Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö hallitusta pelota millaiseen kaaokseen yhteiskunta ajautuu, jos asumistuki yhtäkkiä lakkautetaan?

Vierailija
11.09.2023 |

Enkä edes itse saa asumistukea, mutta vähän mietityttää mahdollinen yhteiskuntarauhan menetys, kun asumistuet yhtäkkiä häviää.

Kommentit (263)

Vierailija
161/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pelota. Se nyt vaan on semmoinen pakollinen toimenpide. Otetaan niiltä, jotka sitä kuluttavat. Näin yksinkertaista se on.

No, ei maksat vuokraa ja asuntovelkaa sen takia, että hallitus leikkasi naapureiltasi sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset ja yhtiölainat jäi maksamatta.

40 vuotta töissä raatanut mummo menettää asuntonsa sen takia, että naarin työttömät jättää yhtiölainat maksamatta.

Se on suomalaisille ihan oikein 😁😜

Vierailija
162/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pelota. Se nyt vaan on semmoinen pakollinen toimenpide. Otetaan niiltä, jotka sitä kuluttavat. Näin yksinkertaista se on.

No, ei maksat vuokraa ja asuntovelkaa sen takia, että hallitus leikkasi naapureiltasi sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset ja yhtiölainat jäi maksamatta.

40 vuotta töissä raatanut mummo menettää asuntonsa sen takia, että naarin työttömät jättää yhtiölainat maksamatta.

1000 netto eläkettä saava mummo jättää lääkkeensä ostamatta, kun joutuu maksamaan naapureiden yhtiölainoja ja vastikkeita.

Miksi raatoi töissä 40 vuotta, olisi juonut kaffetta kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tätä olen kyllä tässä ihmetellyt. Esimerkiksi omistusasuntoa ei ruuhka-Suomen ulkopuolella aina myydä hetkessä tai ei välttämättä ollenkaan. Tai sitten jos pitää pakon edessä myydä niin voi tulla pelkkää tappiota, koti lähtee mutta velka jää. Meneekö se sitten niin että tällaiset ihmiset siirtyvät vaan toimeentulotuelle vai mikä on idea. Täysin hallitsemattomalta vaikuttaa, kaikkia vaikutuksia ei selvästi ole edes mietitty. 

Ulosottoon.

Toimeentulotukeen vaikuttaa puolison tulot, ei saa omistaa kesämökkiä.

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

On ihan oikein, että puolison tulot vaikuttavat. Perhe on yksikkö, joka asuu samaa taloutta. Mitä tukia tarvitsee ihminen, jolla on kesämökki? 

Jos se on joku peritty kuivan maan mummonmökki jossain lepikossa niin se ei välttämättä ole mitään todellisuudessa likvidoitavaa varallisuutta.

Vierailija
164/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ei pelota ollenkaan. 

t. Urpo

Vierailija
165/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1000 netto eläkettä saava mummo jättää lääkkeensä ostamatta, kun joutuu maksamaan naapureiden yhtiölainoja ja vastikkeita.

Miksi raatoi töissä 40 vuotta, olisi juonut kaffetta kotona.

Vuokralla asuva työtön naapuri sanoo adjöö ja vaihtaa vuokra-asuntoa.

Työssäkäyvä naapuri maksaa vuokraa ja velkaa.

Miksi osti asunnon talosta, missä naapurit on köyhiä 😜

Vierailija
166/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehkää jotain itse yhteiskunnan eteen ja yrittäkää, älkää itkekö kaikenmaailman tukien perään!

Vierailija
167/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki muuttuu samallaiseksi kuin Pariisi ja muut länsimaiset suurkaupungit nykyisessä muodossaan

Eli moni kulttuurisuus on päivän sana. Voiko todella pitää paikkaansa että valkoihoiset eivät pysty elättämään itseänsä vaan elävät toisten verorahoilla kuin loisivat koirat.

Vierailija
168/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tehkää jotain itse yhteiskunnan eteen ja yrittäkää, älkää itkekö kaikenmaailman tukien perään!

Työttömiä on työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa. Jos ei mene niin tulee karenssi.

Ihanko menit kauppaan ostoksille ja luulit, että kaikki saa tes-palkkaa?

Vierailija
169/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne puuttuvat eurot makseta sitten toimeentulotuen muodossa.

Niin, että kaikki köyhät valvovan silmän alle. Saat selvittää kaikki ostoksesi. Mielenkiintoista olisi olla kärpäsenä katossa, kun virkailija selvittää kaalimato ostoksien tarpeellisuutta.

Vierailija
170/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämönen pikkujuttu saa suomalaista työtöntä barikaadeille, kuhan vinkuu.

Yrittäjillä katsotaan jatkossa lisäksi kaikki tulot, ei pelkkiä yel-tuloja.

Ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.

Nuo leikkaukset lähtee yrityksiltä, kun ihmiset vähentää ne parturi käynneistä, ravintoloista, kahviloista jne.

Naiset ei ota enää kestovärejä eikä permanentti kiharoita.

Mutta se on parturin ongelma millä asumisensa maksaa.

Mulla puoliso leikkaa hiukset ja laitan ne kiinni ponnarille, letille tai nutturalle.

Olen nyt töissä, mutta pistän rahat säästöön työttömyysaikaan, koska ansiosidonnaista leikataan.

Tämä lause on toistunut täällä n.369 kertaa.

Mulla puoliso leikkaa hiukset ja laitan ne kiinni ponnarille, letille tai nutturalle.

Jep, ja noin tekee kohta entistä useampi.

Ja keittiökaapit ostetaan Latvian Ikeasta ja Virolainen poikaystävä asentaa ne kotiin.

Tuon ääliö litania letille yms saa jo riittää!

Vierailija
171/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että kaikki köyhät valvovan silmän alle. Saat selvittää kaikki ostoksesi. Mielenkiintoista olisi olla kärpäsenä katossa, kun virkailija selvittää kaalimato ostoksien tarpeellisuutta.

Olen täysin varma, että missään ei ole laskettu sitäkään, kuinka paljon enemmän henkilökuntaa Kelaan tarvitaan syynäämään ihmisten tiliotteita, koska niiden määräthän kasvavat nyt räjähdysmäisesti. Ennen ne tarkastettiin vain tt-tukiasiakkailta, nyt myös asumistukea hakevilta, ja myös niiden toimeentulotukiasiakkaiden määrä tulee kasvamaan. Täysin tuuliajolla ollaan.

Vierailija
172/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämönen pikkujuttu saa suomalaista työtöntä barikaadeille, kuhan vinkuu.

Yrittäjillä katsotaan jatkossa lisäksi kaikki tulot, ei pelkkiä yel-tuloja.

Ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.

Nuo leikkaukset lähtee yrityksiltä, kun ihmiset vähentää ne parturi käynneistä, ravintoloista, kahviloista jne.

Naiset ei ota enää kestovärejä eikä permanentti kiharoita.

Mutta se on parturin ongelma millä asumisensa maksaa.

Olen nyt töissä, mutta pistän rahat säästöön työttömyysaikaan, koska ansiosidonnaista leikataan.

Tämä lause on toistunut täällä n.369 kertaa.

Jep, ja noin tekee kohta entistä useampi.

Ja keittiökaapit ostetaan Latvian Ikeasta ja Virolainen poikaystävä asentaa ne kotiin.

Tuon ääliö litania letille yms saa jo riittää!

Sua odottaa ulosotto. Ei kannata ottaa asuntovelkaa sellaisessa työpaikassa mikä myy tuotteita tai palveluita.

Vierailija
173/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin varma, että missään ei ole laskettu sitäkään, kuinka paljon enemmän henkilökuntaa Kelaan tarvitaan syynäämään ihmisten tiliotteita, koska niiden määräthän kasvavat nyt räjähdysmäisesti. Ennen ne tarkastettiin vain tt-tukiasiakkailta, nyt myös asumistukea hakevilta, ja myös niiden toimeentulotukiasiakkaiden määrä tulee kasvamaan. Täysin tuuliajolla ollaan.

Kaikki ei saa tt-tukea.

Esim. lainat ei ole laskuja.

Vierailija
174/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei saa tt-tukea.

Mä tiedän perheen mikä meni ulosottoon. Vauvasta ei saa säälipisteitä.

Vierailija
175/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yhteiskunta ajautuu siihen jokatapauksessa. Kun tarpeeksi moni tajuaa että ei tule esim. näkemään niitä eläkkeitä joista itse maksaa palkoistaan. Samoin, kun tarpeeksi moni tajuaa että ei tule saamaan sitä "hyvinvoivan oikeusvaltion" hoitoa mistä maksaa itse veroa. Varsinkaan siinä vaiheessa kun loputkin hoitajat lopettaa( miten pakotetaan jäämään töihin, aseellako uhataan entiseen "kutsumusammattiin"?) Eikä uusia tule kun tajutaan jo että siihen hommaan ryhtyessä menettää sekä ihmisoikeutensa että arvonsa. 

Ellei sitten kaavailla jo, näiden uusien työlakien ja rikkaille suunnattujen helpotusten lisäksi, myös julkisenpuolen hyvinvointipalveluiden keskittämistä vain rikkaiden ja vaikutusvaltaisten käyttöön. Toki vähäosaiset maksaa varmaan tässäkin tapauksessa viulut ja hoitajien on pakko nöyrtyä palvelemaan pakkolain edessä. Jää samalla sitten pomoilla ja isokenkäisillä rahaa vaikka ostella sitten niitä tontteja Kaarinasta ( vaikka näemmä vaativat niitäkin puoli-ilmaiseksi ilman kilpailutusta hyväveliverkkojensa avulla). 

Tämäkin keskustelu varmaan poistetaan, mitä olen huomannut niin nykyisen johtoeliitin toimia ja suunnitelmia ei näemmä enää saa arvostella tai harrastaa minkäänlaista vastakkainasettelua. 

Vierailija
176/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei saa tt-tukea.

Niin? Miten tämä liittyi mihinkään? Jatkossahan kaikilta asumistuen hakijoilta tarkistetaan tiliotteet koska tulee varallisuusrajat.

Vierailija
177/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kroonisesti sairaana ja työkyvyttömyyseläkkeellä melko mahdotonta...Eikä ole mikään ns itseaiheutettu sairaus

Vierailija
178/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä yhteiskunta ajautuu siihen jokatapauksessa. Kun tarpeeksi moni tajuaa että ei tule esim. näkemään niitä eläkkeitä joista itse maksaa palkoistaan. Samoin, kun tarpeeksi moni tajuaa että ei tule saamaan sitä "hyvinvoivan oikeusvaltion" hoitoa mistä maksaa itse veroa. Varsinkaan siinä vaiheessa kun loputkin hoitajat lopettaa( miten pakotetaan jäämään töihin, aseellako uhataan entiseen "kutsumusammattiin"?) Eikä uusia tule kun tajutaan jo että siihen hommaan ryhtyessä menettää sekä ihmisoikeutensa että arvonsa. 

Ellei sitten kaavailla jo, näiden uusien työlakien ja rikkaille suunnattujen helpotusten lisäksi, myös julkisenpuolen hyvinvointipalveluiden keskittämistä vain rikkaiden ja vaikutusvaltaisten käyttöön. Toki vähäosaiset maksaa varmaan tässäkin tapauksessa viulut ja hoitajien on pakko nöyrtyä palvelemaan pakkolain edessä. Jää samalla sitten pomoilla ja isokenkäisillä rahaa vaikka ostella sitten niitä tontteja Kaarinasta ( vaikka näemmä vaativat niitäkin puoli-ilmaiseksi ilman kilpailutusta hyväveliverkkojensa avulla). 

Tämäkin keskustelu varmaan poistetaan, mitä olen huomannut niin nykyisen johtoeliitin toimia ja suunnitelmia ei näemmä enää saa arvostella tai harrastaa minkäänlaista vastakkainasettelua. 

No, asumistuki poistetaan omistusasunnoista.

Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista ja ansiosidonnainen porrastetaan.

2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa, sitä saa 400 päivää, sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Jotta saat leikattua ansiosidonnaista 400 päivää niin kilpailet 12 kuukautta työsopimuksista.

Eli jos on asuntovelkaa niin et voi irtisanoutua.

Vierailija
179/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei saa tt-tukea.

Niin? Miten tämä liittyi mihinkään? Jatkossahan kaikilta asumistuen hakijoilta tarkistetaan tiliotteet koska tulee varallisuusrajat.

No, siten, että lainat ei ole laskuja eli et saa tt-tukea, koska asumismenot on pienet, pelkkä yhtiövastike, vesi 20 euroa henkilö + sähkö.

Sähkölaskuissakin on katto.

Siis työttömyyskorvaus riittää sulle.

Vierailija
180/263 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä vuokratukia mihinkään olla heittämässä. Mitä turhaa täällä ihmiset pelkäävät?

Ainoastaan varmaan leikkaavat vain tuon, ettei vanhempien omistamaan asuntoon saa enää vuokratukea. Ja se on ihan oikein.