Eikö hallitusta pelota millaiseen kaaokseen yhteiskunta ajautuu, jos asumistuki yhtäkkiä lakkautetaan?
Enkä edes itse saa asumistukea, mutta vähän mietityttää mahdollinen yhteiskuntarauhan menetys, kun asumistuet yhtäkkiä häviää.
Kommentit (263)
Olen miettinyt mitä kaikkia vaikutuksia näilläkin leikkauksilla on ja kuinka moneen ihmiseen.
Mitä on Petteri & co ajatellut sanoa viimeisellä tuomiolla, kun joka ikinen teko, kaikkine seurauksineen käydään läpi?
Henkilökohtaista avustajaa ei varmaan saa enää Helsingissä. Avustajat muuttavat muualle Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaista avustajaa ei varmaan saa enää Helsingissä. Avustajat muuttavat muualle Suomeen.
Jos tarvitset henkilökohtaista avustajaa niin muutat vaan sitten Kuopioon, Mikkeliin jne.
Ei tämönen pikkujuttu saa suomalaista työtöntä barikaadeille, kuhan vinkuu.
Vierailija kirjoitti:
Suomen lain mukaan jokainen saa valita asuinkaupunkinsa eli pienipalkkaiset siivoojat, myyjät, henkilökohtaiset avustajat voivat muuttaa Helsingistä pois. Helsinki on sitten vain ilman niitä.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjillä katsotaan jatkossa lisäksi kaikki tulot, ei pelkkiä yel-tuloja.
Ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.
Nuo leikkaukset lähtee yrityksiltä, kun ihmiset vähentää ne parturi käynneistä, ravintoloista, kahviloista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo leikkaukset lähtee yrityksiltä, kun ihmiset vähentää ne parturi käynneistä, ravintoloista, kahviloista jne.
Naiset ei ota enää kestovärejä eikä permanentti kiharoita.
Mutta se on parturin ongelma millä asumisensa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen lain mukaan jokainen saa valita asuinkaupunkinsa eli pienipalkkaiset siivoojat, myyjät, henkilökohtaiset avustajat voivat muuttaa Helsingistä pois. Helsinki on sitten vain ilman niitä.
Suomen lain mukaan jokainen saa valita ammattialansa. Ei ole pakko olla poliitikko, valtion virkamies tai avustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla puoliso leikkaa hiukset ja laitan ne kiinni ponnarille, letille tai nutturalle.
Olen nyt töissä, mutta pistän rahat säästöön työttömyysaikaan, koska ansiosidonnaista leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla puoliso leikkaa hiukset ja laitan ne kiinni ponnarille, letille tai nutturalle.
Olen nyt töissä, mutta pistän rahat säästöön työttömyysaikaan, koska ansiosidonnaista leikataan.
Palkkatukitöistäkään ei kerry enää ansiosidonnaista eli rahat on säästettävä aina työttömyysaikaan.
Eli hiukset leikataan itse, eväät töihin, termosmukiin kahvia kaupungille mukaan, vaatteet kirpparilta.
Suomi nousuun
60 000 ihmistä kuolee vuodessa eli asiakkaat vähenevät sitäkin kautta.
Asumistuilla ja sosiaalietuuksilla olevat asuvat kaksioissa ja aina liian suurissa asunnoissa. Työssäkäyvät ja itse maksavat asuvat sitten yksiöissä ja pienissä neliöissä. Omakotiasujat maksavat kiinteistöveroa ja Hitas asujat tonttivuokraa. Ei sitä rahaa kyllä juuri jää niillekään, jotka itse maksaa asumisensa, varsinkaan nippa nappa keskituloisille, jotka ei saa etuuksia. Asumistukia pitäisi maksaa eniten työssä käyville pienituloisille, eläkeläisille ja opiskelijoille. Kokonaan etuuksilla eläville taas vähemmän, etteivät asu liian suurissa asunnoissa ja totu liian kalliiseen elämäntapaan. Ruokaan, lääke ym. kuluihin voi sitten antaa enemmän rahaa.
Ei meillä Suomessa riehuta kuin ulkomailla. Ei siis kosketa meitä ja täällä voidaan tehdä mitä vaan kaikessa rauhassa. Köyhääkin saa potkia päähän niin paljon kuin haluaa eikä se pistä vastaan ollenkaan.
Yrittäjille on tulossa kyllä hirveät ajat, kun ihmiset ei kuluta.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma postilaisten ja kaupan kassojen kanssa. No, tätä ilmeisesti tilattiin niin tätä nyt sitten myös saadaan. Onnea vaan kaikille tulevaan.
No, mutta onneksi eläkkeitä on varaa maksaa 34,9 miljardia.
itseäni pelottaa tilanne, jos velkaantumista ja mastodonttista julkista sektoria menoineen ei saada kuriin. Edellinen hallitus 50 miljardia velkaa oli siinä tilanteessa yksinkertaisesti aivan liikaa
Vierailija kirjoitti:
Asumistuilla ja sosiaalietuuksilla olevat asuvat kaksioissa ja aina liian suurissa asunnoissa. Työssäkäyvät ja itse maksavat asuvat sitten yksiöissä ja pienissä neliöissä. Omakotiasujat maksavat kiinteistöveroa ja Hitas asujat tonttivuokraa. Ei sitä rahaa kyllä juuri jää niillekään, jotka itse maksaa asumisensa, varsinkaan nippa nappa keskituloisille, jotka ei saa etuuksia. Asumistukia pitäisi maksaa eniten työssä käyville pienituloisille, eläkeläisille ja opiskelijoille. Kokonaan etuuksilla eläville taas vähemmän, etteivät asu liian suurissa asunnoissa ja totu liian kalliiseen elämäntapaan. Ruokaan, lääke ym. kuluihin voi sitten antaa enemmän rahaa.
Ihan järkyttävää tekstiä. Mielestäni ihmisiä ei saa syrjiä ja tekstisi jättää taas kaikista heikoimmassa asemassa olevat sinkut heitteille, joilla ei ole sukulaisia edes apuna. Mistä tiedät minkälaisia sairauksia tai tilanteita muilla on. Ihmisiä ei saisi luokitella parempiin ja "huonompiin". Etkö itse huomaa sitä edes. Muualla Suomessa on takuulla tilaa, kaksioille ja vaikka kolmioille. Jopa pienille omakotitaloille. PK-seutu, kiinteistöverot ja ylikalliit asunnot lienee ongelmana - koko rahasysteemi joka on roomanaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkatukitöistäkään ei kerry enää ansiosidonnaista eli rahat on säästettävä aina työttömyysaikaan.
Eli hiukset leikataan itse, eväät töihin, termosmukiin kahvia kaupungille mukaan, vaatteet kirpparilta.
Suomi nousuun
60 000 ihmistä kuolee vuodessa eli asiakkaat vähenevät sitäkin kautta.
Saas nähdä ensi vuoden syntyvyysluvut. Veikkaan alle 40 000. Ulkomailta töihin haluavat pelkäävät rasismia ja tietysti surkeat palkatkaan eivät houkuta. Ne tulevat, jotka aikovat tienata rikollisuudesta kivat massit pesämunaksi muualle muuttamiseen.
Kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Vuokra-asunnoista on ylitarjonta.
Työttömät hakevat 4 työpaikkaa kuukaudessa vähintään ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.