Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset pariutuvat miehen kanssa joka on vähintään samaa tasoa kuin mitä nainen itse on?

Vierailija
13.09.2023 |

Mikä tämän ilmiön selittää? Miksi naiset ei pariudu alaspäin mutta miehet pariutuu?
Onko tämä biologiaa eli naiset hakee miehestä taloudellista sekä sosiaalista turvaa?

Kommentit (1480)

Vierailija
21/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun he haluavat ja pystyvät.

Vierailija
22/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehille maksetaan parempaa palkkaa? Jos lähdettäis ekana korjaamaan se vääryys niin jatketaan sitten!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on mahdollisuudet omaan tasoon tai parempaan, miksi pitäisi väkisin ottaa joku huonompi? Tähän ei saa ikinä palstavinkujilta vastausta.

Korkeatuloinen mies ei koskaan tyydy vain yhteen naiseen, koska alemmalla tulotasolla olevat kauniit naiset ovat hänelle kuin tarjottimella.

Vierailija
24/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tasoteoria menee juuri niin. Siis mitä ihmettä? Vuosikausia te olette jankanneet täällä, että tasoteoria on totta, tasoteoria pitää paikkansa, tasoteoria tasoteoria tasoteoria. Ja nyt sinä kysyt, miksi naiset pariutuvat kuten tasoteoria kertoo?!

Tasoteoria: "Yksilön asema oman sukupuolen hierarkiassa määräytyy vastakkaisen sukupuolen kysynnän perusteella vaikuttaen samalla myös partneriin kohdistuvien odotusten tasoon." (Sloman & Sloman 1988.)

Vierailija
25/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on mahdollisuudet omaan tasoon tai parempaan, miksi pitäisi väkisin ottaa joku huonompi? Tähän ei saa ikinä palstavinkujilta vastausta.

Eli naiset hakee vain taloudellista hyötyä miehestä kun ne haluaa paremman tasoisen miehen?

Niinkö siinä luki? Osaatko noin yleensä lukea mitään tosissasi vai väritätkö kaiken omilla traumoillasi?

Jopa teidän miesten mukaan taso tarkoittaa jotain muutakin kuin pelkkä raha. Itse näkisin, että se on kokonaisuus. Älykkyys, taidot, elämässä pärjääminen, sosiaalisuus, viisaus ja se mihin käyttää aikansa, ulkonäkö ja seksuaalisuus tietenkin myös. Jotain vauvavinkujaa en ottaisi, koska vinkujat on ihan rasittavia ja täysin perseestä.

Vierailija
26/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeatuloinen mies ei koskaan tyydy vain yhteen naiseen, koska alemmalla tulotasolla olevat kauniit naiset ovat hänelle kuin tarjottimella.

Höpö, höpö. Ihmisen hyväsydämisyys ja moraali eivät korreloi tulotason kanssa. Maailma on täynnä köyhiä petturimiehiä.

Vierailija
27/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä tasot oikein on? Yleensä niistä tunnutaan puhuvan lähinnä ulkonäköä koskevana asiana. Tässä kuitenkin ilmeisesti enemmänkin vaurautta ja toimeentuloa koskevana, eli että mies on ylempitasoinen, jos hänestä saa taloudellista ja sosiaalista turvaa, hänellä siis on rahaa ja hyvä asema yhteiskunnassa.

Tosielämässä minusta usein on mahdoton määritellä tällaisia tasoja kuin ehkä ääritapauksissa. Esim. tyyliin jos on sairaalloisen lihava työtön juova alkoholisti, varmasti on lähes mahdoton "kelvata" puolisoksi kehostaan ja elämästään hyvää huolta pitävälle, hyvin toimeentulevalle ihmiselle. Se johtuu vähintään yhtä paljon elämäntapojen ja arvojen eroista, kuin niistä pinnallisemmista jutuista eli tuilla eläjän pienistä tuloista tai ei-viehättävästä ulkonäöstä. Sitten taas esim. meillä - jos tasoja katsotaan ulkonäön kautta pelkästään, mies on varmasti parempi, hän on 10 vuotta nuorempikin ja hyvän näköinen. Mutta minulla on paremmat tulot ja korkeampi koulutus, ja mies tuntui olevan suhteen alussa sitä mieltä, että miten minä tyydyn häneen :D Eli hän ei tuntunut näkevän asiaa sen kautta, että hän joutuu tyytymään vaatimattoman näköiseen vanhaan akkaan, vaan näki muitakin asioita tasoon vaikuttavina.

Vierailija
28/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkään väittämä ei vastannut esitettyyn kysymykseen. Kuten sanoin, yksikään palstauli ei ole koskaan pystynyt tuohon kysymykseen vastaamaan.

Vierailija
29/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mielummin töissä 30K/vuosi, jossa viihdyn eikä v***ta aamuisin herätä kuin että tasoani nostaakseni menisin johonkin ankeaan hommaan jossa 40K/vuosi. Ajatelkoot kumppaniehdokkaat tasoista ja rahoista mitä hyvänsä.

Vierailija
30/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksinkertaista. Miehestä on paljon työtä, joten mies kompensoi työläyttään jollain tavoin, tai parisuhde hänen kanssaan ei toteudu.

Vierailija
31/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tasoteoria menee juuri niin. Siis mitä ihmettä? Vuosikausia te olette jankanneet täällä, että tasoteoria on totta, tasoteoria pitää paikkansa, tasoteoria tasoteoria tasoteoria. Ja nyt sinä kysyt, miksi naiset pariutuvat kuten tasoteoria kertoo?!

Tasoteoria: "Yksilön asema oman sukupuolen hierarkiassa määräytyy vastakkaisen sukupuolen kysynnän perusteella vaikuttaen samalla myös partneriin kohdistuvien odotusten tasoon." (Sloman & Sloman 1988.)

Jotta voi ymmärtää tasoteoriaa, täytyy tiedostaa se perusperiaate, että teoria muuttuu aina kulloisen inkkelin tarpeen mukaan.

Vierailija
32/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulema tutkittu, että alemman tulotason miehet pettää helpommin korkeamman tulotason naista. Mies hakee suhteessa kunnioitusta ja jos on alhainen tulotaso niin alemmuuskompleksi näkyy pettämisenä. Nainen hakee suhteesta turvaa ja jos puoliso ei voi turvata esim taloutta niin suhteen edellytykset on toki olemassa mutta heikot. Lisäksi nainen kokee ylpeyttä hyvän tulotason miehestä ja mies kauniista naisesta. Molemmat hakee tavallaan tasoaan korkeampaa mutta miehellä se suuntautuu ulkonäköön. Eli jos ap:n tasotaulukossa on sekä tulot että ulkonäkö niin eikö siinä silloin olla samalla tasolla jos toisella on rahaa ja toisella ulkonäköä?

Vierailija
33/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä päätelmä että miehet pariutuisi alaspäin? Prismassa kun katsoo pareja niin aika usein ne on tasoa kasin nainen ja seiskan mies, tai kutosen nainen ja nelosen-vitosen mies.

Eli samaa tasoa, kun naisella usein jotain meikkiä tai hiusväriä yms laittautumista enemmän kuin miehellä.

Vierailija
34/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehet ole, ei ainakaan kaikki, mitään eläimellisten vaistojensa mukaan ilman harkintaa meneviä otuksia. Tulotasosta riippumatta näitä mulkkunsa eikä aivojensa ohjaamia yksilöitä on, mutta samoin tulotasosta riippumatta on sellaisia, joiden elämänarvoihin kuuluu uskollisuus kun parisuhteessa ollaan. Itselläni on varsin hyvätuloinen mies, it-yrittäjä. Ei ole koskaan tarvinnut epäillä mitään pettämisiä. Hänen perusarvoihinsa kun kuuluu uskollisuus. Jos hän haluaisi jonkun toisen, hän eroaisi minusta ensin, kuten reilua on. Koska hän itse, oman moraalinsa pohjalta, kokisi vääräksi pettää avioliitossa.

Vierailija
35/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli naiset hakee vain taloudellista hyötyä miehestä kun ne haluaa paremman tasoisen miehen?

Raha tai ulkonäkö eivät määritä ihmisen tasokkuutta, vaan siihen vaikuttavat rehellisyys, luotettavuus, ystävällisyys, empatia, positiivisuus, huumorintaju, yleinen elämänhallinta jne. 

Vierailija
36/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole tasoteoriaa, se on vain sun mielipide.

Vierailija
37/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Ei sitä itse voi järjellä päättää, kehen ihastuu.

Mutta sanon silti, että minulla ainakaan ei ole niin isot tulot, että voisin jatkuvasti alkaa kustantaa kivoja juttuja miesystävälle, joten miehellä pitöö olla sen verran maksukykyä, että pystyy itse maksamaan omat menonsa eikä tarvitse kieltäytyä menoista siksi, kun ei ole varaa.

Mutta onko sinulla sitten varaa miehen haluamiin menoihin? Joudutko kieltäytymään kun ei ole varaa? Tässähän tämä ap:n pointti tuli todistettua jälleen.

Et sitten ymmärtänyt. Naisen pystyy kustantamaan omat menonsa, mutta niin isot tulot eivät ole, että mies menisi siinä siivellä.

Vierailija
38/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska omantasoisia miehiä on liian vähän (nyt en puhu ulkonäöstä vaan todellisesta tasosta), olen yrittänyt pariutua alaspäin. Se ei vaan koskaan toimi.

Olen itse kuin urheiluauto, jota pyöräilevä mies ei osaa käyttää eikä edes tajua sen kaikkia hienouksia ja mahdollisuuksia.

Mies alkaa jossain vaiheessa vetää = polkea/alistaa minua tasolleen.

Ainoa onnistunut suhde on omantasoisen kanssa.

Vierailija
39/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä päätelmä että miehet pariutuisi alaspäin? Prismassa kun katsoo pareja niin aika usein ne on tasoa kasin nainen ja seiskan mies, tai kutosen nainen ja nelosen-vitosen mies.

Eli samaa tasoa, kun naisella usein jotain meikkiä tai hiusväriä yms laittautumista enemmän kuin miehellä.

Ja nyt yhtäkkiä suomalaiset naiset taas laittautuvatkin. Iltapäivällä voi sitten taas aloittaa kiukutteluketjun siitä, kuinka suomalaiset naiset eivät panosta ulkonäköönsä.

Vierailija
40/1480 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai ei koskaan :D Entäs ne kaikki uskolliset ja yksiavioiset miehet? Häntäheikin taso on aika paljon alhaisempi kuin kunnon miehen, ja vaikket sinä tuntisikaan heitä, niin minä ainakin tunnen useampia. 

Mutta sähän taisitkin vain provota.