Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako päivää olet yleensä poissa töistä jos sairastut flunssaan?

Vierailija
13.09.2023 |

Otsikko. Itse ehkä kolme päivää keskimäärin. Itselläni menee yleensä pahimmat oireet tosi nopeasti ohi ja tuntuu lähes terveeltä jo tuon ajan jälkeen

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, 2-3 päivää.

Vierailija
2/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, kuinka hankalia oireita on ja sairastunko arkipäivänä vai viikonloppuna (päivätyö 8-16). Yleensä 1-3 työpäivää, mutta jos flunssan seurauksena saan hengitystietulehduksen, niin voi mennä pidempään. Keuhkoputkentulehdus on taattu, ellen malta hoitaa flunssaa kunnolla.

Vierailija
4/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa työpaikassa olin yleensä tuon 1-2 päivää flunssan takia poissa. Oma ilmoituksella tämä. 

Nykyisessä työpaikassa vaaditaan lääkärintodistus ja yleensä kirjoitavat 3-4 päivää ja olen sen mukaisesti työstä poissa. 

Vierailija
5/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmassa työpaikassa olin yleensä tuon 1-2 päivää flunssan takia poissa. Oma ilmoituksella tämä. 

Nykyisessä työpaikassa vaaditaan lääkärintodistus ja yleensä kirjoitavat 3-4 päivää ja olen sen mukaisesti työstä poissa. 

Mä olin n. 3 pvä. Lasten sairastelun takia n. 4 pvä per sairaus.

Omia flunssa siinä 2 x vuosi eli 2 x 3 pvä. 6 päivää. Kahden lapsen takia n. 5x 4 pvä. Eli 20 työpäivää.

Vierailija
6/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olo on kohtuullisen ok, niin en ole yhtään poissa, vaan teen etänä töitä.

Vierailija
7/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan jättänyt flunssan takia menemättä töihin.

Vierailija
8/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tapasaikuttsjapaskat voisi pistää palkattomalle. Eli esim. kuussa hyväksytään 1 palkallinen 5 päivän saikku. Muut samassa kuussa palkattomiksi. Koska: On normaalia että on flunssa tai vatsatauti 2 krt vuodessa, mutta ei 2 x kk.

Vierailija
9/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä helposti vierähtää viikko, jopa ylikin, toipuessa. Olen astmaatikko, hengitysteihin menneet infektiot ei koskaan mene mulla nopeasti ohi. Toipumista haastaa se että olen asiakaspalvelutyössä jossa pitää puhua käytännössä koko päivä. Olisin työkuntoinen nopeammin jos saisi säästää keuhkojaan ja olla puhumatta, tehdä jotain muita työtehtäviä kunnes on röörit taas reilassa...

Vierailija
10/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta flunssa ei ole syy jäädä pois töistä, ellei ole sellaisella alalla, jossa pitää välttää asiakkaiden sairastuminen tai jos ei voi tehdä töitä etänä. Ainakaan itselläni flunssa ei vaikuta työkykyyn mitenkään.

Vierailija
11/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

etätöissä niin flunssan vuoksi en yleensä yhtään. Yleensä ei nosta kuumetta, jos nostaa niin pari päivää varmaan keskimäärin menee lepäillessä, mutta sillonkin kuulolla jos on joku tärkeä möte.

Vierailija
12/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en yhtään, varsinkin nyt kun voi tehdä etätöitä. En osaa olla sairaslomalla pelkän nuhan, kurkkukivun ja yskän takia. Kuumetta minulle ei tule juuri koskaan flunssassa.

Vierailija
13/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos flunssaan liittyy kuume, poissaolo niin kauan että on yksi kokonaan kuumeeton päivä ennen töihin palaamista.

Vierailija
14/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tapasaikuttsjapaskat voisi pistää palkattomalle. Eli esim. kuussa hyväksytään 1 palkallinen 5 päivän saikku. Muut samassa kuussa palkattomiksi. Koska: On normaalia että on flunssa tai vatsatauti 2 krt vuodessa, mutta ei 2 x kk.

Tuon takia meillä on varhaisen tuen periaate. Jos on tietty määrä poissaoloja puolessa vuodessa joko yhteen menoon tai lyhyempinä pätkinä, esihenkilö keskustelee työntekijän kanssa siitä, kuinka tämän terveyttä voisi tukea, ja tarvittaessa otetaan mukaan työterveyshuolto.

Vierailija
15/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut poissa töistä flunssan takia. Teen etänä.

Vierailija
16/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Ainoat poissaoloni nykyisessä työpaikassa viiden vuoden aikana ovat olleet koronan takia, iski kovaa hengityselimiin. Nykyään teen etänä, jos olen vain vähän kipeä kuten flunssassa, mutta ennen tuli mentyä työpaikalle, niinhän oli ennen koronaa tapana. Enpä tosin usein sairastakaan, en ole ihan varma, onko edes ollut mitään flunssaa useampaan vuoteen.

Vierailija
17/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta päivää, kuin flunssa kestää.

Vierailija
18/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan jättänyt flunssan takia menemättä töihin.

Meet sitten tartuttaa muut siihen flunssaan.

Vierailija
19/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama huomio:

Esim. minulla astmaa, jokainen flunssa pitkittyy sen takia/usein tulee jälkitauteja vaikka mitä tekisi.

Firmoille on edullisempaa ettei töihin tulla sairaana, jos siellä yksi köhii muiden seassa, kohta koko osasto on sairaana, ja monella ssuraavaksi lapset jne. On fiksumpaa että se yksi sairas pysyy vaikka 'varmuudeksi' päivän pari pois, vs. yksi saikku kertaantuu muiden sairastuessa monin kertaiseksi.

Töitä on erilaisia, osaa pystyy tekemään flunssaisena, osaa ei. On eri asia olla 'vähän kipeänä' ja etänä näpytella sähköposteja kotona, vs. vaikkahoitajana syöpäosastolla, tai jossain fyysisesti raskaasaa työssä (pahimmillaan sydänlihastulehdus tm. jälkitautina)

Jokainen ihminen ja tilanne on siis YKSILÖLLINEN, ei ole yhtä oikeaa tapaa tai säännöstöä.

Vierailija
20/58 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-2. Ja olen flunssan takia ollut pois viimeksi varmaan yli 7 vuotta sitten, jos koronaa ei lasketa. Mulla on mahdollisuus etätöihin, joten puolikuntoisena voi niiskuttaa kotona koneen ääressä. Jos on siis siinä kunnossa, että jaksaa istua nukahtamatta, kuten mä nyt flunssassa yleensäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän