Torissa ei mene kaupaksi, miten saada myytyä?
Myyn lasten reima-haalareita ja vastaavia merkkituotteita tori.fissä. Kaikissa kunto joko uudenveroinen tai erittäin hyvä. Nouto (iso paikkakunta) tai lähetys. Hinnat mielestäni hyviä, pyydän vähemmän mitä muut näyttävät pyytävän ja aivan uusistakin tuotteista alle puolet kaupan hinnoista. Millä keinoilla voisi vauhdittaa myyntiä? En nyt ihan eurolla halua kuitenkaan 160 euron lähes uutta haalaria myydä.
Kommentit (97)
Isoin selitys siihen, ettei mene kaupaksi on nimenomaan liian kova hinta.
Ne, jotka etsivät vaatteita kirppiksiltä, eivät kaikki ole myöskään varakkaita, ja yrittävät säästää rahaa. Joten jos tavoite on saada hyvät kaupat ja tarjolla on vastaavia tuotteita samalla hinnalla pitää olla muita houkutuskeinoja. Onko ilmoituksessa hyvät ja huolellisesti otetut kuvat tuotteesta? Onko ilmoitusteksti selkeä ja siitä löytyvät kaikki tiedot? Onko se ilmoitus ylipäätään kohtelias ja ystävällinen vain vaan töks-hinta-osta-tyyliin kaikkine kirjoitusvirheineen? Voiko mukaan tarjota jotakin kivaa bonusta ja joka ei ole lapsen kuolaama vanha lelu?
KUn asettaa tavoitteeksi hyvän voiton osaamatta kilpailla muiden kanssa saa ihan varmasti odotella ostajaa. Tinkiä kannattaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten säästät rahaa, kun et osta noin kalliita merkkivaatteita. Puolta halvemmat on monesti ihan yhtä hyviä.
Mitä eroa on merkkivaatteissa ja halvoissa? Eikö ne tule samasta tehtaasta kuitenkin? Huvittavia tubettajien tekemät vertialut kun kyllä se halvin on paksa mutta halvimmasta päästä ostettu ei mitenkään eroa merkkivaatteista.
Jälkiviisaana: Olisit ostanut käytettynä parilla kympillä ja nyt ei tarvitsi yrittää myydä kalliilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita hyväkuntoiset lastenvaatteet niitä tarvitseville. Miksi haluat niistä rahaa? Eikö ne ole jo teidän perheessä tehneet tehtävänsä, eli ns. haukanneet hintansa?
Vastenmielistä ahneutta.
Haluan rahaa niistä, jotta olisi rahaa ostaa isommat tilalle. En ole mikään rikas ihminen. Ap
Mutta 160€ haalari on lähes käyttämättömänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita hyväkuntoiset lastenvaatteet niitä tarvitseville. Miksi haluat niistä rahaa? Eikö ne ole jo teidän perheessä tehneet tehtävänsä, eli ns. haukanneet hintansa?
Vastenmielistä ahneutta.
Haluan rahaa niistä, jotta olisi rahaa ostaa isommat tilalle. En ole mikään rikas ihminen. Ap
Mutta 160€ haalari on lähes käyttämättömänä?
Eiköhön aloittaja myy sitä sen takia, että se on jäänyt pieneksi.
Olen itse ostanut Reiman haalareita 10-20 eurolla. Se on hinta, jonka uskaltaa maksaa siitä riskistä, että joutuukin huijatuksi eikä vaate ikinä tule tai on huonommassa kunnossa kuin luvataan. Lisäksi sellainen huomio, että toppavaatteet eivät vielä juurikaan mene kaupaksi, nyt menee välikausivaatteet.
No ihmiset ovat keskimäärin vähän tyhmiä jos sattuu itse olemaan välkky ja miljoonat ovat vielä katsoneet Huutokauppakeisaria ja muita tositvhuttua, ja kuvittelevat nyt olevansa itsekin kovia kauppahaita. Siksi sonnasta (käytetty perustavara) pyydetään mahdottomia, mutta mitään aidosti arvokasta ei raaskita tai voida edes lopulta ostaa.
Mutta ne piirtää kellä on liitua ja muut lopulta nöyrtyvät ja kippaavat lumppunsa Afrikkaan.
Tori.fi:ssä tavarat tekee kauppansa, kun hinta on oikea.
Valitettavasti se hinta ei ole useinkaan niin suuri kuin itse ajattelisi. Kun myy ns. poisheittohinnalla, niin silloin kauppa käy. Jotkut merkkituotteet menee kyllä hieman kalliimmallakin, mutta ne ovat harvassa.
Olen viime aikoina etsinyt torista tiettyjä tuotteita, mutta pyyntihinnat ovat liian suuret.
Eilen satuin sitten vihdoin löytämään sopivalla hinnalla pari etsimääni tuotetta. Eikä nekään silti ihan ilmaisia olleet, mutta en sitä olettanutkaan.
Kun kannat tavaran kaupan ovesta ulos, niin jo siinä vaiheessa sen arvo laskee.
Hinta riippuu myös vallitsevista trendeistä. Jonkun aikakauden tuotteet saattavat olla hyvinkin haluttuja, toiset taas eivät liiku lainkaan.
Minä en ainakaan voi ostaa tori.fi:n tai Facebookin kautta juuri mitään koska myytävänä oleva tavara pitää hakea ja kuljettaa pois itse eikä minulla ole omaa autoa. Jos sinulla on mahdollisuus kuljettaa tavara ostajalle vaikka pientä maksua vastaan kannattaa se mainita myynti-ilmoituksessa.
Mulla on mennyt usko ihmiskuntaan tori.fin takia, sekä myyjänä että ostajana.
Viimeksi eilen myyjä teki oharit. Oikeasti, luuleeko ihmiset ettei normaalit käyttätymissäännöt ja moraali koske itseä silloin, kun toimitaan netin kautta? Onhan toki niitäkin käyttäytymishäiriöisiä ihmisiä, jotka eivät hallitse sosiaalisia taitoja edes kasvotusten, mutta järkyttävää todeta, että suurin osa kanssaihmisistä on täysin aivokuolleita.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko johtua siitä, ettei ole talvivaatteiden käyttöaika?
Mä ostin lapsille talvihousut viime viikolla. Ostan yleensä kaiken valmiiksi ennen sesonkia hyvissä ajoin, kaikki on sitten valmiina kaapissa, kun kylmät kelit saapuvat, eikä tarvitse lähteä kauppaan. Kaupossa myydään jo joulusuklaata ja krääsää, samoin talvivaatteita. Netistä tekee myös hyviä alelöytöjä edellisen sesongin tuotteista.
Hyväkuntoinen vaate menee kyllä kaupaksi, kunhan hinta on sopiva. Yli kaksikymppiä alkaa olemaan monelle jo kipukynnys.
Facebookin alueellisissa kierrätysryhmissä menee parhaiten kaupaksi, jos on iso ryhmä. Marketplace on ihan ok ja siellä saa aika hyvin näkyvyyttä tuotteelle, mutta ei joskus anna mainita vaatteen merkkiä. Tise toimii hyvin ja on turvallinen kaupankäyntisysteemi sekä myyjälle että ostajalle. Siellä paketin lähetys maksaa noin 5 euroa ja pieni prsenttiosuus tuotteen hinnasta.
Käytetty on aina käytetty, etenkin kun kyse on lastenvaatteista. En maksaisi 45e käytetystä haalarista, kun saisin samalla hinnalla uuden jossa ei varmasti ole ollut esim. niskapaskoja tai oksennusta.
Katselin juuri torissa kun joku yritti myydä Ticketin uutta talvitakkia kalliilla pyynnillä. Omalle lapselleni olin ostanut ko. takin neljä vuotta sitten uutena alennuksesta huomattavasti edullisemmin kuin takin pyyntihinta torissa oli. Huomioiden että malli on useita vuosia vanha, eikä muutenkaan mikään erityinen "keräilyversio", hinta oli aivan posketon. Onko ihme jos ei mene kaupaksi?
Eniten pistää aloituksessa silmään että miksi ap myy uusia tuotteita? Isoin asia mitä voit tehdä, on ottaa opiksi, kiinnittää huomiota ostoskäyttäytymiseen ja jättää ne turhat lumput sinne kauppaan.
Itse myisin Facebookin aluekirppiksellä. Siellä käy kauppa kun ihmiset pääsevät noutamaan tavarat ja tsekkaamaan samalla kunnon, toista kuin Torissa. Tai sitten antaisin tuotteet lahjoitukseen. Roskiin heittäminen on hullun hommaa, tuotteet pitää kierrättää, tavalla tai toisella.
Täytyy sanoa että itse en ikinä maksaisi Reiman haalarista 160 euroa. Laatu ei ole enää vuosiin ollut Reimalla mitään huippua, samoin Reimaa saa alennuksella jostain jatkuvasti. Se näkyy sitten hinnoissa kun omiaan yrittää myydä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
45 euroa käytetystä haalarista vaan on liikaa. Samalla hinnalla saa uuden ilman säätämistä torimyynnin kanssa. Kipuraja käytetyssä haalarissa menee jossain 20-30 eurossa.
Samaa mieltä, 30e on maksimi mitä käytetystä haalarista maksan. Sen verran ne vähän käytetyt Reimat yleensä maksaa. Vähän enemmän käytetyt 20e ja vielä enemmän käytetyt 10e. Mut jossain lasten merkkivaatekirpulla voit saada paremman hinnan, jos on riittävän trendikäs väri ja malli (esim musta Stavanger).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko johtua siitä, ettei ole talvivaatteiden käyttöaika?
Mä ostin lapsille talvihousut viime viikolla. Ostan yleensä kaiken valmiiksi ennen sesonkia hyvissä ajoin, kaikki on sitten valmiina kaapissa, kun kylmät kelit saapuvat, eikä tarvitse lähteä kauppaan. Kaupossa myydään jo joulusuklaata ja krääsää, samoin talvivaatteita. Netistä tekee myös hyviä alelöytöjä edellisen sesongin tuotteista.
Mitä nyt netin kirppispalstoja katsoo niin kyllä talvivaatteiden myyntisesonki on nyt. Käytettyjä vaatteita suosivat ennakoi, koska aina ei just heti löydy sitä sopivaa jos jättää ostokset viime tippaan.
Nyt yrität myydä torissa tunteella, et järjellä.
Jos joku Reima-haalari uutena on maksanut 160€ niin kirppushinta siitä on 20-30€ vaikka olisi uudenveroinen, mutta joka tapauksessa malli on vanha.
Esim. viime keväänä kaupat myivät 164€ hintaisia Reima haalareita 50% alella ja siitä vielä 50% eli 75% alella ja uuden haalarin sai 40€. Käytetyn ja hyväkuntoisen haalarin hinta kirpparilla on 10-30€.
Itse olen huomannut, vaate vaihtaa omistajaa paremmin esim. haalarinn mukana on muita asusteita, esim. hattuja, käsineitä, kengät jne. jotka sopivat asuun, mutta silloinkin hinta 15-25€.
Itse kierrätän vaatteita ja jos joku suostuu maksamaan on vain plussaa, sillä käytetyt vaatteet, oli ne vaikka lasten on kuluerä ja vaatteiden hävittämisestä joutuu maksamaan, siinä missä muistakin jätteistä, jota myös vaatteet ovat.