Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Passikuva kauhistus

Vierailija
13.09.2023 |

Minua on useampikin luullut 20-vuotiaaksi, yksi jopa alle sen. Olen 31-vuotias. Minua on myös sanottu kauniiksi, viehättävät piirteet jne.

On kyllä vähän vaikea uskoa koska passikuvasta tuijottaa takaisin aikamoinen hirvitys. Tyhjät silmät syvällä kallossa, valuvat bulldoggi kasvot, oudot kulmakarvat, värikuvassa karmea iho. Tuntuu että näytän joltain alkoholistilta jolla ei ole sielua kaiken lisäksi. Vääristääkö passikuva oikeasti NOIN paljon vai onko mulla silmissä vikaa? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin näyttää neutraalilta, mutta näyttää ihan sarjamurhaajan pidätyskuvalta 😔

Vierailija
2/21 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli joku hauska ketju missä ihmiset puivat kamalia passikuviaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan karmea kuva tuli henkkariini, ja oikein hävettää näyttää sitä.  Aivankuin jonku toisen henkilön naamataulu. 

Vierailija
5/21 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä kuvalla tarkoitus pyrkiä johonkin mallitoimistoon vai mikä? Muuten ole mitään uitun väliä miltä siinä kuvassa näyttää

Vierailija
6/21 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän siinä tapahtuu? Valokuvaamossa kuva näyttää kaikessa raadollisuudessaankin kuitenkin realistiselta, mutta ainakin henkilötodistuksessa jo - toivottavasti - tunnistamattoman kurjistuneelta. Osaako joku valokuvausta ja kuvien muuttumista niiden koon käsittelyn yhteydessä ymmärtävä kertoa, kiitos!

Vierailija
7/21 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvia käsitellään. Joitakin kuvia manipuloidaan, toisten valo-olosuhteita muutetaan, jolloin kuvan koko ilme muuttuu. Kaikenlaisia "filttereitä" on ja niitä käytetään. Tämä on kai sitä huumoria.

8/21 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan sama juttu. Henkkarit hankin kesällä enkä voi tajuta kuka siinä kuvassa on. Siis niin karseeta etten voi sitä kuvaa edes katsoa. Hyi hirvitys 🙈

Vierailija
9/21 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena otettu passikuva oli todella järkyttävä ja sitä naurettiin moneen otteeseen . Vanhana katsoessa sitä valokuvaa  näytin melko siedettävältä ja ihmettelin miksi silloin näytti karseelta . Oispa vielä nuori .

Vierailija
10/21 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukseni ovat alkaneet harmaantua, siis osa hiuksista on käytännössä läpinäkyviä. En hoksannut sävyttää niitä ennen passikuvan ottoa ja salama poltti pois osan hiusten latvoista, se siitä kampauksesta!! Yritin ottaa sellaisen älykkään tarkkaavaisen ilmeen, näytän lähinnä rikolliselta idiootilta pidätyskuvassa. Nyt pitäisi uusia, kortti. Okei, hiuksille voi tehdä jotain, mutta muuten, paraneeko yhtään, kannattako vaihtaa karmea kuva yhtä karmeaan, sitä mietin.

Vierailija
11/21 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani näyttää väsyneen sarjamurhaajan, mopsin ja perunan ristisiitokselta ja olen vasta 31-vuotias. Kuva on niin hirvittävä, etten kehtaisi näyttää sitä missään ja lompakossakin henkilökortti on kuvapuoli alaspäin.

En yleensä muutenkaan onnistu kuvissa mutta tuo passikuva on jotain käsittämätöntä. Ei pysty edes nauramaan.

Vierailija
12/21 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi toisin päin. Näytän paremmalta passikuvassa, kuin oikeasti. 

Vierailija
13/21 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä väliä? Haloo.

Vierailija
14/21 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuva otetaan suoraan edestä ja se tosiaan vaikuttaa siihen, että kuvassa näyttää oudolta. Lisäksi moni tekee passikuvassa sen virheen, että on siinä naama ihan peruslukemilla ja rentona. Jos tuijotat peilikuvaasi tyhjä ilme kasvoillasi, niin ihan samalta näytät.

Passikuvassa ei tarvitse olla kasvot rentoina ja silmät tyhjyyteen tuijottaen. Kannattaa opetella hymyilemään silmillä ja jännittämään kevyesti kasvojen lihaksia ilman, että suu juurikaan hymyilee. Niin pääsee eroon buldogin poskista ja kuolleesta tuijotuksesta. Lisäksi kannattaa laittaa aavistuksen enemmän meikkiä kuin normaalisti, koska mustavalkoinen kuva hävittää piirteitä.

Vierailija
15/21 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passikuva otetaan suoraan edestä ja se tosiaan vaikuttaa siihen, että kuvassa näyttää oudolta. Lisäksi moni tekee passikuvassa sen virheen, että on siinä naama ihan peruslukemilla ja rentona. Jos tuijotat peilikuvaasi tyhjä ilme kasvoillasi, niin ihan samalta näytät.

Passikuvassa ei tarvitse olla kasvot rentoina ja silmät tyhjyyteen tuijottaen. Kannattaa opetella hymyilemään silmillä ja jännittämään kevyesti kasvojen lihaksia ilman, että suu juurikaan hymyilee. Niin pääsee eroon buldogin poskista ja kuolleesta tuijotuksesta. Lisäksi kannattaa laittaa aavistuksen enemmän meikkiä kuin normaalisti, koska mustavalkoinen kuva hävittää piirteitä.

Täytyypä alkaa treenata. :)

Vierailija
16/21 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä alkaa treenata. :)

Täällä on hyvä esimerkki siitä, miten pieni hymy silmillä ja kasvojen lihasten jännitys vaikuttavat ilmeeseen https://passportphotolab.com/fi/artikkelit/kuinka-nayttaa-hyvalta-passi…

Vierailija
17/21 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä kuvalla tarkoitus pyrkiä johonkin mallitoimistoon vai mikä? Muuten ole mitään uitun väliä miltä siinä kuvassa näyttää

Eikö ole tarkoitus näyttää omalta itseltään. Jos on oikeesti kaunotar ja kuvassa hirviö niin silloin ei näytä. Enkä,ole ap

Vierailija
18/21 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli meikit hukassa muuton keskellä ja tarvin nopeasti passin eli oli pakko mennä kuvaan 100% luomuna. Jätin sitten typeränä hiuksetkin laittamatta koska "ihan sama sitten". Ikää 50v ja tosi vaaleat piirteet, mustavalkoinen kuva...

Aivan jäätävä lopputulos. Niin sanomattoman hirveä, että tulee ihan mieleen ruumis joita työni vuoksi näen oikeasti usein.

Nyt olen tavallaan jo nähnyt sen, miltä itse näytän arkussa ellen kuole tyyliin ruhjovassa onnettomuudessa.

Enkä tosiaan hymyillyt, kun kuvaaja kielsi. Pitää olla vakava. Ok. No toisaalta ehkä parempikin, koska näytin niin pahalta.

Onneksi passit voimassa vain 5 vuotta nykyään

Vierailija
19/21 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo nykypassikuvaajat osaa edes ohjeistaa ihmisiä, eikä heitä kiinnosta millainen kuvasta tulee. Joitain vuosia sitten kävin tosi mukavassa passikuvapaikassa, jossa kuvaaja otti kuvan, sitten sanoi, että otetaanpa parempi. Neuvoi ihan pieniä juttuja miten kannattaa olla, ja kuvasta tuli tosi hyvä. Ja siis ihan peruspassikuva oli kyseessä. Hänellä oli ammattitaitoa ja kiinnostusta asiaan.

Vierailija
20/21 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä nykyaikainen digitaalinen kuvaus aiheuta sen, että lopputulos on mitä on.