Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaisitte, jos joku sanoisi teille työkuvioissa näin?

Vierailija
11.09.2023 |

Eli kysyisi, kuinka vanhat olet. Kun vastaat, että 36, niin toteaisi:

"Noin vanha, etkä ole enempää saanut aikaiseksi tai löytänyt vielä omaa uraasi. Ikäisenäsi olin toimitusjohtaja ja nyt olen miljonääri."

No kidding, tämä ei ole provo vaan ihan oikeasti tapahtui minulle erään työprojektin yhteydessä. Tuon sanoja oli yli 70-vuotias mies, joka oli jo eläkkeellä mutta erään projektin ohjausryhmässä. Teki elämäntyönsä muiden kanssa perustamassaan yrityksessa ja kun se myytiin ulkomaille niin hänestä tuli miljonääri.

Itseltäni sai aika pasmat sekaisin. Mitä te muut olisitte vastanneet tai miten reagoineet?

Hienoa tietysti mitä hän on saanut aikaan, mutta olihan tuo muuten melkoinen vastaus.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän sopisi klassikko: Ok, boomer. 

Tuoko on tepsivin loukkaus nykyään?  Jutun mukaan boomer oli niinkuin sanoi, menestynyt jo ennen boomeriuttaan. Mitä pitäisi sanoa kolmekymppiselle menestyjälle joka huomauttelee vähemmän menestyneelle?

"Mitä pitäisi sanoa kolmekymppiselle menestyjälle joka huomauttelee vähemmän menestyneelle?"

Tuohan on täysin mahdoton kysymys, sillä on käytännössä mahdoton määritellä menestystä. Kuvittele vaikka seuraava keskustelu:

Professori: "Olen kouluttautunut niin pitkälle kuin tässä maailmassa on mahdollista, julkaissut kymmeniä vertaisarvioituja artikkeleita, kehitän yliopiston toimintaa ja sitä kautta yhteiskuntaa, sekä johdan tutkimusryhmää joka on jo tehnyt useita löydöksiä jotka auttavat kehittämään hoitokeinoja syöpään."

Lääkäri: "En ole väitellyt, en ole julkaissut mitään, en kehitä yliopiston toimintaa enkä tutkimuksellani auta löytämään ratkaisuja syöpään. Mutta pelastan ihmishenkiä lähes joka päivä."

Yrittäjä: "En ole kuin ylioppilas, en ole auttanut löytämään ratkaisuja syöpään, en pelasta ihmishenkiä. Mutta olen miljonääri."

Kuka näistä on menestynein?

Noh, tasapuolisuuden nimissä yrittäjä voisi sanoa: "-- mutta rahoitan maksamillani veroilla ja luomallani taloudellisella arvolla

useamman professorin ja lääkärin palkan."

Kaikkia tarvitaan.

Aika harvan yrityjän veroilla maksetaan useampia proffia ja lääkäreitä. suurin osa yrittäjistä on pienituloisia kampaajia yms., joiden yritystuet maksetaan niiden proffien maksamista veroista.

Vierailija
62/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 70-vuotias, eikä sinulla ole vielä alkeellisempiakaan käytöstapoja, kaikkea ei näköjään niillä sinun miljoonillakaan saa ostettua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivuuttaisin olankohautuksella. Ei paljon kiinnostele boomereiden mielipiteet.

Eräänä päivänä olet itse boomeri, edellyttäen tietysti, että pysyt siihen asti hengissä.

So? Eipä mua silloinkaan kiinnosta muiden mielipiteet.

Vierailija
64/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoko on tepsivin loukkaus nykyään?  Jutun mukaan boomer oli niinkuin sanoi, menestynyt jo ennen boomeriuttaan. Mitä pitäisi sanoa kolmekymppiselle menestyjälle joka huomauttelee vähemmän menestyneelle?

"Mitä pitäisi sanoa kolmekymppiselle menestyjälle joka huomauttelee vähemmän menestyneelle?"

Tuohan on täysin mahdoton kysymys, sillä on käytännössä mahdoton määritellä menestystä. Kuvittele vaikka seuraava keskustelu:

Professori: "Olen kouluttautunut niin pitkälle kuin tässä maailmassa on mahdollista, julkaissut kymmeniä vertaisarvioituja artikkeleita, kehitän yliopiston toimintaa ja sitä kautta yhteiskuntaa, sekä johdan tutkimusryhmää joka on jo tehnyt useita löydöksiä jotka auttavat kehittämään hoitokeinoja syöpään."

Lääkäri: "En ole väitellyt, en ole julkaissut mitään, en kehitä yliopiston toimintaa enkä tutkimuksellani auta löytämään ratkaisuja syöpään. Mutta pelastan ihmishenkiä lähes joka päivä."

Yrittäjä: "En ole kuin ylioppilas, en ole auttanut löytämään ratkaisuja syöpään, en pelasta ihmishenkiä. Mutta olen miljonääri."

Lääkäri joka ei ole väitellyt?

Vierailija
65/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen löytänyt oman urani. Nautin nykyisestä työstä mutta olen kiinnostunut vaativammassakin."

Vierailija
66/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri joka ei ole väitellyt?

Eiväthän kaikki lääkärit ole, itse asiassa yli puolet ei ole eikä edes tähtää siihen. Lääkäriliiton tietojen mukaan 25% lääkäreistä on väitellyt, 9% tekee väitöskirjaan johtavaa tutkimusta. Alle 50% kuuluu joukkoon "on väitellyt/väitöskirja tekeillä/aikoo tehdä väitöskirjan". Toisin sanoen, suurin osa lääkäreistä ei ole väitellyt eikä edes siihen tähtää. 

https://www.laakariliitto.fi/site/assets/files/5219/laakarit_ja_tieteel…

Vierailija
67/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä mutta onnellinen ja hymyillyt päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan