Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi läksyt pitää tehdä heti koulun jälkeen?

Vierailija
29.09.2010 |

Monilla tämä sääntö, enkä näe tässä järkeä.

Itsekään en heti töistä tullessa halua tehdä mitään laskujen maksamista ym paperihommia, vaan eka syötävää, lehden lukemista jne ja sitten illemmalla voin tehdä jotain semmoista.

Toiseksi meillä lapsi on iltapäivällä yksin kotona, tai siis ei ole vaan menee kavereilleen tai kaverit on meillä.

Illalla sitten yhdessä istutaan keittiön pöydän ääressä ja lapsi tekee läksynsä siinä ja kysyy tarvittaessa neuvoa. Eikä mua haittaa vaikka tekis ne vasta aamulla jos menee ysiksi. Pääasia että tekee, ei se aika.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen tokaluokkalainen teen läksyt aina heti koulun jälkeen. äitini ei pakottaisi mutta haluan.

Vierailija
42/47 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti! Ei minuuttiakaan viivyttelyä, ja jos pitää käydä vessassa, niin se tehdään heti, eikä siihen saa mennä kauaa. Valvon, että lapsi tekee kunnolla läksynsä, ja lukee tarkasti. Joskus pakotan lapsen tekemään hieman ekstraakin, jos ei osaa. Läksyt tehdään kunnolla, huolellisesti ja kerrataan AINA asiat, jotka on ollut tunnilla. Tämä vie joka päivä vain 1-2.5 tuntia. Lapsi on 15-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä olen tokaluokkalainen teen läksyt aina heti koulun jälkeen. äitini ei pakottaisi mutta haluan.

Tiedän, että vastaan vanhaan ketjuun, ja että tämä kyseinen henkilö on ttällä hetkellä 17, mutta kuka 8 v. on täällä :D

Vierailija
44/47 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin syödään. Sitten tehdään läksyt. Jos ryhtyy heti puuhaan, läksyjen teko ei suju koska verensokeri on alhaalla. Myöhemmin ei sitten enää jaksa ja läksyt saattaa jäädä tekemättä. 

Vierailija
45/47 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta tarvikaan. Meillä lapsella alkaa koulu myöhään, lähes joka päivä kymmeneltä, mutta hän itse haluaa herätä jo paljon aikaisemmin. Usein tekee läksytkin vasta aamulla, toisinaan illalla juuri ennen nukkumaanmenoa. Me vanhemmat ei tästä stressailla, kun lapsi huolehtii koulunsa lähes itsenäisesti ja todella hyvin. Ennemmin yritetään suhtautua koulunkäyntiin rennolla otteella, että lapsi oppii elämässä olevan muutakin ja ettei maailma siihen kaadu, jos ei joka kokeesta tule kymppiä.

Vierailija
46/47 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aina koulussa ko. tunnin jälkeen välitunnilla. Ei läksyjä kotona.

Vierailija
47/47 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein aina koulussa ko. tunnin jälkeen välitunnilla. Ei läksyjä kotona.

Täällä on sääntö, ettei läksyjä saa tehdä koulussa edes välitunnilla tai ennen koulun alkua, vaan ne on nimenomaan tehtävä kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän