Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko alkaa seurustelemaan sairaan ihmisen kanssa?

Vierailija
11.09.2023 |

Minulla on siis vakava sairaus, mutta se on hyvässä hoidossa ja pystyn elämään normaalia elämää ja tekemään normaaleita asioita. Sairaus ei näy ulospäin. Olen eronnut jo vuosia sitten, mutta tämän sairauteni vuoksi en ole uskaltanut lähestyä miehiä. Olen ihan nätti ja varmaan aika perusnormaali nainen. Pelkään, että miehet eivät halua tutustua kun kuulevat sairaudesta. Enkä tiedä, pitäisikö asiasta mainita jo seuranhakuilmoituksessa. En ole enää mikään nuori vaan 47 -vuotias nainen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mielen sairaus niin ei kiitos.

Vierailija
2/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mielen sairaus vaan fyysinen. Olen käsitellyt sairauden eikä se vaikuta juurikaan mielialaani.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mielen sairaus vaan fyysinen. Olen käsitellyt sairauden eikä se vaikuta juurikaan mielialaani.

-ap

No tuskinpa se haittaa, jos pystyt tekemään asioita normaalisti ja lastentekoikäkin mennyt jo.

Vierailija
4/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanttuveit ei kiinnosta.

Sori.

Vierailija
5/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin jos sairaus ei vaikuttaisi hyvin merkittävästi elämään. Olen seurustellut lähes kävelykyvyttömän kanssa ja se vaikutti merkittävästi elämään, sinun tilanteessasi en näkisi mitään ongelmaa.

Vierailija
6/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelma ei tarkoita automaattisesti sitä, että henkilö olisi jokin umpihullu moottorisahamurhaaja tai vastaava.

Vierailija
7/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No saako panna peräaukkoon?

Saa

Vierailija
8/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelma ei tarkoita automaattisesti sitä, että henkilö olisi jokin umpihullu moottorisahamurhaaja tai vastaava.

Ei tietenkään. Muttei saamaton masentunut perässä vedettävä tai manioissaan sekoileva kahelikaan mukava kumppani ole. Usein vielä päihdeongelma liitännäissairautena.

Vierailija
9/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin sairautensa tunnistavan kuin terveeksi itseään väittävän kanssa. Edellytän tällä iällä realismia ja sitä nyt ainakin aloituksen perusteella on. M 56

Vierailija
10/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan sairaudesta ja siitä, kuinka paljon se rajoittaa elämää. Käytkö töissä vai oletko sairaseläkkeellä? Voitko liikkua, harrastaa ja matkustella?

Vierailija
11/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Mutta jos toinen on vaikka masentunut niin on raskasta seuraa. Enkä jaksaisi kannatella toista, tai katsella kun toinen ei pääse sängystä ylös, eikä pesulle tai mahdollisti koti on likainen.

Myös maanis-depressiiviset kaudet kellä vaan on liian rasittavia. Heillä on puutteensa, samoin minulla - en jaksaisi parisuhdetta sellaisen kanssa . On hyvä kun tunnistaa omat puutteensa eikä yritä pelastaa mielenterveysongelmaista kun ei siihen ole halua, tahtoa eikä voimavaroja.

- eri-

Vierailija
12/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mt-ongelmainen ja silti vientiä. Tosin Mulka suht hyvin hallinnassa ja muhun ihastutaan. Olen 42v. ja en peittele ongelmiani. Kyllä varmasti sulla ihan hyvät mahdollisuudet löytää joku.

Vierailija
13/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus? Aika tärkeä tekijä tuo

Vierailija
14/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla ystävä tietyin reunaehdoin, mutta tuskin rupeaisin seurustelemaan. Minulta puuttuu nimittäin hoivavietti ja kroonisesti sairas tarvitsee usein hoitoakin, ainakin ajoittain.

Vierailija
15/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin olla ystävä tietyin reunaehdoin, mutta tuskin rupeaisin seurustelemaan. Minulta puuttuu nimittäin hoivavietti ja kroonisesti sairas tarvitsee usein hoitoakin, ainakin ajoittain.

Kykenetkö esim. yhdessä asuessa siivoamaan, käymään kaupassa ja laittamaan ruokaa normaalisti? Se nimittäin yleensä riittää avuksi ja "hoivaksi" jos puoliso on sairas.

Monilla miehillä puolison sairaus muodostuu ongelmaksi, kun tämä ilmainen kodinhoitaja sairastuu niin meneekin sormi suuhun kun pitäisi itse hoitaa nämä perusjutut.

Vierailija
16/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu tietenkin ihan sairaudesta. Hohhoijjaa taas näitä kysymyksiä...

Vierailija
17/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä sairaus on kyseessä. Tietyt sairaudet eivät juurikaan vaikutua arkeen (esim. diabetes) osa taasen määrittää elämää.

Vierailija
18/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet kyllä huolivat sairastelevan kumppanin. Terveysongelmissa on se valoisa puoli, että ne tehokkaasti karsivat empatiakyvyttömät miehet sekä sellaiset, joita ällöttää aivan kaikki.

Vierailija
19/19 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kykenetkö esim. yhdessä asuessa siivoamaan, käymään kaupassa ja laittamaan ruokaa normaalisti? Se nimittäin yleensä riittää avuksi ja "hoivaksi" jos puoliso on sairas.

Monilla miehillä puolison sairaus muodostuu ongelmaksi, kun tämä ilmainen kodinhoitaja sairastuu niin meneekin sormi suuhun kun pitäisi itse hoitaa nämä perusjutut.

Hassua, mutta itse näen töissä juuri toisin päin tämän. Koskaan yksikään nainen ei ole passannut miestä niin kuin mies naista. Tiedän paljon miehiä, jotka hoitaa aivan kaiken, siis lapset, perheen, vaimon, kodin ja työn.

Tämä on siis niin stereotypiaa.

Ps. Teen töitä perheissä, heidän kotonaan.