Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipulääkkeiden sijaan julkisella tärjotaan enää hengitysharjoituskia

Vierailija
12.09.2023 |

Pitkään jatkuneiden lamaannuttavien kipujen hoitoon tämä on ollut ainoa mitä on tarjottu. Kipukynnystä nostavista mielialalääkkeistä ei tullut kuin haittavaikutuksia. Miksi eivät tarjoa piikkiä jolla lopettaa päivänsä kun tehokkaita kipulääkkeitä ei saa ilmeisesti enää kirjoittaa. Mitään kipulääkehistoriaa tai huumehistoriaa ei ole taustalla.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, sulla lienee jtn. historiaa lääkkeiden kanssa? Mulle kirjoitetaan vaikka kuin ja paljon niin uni ja masennuslääkkeitä, sekä särkylääkkeitä ja relaksantteja, useimmat jätän hakematta.

Päinvastoin. Kaikki tuntemani lääkkeiden väärinkäyttäjät ovat mm alkoholisteja joille määrätään satakin pilleriä kerralla rauhottavia ja unilääkkeitä jne.  Itse kärsin ajoittaisesta nukahtamisen vaikeudesta, johon tarvitsisin apua noin 10 pilleriä vuodessa. 5 keväällä ja 5 syksyllä, peräkkäisinä iltoina, sillä saisin uniongelman selätettyä heti alkuunsa, mutta tämä ei käy, koska tulen välittömästi riippuvaiseksi niistä. Vaikka siis en tullut silloin vielä kun nukahtamislääkkeitä sain. Mutta nyt siis tulen heti. 

Samaan aikaan mm. veljeni vetelee viinaa aamusta iltaan ja illalla sitten kourallinen rauhoittavia ja unilääkkeitä jotta saa nuuttua, kun se uni on hänelle niin tärkeää. Olisi se minullekin mutta pilataan sitten n. kuukausi 2 kertaa vuodessa ihan työkyvyttömyyteen asti, ja saikutellaan, kun hoitoa ei vain saa.

Unilääkkeitä ei näköjään enää meinaa saada millään. Mulla ollut käytössä 30 vuotta Imovane, joka on siis bentsopohjainen lääke. Käytän sitä tosi harvakseltaan, yksi 30 kpl paketti kestää vähintään neljä vuotta.

Olen normaalisti hyvä nukkuja, mutta jos on tiedossa joku pelottava asia seuraavana päivänä, lähinnä ne on hammaslääkärikäyntejä, ilman unilääkettä en saa nukuttua, pyörin paniikissa ja maha menee sekaisin, ja sitten joudun perumaan ajan.

Taas on menossa hammasremppaa refluksitaudin takia, ja yritin uusittaa Imovanen, niin lääkäri textaili ettei uusi pvk-lääkkeitä. En edes tiennyt mitä on pvk-lääkkeet, ennen kuin googlasin. Jos en saa niitä niin taitaa hampaat mädäntyä sitten suuhun. Eikä ole halpaa hoitaa potilaita jotka joutuu sisätaudeille kun hampaista lähtenyt tulehdus levinnyt koko kroppaan.

Vierailija
82/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo. Pakko myöntää, että olen törmännyt tähän itsekin.

Selässä on pari alinta nikamaa hitsautunut yhteen ja kun se alkaa kipuilla on kyseessä hermokipu. Tämä vaivaa pahana noin pari kertaa vuodessa tai jos erehdyn tekemään jotain typerää selän kanssa. Vaiva on dokumentoitu röntgenkuvin.

Minulla ei ole päihdehistoriaa, rikosrekisteriä, mielenterveysongelmia tai mitään muutakaan vastaavaa. Olen päälle 50-vuotias, töissä käyvä ja perheellinen. Tämä vaiva on minulla ollut yli vuosikymmenen ja sekin dokumentoitu. Sitä olen hoidellut niinkin julmalla lääkkeellä kuin Panacod akuuttiin kipuvaiheeseen. Näihin olen hakenut reseptiä 2 vuoden välein yhdelle paketille (20 tablettia). Olen käyttänyt niitä ainoastaan kun on ollut aivan pakko, koska olen pelännyt toleranssin muodostumista ja lääkkeen muuttumista tehottomaksi.

Noh. Vuosi sitten työterveydessä todettiin ettei Panacodia tai vastaavia "huumaavia" lääkkeitä enää suositella tähän vaivaan vaan he kirjoittivat minulle lääkettä joka sopii mm. myös epilepsian hoitoon... Vaikutus pyöreä nolla ellei lievää sairauden tuntua lasketa.

Kun valitin asiasta minulta kysyttiin haluanko nyt siis erityisesti PKV-lääkkeitä. Wau! Nielin haistattelut ennen kuin tulivat ulos suusta ja sanoin pärjääväni omillani. Reseptiä ei tullut ja hoisin sitten pahinta vaihetta viskillä (=pari päivää saikkua ja viinaa).

Sen jälkeen olen selvinnyt toistaiseksi ilman uutta kipuvaihetta. Kauhulla sitä odotellessa.

Panacodista on tosiaan tehty hirviö. Minulla lonkkakuluma. Vielä ei leikata. Kaksi kertaa 10 vuoden aikana kirjoitettu 20 poretablettia. Auttoi hyvin illalla, että pystyi nukkumaan. No pyysin sitten monen vuoden tauon jälkeen, että voisko kirjoittaa sen 20 poretta. Huo kauhea, ei. Se on huumelääke. Ottaisitko sen sijaan 100 kpl purkin tramalia tai lyrikaa.

En ottanut. Mennään sitten buranalla.

Myös tenox kuului näihin. Koska kipu aiheuttaa unettomuutta, sain kerran 10 mg tenoxia 30 kpl. Siitä on jo vuosia. Kysyin sitten tätä. Ei ei, vaarallinen bentso. Mutta ketipinoorit saisit heti 100 kpl purkin. No jätin ketipinoorit aloittamatta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllähän sitä vähättelyä saa osakseen kun kärsii kovista kivuista. Itse joudun käyttämään joka kuukausi panacodia kuukautiskipuun. Sekin kauhistuttaa joitakin lääkäreitä. Erikoissairaanhoidosta kuitenkin laitettu ja ainoa mikä auttaa.

Vierailija
84/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, sulla lienee jtn. historiaa lääkkeiden kanssa? Mulle kirjoitetaan vaikka kuin ja paljon niin uni ja masennuslääkkeitä, sekä särkylääkkeitä ja relaksantteja, useimmat jätän hakematta.

Päinvastoin. Kaikki tuntemani lääkkeiden väärinkäyttäjät ovat mm alkoholisteja joille määrätään satakin pilleriä kerralla rauhottavia ja unilääkkeitä jne.  Itse kärsin ajoittaisesta nukahtamisen vaikeudesta, johon tarvitsisin apua noin 10 pilleriä vuodessa. 5 keväällä ja 5 syksyllä, peräkkäisinä iltoina, sillä saisin uniongelman selätettyä heti alkuunsa, mutta tämä ei käy, koska tulen välittömästi riippuvaiseksi niistä. Vaikka siis en tullut silloin vielä kun nukahtamislääkkeitä sain. Mutta nyt siis tulen heti. 

Samaan aikaan mm. veljeni vetelee viinaa aamusta iltaan ja illalla sitten kourallinen rauhoittavia ja unilääkkeitä jotta saa nuuttua, kun se uni on hänelle niin tärkeää. Olisi se minullekin mutta pilataan sitten n. kuukausi 2 kertaa vuodessa ihan työkyvyttömyyteen asti, ja saikutellaan, kun hoitoa ei vain saa.

Unilääkkeitä ei näköjään enää meinaa saada millään. Mulla ollut käytössä 30 vuotta Imovane, joka on siis bentsopohjainen lääke. Käytän sitä tosi harvakseltaan, yksi 30 kpl paketti kestää vähintään neljä vuotta.

Olen normaalisti hyvä nukkuja, mutta jos on tiedossa joku pelottava asia seuraavana päivänä, lähinnä ne on hammaslääkärikäyntejä, ilman unilääkettä en saa nukuttua, pyörin paniikissa ja maha menee sekaisin, ja sitten joudun perumaan ajan.

Taas on menossa hammasremppaa refluksitaudin takia, ja yritin uusittaa Imovanen, niin lääkäri textaili ettei uusi pvk-lääkkeitä. En edes tiennyt mitä on pvk-lääkkeet, ennen kuin googlasin. Jos en saa niitä niin taitaa hampaat mädäntyä sitten suuhun. Eikä ole halpaa hoitaa potilaita jotka joutuu sisätaudeille kun hampaista lähtenyt tulehdus levinnyt koko kroppaan.

Yksi nukkumaton yö ei tapa ketään. Epämiellyttävää se tietysti on eikä pelkokaan ole mukavaa. Olet silti itse aktiivisesti valinnut olla kohtaamatta pelkoa ilman tuttua keinoa. Voit valita myös toisin.

Esilääkitystä et myöskään välttämättä saa, jos sulla on nyt tuo kielto.

Vierailija
85/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka älypää on keksinyt, että hengittäminen. poistaisi vaikean kivun. Toimii ehkä jollain intialaisella munkilla joka vain meditoi ja syö sieniä.

Synnytyksistä on opittu ne hengitystekniikka hommelit. Kohta toivutaan henkistymällä ja lääkärit määrää parantavia kiviä.

Vierailija
86/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllähän sitä vähättelyä saa osakseen kun kärsii kovista kivuista. Itse joudun käyttämään joka kuukausi panacodia kuukautiskipuun. Sekin kauhistuttaa joitakin lääkäreitä. Erikoissairaanhoidosta kuitenkin laitettu ja ainoa mikä auttaa.

Saat käyttää.

Mäkin saan, mutta en usko muuhun kuin tuuriin.

Ei sillä ole väliä kuka sen respan laittaa. Ainoa merkitys on kulloisenkin lääkärin oma mielipide. Saatat sinäkin milloin tahansa saada ehdottoman kiellon ilman mitään muuta syytä kuin lääkäri(e)n henkilökohtainen mielipide.

Vierailija
87/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa jotkut self-help -opukset kuulua nykypäivän terveydenhuollon opiskelumateriaaliin

Vierailija
88/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hysteerinen riippuvuuden pelko lääkäreillä, sama kuin bentsojen kohdalla.

Voiko se riippuvuus todella olla potilaalle pahempi asia kuin mahdollisesti itsemurhaan johtava jäytävä kipu?

Vierailija
89/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota minäkin ihmettelen. Vain meditointia ja hengitysharjoituksia ja kivojen asioiden ajattelua, mukavan musiikin kuuntelua. Kummaks on menny. Noilla ei juurisyihin pystytä puuttuun ja kipua poistaan. Turhaa lässytystä.

Kyllä kai tuota meditointia ja hengitysharjoituksia tarjotaan enemmänkin yksityispuolella. Vrt Maria Nordin.

Vierailija
90/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selässä on pari alinta nikamaa hitsautunut yhteen ja kun se alkaa kipuilla on kyseessä hermokipu. Tämä vaivaa pahana noin pari kertaa vuodessa tai jos erehdyn tekemään jotain typerää selän kanssa. Vaiva on dokumentoitu röntgenkuvin.

Minulla ei ole päihdehistoriaa, rikosrekisteriä, mielenterveysongelmia tai mitään muutakaan vastaavaa. Olen päälle 50-vuotias, töissä käyvä ja perheellinen. Tämä vaiva on minulla ollut yli vuosikymmenen ja sekin dokumentoitu. Sitä olen hoidellut niinkin julmalla lääkkeellä kuin Panacod akuuttiin kipuvaiheeseen. Näihin olen hakenut reseptiä 2 vuoden välein yhdelle paketille (20 tablettia). Olen käyttänyt niitä ainoastaan kun on ollut aivan pakko, koska olen pelännyt toleranssin muodostumista ja lääkkeen muuttumista tehottomaksi.

Noh. Vuosi sitten työterveydessä todettiin ettei Panacodia tai vastaavia "huumaavia" lääkkeitä enää suositella tähän vaivaan vaan he kirjoittivat minulle lääkettä joka sopii mm. myös epilepsian hoitoon... Vaikutus pyöreä nolla ellei lievää sairauden tuntua lasketa.

Kun valitin asiasta minulta kysyttiin haluanko nyt siis erityisesti PKV-lääkkeitä. Wau! Nielin haistattelut ennen kuin tulivat ulos suusta ja sanoin pärjääväni omillani. Reseptiä ei tullut ja hoisin sitten pahinta vaihetta viskillä (=pari päivää saikkua ja viinaa).

Sen jälkeen olen selvinnyt toistaiseksi ilman uutta kipuvaihetta. Kauhulla sitä odotellessa.

Panacodista on tosiaan tehty hirviö. Minulla lonkkakuluma. Vielä ei leikata. Kaksi kertaa 10 vuoden aikana kirjoitettu 20 poretablettia. Auttoi hyvin illalla, että pystyi nukkumaan. No pyysin sitten monen vuoden tauon jälkeen, että voisko kirjoittaa sen 20 poretta. Huo kauhea, ei. Se on huumelääke. Ottaisitko sen sijaan 100 kpl purkin tramalia tai lyrikaa.

Myös tenox kuului näihin. Koska kipu aiheuttaa unettomuutta, sain kerran 10 mg tenoxia 30 kpl. Siitä on jo vuosia. Kysyin sitten tätä. Ei ei, vaarallinen bentso. Mutta ketipinoorit saisit heti 100 kpl purkin. No jätin ketipinoorit aloittamatta

Pyysin jossain vaiheessa viikkotolkulla bentsoreseptini annoskoon nostoa. Olin juuri mm tullut pahoinpidellyksi ja mulla on muutenkin pahoja mt-ongelmia ja pelkotiloja, jotka lamaannuttaa mut neljän seinän sisälle. Olin siis viikoittain yhteydessä akuuttipsykiatriim, juoksin hoitsun juttusilla ja psykiatrilla, olin itsetuhoinen, jatkuvissa peloissa ja paniikissa. Ei onnistunut millään.

Sain vihdoin tarpeekseni ja mut kärrättiin päivystykseen jossa sanoin rehellisesti, että jos tämä olo ei lopu, niin vedän ne kolme purkkia ketipinoria, jotka mulla on kotona.

Pitkän taistelun jälkeen ottivat mut osastolle lepäämään. Kotiin eivät missään nimessä antaneet edes väliaikaisesti sitä annoksen nostoa, sen sai vain osastolla.

Kun olin parempana (niiden rauhoittavien takia) ja pääsin pois niin lekuri määräsi, arvaa mitä?

No lisää ketipinoria 🤗

Vierailija
91/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka älypää on keksinyt, että hengittäminen. poistaisi vaikean kivun. Toimii ehkä jollain intialaisella munkilla joka vain meditoi ja syö sieniä.

Synnytyksistä on opittu ne hengitystekniikka hommelit. Kohta toivutaan henkistymällä ja lääkärit määrää parantavia kiviä.

Niin. Ei siellä niin älykästä porukkaa ole, että osaisivat tehdä eron hengityshömpän ja parantavan hengityksen välille.

Kumma kyllä synnytyksissä kuitenkin tarjotaan kivunlievitystä hengityshimmelien lisäksi. Eivät muuta asiaa koska tietävät sisimmässään eron.

Muutenhan raskaana olevia valistettaisiin jo valmiiksi, että heillä ei sitten mitään kovempia kivunlievityskeinoja saa. Että joko synnytät kotona tai hyväksyt meidän säännöt.

Mikä on kipupoleilla se perusohjeistus. Että heille tullessa kovemmat kipulääkkeet on heivattava menemään tai esh ei ota vastaan ollenkaan.

Vierailija
92/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ei siellä niin älykästä porukkaa ole, että osaisivat tehdä eron hengityshömpän ja parantavan hengityksen välille.

Kumma kyllä synnytyksissä kuitenkin tarjotaan kivunlievitystä hengityshimmelien lisäksi. Eivät muuta asiaa koska tietävät sisimmässään eron.

Muutenhan raskaana olevia valistettaisiin jo valmiiksi, että heillä ei sitten mitään kovempia kivunlievityskeinoja saa. Että joko synnytät kotona tai hyväksyt sairaalan säännöt.

Mikä on kipupoleilla se perusohjeistus. Että heille tullessa kovemmat kipulääkkeet on heivattava menemään tai esh ei ota vastaan ollenkaan.

Vierailija
93/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysin jossain vaiheessa viikkotolkulla bentsoreseptini annoskoon nostoa. Olin juuri mm tullut pahoinpidellyksi ja mulla on muutenkin pahoja mt-ongelmia ja pelkotiloja, jotka lamaannuttaa mut neljän seinän sisälle. Olin siis viikoittain yhteydessä akuuttipsykiatriim, juoksin hoitsun juttusilla ja psykiatrilla, olin itsetuhoinen, jatkuvissa peloissa ja paniikissa. Ei onnistunut millään.

Sain vihdoin tarpeekseni ja mut kärrättiin päivystykseen jossa sanoin rehellisesti, että jos tämä olo ei lopu, niin vedän ne kolme purkkia ketipinoria, jotka mulla on kotona.

Pitkän taistelun jälkeen ottivat mut osastolle lepäämään. Kotiin eivät missään nimessä antaneet edes väliaikaisesti sitä annoksen nostoa, sen sai vain osastolla.

Kun olin parempana (niiden rauhoittavien takia) ja pääsin pois niin lekuri määräsi, arvaa mitä?

No lisää ketipinoria 🤗

Ahh, niin perus. Mieluiten päivystykset ja sairaalat kuin 15e lääke.

Säästöä saisi kiduttamatta ihmisiä mutta kun ei. Väännellään sanoilla sote-kriisiä, jotta vältyttäisiin oman toiminnan muutoksilta. Kenenkään työntekoon ei saa puuttua niin, että potilaat säästyisivät kivuilta ja th kustannuksilta.

Vierailija
94/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reps, onko ne konsultoinut Maria Noordiinia noissa hengitysharjoitukset jutuissa.

Mulla tuli heti mieleen sama. Voihan vitura jos näin on. Maria saastuttaa höpöillään kaiken!

Vierailija
95/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim hengitysharjoituksista todellakin on apua moneen vaivaan, mutta ei toki apn asenteella, että vain kovimmat myrkyt kelpaavat. Kun on niistö riippuvainen.

Hv.

Luitko aloitusta ollenkaan?

AP ei ole ikinä edes saanut niitä "myrkkyjä" kivuista huolimatta. Elimistö ei voi olla riippuvainen aineelle, mitä ei ole saanutkaan.

Ja vaikka olisikin, niin onko lääkäriltä eettistä jättää potilas ilman apua ja toimivaa hoitoa?

Tunnen muutaman, ketkä on alkaneet lääkitsemään itseään joko viinalla tai pilvellä kun julkisesta terveydenhuollosta ei apua saa.

Enkä todellakaan tuomitse heitä.

Kun itse sain tuurilla bentsoja, niin yllätyin jälkioireista. Tajusin vasta lääkettä saatuani, että oma normaali ahdistukseni on jotain sellaista, mistä miehetkin valittavat että %^@ kun nämä viekkarit on hirveitä.

Yhdistin vasta silloin sen, että vieroitusoireisiin sekoittuu joissakin (kauhu)tarinoissa ihan tavallista tunnetta, jonka voi kokea täysin päihteettömästi ja ilman mitään pkv- tai mielialalääkkeitä.

Sama ilmiö näkynee kivuissa.

Minulle on Panacodista tullut herkistymistä kivulle. Sain niitä tuurilla myös varastoon, joten sain rauhassa vieroittaa kehoa niistä. En nimittäin käyttänyt niitä pelkästään tiettyyn kipuun eli käytännössä väärinkäytin, koska se paransi elämänlaatua. Ilman en ole vieläkään mutta se ei minusta ole kiinni. Otan niin kauan kuin saan (menkkoihin enää nykyään).

Vierailija
96/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on hallitusohjelmassa:

"Oikeus tehokkaaseen kivunhoitoon ja luottamus siihen, että kivunhoitoa on saatavilla,

varmistetaan tehokkaasti ja yhdenvertaisesti ympäri maan.

Lisätään kivunhoidon osaamista sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstölle ja varmiste-

taan hoidon ennaltaehkäisy, jatkuvuus, moniammatillinen toiminta ja hoidon porrastus

kivunhoidossa."

Toteutus jää myöhemmin arvioitavaksi. Huomiota herättävää on, että Lääkärilehti ei mainitse tästä mitään osana arviotaan hallitusohjelmasta. No, se on vain lehti...

Vierailija
97/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan jaksanut tehdä valitusta epäasiallisesta hoidosta, miten se käytännössä menee?

En itse tajua miksi ihmistä pidetään mieluummin osastolla kuin annetaan toimivat lääkkeet kotiin.

Eikö osastohoito ole jotain 50e vuorokaudelta? Kuinka paljon siihen sit kuluu hoitajien ja lääkärien työtunteja ja mikä summa näistä on?

Vierailija
98/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaisi päivittää selkäsi tämän hetkinen tilanne magneettikuvin ja sen jälkeen jutella uudestaan lääkityksestä, kertoen mikä sulla on jonkin verran vaivaan auttanut. Niitä ei haeta 20kpl kahden vuoden välein, jos niitä saat. Noin satunnainen käyttö saattaa antaa vaikutelman siitä, ettei tarvetta ole. Sellainenkin tuli mieleen, että jos kysytään haluaako nimenomaan PKV-lääkettä ja sitä haluaa, niin vastaus on kyllä, ei nieleskelyt pois kävelyt ja omat hoidot viskillä.

Kunhan mietin... Voimia. Ai niin sama vaiva itsellä ja ne epilepsiaan tarkoitetut lääkkeet auttavat plus määrättynä neljä kpl Panacodia per päivä (käytän vähemmän).

Vierailija
99/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kukaan jaksanut tehdä valitusta epäasiallisesta hoidosta, miten se käytännössä menee?

En itse tajua miksi ihmistä pidetään mieluummin osastolla kuin annetaan toimivat lääkkeet kotiin.

Eikö osastohoito ole jotain 50e vuorokaudelta? Kuinka paljon siihen sit kuluu hoitajien ja lääkärien työtunteja ja mikä summa näistä on?

Oletko sinä tuo aiempi kirjoittaja, joka uhkasi päättää päivänsä, jos ei saa toivomiaan lääkkeitä?

Jos olet, tämä kysymys saattoi vastata kysymykseesi.

Vierailija
100/103 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään koko PKV-lääkkeen käsite on täysin suomalainen aivopieru. Suomalainen lääketiede on nykyään pelkkää puoskarointia, homeopatian tasoista pseudotiedettä. Lääkehoitoa lääkkeittä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi