Kipulääkkeiden sijaan julkisella tärjotaan enää hengitysharjoituskia
Pitkään jatkuneiden lamaannuttavien kipujen hoitoon tämä on ollut ainoa mitä on tarjottu. Kipukynnystä nostavista mielialalääkkeistä ei tullut kuin haittavaikutuksia. Miksi eivät tarjoa piikkiä jolla lopettaa päivänsä kun tehokkaita kipulääkkeitä ei saa ilmeisesti enää kirjoittaa. Mitään kipulääkehistoriaa tai huumehistoriaa ei ole taustalla.
Kommentit (103)
Niinhän se on. Kai on tällä maalla sitten on varaa pitää suurta joukkoa työkyvyttömänä kotona makaamassa kun edes satunnaiseen käyttöön ja pahimpiin tilanteisiin ei enää saa määrätä toimivia lääkkeitä. Katukauppias kiittää.
Otin yhteyttä potilasasiamieheen ja sain ainakin tarvittavat kaavakkeet joilla voi valittaa.
Nyt olen tehnyt nuistutuksen ja jos se ei edistä asiaani niin sitten kantelu.
Haluaisin tietää myös että missä vaiheessa on aiheellista tehdä rikosilmoitus ja jos kuolen niin onko mitään tahoa joka tekee kuolemantuottamuksesta ilmoituksen?
Itsekin olin hämmästnyt kipuklinikalla. Todennettu testeissä kipu. Toimintaterapeutin kanssa jotai peiliterapiaa ja psykogi suositteli mentaalisesti miettimään kipua.
Jotain epilepsialääkkeitä sain. Miksi ei voi antaa kipulääkkeitä leikkaukseen asti.?
ITämäkin tullaan laajasti tuomitsemaan futuurissa - ilmeisesti lääkärit palkäävät Valviraa. Helpompi olla antamatta lääkkeitä. Sama koskee rauhoittavia ja unilääkkeitä.
Ei me asiakkaat olla addilteja.
Hyi. Kuulostaa kauhealta ja väärältä tavalta. Keskiaikaiselta. Tarjotaan ilmaa avuksi eli tyhjää ? Saisiko yksityiseltä apua tai apteekin valmisteista.
Vierailija kirjoitti:
Hengitysharjoituksista on tutkimusten mukaan hyötyä kivunhallinnassa. Ei tietenkään ainoana hoitomuotona, mutta tiedoksi vain, ettei jää väärä käsitys kommenteista.
On kyllä.
Muistan yhden dokumentin Areenasta katsottuna joitakin vuosia sitten, jossa testattiin jotain uutta kipulääkettä. Osa sai lumetta ja osa itse lääkettä.
Kiinnitin huomiota siihen, että esim. pyörätuolissa istuva sai pitää morfiininsa. Sai lopulta lumetta tästä uudesta tabletista.
Ettei vain olisi niin, että vaihtoehtojen mahdollisuus antaa turvallisuuden tunnetta? Ja uskallista kokeilla jotain muutakin, kun on mahdollisuus varmaan helpotukseen?
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olin hämmästnyt kipuklinikalla. Todennettu testeissä kipu. Toimintaterapeutin kanssa jotai peiliterapiaa ja psykogi suositteli mentaalisesti miettimään kipua.
Jotain epilepsialääkkeitä sain. Miksi ei voi antaa kipulääkkeitä leikkaukseen asti.?
ITämäkin tullaan laajasti tuomitsemaan futuurissa - ilmeisesti lääkärit palkäävät Valviraa. Helpompi olla antamatta lääkkeitä. Sama koskee rauhoittavia ja unilääkkeitä.
Ei me asiakkaat olla addilteja.
Älkää menkö toimintaterapeutille pseudohoitoihin, vaan kunnolliselle erikoislääkärille, vaikka yksityinen jos pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengitysharjoituksista on tutkimusten mukaan hyötyä kivunhallinnassa. Ei tietenkään ainoana hoitomuotona, mutta tiedoksi vain, ettei jää väärä käsitys kommenteista.
On kyllä.
Muistan yhden dokumentin Areenasta katsottuna joitakin vuosia sitten, jossa testattiin jotain uutta kipulääkettä. Osa sai lumetta ja osa itse lääkettä.
Kiinnitin huomiota siihen, että esim. pyörätuolissa istuva sai pitää morfiininsa. Sai lopulta lumetta tästä uudesta tabletista.Ettei vain olisi niin, että vaihtoehtojen mahdollisuus antaa turvallisuuden tunnetta? Ja uskallista kokeilla jotain muutakin, kun on mahdollisuus varmaan helpotukseen?
Lisäys: sai siis pitää myös pyörätuolinsa koko kokeilun ajan.
Itse kävin kerran kipuklinikan lähetteellä.ns kipupsykologilla..kokemus oli absurdi. Psykologi ehdotti, josko alkaisin kutsua vasenta jalkaani + niskaani joillakin positiivisilla.nimillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä.
Kiinnitin huomiota siihen, että esim. pyörätuolissa istuva sai pitää morfiininsa. Sai lopulta lumetta tästä uudesta tabletista.Ettei vain olisi niin, että vaihtoehtojen mahdollisuus antaa turvallisuuden tunnetta? Ja uskallista kokeilla jotain muutakin, kun on mahdollisuus varmaan helpotukseen?
Tämä on valheellista ja vaarallista. Koska oikeissa kivuissa oleva ei saa lumelääkkeestä apua. Ainoastaan oikea vaikuttaa. Tai jokin joka korjaa vaivan, riskittömästi. Hypnoosin kaltaisessa suggestiotilassa olevasta ei tietoa miten lume vaikuttaa, se ei nyt auta tässä keskustelussa ihmisiä kuitenkaan.
Itseltäni murtui talven liukkailla keleillä värttinäluu.. sain reseptin parasetamol 1g 30kpl.
No olin tähän vähään tyytyväinen, en uskaltanut pyytää 100kpl pakettia ettei luulla väärinkäyttäjäksi.
Ostin sitten parasetamol lääkkeeni apteekista ilman reseptiä. Reseptillä olisi tullut halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin kerran kipuklinikan lähetteellä.ns kipupsykologilla..kokemus oli absurdi. Psykologi ehdotti, josko alkaisin kutsua vasenta jalkaani + niskaani joillakin positiivisilla.nimillä.
Kuulostaa niin väärältä. Joku antaa ohjeita, vaikka tarvitaan oikea erikoislääkäri tai resepti. Sama kuin hammashoidossa, ohjeita vaan ja paikkaus jää vajaaksi. Ihminen on voinut psyykata jo itseään kivuissa ja ties missä itse eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Niin niin, mutta oletko edes kokeillut kutsua niitä kipukohtia positiivisilla nimillä? Vimpula vasen nilkka ja Nokkela Pokkela Niska Piska.
Vierailija kirjoitti:
Itseltäni murtui talven liukkailla keleillä värttinäluu.. sain reseptin parasetamol 1g 30kpl.
No olin tähän vähään tyytyväinen, en uskaltanut pyytää 100kpl pakettia ettei luulla väärinkäyttäjäksi.
Ostin sitten parasetamol lääkkeeni apteekista ilman reseptiä. Reseptillä olisi tullut halvemmaksi.
Krooninen vaikea kipu on pikkuisen eri asia kuin jokin parantuva luunmurtuma jonka kyllä kestää sillä parasetamolilla.
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä oli nyt nimenomaan kyse siitä että vaikka lääkehoidolle olisi selkeä tarve se monesti evätään ja vaaditaan pärjäämään pelkillä hengitysharjoituksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krooninen vaikea kipu on pikkuisen eri asia kuin jokin parantuva luunmurtuma jonka kyllä kestää sillä parasetamolilla.
Aivan varmasti on krooninen kipu pahempi, en tätä kiellä.
Mutta akuuttiin kovaan kipuun 30kpl parasetamolia
Kirjoitin aiemmin.
Käsittääkseni kipuklinikka on Suomen parhaita hoitopaikkoja, mutta olen alihoidettu.
Netistä onneksi hommat hoituu. Sama oli Muden saattohoito - hirveät kivut, mutta ei kunnon lääkkeitä. Ihmettelen nykymenoa. Ennen oli tämäkin paremmin. Jos on uneton kausi - Tenox lyhyt kuuri.
Jos on paha ahdistus, opamox , että pysyy toimintakykyisenä. Kipuun Tramal tms. Mikä siinä on niin vaikeata? Ei asiakkat koukutu, vaikka lääkärit hysteerisesti pelkäävätkin.
Kiva ja ihku toimintaterapeutti, mutta ei krooniseen kipuun auta mitkään peilit ja juttelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä oli nyt nimenomaan kyse siitä että vaikka lääkehoidolle olisi selkeä tarve se monesti evätään ja vaaditaan pärjäämään pelkillä hengitysharjoituksilla.
Tämä.
Tulee mieleen mm. epilepsiaan käytettävän Rivatrilin toimitusvaikeudet viime (ja tänä) vuonna). Ihmeen positiivinen käsitys annettiin aiheesta mediassa. Lääkäriltä sai korvaavaan valmisteeseen reseptin nopeasti jne.
Taisi olla mukana ajatusta, että tarve on todellinen, vaikkei sitä kukaan voi varmaksi tietää.
Ahdistuksen takia käyttäneistä osa oli pulassa, koska sitä käytettiin tekosyynä katkaista koko hoito kyseisellä vaikuttavalla aineella.
Ei väliä mikä toimintatakyky, kunhan vain ei tarvitse antaa toimivaa lääkettä enää. Ihan sama vaikka annos olisi sama kuin epileptikoilla. Ihan sama vaikka olisi voitu sanoa, että nyt kuule laitetaan topiramaattia, ei mutinoita. Minä Lääkärinä päätän ja sinä Potilaana tottelet.
Ovatkohan ihmiset nyt koekaniinina? Lääkärijärjestöt, who, eu, tutkijat vai kuka antaa nämä ohjeistukset. Voisiko Suomessa käyttää jo maalaisjärkeä. Miten lienee muissa maissa sama tilanne.
Pelottaa kovasti jos joskus tulee kovia kipuja, miten Suomessa saa niihin apua.
Sinulla näyttäisi olevan pahoja luetun ymmärtämisen vaikeuksia tai sitten olet vain todella ikävä ihminen.