*** AATONAATTOA SYYSKUISET 04 ***
Kommentit (31)
Ihan on vesi lasissa kun ajattelen Tomeraa... :' ) Jouluvauva. Voiko parempaa lahjaa saada?
Joulupöytään kuuluu minusta itsetehdyt (lue: äidin tekemät) laatikot ja itse paistettu kinkku ja sitten niitä kaloja. Minun panokseni tänä jouluna on ollut lohen graavaaminen, tein myös koepalan puolukalla maustettua. Juuressa olen saanut puolukkamarinoitua tuollaista ja se on ollut pimeen hyvää - saa nähdä miten käy kotipolttoisen.
Ja sitten pöytään (ei kiutenkaan syötäväksi) ne aikaisemmin mainitut läheiset, rakkaat.
Loiri justiina laulelee radiossa " Näin sydämeeni joulun teet" - muuten en erityisemmin kyseisestä herrasta pidä, mutta tuon laulaa kauniisti.
Hipsulle mielen valoa - en nyt osaa tyylikkäämmin tai muuten hienommin sanoa. Anna tulla vaan, täällä eller sähköpostissa - kaarimaljat on aina avoinna.
Ynis, viksummat on jo sanoneetkin, että joulun jälkeen lääkäriin jos ei mohkura katoa. Minä äänestän sitä myötätuntopattia :)
. . . kuiskaan ihan hiljaa: juuri nyt meillä ei ole kukaan kipeä. yhtään en tuuleta tai muuten kehuskele, ettei kostaudu. shhh...
Tänään olen sitä mieltä, että perhe kaikkine ulokkeineen ja jatkopaloineen on parasta mitä ihmisellä voi olla. Ulokkeet ja jatkopalat on lapsuuden perhe ja puolison perhe.
Töissä on kivaa - kun vihdoin tunnen tutustuneeni hitaastilämpeäviin työkavereihin, olen huomannut heidät mainioiksi tyypeiksi :)
Kukkuu, missä piileksit? Ja Lempo, Mimmuli? - minä luen lähes joka päivä pinot vaikken kirjoitakaan.
Mies-rakas opettaa Pyörskylle valokuvaamista, suloisia ovat :)
En tiedä koska tänne seuraavan kerran kerkiän, joten tässä ja nyt: Rauhallista ja lämmintä joulua kaikkien syysmammojen perheisiin!
Mies ja poika lähtivätviemään naapureille joulukortteja,ihana rauhallinen hetki.
Aamulla käytiin kaupassa 80 e meni,mutta mies olikin jo kinkun ja huom! kalkkunan ostanut aikaisemmin. Kalkkunan meinaa laittaa joulupäivänä. Sitten siikaa on pakkasessa,mun äiti teki meille laatikot. Vilholle on vatajan nakkeja ja valmislihapullia.
Graavikalat ja homejuustot jätettiin ostamatta,kun mul on tää raskaustauti. Ostin vähän leipäjuustoa itselle,kun tykkään siitä. makeeta ei ole kuin pipareita ja torttuja ja suklaakonvehteja. No pakkasessa vierasvarana yks kuivakakku,jonka äiti toi.
Ynis,mä suositan kanssa patin tutkituttamista,jos ei häviä pyhien aikana. Mulla tuli joskus rinkan kantamisesta,solisluun päälle sellanen pehmeä kipeä patti.
Hipsulle halaus,alakuloa minäkin olentäällä valitellut viimeaikoina. Nyt on jotenkin rauhoittunut olo,tuntuu hyvältä kun mies on jaksanut intoilla ja järjestää tätä kotijoulua. osti torilta saunavihdankin..
Tea:Punaviiniä himoitsisin minäkin, kokonaista lasillista,niin et lämpö ja rento olo hiipis kroppaan,taikka oikeastaan hehkuviiniä,siis lämmitettyä punaviiniä. glögi liian makeaa,en tykkää. meillä ei juo sitä kukaan.
Minä taidan piipahdella täällä joulun pyhinä,kun kotosalla kerta ollaan. Niin ihanaa kun ei lähdetty ajeleen nyt mihinkään.
Joulufiilistä alkaa tulla,eilisestä vasta kuunneltu joululauluja,V:n suosikki on soihdut sammuu,erityisesti kohta TIP TAP TIP TAP.......
JOkatapauksessa rauhallista ja hyvää joulua kaikille syysäideille lapsineen!!!
tiivii,pikkuV ja pienenpieni 31 mahaviikkoinen
Aattona emme sauno,menee siihen niin paljon aikaa.Lapset on nyt jo ihan täpinöissään,vo olla huomenna aika vaikeeta..menee varmaan kierrokset vähä liian kovalla!Jos vaa anta heti aamulla lahjat..
On se,kamla hössötys jo pitkän aikaa ja huomenna on jo lahjat jaettu ja avattu..ehkä pahin ähkykin painunu pois.
Ayap:hysssssssss :-)
jatu
Mitenköhän sitä oikeasti huolestui niin, että toimintakyky meni hetkeksi. Kuitenkin jo alkuun totesin itsekseni, ettei patti minulta henkeä vie. Hieman se on kipeä, mutta muuten ei haittaa eloa. Minä voisin kuvitella sen tulleen rinkan tms. kantamisesta, mutta en ole kantanut mitään:) Ehkä se on se myötätuntopatti:) Koiran patista ei vieläkään ole tuloksia. Muuten voi taas ihan ok.
Pitäis alotella kuusen koristelua, mutta taidan hetken istuskella ja hengähtää ensin.
T: Ynis
Sain rosollin valmiiksi ja voi kun oli HYVÄÄ! :)
T: Ynis, rosollihullu
eli hyvää joulua thaiksi, jos joku ei tiennyt...
Kiirettä on pitänyt, mies ja Lilli on sairastelleet, kuumetta ja yskää, pojatkin yskii, töissä on ollut kiirettä ja paljon hommaa, vaikkakin kivaa, joten en ole teitä ehtinyt taas aikoihin tervehtämään.
Käytiin tänään joulusaunassa, koti hohtaa puhtautta, kinkku on uunissa ja lapsilla on tonttulakit päässä :-) VOiko enää paremmin olla? No oikeastaan voisi, mutta en halua miettiä anopin sairautta nyt. Viimeisimmät uutiset ovat kuitenkin erittäin huonoja.
Joululahjoja löytyi, kiitos Ynis kysymästä, ja nyt koko vaatehuone pursuaa lahjoja. Tänään pitäisi vielä illalla lasten nukkuessa paketoida loput. Itse tekemäni rummut lapsille on vielä vaiheessa, toinen on vielä päällystämättä, mutta taitaa jäädäkin kesken. Ehtiihän tuon joulun jälkeenkin. Kaksi viikkoa lomaa eräillä nimittäin :-)
Välipäivinä lomaillaan minun vanhempien ja veljen perheen kanssa kylpylässä. Kivaa tiedossa silloinkin.
Tomera, jännää! Jokohan on pikkuinen sylissä?
Lila, ihme tahti noissa latistuksissa! Toivottavasti jotain kuitenkin selviää. Toivottavasti myös Minin allergiat saadaa " kiinni" . Jaksua Enkelille!
Ynikselle sanoisin, että lääkäriin. Heti. Tai viimeistään keskiviikkona. OIkeesti, pattien kanssa ei ole leikkimistä. Anoppikin löysi patin samoilta paikkeilta kuukausi sitten.
Nyt lapset riehuu vähän liikaa, täytyy mennä rauhoittelemaan. Lilli ei ole nukkunut päikkyjä tänään ollenkaan, joten toivottavasti simahtaisi pian.
Palaan varmaan vielä huomenna, mutta varmuudeksi:
[color=red][size=5]GOD JUL![/color][/size]
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Toivottelen jo vähän etukäteen jos huominen hurahtaa ohi huomaamatta. Täällä yöt jo pidentyneet äidilläkin ja kyllä voin sanoa että tosi väsynyt alussa olinkin!! Nyt jo ihan eri olo! Ihmettelen miten te/ne jotka kuukausikaupalla valvoo lasten/lapsen kanssa jaksaa kun muutama viikko vei jo meikäläisen itkuiseksi ja yliväsyneeksi mammaksi?!?
Tytteli on tosiaan ollut suht helppo tapaus tähän asti, mutta kummasti riittää puuhaa kun syyspoitsukin on huolehdittava! Isi meillä on ollut paljon aamuja töissä joten suht tasaista on elo pari viikkoa ollut. En jaksanut lukea kuin tän päivän pinon joten G:t on ihan hakusessa.. kerron vaan omaa stooria nyt. Konekin on reistannut niin ei ole päässyt tänne teidän joukkoon.
Joulu ollaan ihan kotosalla, huomenna leppoisaa oleskelua ja syömää ja saunaa ja paketteja, kun Lenni pelkäsi yhdessä kauppakeskuksessa niin paljon pukkia ettei uskaltanut karkkia hakea niin ei tule meille pukki vielä tänä jouluna.
Ystävä piirissä on alkuviikon aikana syntynyt sekä tyttö että poika ja olenkin hamstrannut kaikki pieneksi menneet tytön vaatteet ja kaikki pojan vaatteet vietäviksi! Meillä niitä ei enää tarvita. Varmaan myöhemmin tulee minulle vielä jonkinlainen vauvakuume mut mieheni tuntien se ei auta! mitään.
Sekalaista selostusta mut nyt on mentävä ottamaan kinkku pois uunista!
OIKEIN RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE MAMMOILLE JA MAMMOJEN PERHEILLE!!
(Tuo rauhallisuus itseäkin kiinnostaa erityisesti tänä jouluna!)
Reeli, Lenni ja tyttövauva reilu kk
Kaikille heti aluksi HYVÄÄ JA RAUHAISAA JOULUA! Mummolaan lähdemme huomenna aamupäivällä ajelemaan, siellä olen sitten ihan pimennossa. Perukkalaisilla kun ei ole siellä tietokonetta...
Jokohan Tomeralla on joulutonttu sylissään? Sniif, ihan kylmät väreet meni selkää pitkin, kun luin pinoa.
Jouluruokiin ei ole tänä vuonna paljoa panostettu, kun kerta valmiille mennään. Ja kiloja ei muutenkaan joulun aikaan lasketa (eihän...olen syönyt niin paljon suklaata ettei ole tosikaan!). Paras jouluherkku on ehdottomasti graavattu lohi ja porkkanalaatikko kinkun kera. Nams!
Meillä lapset ovat olleet taas vauhti päällä. itse olen ollut töissä viisi päivää ja mies on siis paimentanut lapsia (meinasin kirjoittaa että lampaita). Hyvin niillä oli kotona mennyt, paitsi se siivouspuoli... en ole yhtään kerinnyt siivota, jonka vuoksi kämppä on likainen. ei siis sotkuinen vaan ihan likainen. Kaukana siis joulufiiliksestä. Mutta kun emme siis kotona paljoa ole, saa välttää.
Töissä on ollut mukavaa. Vasta nyt hoksaan, miten kovasti olen sinne kaivannut. Ja työt jatkuvat siis tammikuussa ihan koko aikaisesti, joten joudun hieman rajottamaan tätä palstailua. Mutta teitä en kyllä unohda, vaikken joka päivä koneelle kerkiäkään :)
Mukavaa, että Reeli on saanut jo hyvin nukuttua. Ole onnellinen! Itse vain haaveilen ja uneksin hyvin nukutusta yöstä ja aamusta, jolloin saisi nukkua ilman että joku herättää heti kuuden jälkeen. Nimimerkillä valvonut jo kohta kaksi ja puoli vuotta...
Toivottavasti Minin ja Rosan allergiat ja latistukset alkaisivat helpottaa! Ja Yniksen koirulille toivon myös mukavaa ja oireetonta joulua ;)
Nyt lähden saunaan ja alan etsimään sitä joulufiilistä, joka tuntuu olevan tänä vuonna hieman hakusessa. Kumma juttu, vaikka niin jouluihminen tavallisesti olenkin!
VOIKAA HYVIN YSTÄVÄT JA TAAPEROT!
Mimmu ja lapset x3
Täytynee korjata tota pattihommaa sen verran, että se ei oikeastaan ole selkä patti, vaan enemmän sellanen turvonnut alue. Nestettä tuntuis olevan, kun on sellanen löllykkä. Mietin, että pääsisinköhän työpaikkalääkärille keskiviikkona. Miten tollaset toimii, pitääkö olla töissä alkanut juttu? Terveyskeskukseen en usko pääseväni kovin äkkiä tän takia. Tosiaan keskellä joulua en aio minnekään, mutta keskiviikkona sitten, jos vielä turvottaa.
Kuusessa on täti, valot ja pari nauhaa (mikä niiden nimi on?). Loput huomenna lasten kanssa. Lahjat pitää kyllä laittaa kuusen alle, kun meillekään ei tule pukkia. Ei ole ketään tuttua joka suostuis tulemaan ja lapsetkin pelkäis kuitekin, eli en viitsi summassa tilata maksullista pukkia.
Katselen samalla Hevoskuiskaajaa telkkarista. En olekaan ennen nähnyt.
Valmiita latikoita syövät. Varmaan tiedättekin, mutta laittakaa lämmitysvaiheessa vähän kermaa laatikoiden sekaan ja korppujauhoja päälle. Tekee kotitekoisen maun niihin:)
Joulurauhaa itse kullekin!
Ei tarvitse olla töissä alkanut vaiva,ainoastaan sun työpaikalla täytyy olla sairaanhoidon sopimus,joillakin työpaikoilla on sellanen suppeampi sopimus,että sisältää vain terveystarkastukset,mut jos oot asioinut aikaisemmin sairausasioissa niin sitten teillä on. Meidän työpaikka on tääl auki välipäivinäkin,siis just päivystystyyppistä vastaanottoa.
Kinkku laitettu uuniin, ei malta mennä vielä nukkuun,kun on niin rauhallista.
KIva viettää osittain teidän kanssa joulua!
tiivii
Itsediagnoosia. Jospa olen venäyttänyt lihaksen ja sen takia on kerääntynyt nestettä. Minä en ole syöpää ajatellut, kun tuskin tällänen patti ois. Joku muu siinä hermostuttaa. Tietty sekin, kun näin jouluna ilmeni. Muistelen jossain vaiheessa ehkä venäyttäneeni lihaksen tuolla hartiassa, eli se vois ihan oikeasti olla syy. En vaan heti tajunnut sitä.
Anoppi soitti, että lapset ikävöi kotiin (???). Lisäksi esikoinen kiljuu, että on paperi nenässä (????). Mies lähti hakemaan pesuetta. Saa nähdä mitä tästä vielä seuraa.
Meillä on vielä lattiat pesemättä, samoin vessa. Puhtaita pyykkejä ois kasa viikattavaksi. Rosolliaineet kiehuu kattiloissa. Mies lähti kesken lahjojen paketoinnin ja nyt kaikki on levällään lattialla. Arvatkaa ilahtuuko mies, jos pyydän pesemään lattiat. On se rankkaa, kun vähän joutuu jotain tekemään. Äskenkin veteli sikeitä sohvalla. Minä en ehkä haluais tän pattiolkapään kanssa hinkata lattioita enkä muutenkaan jaksais ihan kaikkea tehdä.
Hipsulle piti sanoa jo aikasemmin, että tsemppiä mietintöihin ja alakuloon! Toivottavasti menee ohi ja saat vähän nauttiakin joulusta.