Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karu ennuste ensi vuodelle: Työllisyys laskee lähes 50000:lla, lomautusaalto luvassa

Vierailija
13.09.2023 |

Investoinnit ovat laajasti laskussa..ja yrityksillä menee huonosti,kukaan ei ole turvassa.

Kommentit (567)

Vierailija
301/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P. Urpo ja Rasistiriikka saavat pistää mietintämyssyn päähänsä, kun yrittävät löytävät työpaikkoja niille sadalletuhannelle, jotka lupasivat työllistää. Taitaa olla mahdoton tehtävä, kun joka päivä tulee tuhansia uusia työttömiä. Suomi menossa taantumaan, Urpo ja Purra vaan kyykyttävät työttömiä.

Työkkäri ei tarjoa sulle töitä. Työkkäri ei päätä kuka valitaan mihinkin työpaikkaan vaan työnantaja itse päättää.

Työkkäri lähetti mulle työtarjouksen 2 päivää viikossa osa-aikatyöhön, mutta sinne oli hakijoita 60 eli en päässyt.

Että sinne vaan kilpailemaan.

Työkkäri laittaa koko ajan uuteen työpaikkaan opettelemaan, kuka nyt autoa jaksa ajaa.

Juu, työkkäri voi antaa sun nimen, kun haetaan sijaista, haastattelussa on 5, mutta perkule mut aina valitaan.

Työkkäri voi antaa nimilista missä on esim. 30 nimeä, työnantaja valitsee haastatteluun 5 ja 1 valitaan.

Voi tehdä ainoastaan niitä määräaikaisia töitä mihin kulkee linja-auto.

Vierailija
302/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi menossa taantumaan ja nämä ääliöt, joita ministereiksi kutsutaan, leikkaavat työttömiltä ja köyhiltä. Ostovoima laskee niin alas, että Suomi on pian Romanian tasolla. Ei se pieni prosentti rikkaita, pysty Suomea pystyssä piyämään. Hyvästi hyvinvointivaltio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P. Urpo ja Rasistiriikka saavat pistää mietintämyssyn päähänsä, kun yrittävät löytävät työpaikkoja niille sadalletuhannelle, jotka lupasivat työllistää. Taitaa olla mahdoton tehtävä, kun joka päivä tulee tuhansia uusia työttömiä. Suomi menossa taantumaan, Urpo ja Purra vaan kyykyttävät työttömiä.

Työkkäri ei tarjoa sulle töitä. Työkkäri ei päätä kuka valitaan mihinkin työpaikkaan vaan työnantaja itse päättää.

Työkkäri lähetti mulle työtarjouksen 2 päivää viikossa osa-aikatyöhön, mutta sinne oli hakijoita 60 eli en päässyt.

Että sinne vaan kilpailemaan.

Työkkäri laittaa koko ajan uuteen työpaikkaan opettelemaan, kuka nyt autoa jaksa ajaa.

Juu, työkkäri voi antaa sun nimen, kun haetaan sijaista, haastattelussa on 5, mutta perkule mut aina valitaan.

Niin kun sä olet tyhmä. Onneksi et tiedä, että työttömät saa sairaalassa tunnukset Lifecareen.

Tampereen mies on tallentanut tietokoneelle tekstejä. Juu tiedetään että tekstit tulee sun koneen ip:stä 😜

Vierailija
304/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on 300 000, Helsingissä 34000.

Siellä koneellaon vaan asiakastiedot. Kun nyt pääsisi pyörtymättä kotiin.

Vierailija
305/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten tämä te- toimistojen pakkohaku; 4 työpaikkaa kuukaudessa. Mistä haet, kun työpaikat loppuvat. Työttömiä tulee joka päivä tuhansia lisää. Kaikki hakevat ristiin rastiin samoja, muutamia paikkoja. Haloo, onko valoo?

Mulla alkaa haettavat työpaikat loppua, 8kk haettu ja 4 paikkaa/kk kohden, pieni kaupunki kyseessä. Yhdellä tutulla on vain 1 paikkaa haettava kk vaikka ei ole mitään terveydellisiä esteitä ja mulla 4 paikkaa. 

Vierailija
306/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi menossa taantumaan ja nämä ääliöt, joita ministereiksi kutsutaan, leikkaavat työttömiltä ja köyhiltä. Ostovoima laskee niin alas, että Suomi on pian Romanian tasolla. Ei se pieni prosentti rikkaita, pysty Suomea pystyssä piyämään. Hyvästi hyvinvointivaltio.

Mutta eikö ole hyvä, että asutaan kohta kaikki tiettyjen tahojen omistamissa vuokra-asunnoissa ja tehdään palkatonta työkokeilua.

Tosin myös sijoittajat on vastuussa kerrostalon muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista eli siinä saattaa lähteä oma omistusasunto alta.

Vierailija
307/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten tämä te- toimistojen pakkohaku; 4 työpaikkaa kuukaudessa. Mistä haet, kun työpaikat loppuvat. Työttömiä tulee joka päivä tuhansia lisää. Kaikki hakevat ristiin rastiin samoja, muutamia paikkoja. Haloo, onko valoo?

Mulla alkaa haettavat työpaikat loppua, 8kk haettu ja 4 paikkaa/kk kohden, pieni kaupunki kyseessä. Yhdellä tutulla on vain 1 paikkaa haettava kk vaikka ei ole mitään terveydellisiä esteitä ja mulla 4 paikkaa. 

Mut mun puoliso on ainoa lapsi ja mä siivoan oman asunnon kerran vuodessa. Puoliso ei siivoa mitään

Vierailija
308/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijoittajalla on asuntoja eri kerrostaloissa niin hän on vastuussa niiden kaikkien kerrostalojen osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista.

Vierailija
309/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut mun puoliso on ainoa lapsi ja mä siivoan oman asunnon kerran vuodessa. Puoliso ei siivoa mitään

Ok, Tampereen ukko on pahasti mielenterveysvikainen, vaihdan ketjua.

Vierailija
310/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö ole hyvä, että asutaan kohta kaikki tiettyjen tahojen omistamissa vuokra-asunnoissa ja tehdään palkatonta työkokeilua.

Tosin myös sijoittajat on vastuussa kerrostalon muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista eli siinä saattaa lähteä oma omistusasunto alta.

Niin enää ei kykene kun työ vie voimat. Menee vain sohvalle ja siitä nukkumaan. Ennen sen siivouksen jälkeen jaksoi vielä laittaa herkkuja. Kutsua vieraita tai lähteä kylään tai lenkille.

Vierailija
311/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sijoittajalla on asuntoja eri kerrostaloissa niin hän on vastuussa niiden kaikkien kerrostalojen osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista.

Monessa lapsiperheessä sängyn alusta on täynnä tavaroita, kun asutaan kaksioissa ja pikku kolmioissa. Vuokrat on kalliita.

Vierailija
312/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen töissä ja pistän rahat säästöön. Olen ollut työttömänä ja tiedän kuinka kamalaa se on. Rahat ei riitä edes ruokaan.

Samaa mieltä siitä, että olet ollut työttömänä!

Kohta olet säkin. Työn saannissa ei auta tutkinnot eikä työkokemus. Jos olet 40 niin paikat menee nuoremmille ja kauniimmille.

AMK - tutkinnolla on työttömiä työkokeilussa työttömyyskorvauksella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.

Jos asuu pienipalkkaisen puolison kanssa niin ei saa muita tukia.

Se on mielenkiintoista, että työkokeilussa saa 700, jos tekee 20 päivää kuukaudessa töitä ja samaan aikaan minimieläke on 936 netto.

Eläkeläisten asumistukea ei leikata.

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia.

Siinä se pers'läpi taas jankkaa. Hienoa spämmätä samaa skeidaa jokaiseen ketjuun, jossa työttömille ei anneta samaa, kuin aiemmin.

Mene töihin, osaat ainakin copypastata omia juttujasi. Mitenhän monta sivua taas tätä samaa tässäkin ketjussa.

Joo, töihin vaan. Ihan sinne yhdeksän euron paikkaan vaikka, ei kiinnosta.

Mä olen ollut tänään 8 h töissä.

Mutta kiva, että eläkeläiset saa pitää asumistuen omistusasuntoonsa ja eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia. Se sun palkan eläkemaksu menee nyt eläkkeellä oleville kotiin.

Sori, mä olen eläkkeellä enkä saa asumistukea.

200 000 eläkeläistä saa asumistukea.

Mutta kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.

On ihan järkyttävän vaikeaa ymmärtää mikä sun pointtisi tällä spämmäämisellä on. Olisiko se hyvä, että asumistukea tarvitseva eläkeläinen ei sitä saisi? Eikö se osakkeen kulujen maksu jäisi sitten niille muille vai miten se nyt vaan on sen mummon ongelma, ettei ne, jotka työtä voivat tehdä eivät sitä tee.

Ymmärrätkö sä yhtään mikä tässä on homman takana? Ei se ihminen, joka omistaa asuntonsa, jätä sitä taloyhtiölle parin satasen takia. Se lähtee töihin ja maksaa omistaan. Eihän se niin jumalattoman tyhmä voi olla - eihän.

Kuule, töihin ei nykypäivänä mennä tosta vaan. Työnantaja päättää kenet ottaa töihin.

Kuule, jos sulla on perseen alla kolmensadantonnin kämppä, kyllä sä töihin menet ennen kuin sen menetät.

Oletko käynyt katsomassa mitä työpaikkoja on auki?

Et voi mennä ilman koulutusta palomieheksi, poliisiksi, parturiksi, puheterapeutiksi, lääkäriksi, hammashoitajaksi, sähkömieheksi, putkimieheksi, linja-autonkuljettajaksi, ajamaan yhdistelmää jne.

Auki on siivojan paikkoja muutama esim. julkiselle, edellytyksenä oma auto käytössä, osa-aikatyötä esim 6 h viikko ti ja ke klo 15.00 - 18.00. On avustajan paikkoja esim. 40 h kuukaudessa.

Ja nythän leikataan osa-aikatyöntekijöiltä sovitellut päivärahat ja asumistuki.

Osa-aikatyöntekijällä alkaa olla motivaatiota tehdä täyttä päivää. Siivoojia tarvitaan joka paikkaan, ei ne kaikki vapaat paikat ole Mollin sivuilla. Mara-alalla tarvitaan työvoimaa. Henkilökohtaisia avustajia tarvitaan koko ajan joka paikassa.

Ihmisten alkaa olla aika ottaa vastuu omasta elämästään, ei siirtää vastuuta valtiolle. Tämä tarkoittaa myös sitä työn etsimistä itsenäisesti.

Henkilökohtainen avustaja ei saa täysiä työtunteja ja jos on lapsia niin ei niitä saa tarhaan hoitoon 2 h aamulla ja 2 illalla ja vielä vähän viikonloppuna.

Myyjät, siivoojat, henkilökohtaiset avustajat jne muuttaa Helsingistä pois esim Kuopioon, Mikkeliin, Kemiin halvempien vuokrien perässä.

Eli jos sun lapsi tai puoliso tarvitsee henkilökohtaista avustajaa niin joudutte muuttamaan Kuopioon, Mikkeliin jne. missä avustajan saa.

Mulla on nyt vatsa koko ajan kipeä, koska en osaa töitä. Ja lisäksi pitää miettiä hallituksen leikkauksia ja panikoida niitä. En kyllä jaksa asuntoa siivota, hyvä kun jaksan 4 hengen pyykit pestä.

Siivoan sitten ensi keväänä, kun työ päättyy.

Kohta lähtee lyhyiltä miehiltä työpaikat 😜

Saadaan uusi pääministeri ja elinkeinoministeri.

Vierailija
313/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tänään lopputilin yt- neuvotteluissa. Ikää 58. Veljeni työpaikka meni konkurssiin. Mutta hei- ei huolta; Purra ja Orpo lupasi kaikille töitä. Ehkä niitä paikkoja materialisoituu jostain, kun työttömiltä leikataan kaikki. 🤔

Minäkin sain potkut. Ikäni 59. Odotetaan, jos sieltä Orpon ja Purran varastosta löytyisi töitä. Olen niin vihainen, että oli pakko käydä alkon kautta. Voimia meille.

Vierailija
314/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpon linja alkaa Purra.

Toivotaan näin, muuten kärsitään pilalle Marinoidusta taloudesta vielä vuosikaudet.

Vierailija
315/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa että sopivasti tähän saumaan runnotaan kiireellä työntekijöiden irtisanomissuoja alas. Se on kuulkaa niin että kohta lähtee vakkarit ja tilalle 0-sopparilaiset, joille ei tarvi maksaa vuosilisiä kun ei kokemustakaan ole. Täys helvetti kohta irti.

Vierailija
316/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo ja Purra ajavat maamme täysin maanrakoon. Taantuma tulossa ja nämä 2 köyhien vihaajaa vain suunnittelevat rikkaiden veronalennuksia ja työttömien korvausten poistoa. Orpo on pelkkä Ek: n säykynukke, ilman omia aivoja.

Vierailija
317/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä miten vähäisellä järjellä ja ymmärryksellä täällä kommentoidaan :)

Vierailija
318/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Persut kävivät vaalikampanjaansa, heidän slogan oli, että köyhiltä ei leikata. Kävin Purran vaaliteltalla ja hän vakkuutti, että pienituloisilta ei leikata. Kuinkas kävikään? Takki kääntyi, kun pääsi ministeriksi. Häpeä Purra, petit äänestäjäsi.

Vierailija
319/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta kokkareilla ja persuilla on jo ratkaisu ongelmaan, teidän pitää vain mennä töihin, ei haittaa vaikka ei ole työpaikkoja, töitä mihin mennä. Te menette ja jos ette tottele teitä rangaistaan monin eri tavoin.

Vierailija
320/567 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaalitulos kun tuli, niin alko alamäki yrityksissä yhtäkkiä.

Ei tämä kyllä vaaleista tai nykyhallituksesta johdu vaan tämä johtuu hintojen noususta,korkojen noususta,kysynnän laskusta ja tämä nykyinen tilanne alkoi jo muutama vuosi sitten muhimaan. 

Tämä johtuu täysin siitä, että hallitus on tuhonnut koko yhteiskunnan. Luottamus tulevaisuuteen on nolla.

Meillä on kohta telttakyliä kaduilla.

Kukaan ei uskalla kuluttaa mihinkään. Ktylelämä on tuhottu. Uskoa tulevaan ei enää ole.

Kiitos sinimustat.

Ei nykyinen hallitus ole edes mitään vielä tehnyt. Nyt edellisen hallitusken kädenjälki näkyy, hinnat nousi heidän aikanaan ja inflaatio lähti heidän aikana nousuun.

Nykyinen hallitus on vienyt yhteiskunnan resilienssin. Kukaan ei luota omaaeikä valtion talouteen. Tämä johtuu 100 % tästä hallituksesta. Talous on jo seisahtunut.

Orpon linja alkaa Purra.

Edellisen aikana työllisyys nousi, usko tulevaisuuteen oli vahva.

Kokoomuksen retoriikka mediassa, eli jatkuvat puheet leikkaamisesta, kurjistamisesta, säästämisestä tekivät kansalaiset varovaisiksi. Kukaan ei uskalla kuluttaa eikä investoida, kun sosiaaliturvakin ollaan romuttamassa alta pois ja usko tulevaisuuteen on viety.

Näin käy, kun kansalle tarjotaan pelkkää keppiä ja kaikki porkkanat laitetaan jemmaan mulle, mun kavereille ja ulkomaisille sijoitusyhtiöille.

Eikä nämä heidän perustelut vakuuta ketään. Kansan luottamus on viety. Tulevaisuutta ei ole.

No kuka noita vi*un kus***äitä sitten äänestää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan