Olen kolmekymppinen kotirouva ja FM. Mun miehellä on ammattikoulutus ja hän käy töissä.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä filosofian maisteri tekee kotona? Tajuatko, että koulutuksesta meni hukkaan.
Muutenkin tarina kuulostaa ihan sadulta.
Kuten sanoin hoidan kodin, koirat, hevoset ja muut eläimet, teen ruuat, leivon, teen puutarhatyöt, hoidan pienemmät rakennusprojektit ym, ihan kaikkea mitä nyt eteen tuleekin. Miehellä on ona yritys ja pitkät päivät.
ApNo niin, miehesi on siis hyvin tienaava Toimitusjohtaja. Hieman eri asia kuin mitä annat aloituksessasi ymmärtää.
Et taida tietää yrittämisestä paljoakaan? Ei kaikki yritykset ole mitään pörssiyhtiöitä ja yrittäjät toimitusjohtajia.
Ap
Ei muita ajatuksia kuin: mitä näin tyhjänpäiväisellä aloituksella tavoittelet ap?
Älä välitä ilmeistä kommenteista. Täällä on sellaisiakin. Mahtavaa jos olet päässyt aidosti tekemään sellaista mistä tykkäät.
Asutko maaseudulla, koska täällä pääkaupunkiseudulla on niin korkeat asuntojen hinnat, ettei niitä yhden ihmisen palkoilla makseta.
Kakkiea tsemppiä sinulle
Vierailija kirjoitti:
Nostatko yhteiskunnan tukia?
Tämä on ainoa mielenkiintoinen ja relevantti kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostatko yhteiskunnan tukia?
Tämä on ainoa mielenkiintoinen ja relevantti kysymys.
Ja se, johon ei rule vastausta. Ainakaan rehellistä 🙄.
Minäpä tiedän,miksi ap.n mies tekee pitkää päivää? Siksi, että pienyrittäjän on vaikea elättää sekä itsensä että vaimonsa. Lisäksi maksaa asuntolainaa ja kuluja. Tosin ap varmaan saa työttömyyskorvausta, mutta ei se iso ole.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä tiedän,miksi ap.n mies tekee pitkää päivää? Siksi, että pienyrittäjän on vaikea elättää sekä itsensä että vaimonsa. Lisäksi maksaa asuntolainaa ja kuluja. Tosin ap varmaan saa työttömyyskorvausta, mutta ei se iso ole.
Jossain vaiheessa mies kyllästyy. Mä en katselisi miestä, joka leipoisi ja ulkoiluttaisi koiria mun rahoilla päivät pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä ilmeistä kommenteista. Täällä on sellaisiakin. Mahtavaa jos olet päässyt aidosti tekemään sellaista mistä tykkäät.
Asutko maaseudulla, koska täällä pääkaupunkiseudulla on niin korkeat asuntojen hinnat, ettei niitä yhden ihmisen palkoilla makseta.
Kakkiea tsemppiä sinulle
Ai on mahtavaa, että puuhastelee mitä tykkää Kelan rahoilla, kun ei ole just unelmatyötä tarjolla? Ei ole mahtavaa. Ap on vätys.
Hehe, ompas kuivakkaa hapansilakkaa paikalla.
AP, sinun tulee tietää että et pysty saavuttamaan ultimaattista voimaantumista, kun et palvele yritysjohtajaa ... etkä kyllä muutenkaan kun tulit paljastaneeksi että pidät kotona puuhastelusta ja mitä vielä, teet ruokaa ja jumalista vielä miehellesikin.
Puhuit ettei kaikki voi olla lääkäreitä, kaivosinsinöörejä jne .. mutta olet osittain väärässä sillä aivan jokainen voi olla, ja onkin kone-insinööri sekä avaruus-aivokirurgi, kunhan käy viskaamassa vaikka WC paperit Välimereen.
Hyi sinua, kajahtaa tuomio läpi punaisen länsikansan.
Toihan olisi parasta, siis jos miehellä on niin hyvät tulot että kumpikin tulee niillä hyvin toimeen. Amisyrittäjän sijaan valitsisin kuitenkin mieluummin vaikka juristin tai lääkärin, jolla varmempi toimeentulo. Uskokaa pois, niitäkin on meille tyhjänpäiväisille filosofian maistereille tyrkyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä filosofian maisteri tekee kotona? Tajuatko, että koulutuksesta meni hukkaan.
Muutenkin tarina kuulostaa ihan sadulta.
Kuten sanoin hoidan kodin, koirat, hevoset ja muut eläimet, teen ruuat, leivon, teen puutarhatyöt, hoidan pienemmät rakennusprojektit ym, ihan kaikkea mitä nyt eteen tuleekin. Miehellä on ona yritys ja pitkät päivät.
ApNo niin, miehesi on siis hyvin tienaava Toimitusjohtaja. Hieman eri asia kuin mitä annat aloituksessasi ymmärtää.
Et taida tietää yrittämisestä paljoakaan? Ei kaikki yritykset ole mitään pörssiyhtiöitä ja yrittäjät toimitusjohtajia.
Ap
Tiedän yrittämisestä todennäköisesti huomattavasti enemmän kuin sinä. T. Yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, jos järjestely toimii. Kannattaa kuitenkin muistaa, että taloudellista pärjäämistä ei kannata laittaa toisen varaan. Onko sinulla suunnitelma eron tai puolison kuoleman varalle, ettet jäisi tyhjän päälle?
Meillä ei ole avioehtoa eikä lapsia, joten siinä mielessä perusta on turvattu. Toki muuttuneessa elämäntilanteessa täytyy aina adaptoitua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei muita ajatuksia kuin: mitä näin tyhjänpäiväisellä aloituksella tavoittelet ap?
Kunhan herättelen keskustelua aikani kuluksi.
Ajattelin että teen langan Motörheadistä kun olen sitä kuunnellut koko päivän siivotessa. Että tykkääkö muut täällä Motörheadistä. Mutta sitten aattelin jotain henkohtaisempaa aihetta. Ja hyvinhän tää näemmä herättää kiinnostusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan herättelen keskustelua aikani kuluksi.
Ajattelin että teen langan Motörheadistä kun olen sitä kuunnellut koko päivän siivotessa. Että tykkääkö muut täällä Motörheadistä. Mutta sitten aattelin jotain henkohtaisempaa aihetta. Ja hyvinhän tää näemmä herättää kiinnostusta.
Ap
Tottakai herättää. Mutta sun pitää muistaa, että miehesi on menestynyt todella hyvin yrittäjänä. Hän pystyy elättämään itsensä ja sinut siinä sivussa. Tuot esiin sen, että sinulla on pelkästään akateeminen tutkinto, joka ei tuo perheelle yhtään mitään ja miehesi tuo sitä elämän edellytykset täyttävää rahaa taloon. Sinuna olisin hyvin nöyrä tilanteessasi. Kuinka sä edes kehtaat esittää jotain parempaa kuin miehesi. Hyvänen aika, sinunlaisesi eivät tuo yhteiskunnalle mitään muita kuin kuluja ja miehesi korvaa niitä upealla työllään. Toivottavasti osaat arvostaa ja kunnioittaa häntä perheen päänä. Jos olet dissannut häntä ja jos sinulla on yhtään itsetuntoa, niin anna hänen lukea tämä. Yrittäjyys kunniaan, niin Suomikin saadaan joskus nousuun.
Että ei ole edes lapsia ja kotona vaan lorvailee! Sorry nyt vaan, mutta kyllä me työssäkäyvätkin hoidamme ne taloustyöt ja koiran ja muut hommat ihan siinä sivussa vaan. Ja lapsetkin! Voi jumala--ta, että sieppaa!
Vastaa nyt edes siihen, että onkos sinulla mitään omia tuloja ja jos, niin mitä ne on! Työttömyyskorvaus, arvatenkin.
Just tuommoisten takia Suomen talous on niin kuralla kuin se on. Prrrkle.
Et sä ole mikään "kotirouva" vaan elätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, jos järjestely toimii. Kannattaa kuitenkin muistaa, että taloudellista pärjäämistä ei kannata laittaa toisen varaan. Onko sinulla suunnitelma eron tai puolison kuoleman varalle, ettet jäisi tyhjän päälle?
Meillä ei ole avioehtoa eikä lapsia, joten siinä mielessä perusta on turvattu. Toki muuttuneessa elämäntilanteessa täytyy aina adaptoitua.
Ap
eihän tässä ole mitään turvattu ellei sulla ole esim. vapaaehtoista eläkevakuutusta korvaamaan puuttuvaa työeläkekarttumaa ja puolet omaisuudesta sun nimissä.
Puolison yritys on huonoturva eron ja kuoleman sattuessa. Varsinkin jos sen yrityksen liiketoiminta ja tulos on kiinni siitä pitkää päivää tekevästä puolisosta.
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa mies kyllästyy. Mä en katselisi miestä, joka leipoisi ja ulkoiluttaisi koiria mun rahoilla päivät pitkät.
Mä katsoisin mielelläni, jos saisin tehdä pitkää päivää mulle mielekkäässä työssä. Pelkkä leipominen ja koirien ulkoilutus ei toki riittäisi, mutta jos kävisi kaupassa, siivoaisi, laittaisi ruuan, maksaisi laskut (mun rahoilla), olisi päävastuussa mahdollisista lapsista ja seuraisi aikaansa niin, että iltaisin mun kipeitä hartioita hieroessaan pystyisi keskustelemaan henkeviä mun kanssa.
Mä käyn töissä ja hoidan kaiken tuon.
Ihan ok jos et nosta tukia, mutta mua ei kiinnosta elättää sun lorvailua ja pohdiskeluja veroeuroillani. Mene töihin.