Montako päivää olet yleensä poissa töistä jos sairastut flunssaan?
Otsikko. Itse ehkä kolme päivää keskimäärin. Itselläni menee yleensä pahimmat oireet tosi nopeasti ohi ja tuntuu lähes terveeltä jo tuon ajan jälkeen
Kommentit (58)
En ole poissa flunssan takia. Mutta kuumeen vuoksi olen, koska kuume vaikuttaa ajatteluun. Ja en halua olla vastuussa kuumehoureissa tehdyistä virheistä. Mun työn voi tehdä kokonaan etänä, eli ei ole huolta tartuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos flunssaan liittyy kuume, poissaolo niin kauan että on yksi kokonaan kuumeeton päivä ennen töihin palaamista.
Aikuisille harvoin tulee kuumetta flunssassa.
Se riippuu taudista. Mulla on astma ja flunssassa ottaa heti niin helposti hengitykseen. Ei ole välttämättä kuumetta, mutta pienikin liike saa heti hengästymään eikä mun työssä jaksa jos ei ole kunnossa.
Joo olen menossa astmahoitajalle josko nyt saisi muutoksia lääkitykseen. Jo pari vuotta sitten astmahoitaja meinasi spirometrian ja pef-mittausten perusteella, että annostusta pitää nostaa, mutta lääkäri oli eri mieltä.
2-3 päivää, enkä tee etätöitäkään kipeänä ollessani. Ruudun tuijottamisesta ei tule yhtään mitään, jos on pää täynnä räkää ja silmät vuotaa vettä. Parempi levätä.
Sama kuin moenlla muullakin. Teen töitä pääsääntöisesti etänä, enkä ole flunssan takia pois, ellei ole normaalia kovempi ja nosta kuumetta. Mulle harvoin nousee kuume, yskän ja nuhan takia en ole pois, sillä esim. kokousten peruminen ja uudelleen sopiminen on paljon hankalampaa kuin hoitaa ne ajallaan. Toki otan särkylääkettä, hoidan vain pakolliset ja teen normaalia lyhemmän työpäivän ja lepään muun ajan.
Eri asia olisi sitten jos työskentelisin jossain asiakaspalvelussa, sairaalassa tms. Toivottavasti kukaan ei mene tällaisiin paikkoihin tartuttamaan muita.
Nollasta useampaan kuukauteen.
Astmaatikkona on aina arvoitus, miten mikäkin tauti iskee.
Pahimmillaan olen ollut 6 kuukautta saikulla. Allergiakausi ja flunssa yhdessä olivat liikaa keuhkoille ja kehittyi paha keuhkokuume, josta toipuminen kesti ikuisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Ei flunssa ole syy olla poissa
No kyllä mulle on. Mulla on astma ja flunssa ottaa heti hengitykseen. En pysty tekemään mun fyysisesti raskasta työtä jos en saa kunnolla hengitettyä ja pienikin liikkuminen ottaa hengitykseen.
Niin kauan kuin tarvitsee. Teen fyysisesti raskasta työtä eikä ole fiksua mennä sairaana töihin, eihän kukaan urheilekaan sairaana. Voi tulla pidempiä poissaoloja kuin toimistotyössä mutta omalla terveydellä en rupea leikkimään.
Astma kirjoitti:
Se riippuu taudista. Mulla on astma ja flunssassa ottaa heti niin helposti hengitykseen. Ei ole välttämättä kuumetta, mutta pienikin liike saa heti hengästymään eikä mun työssä jaksa jos ei ole kunnossa.
Joo olen menossa astmahoitajalle josko nyt saisi muutoksia lääkitykseen. Jo pari vuotta sitten astmahoitaja meinasi spirometrian ja pef-mittausten perusteella, että annostusta pitää nostaa, mutta lääkäri oli eri mieltä.
Mulla ei ole astmaa, mutta miettinyt monesti millainen ero on oikeasti.
Mulle flunssa on aina sitä, että olen jossakin vaiheessa ihan tukossa eli vain suun kautta saa riittävästi hengitettyä.
Hengästyn myös, mutta mulla se on oletettavasti pitkälle sidoksissa uneen. Jos en nuku kunnolla, teen työni helposti vaikka vartin hitaammin per tunti. Flunssassa se sitten menee siihen että kun en voi liikkuakaan, uni huononee jo siitä sen taudin lisäksi.
Mä olen joskus ollut varmaan parikin viikkoa (pre korona) poissa töistä. Tai olisiko ollut pidempäänkin. Siinä nyt oli muutakin, mutta kyllä se tauti oli viimeinen pisara.
Viimeisimmissä en ole ollut poissa vaan on riittänyt särkylääkkeet ja propralit. Mietin kyllä edellisessä pitäisikö kokeilla saako olla poissa, mutta koska jaksoin kävellä, päätin että selviän.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin tarvitsee. Teen fyysisesti raskasta työtä eikä ole fiksua mennä sairaana töihin, eihän kukaan urheilekaan sairaana. Voi tulla pidempiä poissaoloja kuin toimistotyössä mutta omalla terveydellä en rupea leikkimään.
Hyvä jos pystyt. Kaikilla ei ole niin hyvät mahdollisuudet vaan töihin on mentävä, koska ei vaan saa olla poissa. Sairausloma on etuoikeus, ei perusoikeus.
En yhtään. Teen silloin etänä töitä.
En yhtään, kuumeenkin saa lääkkeillä alas. Influenssa oli sitten ihan eri juttu ja olin sairaalassakin sairastuttuani ja silloin olin pois töistä melkein 2 kk. :(
Koko rahalla, 5 päivää jotka voi omalla ilmoituksella olla.
Perus flunssan takia en ole poiss töistä vaan teen etätöitä. Jos on enemmän kuumetta, ei pysty puhumaan, ääni mennyt tai muuta merkittävästi haittaavaa niin oireiden mukaisesti sitten. Pari vuotta sitten olin koronan takia ehkä 3 päivää poissa.
Astma kirjoitti:
Et nähnyt eilen uutista, että astmaa ruvetaan lääkkeiden sijaan hoitamaan joogalla ja hengitysharjoituksilla?
Jokaisen astmaatikkon pitäisi tietää, että annosta voi itse nostaa esim kun flunssa. Ei siihen lääkäriä tai hoitajaa tarvita.
En muista, koska olisi viimeksi ollut saikulla. Siitä on varmaan n. 10 vuotta, silloin ei voinut vielä tehdä etätöitä. Teen etätöitä, jos olen flunssassa. En jää pois.
Yleensä ekan päivän koska teen etänä, riippuu vähän olosta. Koronassa olin jopa kolme päivää kun oli hirveä päänsärky.
Vierailija kirjoitti:
Astma kirjoitti:
Et nähnyt eilen uutista, että astmaa ruvetaan lääkkeiden sijaan hoitamaan joogalla ja hengitysharjoituksilla?
Jokaisen astmaatikkon pitäisi tietää, että annosta voi itse nostaa esim kun flunssa. Ei siihen lääkäriä tai hoitajaa tarvita.
Ei se mikään eilisen uutinen ole. Sain diagnoosin vuonna 2009 ja jo silloin puhuttiin elintapojen merkityksestä sairauteen ja suositeltiin joogaa ja annettiin hengitysharjoitukset. Ja silloin puhuttiin myös muutenkin suoremmin ja ylipainosta tuli palautetta, että katsotaan onko sitten enää tarvetta nostaa annostusta kun saat tuota painoa pois.
0. Jos on oikein paha niin 2 päivää.