Eikö hallitusta pelota millaiseen kaaokseen yhteiskunta ajautuu, jos asumistuki yhtäkkiä lakkautetaan?
Enkä edes itse saa asumistukea, mutta vähän mietityttää mahdollinen yhteiskuntarauhan menetys, kun asumistuet yhtäkkiä häviää.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap jossittelet? Asumistukea ei olla yhtäkkiä lakkauttamassa.
Hyvin monelta se lakkautetaan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joutuu jostain luopuaan, ollaan menossa keskivaikeaan lamaan. Tuskin nyt niin rumaa jälkeä syntyy, kuin 90-luvun lamassa. Työttömyys lisääntyy ja heille pitää maksaa työttömyskorvauksia jne.
Kokkareet saa kyllä tästäkin rumaa jälkeä. Suomen talous on aina romahtanut, kun kokkareet on pm. Näin oli 90-luvun laman aikana ja Kataisen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen kurjistamistoimet lisäävät yleistä pahoinvointia ja näin lisäävät terveyspalvelujen käyttöä, heikentävät yleistä turvallisuutta ja aiheuttavat jälleen pitkälle tulevaisuuteen kantavat seuraukset, kuten ysärin lamakin teki.
Eivät ole myöskään tainneet pohtia miten innokkaasti kriisitilanteessa halutaan puolustaa maata, joka ei anna mitään muuta kuin pahaa oloa.
Enkä uskalla edes arvailla miten moni taloudellisen pakon ja hallituksen toimien katkeroittamana ryhtyy itänaapurin juoksupojaksi. Tämä ehkä suurin turvallisuusuhka kun Petteri-poika leikkii tulella.
Suomessa ei voi panna hanttiin. Lahtarihenki voidaan palauttaa edelleen.-Käytännössä silti suomalaiset häviävät sukupuuttoon, ei voi estää.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joutuu jostain luopuaan, ollaan menossa keskivaikeaan lamaan. Tuskin nyt niin rumaa jälkeä syntyy, kuin 90-luvun lamassa. Työttömyys lisääntyy ja heille pitää maksaa työttömyskorvauksia jne.
Tienaan joku 45k vuodesta. Mistä mä joudun luopumaan? Mitä multa viedään? Ei mitään, taidan saada pari kymppiä lisääkin vielä. Mutta jostain helvetin syystä siltä jonka tulot on murto-osa mun tuloista niin voidaan viedä.
Sitten se joka saaa 90k saa VIELÄ enemmän rahaa. Kertokaa mulle miten valtiolla on rahaa antaa sille 90k tienaavalle useita prosentteja lisää, kun pitää tuista repiä viimeinenkin sentti?
Nämä on "talkoot", joita ei ensinnäkään tarvittaisi (inflaatio on pelkästään yrityksien ahneuksien aiheuttamaa) ja jonka maksaa ne joilla ei ole penniäkään ylimääräistä ollut.
Ei ne välitä, eikä niiden tarvitse pelätä. Muuttavat sitten uusiin hienoihin Suljettuihin muureilla ympäröityihin asumisalueisiinsa.
En kyllä oke varma ymmärtävätkö edes, ainakaan eivät välitä. Hehän haluavat itselleen lisää rikkauksia nyt ja heti.
No tätä olen kyllä tässä ihmetellyt. Esimerkiksi omistusasuntoa ei ruuhka-Suomen ulkopuolella aina myydä hetkessä tai ei välttämättä ollenkaan. Tai sitten jos pitää pakon edessä myydä niin voi tulla pelkkää tappiota, koti lähtee mutta velka jää. Meneekö se sitten niin että tällaiset ihmiset siirtyvät vaan toimeentulotuelle vai mikä on idea. Täysin hallitsemattomalta vaikuttaa, kaikkia vaikutuksia ei selvästi ole edes mietitty.
Taas niitä keskusteluja josta poistetaan viestejä. Näkyi enää jonkun lainauksessa. Aihe vapaan osuvampi nimi olisi poistetut viestit ja sensuroidut keskustelut. Ei saamari sellaista aihetta etteikö se poistuisi. Eipä silti persut haluaisivat lain ettei niitä saa arvostella. Tai ainakin niiden pitäisi saada päättää mitä media kertoo persuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun joutuu kadulle asunnottomaksi on sama alkaa heittelemään polttopulloja. Pääsee ainakin vankilaan sisälle.
eiks olis helpompi mennä töihin ku ottaa turpaa ja sit vankilaa???.kyl on jumaliste laiskoilla jutut
Mihin töihin? On 30 000 työpaikkaa ja puolimiljoonaa työtöntä. Parisataatuhatta on piilotettu 9 e toimenpiteisiin. Jos tuohon tulee vielä ne rakennusteollisuuden pahin kuva 200-300 tuhatta työtöntä lisää niin nekin on kaikki varmaan vaan laiskoja.
Herää pahvi todellisuuteen.
herää ite idiootti eihä rikolliseks ryhtymine ole ratkaisu.vaikka sitä täällä jankutat.ryhdy mun puolesta.minä opiskelin ja pääsin heti töihin.tietyst jos tarpeeks kauva ollu työttömänä ni on jo niin laiska ja tyhmä ettei kukann palkkaa
Kaikilla ei ole ollut mahdollisuutta käydä turvallisesti ja rauhassa edes peruskoulua, vaan kiusaaminen traumatisoinut niin, että kaikki motivaatio ja usko omaan oppimiskykyyn on menetetty. Itselleni kävi niin ja nyt yhteiskunta korjaa sitä satoa, jota on itse aikoinaan kylvänyt, kun koulukiusaamiseeni ei puututtu.
eri
Kiusaajasta kehittyy menestyjä. Kiusaajan voisi pysäyttää omalla lääkkeeellään.
Mutta maamme on lempeä kiusaajalle ja myös rikolliselle.
MInua ei tukien leikkaukset sinänsä koske, mutta ärsyttää talouden sakkaaminen, koska olen vientiteollisuudessa töissä ja tulot riippuu tuloksesta. Nyt tuntuu osuvan ulostetta tuulettimeen aika laajalla rintamalla, eli tässä tulee jäämään moni hyvin työhaluinenkin ihminen työttömäksi, kun persut ja kokoomuslaiset pistää taloutta kuntoon. Helsingin pörssin saisivat pian sulkea, kun sieltä on kaikki sijoittajatkin jo häipyneet.
Vierailija kirjoitti:
No tätä olen kyllä tässä ihmetellyt. Esimerkiksi omistusasuntoa ei ruuhka-Suomen ulkopuolella aina myydä hetkessä tai ei välttämättä ollenkaan. Tai sitten jos pitää pakon edessä myydä niin voi tulla pelkkää tappiota, koti lähtee mutta velka jää. Meneekö se sitten niin että tällaiset ihmiset siirtyvät vaan toimeentulotuelle vai mikä on idea. Täysin hallitsemattomalta vaikuttaa, kaikkia vaikutuksia ei selvästi ole edes mietitty.
Hallituspuolueet ajattelevat, että ihmiset myyvät sitten vain asuntonsa tappiolla asuntosijoittajille. Asuntosijoittaja tekee voittoa, ja se pienituloinen jää maksamaan markkinahintaista vuokraa -velkaantuneena. Eihän se hallituspuolueita haittaa, jos yksittäisten ihmisten talous menee kuralle tai vaikka menettää luottotiedot siksi, että pitää paniikissa myydä velkainen asunto muutamalla tonnille. Hallituspuolueissa taitaa olla itsekin niitä asuntosijoittajia, jotka ovat laskeskelleet jo, että kohta on ostajan markkinat ja asuntoja saa käytännössä ilmaiseksi.
Up. Sitä kai kuitenkin pienennetään, ei lakkauteta
Mut enää ei huvita puhua kokoomuksen äänestäjien kanssa, keskaria vaan
tätönen 23
Mihin kaaokseen? Lapsiperheitä asuu nytkin kaksioissa ja pienissä kolmioissa vuokralla, koska perhe ei puolison pienen palkan takia saa asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaaokseen.
Heko, heko.joo nauroin samaa.tai sit pelottaa et työttömät käy lakkoon
Työtön voi masentua ja jäädä sairaslomalle ja sitten siitä työkyvyttömyyseläkkeelle.
Suomessa on 181000 työkyvyttömyyseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko yhteiskuntarauhaa tuottaa esim. 100 miljoonaa asumistukeen syydettyä euroa?
Huomaat sen kyllä viimeistään ensi vuoden alussa.
Ei niitä huoleta.
Pelastavat Suomen!! Tai ainakin kuvittelevat.
Helsinkiä tämä erityisesti koskee, hoitakoon rikkaat siellä itse omat sairaansa ja siivotkoon paskansa. Ei varmaan enää pääse syömään hanhenmaksapalleroitakaan kun ei ole ravintolahenkilökuntaa.
Nythän ne vuokrat laskee!
Ai niin. Nehän nousevat.
Vierailija kirjoitti:
Ulosottoon.
Toimeentulotukeen vaikuttaa puolison tulot, ei saa omistaa kesämökkiä.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html
Asumiestuen saajia pistetään töihin niin niiden ei tarvi edes hakea asumistukea.
Mieti miks et saa asumitukea? no koska oot työelämässä.
Uutinen??? On vuodelta 2018. Eli edellisen perskekon ajalta.