, koska asun tunnin matkan päässä keskustasta. Enkä voi ajaa muita asioita ensin ja sitten vasta hakea kyseisiä painavia tavaroita, koska ne tavarat pitää hakea jo aamulla ennen kuin muut paikat ovat edes auki.

Vierailija
14/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas löytyy useammastakin kaupasta pantilliset lokerot mutta matkakeskuksessa ei ole säilytyslokeroita enää ollenkaan

Jossain matkakeskuksessa kyllä ottavat varastohuoneeseen laukut säilöön, jos ei löydy lukollisia lokeroita.

Itse olen säilytyslokeroita käyttänyt Helsingin Rautatieasemalla. Ja tietty hotelleissa säilytystä monta kertaa, kun esim. huone jo luovutettu, mutta jää lento vasta illalla.

Vierailija
15/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pitänyt luovuttaa huone jo ennen puolta päivää, ja kyyti lähtee iltapäivällä esim. klo 18 aikaan, siihen jää monta tuntia aikaa raahata reppua. En tiedä, voiko hotellin tai hostellin respaan jättää tavaroita säilytykseen sen jälkeen kun on huoneen luovuttanut.

Voi olla yöpymistä varten se reppu, vaikka ei yöpyisikään siinä kaupungissa, jossa pitää se päivä hengailla. Esim. aamulla tulee kaupunkiin, ja iltapäivällä jatkaa siitä sitten eteenpäin.

Vierailija
16/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska samalla reissulla haen painavia tavaroita ja ajan myös muita asioita, koska asun tunnin matkan päässä keskustasta. Enkä voi ajaa muita asioita ensin ja sitten vasta hakea kyseisiä painavia tavaroita, koska ne tavarat pitää hakea jo aamulla ennen kuin muut paikat ovat edes auki.

Mikset mene sen painavan tavaran kanssa postiin ja postita sitä omalle kotiovelle? Tai ota perässä vedettävä matkalaukku mukaan.

Vierailija
17/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KooP kirjoitti:

Ehkä kannattaisi laittaa tällaiset suht tähdelliset lisätiedot siihen alkuperäiseen viestiin mukaan, just sayin´.

Vierailija
18/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KooP kirjoitti:

Ehkä kannattaisi laittaa tällaiset suht tähdelliset lisätiedot siihen alkuperäiseen viestiin mukaan, just sayin´.

Koska kysyin lähinnä yleisellä tasolla, missä tuollaisia säilytystiloja nykyään on? Ei ole kovin todennäköistä, että törmäisin täällä johonkin porilaiseen, joka osaisi neuvoa juuri oikean paikan.

Vierailija
19/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä reppu kotiin. Et sitä näköjään asioillasi tarvi, kun se kerran pitäisi johonkin jättää.

Vierailija
20/43 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ks. Visit Pori, liikkuminen ja matkatavaroiden säilytys 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi