Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö hallitusta pelota millaiseen kaaokseen yhteiskunta ajautuu, jos asumistuki yhtäkkiä lakkautetaan?

Vierailija
11.09.2023 |

Enkä edes itse saa asumistukea, mutta vähän mietityttää mahdollinen yhteiskuntarauhan menetys, kun asumistuet yhtäkkiä häviää.

Kommentit (263)

Vierailija
141/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tätä olen kyllä tässä ihmetellyt. Esimerkiksi omistusasuntoa ei ruuhka-Suomen ulkopuolella aina myydä hetkessä tai ei välttämättä ollenkaan. Tai sitten jos pitää pakon edessä myydä niin voi tulla pelkkää tappiota, koti lähtee mutta velka jää. Meneekö se sitten niin että tällaiset ihmiset siirtyvät vaan toimeentulotuelle vai mikä on idea. Täysin hallitsemattomalta vaikuttaa, kaikkia vaikutuksia ei selvästi ole edes mietitty. 

Ulosottoon.

Toimeentulotukeen vaikuttaa puolison tulot, ei saa omistaa kesämökkiä.

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

On ihan oikein, että puolison tulot vaikuttavat. Perhe on yksikkö, joka asuu samaa taloutta. Mitä tukia tarvitsee ihminen, jolla on kesämökki? 

Musta ei ole oikein, että 4 hengen perhe saa 2400 netto yhteensä kuukaudessa, kun toinen raataa 40 tuntia joka viikko vuorotöissä ja sitä varten tarvitaan auto. Ei ole saunavuoroa.

Vierailija
142/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjille on tulossa kyllä hirveät ajat, kun ihmiset ei kuluta.

vasemmistotaloudessa reaalitalouteen pumpataan rahaa taikaseinästä, arvaatko mikä on lopputulos?

Mistä taikaseinästä yritystuet tulee tai julkisella 5000- 8000 kuukausipalkat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämönen pikkujuttu saa suomalaista työtöntä barikaadeille, kuhan vinkuu.

Yrittäjillä katsotaan jatkossa lisäksi kaikki tulot, ei pelkkiä yel-tuloja.

Ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.

Nuo leikkaukset lähtee yrityksiltä, kun ihmiset vähentää ne parturi käynneistä, ravintoloista, kahviloista jne.

Naiset ei ota enää kestovärejä eikä permanentti kiharoita.

Mutta se on parturin ongelma millä asumisensa maksaa.

Mulla puoliso leikkaa hiukset ja laitan ne kiinni ponnarille, letille tai nutturalle.

Olen nyt töissä, mutta pistän rahat säästöön työttömyysaikaan, koska ansiosidonnaista leikataan.

Palkkatukitöistäkään ei kerry enää ansiosidonnaista eli rahat on säästettävä aina työttömyysaikaan.

Eli hiukset leikataan itse, eväät töihin, termosmukiin kahvia kaupungille mukaan, vaatteet kirpparilta.

Suomi nousuun

60 000 ihmistä kuolee vuodessa eli asiakkaat vähenevät sitäkin kautta.

Minun vuosiansioni on 60 000 e. Olen aina syönyt töissä omia eväitä ja termarikahvia ja leikannut itse hiukseni. Vaatteet ostan uutena kaupasta, en käytä merkkivaatteita vaan tavallisia merkittömiä ja saan ne kaupasta halvemmalla kuin kirpparilta. Kahvilassa käyn pari kertaa vuodessa, ravintolassa kerran vuodessa, hääpäivänä. Sen takia minulla ei varmaankaan ole talouden puolesta hätäpäivää. Omistusasunnon asuntolainakin tuli maksettua aika nopeasti. En pidä lainoista ja siksi maksan ne aina nopeasti pois. Ehkä olen oppinut tällaisia elämisen taitoja, kun kasvoin köyhässä perheessä, jossa ei ollut mitään luksusta. Säästöjäkin on kertynyt pahan päivän varalle jokunen kymppitonni, kun olen elänyt suu säkkiä myöten, vaikka olen perheeni kustantanut ulkomaanreissuille parin vuoden välein ja lapsi saa harrastaa mitä mielii.

Vierailija
144/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo leikkaukset lähtee yrityksiltä, kun ihmiset vähentää ne parturi käynneistä, ravintoloista, kahviloista jne.

Mulla puoliso leikkaa hiukset ja laitan ne kiinni ponnarille, letille tai nutturalle.

Olen nyt töissä, mutta pistän rahat säästöön työttömyysaikaan, koska ansiosidonnaista leikataan.

Tämä lause on toistunut täällä n.369 kertaa.

Vierailija
145/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukitöistäkään ei kerry enää ansiosidonnaista eli rahat on säästettävä aina työttömyysaikaan.

Eli hiukset leikataan itse, eväät töihin, termosmukiin kahvia kaupungille mukaan, vaatteet kirpparilta.

Suomi nousuun

Minun vuosiansioni on 60 000 e. Olen aina syönyt töissä omia eväitä ja termarikahvia ja leikannut itse hiukseni. Vaatteet ostan uutena kaupasta, en käytä merkkivaatteita vaan tavallisia merkittömiä ja saan ne kaupasta halvemmalla kuin kirpparilta. Kahvilassa käyn pari kertaa vuodessa, ravintolassa kerran vuodessa, hääpäivänä. Sen takia minulla ei varmaankaan ole talouden puolesta hätäpäivää. Omistusasunnon asuntolainakin tuli maksettua aika nopeasti. En pidä lainoista ja siksi maksan ne aina nopeasti pois. Ehkä olen oppinut tällaisia elämisen taitoja, kun kasvoin köyhässä perheessä, jossa ei ollut mitään luksusta. Säästöjäkin on kertynyt pahan päivän varalle jokunen kymppitonni, kun olen elänyt suu säkkiä myöten, vaikka olen perheeni kustantanut ulkomaanreissuille parin vuoden välein ja lapsi saa harrastaa mitä mielii.

Eli viet rahat Kreikan ja Espanjan ravintoloille ja aiheutat ilmastonmuutoksen lentokonematkustamisella.

Mä olen keski-ikäinen ja ollut kerran elämässäni lentokoneessa.

Vierailija
146/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä lause on toistunut täällä n.369 kertaa.

Jep, ja noin tekee kohta entistä useampi.

Ja keittiökaapit ostetaan Latvian Ikeasta ja Virolainen poikaystävä asentaa ne kotiin.

Vierailija
147/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vasemmistotaloudessa reaalitalouteen pumpataan rahaa taikaseinästä, arvaatko mikä on lopputulos?

Ketkä saa julkisella puolella tuollaisia tilejä? Ehkä jotkut erikoislääkärit tai insinöörit tai sote-johtajat. Se ruohonjuuritaso, joka muodostaa valtaosan julkisesta puolesta, tienaa keskimäärin 2700 e/kk, ja tämä sisältää kaikki lisät.

Vierailija
148/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä saa julkisella puolella tuollaisia tilejä? Ehkä jotkut erikoislääkärit tai insinöörit tai sote-johtajat. Se ruohonjuuritaso, joka muodostaa valtaosan julkisesta puolesta, tienaa keskimäärin 2700 e/kk, ja tämä sisältää kaikki lisät.

Me katsomaan julkisen palkkataulukko. Pelkästään 6000 elinvoima johtajaa vetää 6000 kuukaudessa palkkaa Suomessa.

Vierailija
149/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi nousuun

Eli viet rahat Kreikan ja Espanjan ravintoloille ja aiheutat ilmastonmuutoksen lentokonematkustamisella.

Mä olen keski-ikäinen ja ollut kerran elämässäni lentokoneessa.

Voi jukra niin. Se on sinun ratkaisusi eikä kaiva minun napaani. Vuosi henkilöautoilua kotoa töihin ja mökille aiheuttaa enemmän saasteita kuin yksi lentokonematkustaminen vuodessa.

Parin vuoden välein syön viikon ajan ulkomailla. Hintataso on siellä eri. Toisinaan olemme ottaneet huoneiston ja tehneet itse ruokamme.

Vierailija
150/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tätä olen kyllä tässä ihmetellyt. Esimerkiksi omistusasuntoa ei ruuhka-Suomen ulkopuolella aina myydä hetkessä tai ei välttämättä ollenkaan. Tai sitten jos pitää pakon edessä myydä niin voi tulla pelkkää tappiota, koti lähtee mutta velka jää. Meneekö se sitten niin että tällaiset ihmiset siirtyvät vaan toimeentulotuelle vai mikä on idea. Täysin hallitsemattomalta vaikuttaa, kaikkia vaikutuksia ei selvästi ole edes mietitty. 

Ulosottoon.

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

On ihan oikein, että puolison tulot vaikuttavat. Perhe on yksikkö, joka asuu samaa taloutta. Mitä tukia tarvitsee ihminen, jolla on kesämökki? 

Kyllä monella on kesämökki, irtisanomissuojaa heikennetään.

Omaisuutta voi myydä siinä kohtaa, kun rahaa tarvitaan. Meinaatko, että heppu voi omistaa viisi sijoitusasuntoa ja samalla itkeä sitä, kun omaa vuokraa nostetaan ja asumistukea vähennetään? Ei, silloin myydään niitä sijoitusasuntoja pois. Ihan sama asia mökin kohdalla.

Vierailija
151/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi palkkatilasto kunnista.

https://www.kt.fi/tilastot-ja-julkaisut/palkkatilastot

Vierailija
152/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaiset valita. Köyhät voi kuolla nälkään mutta ei se hallitusta hetkauta.

Vierailija
153/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosottoon.

Kyllä monella on kesämökki, irtisanomissuojaa heikennetään.

Omaisuutta voi myydä siinä kohtaa, kun rahaa tarvitaan. Meinaatko, että heppu voi omistaa viisi sijoitusasuntoa ja samalla itkeä sitä, kun omaa vuokraa nostetaan ja asumistukea vähennetään? Ei, silloin myydään niitä sijoitusasuntoja pois. Ihan sama asia mökin kohdalla.

Omaisuutta ei välttämättä saa myytyä tulevaisuudessa. 2400 bruttopalkalla ei saa asuntolainaa ilman säästöjä eikä osa-aikatöillä eikä palkkatukitöillä eikä nolla-sopimuksilla, eikä työkokeiluilla eikä kuntouttavalla työtoiminnalla.

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja perikuntien asuntoja tulee pilvin pimein myyntiin.

Vierailija
154/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pelota. Se nyt vaan on semmoinen pakollinen toimenpide. Otetaan niiltä, jotka sitä kuluttavat. Näin yksinkertaista se on.

Vierailija
155/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samasta vasureiden taikaseinästä, eipä ole vasemmistolla ollut kiirettä noihin puuttua. Samaan aikaan sote-uudistus vain yksi hallintotaso lisää ja johtajia toki palkataan. Vasemmistohallitus antoi itse esimerkkiä palkkaamallla kaikenmaailman turhia avustajia ennätysmäärän, eivät olleet ainakaan alipalkattuja

Vierailija
156/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan kuolee kaduille kylmään talvisin. Kyllä täällä on pakko taata ihmisille asuminen.

Suomi nousi Euroopan kärkeen nuorten huumekuolemissa: ”Tilanne kaupunkien kaduilla on raadollinen” Iltalehti tänään.

Siihen sinimusta ei kiinitä mitään huomiota vaikka toimenpiteillään ajaa lisää ihmisiä käyttäjiksi. Sekä tietysti diilereiksi rahanpuutteessa.

Vierailija
157/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen kurjistamistoimet lisäävät yleistä pahoinvointia ja näin lisäävät terveyspalvelujen käyttöä, heikentävät yleistä turvallisuutta ja aiheuttavat jälleen pitkälle tulevaisuuteen kantavat seuraukset, kuten ysärin lamakin teki. 

Eivät ole myöskään tainneet pohtia miten innokkaasti kriisitilanteessa halutaan puolustaa maata, joka ei anna mitään muuta kuin pahaa oloa. 

Enkä uskalla edes arvailla miten moni taloudellisen pakon ja hallituksen toimien katkeroittamana ryhtyy itänaapurin juoksupojaksi. Tämä ehkä suurin turvallisuusuhka kun Petteri-poika leikkii tulella. 

- Terveyspalveluja ei saa eli eivät pääse voivottelemaan vaivoista joihin auttaa vain oma elämänhallinta.

- Kid utus, ryöstö ja rai skaus rỳssien kourissa se antaa hyvää oloa. Jokainen täysjärkinen on nähnyt Ukrainan kauhut.

- Onhan näitä syrjäytyneitä huumepäitä ja linnakundeja, a la gryning, jo nytkin ja yhtikäs mitään eivät saa aikaan.

- Että keksit tämmöisen tekosyyn miksi ilmaista rahaa pitää juosta kuin rännistä osoittaa mikä i

diootti ja vi

ttupää olet etkä hiukkaakaan varteenotettava.

Vierailija
158/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusjohtaja 5444 euroa palkkaa kuukaudessa, kunnansihteeri 4400 euroa kuukaudessa, kunnossapitopäällikkö 3922 €, kuntayhtymän johtaja 8870 € kuukaudessa, laatupäällikkö 4253, laboraattori 4644 €, lakimies 4529, laskentapäällikkö 4269 €, lastensuojelun sosiaalityöntekijä 3728 €, lastenvalvoja 3482 €, lehtori (opettaja) 4140€, lehtori ammatilliset aineet 4382€, lehtori yleiset aineet 4162€, liikenneinsinööri 3723€, liikennetutkija 3515€, logistiikkapäällikkö 4249€, lukion aineenopettaja 3277€, lukion erityisopettaja 4008€, lukion opinto-ohjaaja 4028 €, lukion rehtori 5250 €, lupa-arkkitehti 3719€, jne.

Vierailija
159/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka koita nyt pitää arvosi ja älä anna kokkareille kaikkia periksi.Älä muutu soiniksi.Silloin sinulla on todella lyhyt ura.

Vierailija
160/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pelota. Se nyt vaan on semmoinen pakollinen toimenpide. Otetaan niiltä, jotka sitä kuluttavat. Näin yksinkertaista se on.

No, ei maksat vuokraa ja asuntovelkaa sen takia, että hallitus leikkasi naapureiltasi sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset ja yhtiölainat jäi maksamatta.