Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko valinnut asuinpaikkasi sen perusteella mihin on varaa vai mihin olet halunnut?

Vierailija
11.09.2023 |

Itse haluisin asua pk-seudulla missä suku ja ystävät mutta ei ole varaa. Siksi asun paikassa missä en viihdy, mutta on töitä ja alhaiset kustannukset. Vituttaa ihan joka päivä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin asuinpaikkakuntani sen perusteella, mistä sain työtä. Samoin olen toiminut parisuhteessa. Asuinpaikkakunta on valittu sieltä, mistä molemmat osapuolet saivat töitä. Ei ole koskaan ollut varaa mennä pelkästään asumishalujen mukaisesti.

Vierailija
2/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin olen halunnut. -Helsinki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Helsingistä asumisen kalleuden takia, mutta se olikin hyvä ratkaisu ja nyt on kaikki paremmin.

Vierailija
4/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä perusteella missä haluan asua, ja sattumalta siellä on asuminen halpaa niin ei tarvinnut sitä puolta miettiä. Alussa kyllä piti käydä työssä toisella paikkakunnalla 70 km päässä, mutta muutaman vuoden kuluttua löytyi työ kotipaikkakunnalta.

Vierailija
5/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun tietenkin missä ja miten haluan. Minulla on Bulevardilla kolmensadan neliön huoneisto vanhan, mutta huippukuntoisen arvotalon yläkerrassa. Minulle tämä on mahdollista näin yksin asuvanakin, koska kela maksaa meille työttömille ja tukia saaville kaikki kulut, mitä ikinä haluamme.

Tämänhän halusit kuulla Ap, vai mitä?

Vierailija
6/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois Espoosta, koska en viihtynyt nukkumalähiössä. Nyt asun pikkukaupungin keskustassa, asunnossa johon minulla on varaa. Eli sekä sijainti että hinta ovat molemmat tärkeitä.

Vierailija
7/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin 500 neliötä ja 20 000 neliön pihan eli aika lailla sijainnin mukaan tätä on etsitty.

Vierailija
8/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haluaisi asua täällä, mutta kun ei mene kaupaksi niin pakko asua. Ei ole varaa tyhjänäkään pitää ja asua jossain muualla.

Vierailija
9/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk seudulle muutin aikanaan töiden perässä. Aluksi asuin Keravalla ja sittemmin Vantaalla. Helsingissä ollut töissä koko ajan. Missään vaiheessa en ole ajatellut tai olettanutkaan, että minulla olisi varaa asua Helsingissä. Enää en kyllä haluaisikaan. Kohta asunto maksettu miehen kanssa ja eipä mitään valittamista elämässä. Mies välillä puhunut, että toisaalta haluaisi pois täältä, pienempiin ympyröihin, mistä ollaan kotoisin. Minä en kyllä sinne enää lähde, että jos tosissaan alkaa sitä puuhaamaan, saa muuttaa keskenään.

Vierailija
10/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsimme sen perusteella, missä on meille töitä. Sen jälkeen säästimme 15 vuotta. Yllättäen meillä oli säästämisen ansiosta varaa ihanaan kotiin ja nyt asumme mukavasti.

Vierailija
11/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin mihin on varaa ja sillä summalla valitsin mielestäni parhaan asuinalueen.

Vierailija
12/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen sen perusteella, missä puolison alaikäiset lapset asuvat.

Vierailija
13/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Alue on halpa mutta mieluinen. Mikäs tässä parvekkeella istuen, merta katsellessa. Rauhallinen alue, jossa uskaltaa lapsetkin päästää ulos ilman valvontaa.

Vierailija
14/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan asua Helsingin kantakaupungissa. On varaa. On oltava. Ei enää ikinä pikkukaupunkiin.

Vierailija
15/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen perusteella mihin on varaa riittävän läheltä työpaikkaa (ja muita saman alan työmahdollisuuksia).

Vierailija
16/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pätkätyöni perässä ja otin itselleni vieraasta ja tuntemattomalta paikkakunnalta tuolla hetkellä mielestäni parhaimman minkä lyhyessä ajassa saatoin saada ja löytää. Yllätyksekseni löysin oikein mukavan ja viihtyisän. Niin hyvän, että enää ei harmita kuin se, että pätkätyöni päättyi ja tämän akateemisen pätkätyöläisen on taas jännättävä, että msitähän sitä taas euraavaksi löytää itsensä..... Omistus asunto, mikä ihana haave pidennästä työsuhteesta...

Vierailija
17/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko asua pk-seudulla töiden ja perhesyiden takia. Ja asunto valikoitui käytännön syistä.

Vierailija
18/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä kutakuinkin siellä missä haluankin. Asunto ei täysin vastaa toiveitani mutta tässä pärjää. Huonomminkin voisi olla. Olen kiitollinen ja onnellinen, että voin asua täällä. Asuin välillä pikkukaupungissa ja kärsin ihan suunnattomasti.

Vierailija
19/31 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilahdessa on hyvä meininki.

Vierailija
20/31 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun siellä missä on varaa asua. Kelpo talo ja näkymät mitä mainioimmat, mutta ei nimeksikään palveluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi