Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipide tilinumerosta hääkutsussa?

Vierailija
12.09.2023 |

Toivottu ettei tuoda tavaraa ja jos jotain haluaa antaa, mielellään rahaa. Eli kun häihin joku lahja kuuluu tuoda, käytännössä siis pyydetään rahaa vierailta.

Mielipide tilinumerosta hääkutsussa?

Vaihtoehdot

Kommentit (303)

Vierailija
241/303 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipide: kamala idea.

Lahjalistan seassa tilinumero on ok, mutta listalla oltava edullisia vaihtoehtoja ja sanamuotoilut mietitty tarkkaan niin että jokainen ymmärtää että lista ei ole mikään vaatimuslista.

Vierailija
242/303 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallistahan tuo olisi, jos on totta. Olisi vaikea päätös mitä tekisin, riippuisi aika paljon siitä millainen hääpari muuten on ja miten läheinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/303 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok

Vierailija
244/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään on mobile pay, niin riittää että kutsussa on puhelinnumero

Vierailija
245/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kutsu häihin (tilinumeron kera).

Joskus muutama vuosi sitten oltiin koulukavereita eikä sen enempää.

Laitoin vastauksen, että kiitos kutsusta, mutta ei kiitos. En tule ja toivottavasti saat haalittua rahaa elämiseesi.

Jälkeenpäin kuulin, että neitsytmorsian oli mennyt uuteen avioliittoon jo kolmannen kerran huntu hulmuten.

Vierailija
246/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin annan rahaa kuin tavaraa jolle ei olisi käyttöä. Helpottaa myös vähävaraisia sukulaisia kun voi osallistua kykynsä mukaan eikä miettiä mikä olisi edullinen lahja joka ei kuitenkaan ole rihkamaa ja menossa suoraan roskikseen.

Vierailija
247/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli kutsu häihin (tilinumeron kera).

Joskus muutama vuosi sitten oltiin koulukavereita eikä sen enempää.

Laitoin vastauksen, että kiitos kutsusta, mutta ei kiitos. En tule ja toivottavasti saat haalittua rahaa elämiseesi.

Jälkeenpäin kuulin, että neitsytmorsian oli mennyt uuteen avioliittoon jo kolmannen kerran huntu hulmuten.

Oli kuulemma Unelmahäät-matskua:

- morsmaikku yli satakiloinen ja tatskattu

- sulhanen pieni käppänä

- runsaasti juomaa, jota ryystettiin suoraan tölkeistä

- niukat tarjoilut ruokaa

- morsian roudattiin työväentalolle kottikärryillä, koska hääautosta oli kosahtanut syyläri tjn

- bändi oli estynyt tulemasta, joten kaaso "lauloi" pikku känässä

- loppuillasta tappelu ja kaksi häävierasta vietiin putkaan

Vierailija
248/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin annan rahaa kuin tavaraa jolle ei olisi käyttöä. Helpottaa myös vähävaraisia sukulaisia kun voi osallistua kykynsä mukaan eikä miettiä mikä olisi edullinen lahja joka ei kuitenkaan ole rihkamaa ja menossa suoraan roskikseen.

Näkeekö hääpari, kuinka paljon kukin on antanut rahaa?

Minulla kun on varaa laittaa ehkä 20€.

Vierailija
249/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee jos on heidän oma tilinsä mille keräävät. Jos ovat normaaleja ihmisiä eivätkä ahneita mulkkuja niin ovat varmaan kiitollisia siitä että viitsii laittaa ollenkaan. Tosin ainakin edellisissa häissä joissa olin tämmöinen järjestely matkakassaa keräsi sukulainen joka sitten osti hääparin liput ym. kun keräsivät nimenomaan matkaa varten.

Vierailija
250/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee jos on heidän oma tilinsä mille keräävät. Jos ovat normaaleja ihmisiä eivätkä ahneita mulkkuja niin ovat varmaan kiitollisia siitä että viitsii laittaa ollenkaan. Tosin ainakin edellisissa häissä joissa olin tämmöinen järjestely matkakassaa keräsi sukulainen joka sitten osti hääparin liput ym. kun keräsivät nimenomaan matkaa varten.

Jos köyhänä laittaisi lahjapöydälle rahan kirjekuoreen? Mutta pitäisihän siihenkin nimensä laittaa...

Vierailija
251/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää lahjojen miettimisestä joten helpollahan siitä pääsi kun oli tilinumero. Tuntui tosin vähän oudolta antaa työttömänä rahaa parille, joista molemmat ovat hyvin palkatuissa töissä.

Vierailija
252/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi ymmärtää miksi tilinumero on millään tavalla huono asia.

Kutsussa ei kerrota sisäänpääsymaksusta, vaan se on kutsu. Sinut halutaan paikalle. Kun käyn naapurissa kylässä, otan aina pari h aikaisemmin pullaa sulamaan. En ikinä menisi häihin antamatta lahjaa, ellei niin toivottaisi.

Minulle on ihan sama annanko eurot tilille vai kauppaan.

Itse saan päättää summan, joka tapauksessa. Eihän hääpari kerjää vaan tarjoaa vaihtoehtoa.

En ymmärrä miten joku saa tästäkin asiasta väännettyä negatiivista

Vierailija
253/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsussa ei kerrota sisäänpääsymaksusta, vaan se on kutsu. Sinut halutaan paikalle. Kun käyn naapurissa kylässä, otan aina pari h aikaisemmin pullaa sulamaan. En ikinä menisi häihin antamatta lahjaa, ellei niin toivottaisi.

Itse saan päättää summan, joka tapauksessa. Eihän hääpari kerjää vaan tarjoaa vaihtoehtoa.

Ketjussa tätä on aika monelta kantilta hyvin perusteltu. Et ymmärrä ja et haluakkaan ymmärtää. Ei tarvitsekaan, mutta jos häitä järjestää niin hyvä tietää että monelle tämä on kiusallinen idea.

Vierailija
254/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallista ruinata rahaa. Mutta toki maksan kiltisti.

Vierailija
255/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jo oon torennu vierahille notta mutöön ei tartte tuora mutta jos tuotte älkää tuoko astioita sun muuta roinaa, mieluummin ilman. Säästyy siltä tavaran kierrättämiseltä. Eikai nykypäivänä häissä enää kasata perheen tavaroita? Sama oli kyllä jo omis rippijuhlissa, ei muistamisia.

Vierailija
256/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jo oon torennu vierahille notta mutöön ei tartte tuora mutta jos tuotte älkää tuoko astioita sun muuta roinaa, mieluummin ilman. Säästyy siltä tavaran kierrättämiseltä. Eikai nykypäivänä häissä enää kasata perheen tavaroita? Sama oli kyllä jo omis rippijuhlissa, ei muistamisia.

Se on iha ok toive, kunhan ei lätkäise kutsuun tilinumeroa.

Vierailija
257/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostaisin, jos se olisi jonkun hyväntekeväisyysyhdistyksen tilinumero eli pari pyytäisi lahjojen sijaan lahjoitusta esim. lasten, nuorten, vanhusten, eläinten tai luonnon hyväksi.

Muussa tapauksessa tulee tunne, että maksan häiden tarjoiluista.

Itse suhteutan rahalahjan arvon siihen, paljonko ruokalautaseni maksaa.

Vierailija
258/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan tutkia asiaa. Googletin hääkutsumalleja englanniksi ja saksaksi nähdäkseni, miten muualla maailmassa toimitaan. Yhdessä ainoassakaan kutsussa en nähnyt tilinumeroa, eikä juuri edes mitään mainintaa lahjoista, vaan ainoastaan kutsu saapua paikalle. Vain suomalaiset ovat siis niin perähikiäläisiä, että kehtaavat laittaa jonkun pankkitilin kutsuun rahaa kerjätäkseen. Missään muualla tuota tuskin katsottaisiin hyvällä, kuin tässä omassa käytöstapatyhjiössämme.

Valehtelet.

https://papergrace.co.uk/2022/09/how-to-politely-ask-for-money-as-a-wed….

https://www.meine-hochzeitsdeko.de/geld-statt-geschenke-texte-fuer-die-….

https://www.bodas.com.mx/articulos/como-decirles-a-mis-invitados-que-me…

Saksassa rahalahjan toivominen on mahdollista, mutta tilinumero hääkutsussa olisi tökeröä. Linkki havainnollistaa nimenomaan, miten rahaa voi Saksassa toivoa tahdikkaasti ja hyväksyttävällä tavalla. Erittäin olennaista on myös se, että rahalahja on anonyymi; se annetaan käteisenä hääpaikalla (kirjekuori laatikkoon), eivätkä kutsujat pääse vertailemaan lahjoittajien saituutta tai anteliaisuutta.

Vierailija
259/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun menet häihin kutsuttuna, niin voit ottaa sieltä pakkasesta pullaa mukaan, jonka annat sitten häälahjana morsiusparille.

Häälahjatoiveet ja toivomuslistat johonkin tavarataloon ovat mauttomia. Kun vieras kutsutaan häihin, niin sillä vieraalla on oikeus päättää millaisen häälahjan antaa vai antaako ollenkaan.

Joulupukille voi lapset kirjoittaa lahjatoiveistaan, mutta että morsiuspari tekisi samalla tavalla häälahjojensa suhteen,  on lapsellista, moukkamaista ja sivistymätöntä.

Vierailija
260/303 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oletan, että jos meidät kutsutaan häihin, niin meidät oikeasti halutaan paikalle. Olen hirveän huono ostamaan lahjoja, joten minulle tilinumero kutsussa on mieluinen asia. En mieti tarjottavien hintaa vaan laitan sen summan, mikä tuntuu hyvältä. Jos häitä varten pitää matkustaa muualle ja maksaa vielä hotelli, niin minun pitää ottaa sekin huomioon.