Eikö hallitusta pelota millaiseen kaaokseen yhteiskunta ajautuu, jos asumistuki yhtäkkiä lakkautetaan?
Enkä edes itse saa asumistukea, mutta vähän mietityttää mahdollinen yhteiskuntarauhan menetys, kun asumistuet yhtäkkiä häviää.
Kommentit (263)
Ei, lyön köyhät kyykkyyn.
- Riikka P.
Vierailija kirjoitti:
Ei, lyön köyhät kyykkyyn.
- Riikka P.
kaikille rahaa taikaseinästä
-sosialistit
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjille on tulossa kyllä hirveät ajat, kun ihmiset ei kuluta.
Mahtaako tuo näkyä missään kun 1,8 miljardia jää pois kulutuksesta?
"Näistä asioista hallitus leikkaa ensi vuonna
Leikkuriin on määrä mennä 1,8 miljardin euron edestä menoja"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämönen pikkujuttu saa suomalaista työtöntä barikaadeille, kuhan vinkuu.
Yrittäjillä katsotaan jatkossa lisäksi kaikki tulot, ei pelkkiä yel-tuloja.
Ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.
Nuo leikkaukset lähtee yrityksiltä, kun ihmiset vähentää ne parturi käynneistä, ravintoloista, kahviloista jne.
Naiset ei ota enää kestovärejä eikä permanentti kiharoita.
Mutta se on parturin ongelma millä asumisensa maksaa.
Mulla puoliso leikkaa hiukset ja laitan ne kiinni ponnarille, letille tai nutturalle.
Olen nyt töissä, mutta pistän rahat säästöön työttömyysaikaan, koska ansiosidonnaista leikataan.
Palkkatukitöistäkään ei kerry enää ansiosidonnaista eli rahat on säästettävä aina työttömyysaikaan.
Eli hiukset leikataan itse, eväät töihin, termosmukiin kahvia kaupungille mukaan, vaatteet kirpparilta.
Suomi nousuun
60 000 ihmistä kuolee vuodessa eli asiakkaat vähenevät sitäkin kautta.
Mä oon viimeiset 30 vuotta leikannut ja värjånnyt hiukset pääosin itse. Hyvin, hyvin harvoin köynyt kampaajalla varmaan viimeksi 18 vuotta sitten. Kirppareilla ei tartte köydä kun suunnilleem samaan hintaan saa vaatteet ostettua suoraan HenkkaMaukasta.
Ei ne taida edes ehtiä tehdä leikkauksia,budjettiriihi on viikon päästä ja valiokuntien lausuntoja ei saada ainakaan lähiaikoina.
Hommasin jo aseistusta jos alkavat asunnottomat tunkemaan meille sisälle ja piha on täynnä ansoja . 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuilla ja sosiaalietuuksilla olevat asuvat kaksioissa ja aina liian suurissa asunnoissa. Työssäkäyvät ja itse maksavat asuvat sitten yksiöissä ja pienissä neliöissä. Omakotiasujat maksavat kiinteistöveroa ja Hitas asujat tonttivuokraa. Ei sitä rahaa kyllä juuri jää niillekään, jotka itse maksaa asumisensa, varsinkaan nippa nappa keskituloisille, jotka ei saa etuuksia. Asumistukia pitäisi maksaa eniten työssä käyville pienituloisille, eläkeläisille ja opiskelijoille. Kokonaan etuuksilla eläville taas vähemmän, etteivät asu liian suurissa asunnoissa ja totu liian kalliiseen elämäntapaan. Ruokaan, lääke ym. kuluihin voi sitten antaa enemmän rahaa.
Ihan järkyttävää tekstiä. Mielestäni ihmisiä ei saa syrjiä ja tekstisi jättää taas kaikista heikoimmassa asemassa olevat sinkut heitteille, joilla ei ole sukulaisia edes apuna. Mistä tiedät minkälaisia sairauksia tai tilanteita muilla on. Ihmisiä ei saisi luokitella parempiin ja "huonompiin". Etkö itse huomaa sitä edes. Muualla Suomessa on takuulla tilaa, kaksioille ja vaikka kolmioille. Jopa pienille omakotitaloille. PK-seutu, kiinteistöverot ja ylikalliit asunnot lienee ongelmana - koko rahasysteemi joka on roomanaikainen.
Koko Helsinki on täynnä näitä kurjia sinkkuja, yleensä miehiä, jota asuvat yhteiskunnan kustannuksella omissa asunnoissaan. Jos ihmisellä on sairauksia, niihin on omia etuuksia. Nyt ole kyse asumisen tukemisesta. Miksi mennä töihin, kun elämäntapa on turvattu? Tilastoissa juuri yksinäiset sinkkumiehet saavat vieraskielisten lisäksi eniten sosiaalietuuksia eli ei heitä ainkaan ole syrjitty.
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan kuolee kaduille kylmään talvisin. Kyllä täällä on pakko taata ihmisille asuminen.
Suomi nousi Euroopan kärkeen nuorten huumekuolemissa: ”Tilanne kaupunkien kaduilla on raadollinen” Iltalehti tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun joutuu kadulle asunnottomaksi on sama alkaa heittelemään polttopulloja. Pääsee ainakin vankilaan sisälle.
eiks olis helpompi mennä töihin ku ottaa turpaa ja sit vankilaa???.kyl on jumaliste laiskoilla jutut
Sitten tuleekin seuraava vasemmistohallitus joka hoitelee töissäkäyvätkin kadulle, kuten suurkaupungeissa jo nyt nähdään. [/quote
laiskojen jutut senku muuttuu tyhmemmiks.me työssäkäyvät ainaki minä maksetaa asuminen ihan omalla rahalla ei kuulu valtiolle mun asumis kustannukset mitenkää mutta teidän tapatyöttömien asumista valtio voi kontrolloida tukia leikkaamalla
Kenen laiskojen? Kenen tapatyöttömien? Oletko tietoinen, että jenkkien suurkaupungeissa monet kodittomat vetää jopa 3000 kuukausipalkkaa?
Se, ettet kykene näkemään kehitystä ei tarkoita ettei sitä tapahdu tai sitä, että asiasta huomauttava on tapatyötön, laiska tjsp.
Johan se tässä ketjussa mainittiin, että Suomessa elää jo työssäkäyviäkin tuilla koska palkka ei riitä
Nyt ei olla jenkkejä vaan asutaan Suomessa. Hiukan eri asia. Amerikkalaiset maksavat itse kaiken koulutuksesta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syytä on korottaa poliisien liksat että he suostuvat painamaan duunia kovemmin sitten kun kaaos alkaa.
tukia leikataan mutta älä huoli poliisit saa lisää resursseja
On syytäkin. Suomessa on vähiten poliiseja asukkaita kohden koko maailmassa. Onneksi poliisien määrä nostetaan takavuosien tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rupean varastelemaan kaupoista. Toimin näin joka päivä. Kun tarpeeksi kauan tätä harrastaa, eiköhän jossain vaiheessa pääse vankilaan täysihoitoon. T. 60v työtön eukko.
Hallitus neuvottelee vankeinhoidon ulkoistamisesta Ugandaan.
Siellä ei kulu rahaa lämmityskustannuksiin ja toppavaatteisiin. Tulee halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun joutuu kadulle asunnottomaksi on sama alkaa heittelemään polttopulloja. Pääsee ainakin vankilaan sisälle.
eiks olis helpompi mennä töihin ku ottaa turpaa ja sit vankilaa???.kyl on jumaliste laiskoilla jutut
Mihin töihin? On 30 000 työpaikkaa ja puolimiljoonaa työtöntä. Parisataatuhatta on piilotettu 9 e toimenpiteisiin. Jos tuohon tulee vielä ne rakennusteollisuuden pahin kuva 200-300 tuhatta työtöntä lisää niin nekin on kaikki varmaan vaan laiskoja.
Herää pahvi todellisuuteen.
herää ite idiootti eihä rikolliseks ryhtymine ole ratkaisu.vaikka sitä täällä jankutat.ryhdy mun puolesta.minä opiskelin ja pääsin heti töihin.tietyst jos tarpeeks kauva ollu työttömänä ni on jo niin laiska ja tyhmä ettei kukann palkkaa
Kaikilla ei ole ollut mahdollisuutta käydä turvallisesti ja rauhassa edes peruskoulua, vaan kiusaaminen traumatisoinut niin, että kaikki motivaatio ja usko omaan oppimiskykyyn on menetetty. Itselleni kävi niin ja nyt yhteiskunta korjaa sitä satoa, jota on itse aikoinaan kylvänyt, kun koulukiusaamiseeni ei puututtu.
eri
Voi että. Uhriudutaanpa koko loppuelämäksi eikä tehdä mitään oman navan eteen.
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan kuolee kaduille kylmään talvisin. Kyllä täällä on pakko taata ihmisille asuminen.
Suomessa on joka kaupungissa asuntoloita.
Vierailija kirjoitti:
Minä perustan blogin, jossa näytän " maailman onnellisemman maan " todellisuuden. Asun teltassa, käyn ruokajonoissa, sossun pakeilla. Näytän maailmalle totuuden maastamme.
Näytä vaan. Näytä samalla maksuton koulutus, kouluruokailu, neuvolat, maksuton päivähoito köyhille, lähes ilmainen terveydenhuolto ja lääkekulukatto, kokonaan maksuton sekin alaikäisille... Suomessa ei tarvita vakuutuksia, ellei itse välttämättä niitä haluta maksaa. No irtaimistovakuutus on sentään kiva olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap jossittelet? Asumistukea ei olla yhtäkkiä lakkauttamassa.
Hyvin monelta se lakkautetaan kokonaan.
Jos tulot ovat niin hyvät, että pystyy itse maksamaan elämisensä ja asumisensa, silloin ei tarvitse asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätä olen kyllä tässä ihmetellyt. Esimerkiksi omistusasuntoa ei ruuhka-Suomen ulkopuolella aina myydä hetkessä tai ei välttämättä ollenkaan. Tai sitten jos pitää pakon edessä myydä niin voi tulla pelkkää tappiota, koti lähtee mutta velka jää. Meneekö se sitten niin että tällaiset ihmiset siirtyvät vaan toimeentulotuelle vai mikä on idea. Täysin hallitsemattomalta vaikuttaa, kaikkia vaikutuksia ei selvästi ole edes mietitty.
Ulosottoon.
Toimeentulotukeen vaikuttaa puolison tulot, ei saa omistaa kesämökkiä.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html
On ihan oikein, että puolison tulot vaikuttavat. Perhe on yksikkö, joka asuu samaa taloutta. Mitä tukia tarvitsee ihminen, jolla on kesämökki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämönen pikkujuttu saa suomalaista työtöntä barikaadeille, kuhan vinkuu.
Yrittäjillä katsotaan jatkossa lisäksi kaikki tulot, ei pelkkiä yel-tuloja.
Ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.
Nuo leikkaukset lähtee yrityksiltä, kun ihmiset vähentää ne parturi käynneistä, ravintoloista, kahviloista jne.
Naiset ei ota enää kestovärejä eikä permanentti kiharoita.
Mutta se on parturin ongelma millä asumisensa maksaa.
Parturi ja kampaaja voivat siinä kohtaa alentaa hintoja, niin tulee taas lisää asiakkaita. Ihan törkyhintojahan noissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätä olen kyllä tässä ihmetellyt. Esimerkiksi omistusasuntoa ei ruuhka-Suomen ulkopuolella aina myydä hetkessä tai ei välttämättä ollenkaan. Tai sitten jos pitää pakon edessä myydä niin voi tulla pelkkää tappiota, koti lähtee mutta velka jää. Meneekö se sitten niin että tällaiset ihmiset siirtyvät vaan toimeentulotuelle vai mikä on idea. Täysin hallitsemattomalta vaikuttaa, kaikkia vaikutuksia ei selvästi ole edes mietitty.
Ulosottoon.
Toimeentulotukeen vaikuttaa puolison tulot, ei saa omistaa kesämökkiä.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.htmlOn ihan oikein, että puolison tulot vaikuttavat. Perhe on yksikkö, joka asuu samaa taloutta. Mitä tukia tarvitsee ihminen, jolla on kesämökki?
Kyllä monella on kesämökki, irtisanomissuojaa heikennetään.
vasemmistotaloudessa reaalitalouteen pumpataan rahaa taikaseinästä, arvaatko mikä on lopputulos?