Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako päivää olet yleensä poissa töistä jos sairastut flunssaan?

Vierailija
13.09.2023 |

Otsikko. Itse ehkä kolme päivää keskimäärin. Itselläni menee yleensä pahimmat oireet tosi nopeasti ohi ja tuntuu lähes terveeltä jo tuon ajan jälkeen

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun tarvitsee. Jos vointi on ok teen työt etänä.

Vierailija
42/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssat kestää mulla noin 4-6 päivää eikä koskaan ole kuumetta. Nenää pitää niistää 2 minuutin välein tai räkä alkaa valua suuhun. Nenänpielet on siitä riekaleina, ihon palasia repsottaa naamassa. Joudun hengittämään suun kautta ja ääni on käheä. Yskää tulee 15 minuutin välein voimakkaina kohtauksina, sekä aina kun puhuu. Nielen limaa, hengästyn ja väsyn. Korvat on lukossa ja kuulo heikentynyt.

Selvää on etten voi puhua pöydän ääressä asiakkaille koko päivää tuossa kunnossa, vaikka kuumetta ei olisikaan. Etätöitä en voi tehdä kun työni on pelkkää kasvokkain tehtävää asiakaspalvelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8

Vierailija
44/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astma kirjoitti:

Se riippuu taudista. Mulla on astma ja flunssassa ottaa heti niin helposti hengitykseen. Ei ole välttämättä kuumetta, mutta pienikin liike saa heti hengästymään eikä mun työssä jaksa jos ei ole kunnossa. 

Joo olen menossa astmahoitajalle josko nyt saisi muutoksia lääkitykseen. Jo pari vuotta sitten astmahoitaja meinasi spirometrian ja pef-mittausten perusteella, että annostusta pitää nostaa, mutta lääkäri oli eri mieltä. 

Et nähnyt eilen uutista, että astmaa ruvetaan lääkkeiden sijaan hoitamaan joogalla ja hengitysharjoituksilla?

Jokaisen astmaatikkon pitäisi tietää, että annosta voi itse nostaa esim kun flunssa. Ei siihen lääkäriä tai hoitajaa tarvita.

Voi luoja. Kyllä mä nyt hyvänen aika astmaatikkona tiedän, että flunssan aikana annostusta tuplataan!!! Opettele lukemaan. Missään en kirjoittanut, että kyse vain flunssan aikaisesta hoidosta. Nyt on kyse mun astman hoidosta ylipäätään ja siitä, että astmahoitajan mielestä annostusta varmaan nostetaan kun mittausarvot liian huonoja. Reagoin nykyään paljon helpommin kaikkeen ja henkeä ahdistaa helpommin kuin aiemmin. 

Vierailija
45/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astma kirjoitti:

Se riippuu taudista. Mulla on astma ja flunssassa ottaa heti niin helposti hengitykseen. Ei ole välttämättä kuumetta, mutta pienikin liike saa heti hengästymään eikä mun työssä jaksa jos ei ole kunnossa. 

Joo olen menossa astmahoitajalle josko nyt saisi muutoksia lääkitykseen. Jo pari vuotta sitten astmahoitaja meinasi spirometrian ja pef-mittausten perusteella, että annostusta pitää nostaa, mutta lääkäri oli eri mieltä. 

Et nähnyt eilen uutista, että astmaa ruvetaan lääkkeiden sijaan hoitamaan joogalla ja hengitysharjoituksilla?

Jokaisen astmaatikkon pitäisi tietää, että annosta voi itse nostaa esim kun flunssa. Ei siihen lääkäriä tai hoitajaa tarvita.

Voi luoja. Kyllä mä nyt hyvänen aika astmaatikkona tiedän, että flunssan aikana annostusta tuplataan!!! Opettele lukemaan. Missään en kirjoittanut, että kyse vain flunssan aikaisesta hoidosta. Nyt on kyse mun astman hoidosta ylipäätään ja siitä, että astmahoitajan mielestä annostusta varmaan nostetaan kun mittausarvot liian huonoja. Reagoin nykyään paljon helpommin kaikkeen ja henkeä ahdistaa helpommin kuin aiemmin. 

Ilkeä kommenttisi nettivinkattu poliisille.

Vierailija
46/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astma kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus.

Vierailija
47/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä irtisanoudun tuossa tilanteessa.

Vierailija
48/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei ole varaa jäädä pois, lisäksi työpaikka on todella hankala sairauspoissaoloista. Jos on kuumetta niin silloin olen ollut yhden päivän, mutta perus flunssassa en ole jäänyt kotiin.

Vierailija
49/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astma kirjoitti:

Nyt ei ollut kyse flunssan aikaisesta hoidosta vaan jatkuvasta hoidosta! Arvot selkeästi liian huonot ja astmahoitajakin arvioi, että pitää nostaa annostusta! Kyllä mä nyt hyvänen aika tiedän sen, että flunssan aikana nostetaan annostusta, mutta kun nyt ei ollut siitä kyse. Haloo taas.

Vierailija
50/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää poissa piteiden ajan, ettette tartuta!

Vierailija
51/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 päivää saa olla omalla ilmoituksella. Sen yleensä olenkin.

Vierailija
52/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astma kirjoitti:

😂 hyvä, saavat hekin nauraa kun miettivät mikä rikos tässäkin täyttyy

Vierailija
53/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tapasaikuttsjapaskat voisi pistää palkattomalle. Eli esim. kuussa hyväksytään 1 palkallinen 5 päivän saikku. Muut samassa kuussa palkattomiksi. Koska: On normaalia että on flunssa tai vatsatauti 2 krt vuodessa, mutta ei 2 x kk.

Oletko päiväkodissa töissä, jossa vanhemmat tulivat ilmiselvästi sairaita ja toipilaita hoitoon?

Vierailija
54/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ihan kunnon flunssa on niin kyllä siinä sellaset 5-10 päivää menee keskimäärin. Näitä on joka syksy ja talvi ehkä yksi tai kaksi. Lisäksi sitten joku 3 päivän mahatauti yleensä osuu.

Vierailija
55/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssat kestää mulla noin 4-6 päivää eikä koskaan ole kuumetta. Nenää pitää niistää 2 minuutin välein tai räkä alkaa valua suuhun. Nenänpielet on siitä riekaleina, ihon palasia repsottaa naamassa. Joudun hengittämään suun kautta ja ääni on käheä. Yskää tulee 15 minuutin välein voimakkaina kohtauksina, sekä aina kun puhuu. Nielen limaa, hengästyn ja väsyn. Korvat on lukossa ja kuulo heikentynyt.

Selvää on etten voi puhua pöydän ääressä asiakkaille koko päivää tuossa kunnossa, vaikka kuumetta ei olisikaan. Etätöitä en voi tehdä kun työni on pelkkää kasvokkain tehtävää asiakaspalvelua.

Herranjumala. Oletko kuullut nenäsuihkeista ja yskänlääkkeistä? Otrivin compia kun suihkauttaa niin 4 tuntiin ei tarvitse niistää kertaakaan.

Vierailija
56/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tapasaikuttsjapaskat voisi pistää palkattomalle. Eli esim. kuussa hyväksytään 1 palkallinen 5 päivän saikku. Muut samassa kuussa palkattomiksi. Koska: On normaalia että on flunssa tai vatsatauti 2 krt vuodessa, mutta ei 2 x kk.

Vielä parempi ettei yhtään saikkua ja tartutetaan kaikki työpaikalla ja työteho laskee?? No tehdään sitten niin ja sanotaan että sinä suosittelit. Näin tekisin jos olisin kanssasi samalla työpaikalla.

Vierailija
57/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ehkä koskaan sairastanut flunssaa vaikka olen jo boomer.

Vierailija
58/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala. Oletko kuullut nenäsuihkeista ja yskänlääkkeistä? Otrivin compia kun suihkauttaa niin 4 tuntiin ei tarvitse niistää kertaakaan.

Kuvailemani oireet saan Otrivin compin, kurkkutablettien ja yskänlääkkeen käytöstä huolimatta. Virusta ei voi parantaa, neropatti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme