Oletko valinnut asuinpaikkasi sen perusteella mihin on varaa vai mihin olet halunnut?
Itse haluisin asua pk-seudulla missä suku ja ystävät mutta ei ole varaa. Siksi asun paikassa missä en viihdy, mutta on töitä ja alhaiset kustannukset. Vituttaa ihan joka päivä.
Kommentit (31)
Mitä vähemmän ulkomaalaisia, sitä parempi. Siksi asun maaseudulla.
harva ihminen saa asua siellä missä eniten haluaa, joten kyllä se raha on vaikuttanut päätökseen vähintään 90% ihmisen kohdalla. En itsekään asu sellaisessa paikassa jossa haluaisin. Enkä edes ole kovin vaativa, puhutaan n. 300 000 asunnosta
Paikkakunta tuli työn mukana, iso suomalainen kaupunki, ei pk seutu, tuttu opiskeluajoilta. Asuinpaikan valitsin, mahd läheltä työpaikkaa (pyöräilen), järvi lähellä, yli 1000 neliön puistomainen tontti, hyvät kulkuyhteydet kaupungin keskustaan, tarpeeksi neliöitä talossa. Vastaava talo maksaisi yli puoli miljoonaa pk seudulla, nyt talon lisäksi mahdollisuus talviasuttavaan mökkiin n tunnin matkan päässä. Olen tyytyväinen valintoihini.
Vierailija kirjoitti:
harva ihminen saa asua siellä missä eniten haluaa, joten kyllä se raha on vaikuttanut päätökseen vähintään 90% ihmisen kohdalla. En itsekään asu sellaisessa paikassa jossa haluaisin. Enkä edes ole kovin vaativa, puhutaan n. 300 000 asunnosta
Vai et ole vaativa? Salli minun nauraa. 300 000 eurolla saa jo aikamoisen luksuslukaalin.
Molempia ja hyvät liikenneyhteydet.
Pääkaupunkiseudulla kauempaakin voi päästä kulkemaan kätevästi joukkoliikenteellä.
Mihin halusin - Helsinki
Ja mihin on varaa - 70-luvun lähiö
Olitko sinä se, jonka lapsetkin kärsivät siellä uudella paikkakunnalla?
Muistathan, ettet tule saamaan ikinä mitään papukaijamerkkiä siitä kun muutit marttyyrina halvemmille vesille.
Muutenkaan en ymmärrä, eikö muka lähempää Helsinkiä löytynyt halvempaa paikkaa..
Minne olemme halunneet (rauhallista ja turvallista, lasten hyvä koulu sekä harrastus mahdollisuudet).
Länsi-Pakila, Helsinki.
Olen nyt reilu 10 v asunut Helsingin kantakaupungissa kahdessa eri kaupunginosassa ja sijainnin olen siis valinnut sen mukaan, missä olen halunnut asua. Kun asuu vuokralla, niin voi valita sijainnin kuin sijainnin, kunhan vaan on töissä tai opiskelijana ja kohtuullisissa neliöissä.
Mulle tärkeintä oli nopea velattomuus, eli ostin asunnon sieltä mistä sai halvalla. Autolla pääsen minne haluan. Välimatkat ei haittaa.
Asun siellä mihin olen halunnut, 27v sitten muutin pois stadista enkä kaipaa takaisin.
Iso okt, järvet ja meri