Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olit töissä yläasteen työharjoittelussa?

Vierailija
11.09.2023 |

Itse olin toimistossa mapittamassa papereita.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimarissa. Sekin jo kuollut ja kuopattu.

Vierailija
42/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tetissä olin eläinkaupassa, pieneläinhoitolassa ja kotihoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä TET-paikat oli määritetty seuraavasti:

7. luokalla koulun keittiössä,

8. luokalla jossain maatalous/teollisuus/tms. alalla (olin ruusutarhalla) ja

9. luokalla palvelu/sosiaali tms. ala (olin ruokakaupassa)

Vierailija
44/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa, Robinhoodissa ja eräässä vähän paremmassa ravintolassa. Kaikki nuo tetit kesti viikon, kaupoissa tein perus hyllytystä ja varaston purkua, ravintolassa olin osan viikkoa keittiöhommissa ja loppuviikon taas salin puolella tarjoilemassa.

Vierailija
45/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa, tämä jo 1980-luvulla.

Vierailija
46/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellaksen makeistehtaalla siivoomassa, kiva mesta.

Vierailija
47/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksessa toimistossa. Ei taitais nykyään päästä potilasturvallisuuden ja salassapidon vuoksi. Jotain papereita mapitin. En edes muista mitä.

Vierailija
48/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mun entisessä päiväkodissa. Oli avartavaa. Tajusin, että ryhmän lastentarhanopettaja oli aivan m*lkku. Tajusin, että poikia sorrettiin, oikeastaan kaikkia lapsia kohdeltiin eriarvoisesti. Siellä oli hoitajien suosikkitytöt, näkymättömät lapset ja inhotut villit lapset. Työilmapiiri oli hirveä ja hoitajat vaikuttivat zombeilta. En tajua, miten olen kestänyt siellä lapsena. Tosin silloin siellä oli vielä kivojakin hoitajia, jotka sittemmin olivat häipyneet.

Tämä tapahtui ennen lamaa, kun rahaa vielä oli. Nyt nämä ihmiset ovat jo eläkkeellä. Terveisiä vain, jotka tunnistavat itsensä kuvauksesta.

Hyvin harvalla oli työharjoittelusta muuta antia kuin havaita, mitä p*skaa työelämä on. Onhan sekin opettavaista.

Vierailija
49/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahatavaraliikkeessä missä omistaja oli yks vanha setä joka tykkäs ottaa minut mukaan ajeluille asioille.. aina otti minut eikä muita.. Olin kiltti ja tottelevainen poika. Ajon aikana kyseli ihme juttuja tytöistä jne. hymyillen ja tuijottaen pitkään. Halus aina näyttää et käteistä on paljon jättämällä lompakkonsa pöydälle mistä oli vetänyt näkyville isot setelit kun kutsu minut toimistoonsa kahvittelemaan.. Kosketteli aina "ohjaillen" alaselästä vähän sormet hipoen liian alas kun halus et kävellään johonkin. Semmoinen... Tää oli 90 lukua. Vasta vanhempana tajusin mitä se yritti.

Vierailija
50/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tet eli työelämääntutustuminen, ei työharjoittelu. Minä oli jo Alkossa silloin hommissa.

ÄLÄ valehtele, ALKOssa ei voi olla työssä alle 18v!

Vierailija
51/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa, alakoulussa, paikallislehdessä ja kirjastossa.

Aika hyvä suoritus yhden viikon tettiin...kunnon luuseriainesta

Vierailija
52/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen TET:n tein ala-asteella, tutustuen luokanopettajan hommiin. Ei tullut opea minusta.

Vierailija
53/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli oma firma. Siellä olin.

Vierailija
54/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripatin kaupassa Tohmajärvellä...oi niitä aikoja. tuli tuttuja poikia ostamaan olutta niin annoin reilusti alennusta. en yksinkertaisesti osannut rahastaa mutta mitäs jättivät yksin kauppaan töihin. ei ole enää sitäkään kauppaa vaan apteekki ym. töröttää siinä paikalla eikä noita veijareitakaan ole enää elossa jotka kaljaa osti. Näin ne vuodet kuluu kun nyt jo ikää 55 vuotta.

Vierailija
55/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut yläasteella.

Vierailija
56/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttilassa olin, oli tosi kiva paikka olla harjoittelussa. Myös päiväkodissa ja ravintolassa. Näille aloille päädyin töihin.

Vierailija
57/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkatoimistossa :D

Vierailija
58/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatterissa. Mutta ei minusta ammattinäyttelijää tullut=)

Vierailija
59/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa, alakoulussa, paikallislehdessä ja kirjastossa.

Aika hyvä suoritus yhden viikon tettiin...kunnon luuseriainesta

Teilläkö oli vain yksi viikon tetti koko yläasteen aikana? Meillä oli 2-3, riippuen siitä halusiko ysin tetin tehdä yhdessä vai kahdessa paikassa.

Vierailija
60/100 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa orjatyötä tälläinen. Ei pitäisi pakottaa.

Kyllä tekee monelle nuorelle hyvää se työelämään tutustuminen. Kun tuntuu niin monelle olevan vaikeaa se aamulla ylösnouseminen, ajoissa oleminen ja vielä sekin että pitäisi jopa tehdä jotakin. Ei se elämä jatkossa ainakaan helpotu. Itse pääsin aikoinaan kesätöihin samaan paikkaan missä olin työelämään tutustumassa ja palkalla ostin sitten mopon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan