Karu ennuste ensi vuodelle: Työllisyys laskee lähes 50000:lla, lomautusaalto luvassa
Investoinnit ovat laajasti laskussa..ja yrityksillä menee huonosti,kukaan ei ole turvassa.
Kommentit (567)
Oma vikanne, tyhmä vaalikarja, kun annoitte vedättää itseänne.
Persuthan ei ole muusta kiinnostuneet kuin mamuista, ääniä saatiin paljon duunareilta, köyhiltä, työttömiltä. Heidät kaikki hylättiin samantien kun oli tiedossa, että persujen mamukiimaan on luvassa helpotusta.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa seurata kun laiskat ja saamattomat kiistelevät sohvalla istuen siitä kenelle kuuluu uutterien työtä tekevien veronmaksajien rahat.
On täällä kyllä ihan koko elämänsä töitä tehneitäkin, tällä hetkellä vaan on alityöllistettynä paljon porukkaa, kun varastot täynnä ja talous aivan jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tämä te- toimistojen pakkohaku; 4 työpaikkaa kuukaudessa. Mistä haet, kun työpaikat loppuvat. Työttömiä tulee joka päivä tuhansia lisää. Kaikki hakevat ristiin rastiin samoja, muutamia paikkoja. Haloo, onko valoo?
Mulla alkaa haettavat työpaikat loppua, 8kk haettu ja 4 paikkaa/kk kohden, pieni kaupunki kyseessä. Yhdellä tutulla on vain 1 paikkaa haettava kk vaikka ei ole mitään terveydellisiä esteitä ja mulla 4 paikkaa.
Mut mun puoliso on ainoa lapsi ja mä siivoan oman asunnon kerran vuodessa. Puoliso ei siivoa mitään
holtitonta menoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen töissä ja pistän rahat säästöön. Olen ollut työttömänä ja tiedän kuinka kamalaa se on. Rahat ei riitä edes ruokaan.
Samaa mieltä siitä, että olet ollut työttömänä!
Kohta olet säkin. Työn saannissa ei auta tutkinnot eikä työkokemus. Jos olet 40 niin paikat menee nuoremmille ja kauniimmille.
AMK - tutkinnolla on työttömiä työkokeilussa työttömyyskorvauksella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.
Jos asuu pienipalkkaisen puolison kanssa niin ei saa muita tukia.
Se on mielenkiintoista, että työkokeilussa saa 700, jos tekee 20 päivää kuukaudessa töitä ja samaan aikaan minimieläke on 936 netto.
Eläkeläisten asumistukea ei leikata.
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia.
Tuttu eläkeläinen rakennutti hienon rantasaunan kesämökilleen, sinne tulee oikein vesi.
Leskeneläkettä saa 240000.
Leskeneläke rajataan 10 vuoteen 1975 syntyneiltä ja nuoremmilta. Tuota vanhemmat saa sitä loppuelämänsä.
Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla ja sitä sai jatkettua opiskelulla.
On se kiva, että eläkeläisten sukupolvella on kaikki edut aina käytössään ja nuoremmilta leikataan ihan kaikki.
Se on todella kummallista "Tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta"
PASKAVALTIO
Näinpä, Orpon hallitus tulee johtamaan Suomen tuhoon, ei tänne kukaan järkevä suomalainen tai ulkomaalainenkaan ala investoimaan. Työt tulee häviämään tän rasistihallituksen ollessa vallassa, jos Marinin hallitus ois saanut jatkaa niin tällä maalla ois paljon toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun jään työttömäksi niin syynääkö ne mun tiliotetta? Että jos olen ollut yrittäjä vielä joulukuussa niin saanko työttömyystukea tammikuussa?
Tuskinpa. Tammikuussa on niin paljon yrittäjiä ilmoittautunut työttömiksi, että ei riitä virkailijat mitään tiliotteita tarkistelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloustutkimuksen mukaan Suomi ajautuu taantumaan. Hallitus ei vaan halua kuunnella asiantuntijoita. Orpo ja Purra ovat valmiita uhraamaan koko maan omien etujensa takia 😒
Kärsijöinä on asuntovelkaiset joilta lähtee omistusasunto.
Seurataan tarkkaan Ulosottoviraston sivuja josko siellä olisi naapurin asunto myynnissä kohta.
Mä en ole ajanut autoa enää 4 vuoteen enkä meinaa ajaakaan.
mulla ei ole edes ajokorttia, Kiitos stadin päättäjät, hyvä julkinen liikenne, käytän myös fillaria lyhyillä matkoilla. Kuntoilua. 3 vaihde
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöitä ei voi enää kohdella kuin kuninkaita. Pitää parantaa yritysten toimintaedellytyksiä, sillä niistä riippuvat myös työpaikat.
Eli kannatat orjuutta ja sitä, että työntekijään ei tarvitse suhtautua tasavertaisena ihmisenä. Oletko joku lestadiolainen mulqwisti?
Vierailija kirjoitti:
Töihin mehubaareihin, insinöörit!!!!
Tai ne voi kouluttautua hoitajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen töissä ja pistän rahat säästöön. Olen ollut työttömänä ja tiedän kuinka kamalaa se on. Rahat ei riitä edes ruokaan.
Samaa mieltä siitä, että olet ollut työttömänä!
Kohta olet säkin. Työn saannissa ei auta tutkinnot eikä työkokemus. Jos olet 40 niin paikat menee nuoremmille ja kauniimmille.
AMK - tutkinnolla on työttömiä työkokeilussa työttömyyskorvauksella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.
Jos asuu pienipalkkaisen puolison kanssa niin ei saa muita tukia.
Se on mielenkiintoista, että työkokeilussa saa 700, jos tekee 20 päivää kuukaudessa töitä ja samaan aikaan minimieläke on 936 netto.
Eläkeläisten asumistukea ei leikata.
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia.
Siinä se pers'läpi taas jankkaa. Hienoa spämmätä samaa skeidaa jokaiseen ketjuun, jossa työttömille ei anneta samaa, kuin aiemmin.
Mene töihin, osaat ainakin copypastata omia juttujasi. Mitenhän monta sivua taas tätä samaa tässäkin ketjussa.
Joo, töihin vaan. Ihan sinne yhdeksän euron paikkaan vaikka, ei kiinnosta.
Mä olen ollut tänään 8 h töissä.
Mutta kiva, että eläkeläiset saa pitää asumistuen omistusasuntoonsa ja eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia. Se sun palkan eläkemaksu menee nyt eläkkeellä oleville kotiin.
Jankkaava mielenterveyspotilas muka toissä. Senhän me kaikki uskomme tietenkin.
En ole mielenterveyspotilas ja kyllä olen töissä 40 viikko.
Siis 40 h viikko.
Millä alalla työaika on 40 tuntia viikossa? Aivan mielenkiinnosta kyselen koska se todella harvinaista.
No, ok, ruokatauko on puoli tuntia ja se on pakko pitää eli 37,5 h. Julkisella toimistotöissä.
Niin sinun työaikasi on siis 37,5 tuntia eikä 40 tuntia.
Jep, mutta ruokatauko puoli tuntia on pakko pitää joka päivä eli 8 h olen töissä.
Työaikasi on silti 37,5 tuntia viikossa. Tarkista vaikka työsopimuksestasi. Se puoli tuntia on palkatonta omaa aikaa eikä työaikaa.
Tiedän, mutta 40 h olen töissä.
Missä työpaikassa ei pidetä ruokataukoa?
Vaikka olisit viikossa töissä 50 tuntia töissä ja istuisit 12,5 tuntia kahvihuoneessa niin siltikin työaikaa sinulla olisi vain 37,5 tuntia. Olet samanlainen kuin hoitajat joiden mielestä heidän palkka on vain peruspalkka.
yövuoroja ja viikonloppu vuoroja niin hyvin tulee rahhaa kuulemma
Jotenkin huvittaa kuinka paniikissa persut on kuinka ulkomaalaiset tulisivat tänne töihin, kuka täysjärkinen tänne haluaa tulla. Ei ole ehkä se isoin ongelma tällä hetkellä, kohta on edessä massatyöttömyys eikä töitä ole edes jo täällä asuville. Eikä ihmiset voi mennä töihin, jos ei ole konkreettisia työpaikkoja mihin mennä, ei ihminen voi mennä mielikuvitus työpaikkaan vain koska hallitus niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää jankkaaja muuten Hesarin kommenttiosiosta tuttu Marja Laberg? Jankkaustyyli on ihan sama.
Henri R Helanto on ehkä pöyristyttävin tyyppi koskaan noissa HS kommenttiosioissa. Googlettamalla lisätietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuitenkin nyt turvallinen olo tämän uuden hallituksen ollessa vallassa. Valtionvarainministerillä on vahvaa elinkeinoelämän kokemusta kun ollut töissä 30 vuotta sitten McDonaldsilla, Lulu Ranne juuri alensi eniten saastuttavien autojen verotusta, Rydman hoitaa nuorison, pääministeri Orpo pelkällä karismallaan saa asioita järjestymään, Anna Maja ei petä opportunismillaan äänestäjien luottamusta,, kristilliset pitävät tiukasti kiinni periaatteistaan heikompien ja köyhempien suojelijana joten varmasti hallitus pitää vähäosaisista huolta.
Joskus lapsena, ja vielä teini-iässäkin, luulin että tätä maata johtavat ihan oikeat ammattilaiset jotka tietävät mitä tekevät ja eivät aja omia ja kavereittensa etuja. Noin en ole luullut enää pitkään aikaan.
Yritin tätä joskus selittää työkaverille. Että äänestäminen on tavallaan ihan turhaa, koska a) äänetyslupauksia ei tarvitse pitää, eikä niiden rikkomisesta seuraa sanktioita b) yksittäinen edustaja ei voi vaikuttaa, puoluekuri pitää siitä huolen ja c) ei eduskuntaan mene aina ne fiksuimmat vaan ne, joilla on eniten massia, julkisuutta ja sitä kautta tunnettavuutta, vaikka olisi millainen vihtahousu tai vihtahame tahansa.
Äänestämällä voi vaikuttaa - tiettyyn pisteeseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Ai että, miten hienoa. Suomi nousuun!
Niinpä! Lama iskee ja pelkkiä korkoja valtio saa maksaa ens budjetissa 6 miljaaardia. Kiitos Sanna. Himokiitos! Toivottavasti Sannalla on kivaa Tony Blair instituutissa parinkymmenen tuhannen euron kuukausipalkalla. Lähetä Sanna kortti sieltä tai jotain.
Mulla taitaa olla siiten turvattu työpaikka. Terv. Työllisyyspalveluiden asiantuntija, joka tekee asiakastyötä
Orpo on idiootti. Ja äänestäjät hölmöjä.
Taitaa pahempi lama tulla kuin 90 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä miten vähäisellä järjellä ja ymmärryksellä täällä kommentoidaan :)
Tarkoitit varmaan ,kuinka vähäisellä järjellä ja ymmärryksellä tätä maata johdetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun Persut kävivät vaalikampanjaansa, heidän slogan oli, että köyhiltä ei leikata. Kävin Purran vaaliteltalla ja hän vakkuutti, että pienituloisilta ei leikata. Kuinkas kävikään? Takki kääntyi, kun pääsi ministeriksi. Häpeä Purra, petit äänestäjäsi.
Persut pettää aina.
Onko tää jankkaaja muuten Hesarin kommenttiosiosta tuttu Marja Laberg? Jankkaustyyli on ihan sama.