Torissa ei mene kaupaksi, miten saada myytyä?
Myyn lasten reima-haalareita ja vastaavia merkkituotteita tori.fissä. Kaikissa kunto joko uudenveroinen tai erittäin hyvä. Nouto (iso paikkakunta) tai lähetys. Hinnat mielestäni hyviä, pyydän vähemmän mitä muut näyttävät pyytävän ja aivan uusistakin tuotteista alle puolet kaupan hinnoista. Millä keinoilla voisi vauhdittaa myyntiä? En nyt ihan eurolla halua kuitenkaan 160 euron lähes uutta haalaria myydä.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
kotikirppis,kotipihakirppis?
Yhden haalarin takia?
45e on itselleni uuden haalarin hinta alennusmyynnissä, ehkä jopa tuon alle.
En maksa käytetystä samaa summaa, ihan sama mitä merkkiä.
Sinun ei tarvitse myydä halvemmalla josset halua, mutta sitten myös hyväksyt, ettei kukaan välttämättä haalariasi osta.
Myin mm. Ticketin käytetyt ja suht siistit haalarit kympillä eteenpäin, koska niin mielestäni kirppari toimii: idea on päästä eroon itselleen turhasta tavarasta (ja saada paria euroa itselleen siinä samassa). Kirppistely tuli juuri tämän takia suosituksi ysärillä, eli hinnat olivat pienet, ja siksi myös tavara liikkui.
Vierailija kirjoitti:
Torilla menee kyllä melkein mikä vaan jo mainituin ehdoin jos on malttia odottaa joskus pitkäänkin. Voihan ne kamat olla samaan aikaan varastoituna kirpparillakin, kunhan pitää tiliä siitä mikä jo meni.
Malttia torilla vaatii myös se aivan käsittämätön tollojen ja hullujen määrä, ainoastaan minimaalisin mahdollinen toisten kunnioittaminen estää avaamasta tätä. Jollei seassa olisi muutama tolkun ihminen menisi usko ihmiskuntaan! Niinkuin äänestämään ja sikiämään myös nettiin pääsee kuka vain ihan kyseenalaistamatta.
Täysin samaa mieltä. Hintaa on turha alentaa, sen kun odottaa sesonkiin. Olen itsekin saanut niin paljon outoja viestejä. Sitten on vielä tinkaajat. Yksikin alkoi perustelemaana, miksi minun pitäisi myydä tarrallinen muumimuki hänelle hintaan 5e. Ei kiitos, en antaisi sille hyypiölle osoitettani vaikka tulisi ja maksaisi 50e. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varaa ostaa 160eurolla vaate, josta vauva kasvaa pian yli, mutta et ole mikään rikas ihminen
Saatiin se lahjaksi. Ap
Itse saitte lahjaksi huipukalliin uuden ja hyvän lastenvaateen. Nyt haluatte kiskoa lahjasta kunnon hinnan joltakulta tarvitsevalta, jolla ei ole rikkaita lahjoittajia eikä varaa ostaa uutta.
Mitä vauhkoat? :D olet varmaan sitä osastoa, joka torissa tinkaa ja haluaa postituksen vielä kaupan päälle.
Ap. Odota sesonkiin. 45e on jo liian halpa jos tuotteen normaali hinta on 160e. Laita hinnaksi 60-80e. Jos myyt noin halvalla merkkituotetta, niin laatuvaatteen haluava voi ajatella, että siinä on jotain pahasti vialla. JOS se siis on sellainen tuote, joka ei ole sesongin jälkeen alessa -70%? Minä en lastenvaatteuden alennuksista tiedä, mutta olen hinnoitellut muut käytetyt merkkituotteet, että 20-30 tai max 50% hinnasta pois, jos siis ovat ihan erinomaisessa kunnossa. Jos eivät ole sen arvoisia enää, niin käytän itse loppuun. Toinen vaihtoehto on että myyt jollekin kaverille todella halvalla. Tuollaisille kommentoijan kaltaisille random lokeille ei kannata halvalla antaa mitään.
Suomessa ei ole tarvetta lastenvaatteille. Perheenperustaminen ei ole nuorten naisten mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lähdetään siitä, että jokainen suurinpiirtein hereilläoleva mutsi on ostanut tämän talven haalarin viime keväänä puoleen hintaan ja vieläkin jotain jämäkokoja on saatavilla puoleen hintaan, jos ei ole merkin ja kuosin päälle niin tarkkaa. Ja jos on, niin miksi luulet, että he haluaisivat juuri sinun haalarisi? Jos siis uuden saa takuineen ja myyjän virhevastuineen puoleen hintaan, kuluttajalta ostettu käyttämätön ei millään voi olla saman hintainen. Käytetystä puhumattakaan. Käytetyn hyväkuntoisen vaatteen realistinen hinta on yleensä max. puolet siitä, millä uuden vastaavan (huom! ei täysin samanlaisen) saa kaupasta.
Tottakait poikkeuksiakin on esim. vintage-klassikoissa tai aikuisten harrastusvaatetuksessa, mutta Reiman haalari tuskin kuuluu kumpaankaan ryhmään.
Jos haalarin ovh on 160 euroa ja alennuksessa niitä on myyty keväällä 120 euroa ja minä myyn torissa uudenveroista (käytetty pari viikkoa vain rattaissa) hintaan 45 euroa niin onko se liian kova hinta?
Ap
Ilman sarvia ja hampaita; pyydät aivan liikaa. Se ovh tai kevään myyntihinta ovat täysin yhdentekeviä. Pudota hinta 20 euroon, ainakin aluksi.
45 euroa käytetystä haalarista vaan on liikaa. Samalla hinnalla saa uuden ilman säätämistä torimyynnin kanssa. Kipuraja käytetyssä haalarissa menee jossain 20-30 eurossa.
Ongelma on tässä: "En nyt ihan eurolla halua kuitenkaan 160 euron lähes uutta haalaria myydä."
Ei sillä ole mitään väliä paljonko se on uutena maksanut. Käytettyä halutaan ostaa halvalla. Myin juuri torissa 30 eurolla nahkasohvan, jossa ei ollut mitään moitittavaa. Uutena on maksanut varmaan lähemmäs tonnin. Pääsin eroon ja tavara meni kiertoon, se on idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lähdetään siitä, että jokainen suurinpiirtein hereilläoleva mutsi on ostanut tämän talven haalarin viime keväänä puoleen hintaan ja vieläkin jotain jämäkokoja on saatavilla puoleen hintaan, jos ei ole merkin ja kuosin päälle niin tarkkaa. Ja jos on, niin miksi luulet, että he haluaisivat juuri sinun haalarisi? Jos siis uuden saa takuineen ja myyjän virhevastuineen puoleen hintaan, kuluttajalta ostettu käyttämätön ei millään voi olla saman hintainen. Käytetystä puhumattakaan. Käytetyn hyväkuntoisen vaatteen realistinen hinta on yleensä max. puolet siitä, millä uuden vastaavan (huom! ei täysin samanlaisen) saa kaupasta.
Tottakait poikkeuksiakin on esim. vintage-klassikoissa tai aikuisten harrastusvaatetuksessa, mutta Reiman haalari tuskin kuuluu kumpaankaan ryhmään.
Jos haalarin ovh on 160 euroa ja alennuksessa niitä on myyty keväällä 120 euroa ja minä myyn torissa uudenveroista (käytetty pari viikkoa vain rattaissa) hintaan 45 euroa niin onko se liian kova hinta?
ApIlman sarvia ja hampaita; pyydät aivan liikaa. Se ovh tai kevään myyntihinta ovat täysin yhdentekeviä. Pudota hinta 20 euroon, ainakin aluksi.
Tuohon vielä 10e + postikuluja päälle niin se 45e käytetty haalari onkin 55e, mikä ei ole mun mielestä enää halpa.
Laita nyt hinnaksi vaikka 20-25 euroa. Varmaan menee kaupaksi jos on hyvät kuvat ja ilmoitusteksti. Sillä rahalla saat itse ostettua lapselle käytettynä sopivan haalarin.
Itse olen saanut Reiman haalareita helposti kaupaksi 20-30e hintaan. Tori ja vähänkäytetty.fi...Tuo on varmaan jo maksimi, jos ei ihan uudesta ole kyse.
Just ostin torilta 20 eurolla uuden toppahaalarin, merkkipuku.
En kyllä maksaisi 45e käytetystä puvusta, oli mitä merkkiä tahansa koska marketeista saa samalla rahalla "merkittömän" mutta uuden puvun. Yks ei suomalainen kauppa myy toisinaan myös lasten toppavaatteita vielä halvemmalla, ja hyvin nekin pitänyt lämpöisenä
Ongelmana on liian kallis hinta. Käytetyn haalarin maksimihinta on monilla 20-30 e ja silloinkin pitää olla todella hyväkuntoinen ja suosittua kuosia. Joku Reima vuodelta 2007 ei sitä ole.
Itse olen laittamassa myyntiin Reiman käytetyn lastenhaalarin. Toisessa hihansuussa näkyy vähän kulumaa, muuten haalari on hyväkuntoinen. Katsotaan, meneekö kympillä kaupaksi.
Meidän paikkakuntaryhmässä (some) tuli juuri yksi merkkitietoinen mamma riehumaan ja haukkumaan, kun hänen ylihinnoitellut rääsynsä eivät olleet menneet kaupaksi kirpparilla. Syytteli muita tuhlailusta ja ties mistä, kun itse myi wt-muotia tyyliin Guess. :D Ja ne hinnat, käytetyistä ja ei-niin-kovalaatuisista vaatteista, olivat ihan poskettomat laatuun nähden.
Torissa menee kaupaksi, kun myy tarpeeksi halvalla ja sietää ohareita.
Tiedä sitten, muuttuuko tilanne paremmaksi, jos tosiaan tulee lama ja ihmisten on pakko kuitenkin tarpeelliset tavarat ostaa.
Itse myyn vähitellen kaikkea turhaa pois. Tavoite on saada yhdet kaupat per viikko. En jaksa stressata enempää.
Sen lisäksi mökkikunnassa on kerran kuussa ilmainen kirppistpaahtuma, jossa sielläkään ei ihmeitä myy, mutta esimerkiksi viimeksi myin 20 eurolla kaikkea sellaista, mitä oli meille ilmaiseksi tuotu ja hain vieressä olevasta kaupasta tarjouskahveja 8 pakettia.
Yritän ajatella niin, että tavallaan käyn kauppaa sillä turhalla krääsällä jota tänne on tuotu pyörimään. Tällä viikolla myin kaksi turhaa taulua ja sain sillä rahalla itse torista opiskelijalle verhot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Käytetystä haalarista 45 euroa on liian kova hinta ehdottomasti. 20 euroa on lähempänä totuutta.
Laita myynti-ilmoitukseen puh. numero. Näin on helpompi ja nopeampaa sopia asiat. Tekstittelyn avulla on niin työläs selvittää asiat, että ei viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Laita myynti-ilmoitukseen puh. numero. Näin on helpompi ja nopeampaa sopia asiat. Tekstittelyn avulla on niin työläs selvittää asiat, että ei viitsi.
Ja sitten saa niskaansa kaikki häiriköt.
kotikirppis,kotipihakirppis?