Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaisitte, jos joku sanoisi teille työkuvioissa näin?

Vierailija
11.09.2023 |

Eli kysyisi, kuinka vanhat olet. Kun vastaat, että 36, niin toteaisi:

"Noin vanha, etkä ole enempää saanut aikaiseksi tai löytänyt vielä omaa uraasi. Ikäisenäsi olin toimitusjohtaja ja nyt olen miljonääri."

No kidding, tämä ei ole provo vaan ihan oikeasti tapahtui minulle erään työprojektin yhteydessä. Tuon sanoja oli yli 70-vuotias mies, joka oli jo eläkkeellä mutta erään projektin ohjausryhmässä. Teki elämäntyönsä muiden kanssa perustamassaan yrityksessa ja kun se myytiin ulkomaille niin hänestä tuli miljonääri.

Itseltäni sai aika pasmat sekaisin. Mitä te muut olisitte vastanneet tai miten reagoineet?

Hienoa tietysti mitä hän on saanut aikaan, mutta olihan tuo muuten melkoinen vastaus.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mulle tää onkin vaan harrastus - onnistuin tulemaan miljonääriksi jo nuorena, joten loppuelämäni otan työn rennosti ja keskityn elämässä muihin asioihin."

Vierailija
42/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tamperelaiselta

Tai porilaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisit menestynyt, jos kaikki tässä yrityksessä työtä tekevät olisivat oman yrityksensä toimitusjohtajia?

Vierailija
44/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivuuttaisin olankohautuksella. Ei paljon kiinnostele boomereiden mielipiteet.

Eräänä päivänä olet itse boomeri, edellyttäen tietysti, että pysyt siihen asti hengissä.

Vierailija
45/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tässä kerkiää. Kaikki elämän viivat eivät ole samanlaisia. Mutta yhtä upeita.

Tykkään itse jutella vanhusten kanssa. Yleensä toteavat näin nelikymppiselle, että olen nuori.

Vierailija
46/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan naurahtaisin ja sanoisin jotain että jaha tms. En tuollaista moukkaa kehtaisi pilkatakaan, kun huono itsetunto paistaa kilometrien päähän ja tekee pilkkaa itsestään.

47/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nii en oo löytäny uraani?! 😎

Vierailija
48/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tamperelaiselta

Tai eteläpohjalaiselta.

Vierailija
49/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ok boomer", se sopisi tuohon tilanteeseen ihan hyvin.

Vierailija
50/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa köyhänä yrittäjänä, kun jotkut tuntuu pitävän toimitusjohtajuutta jotenkin hienona. Senhän saa kuka tahansa viikossa, kun laitat ay:n paperit menemään prh:lle ja maksat käsittelymaksut.

Vierailija
51/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän sopisi klassikko: Ok, boomer. 

Tuoko on tepsivin loukkaus nykyään?  Jutun mukaan boomer oli niinkuin sanoi, menestynyt jo ennen boomeriuttaan. Mitä pitäisi sanoa kolmekymppiselle menestyjälle joka huomauttelee vähemmän menestyneelle?

"Mitä pitäisi sanoa kolmekymppiselle menestyjälle joka huomauttelee vähemmän menestyneelle?"

Tuohan on täysin mahdoton kysymys, sillä on käytännössä mahdoton määritellä menestystä. Kuvittele vaikka seuraava keskustelu:

Professori: "Olen kouluttautunut niin pitkälle kuin tässä maailmassa on mahdollista, julkaissut kymmeniä vertaisarvioituja artikkeleita, kehitän yliopiston toimintaa ja sitä kautta yhteiskuntaa, sekä johdan tutkimusryhmää joka on jo tehnyt useita löydöksiä jotka auttavat kehittämään hoitokeinoja syöpään."

Lääkäri: "En ole väitellyt, en ole julkaissut mitään, en kehitä yliopiston toimintaa enkä tutkimuksellani auta löytämään ratkaisuja syöpään. Mutta pelastan ihmishenkiä lähes joka päivä."

Yrittäjä: "En ole kuin ylioppilas, en ole auttanut löytämään ratkaisuja syöpään, en pelasta ihmishenkiä. Mutta olen miljonääri."

Kuka näistä on menestynein?

Vierailija
52/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoko on tepsivin loukkaus nykyään?  Jutun mukaan boomer oli niinkuin sanoi, menestynyt jo ennen boomeriuttaan. Mitä pitäisi sanoa kolmekymppiselle menestyjälle joka huomauttelee vähemmän menestyneelle?

Hän on ollut boomer syntymästään asti, ei "menestynyt ennen boomeriuttaan". Asenne on just sitä ehtaa boomer-kamaa. Ihan osuva kuitti tuohon tilanteeseen, eihän ole tarkoitus loukata häntä mitenkään erityisesti.

Vierailija
53/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni:

"Hienoa, pitännee pyrkiä samaan", ystävällisesti ja kevyesti vastattua ...Hänen vähän ajattelemattomasti "heitetystä' kommentista ei tarvitse "tehdä sen suurempaa numeroa."

Vierailija
54/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä pitäisi sanoa kolmekymppiselle menestyjälle joka huomauttelee vähemmän menestyneelle?"

Tuohan on täysin mahdoton kysymys, sillä on käytännössä mahdoton määritellä menestystä. Kuvittele vaikka seuraava keskustelu:

Professori: "Olen kouluttautunut niin pitkälle kuin tässä maailmassa on mahdollista, julkaissut kymmeniä vertaisarvioituja artikkeleita, kehitän yliopiston toimintaa ja sitä kautta yhteiskuntaa, sekä johdan tutkimusryhmää joka on jo tehnyt useita löydöksiä jotka auttavat kehittämään hoitokeinoja syöpään."

Lääkäri: "En ole väitellyt, en ole julkaissut mitään, en kehitä yliopiston toimintaa enkä tutkimuksellani auta löytämään ratkaisuja syöpään. Mutta pelastan ihmishenkiä lähes joka päivä."

Yrittäjä: "En ole kuin ylioppilas, en ole auttanut löytämään ratkaisuja syöpään, en pelasta ihmishenkiä. Mutta olen miljonääri."

Noh, tasapuolisuuden nimissä yrittäjä voisi sanoa: "-- mutta rahoitan maksamillani veroilla ja luomallani taloudellisella arvolla

useamman professorin ja lääkärin palkan."

Kaikkia tarvitaan.

Vierailija
55/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, tasapuolisuuden nimissä yrittäjä voisi sanoa: "-- mutta rahoitan maksamillani veroilla ja luomallani taloudellisella arvolla

useamman professorin ja lääkärin palkan."

Kaikkia tarvitaan.

Ja on mahdotonta määritellä kuka on menestynein, mikä olikin tuon kommentin pointti.

Vierailija
56/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa köyhänä yrittäjänä, kun jotkut tuntuu pitävän toimitusjohtajuutta jotenkin hienona. Senhän saa kuka tahansa viikossa, kun laitat ay:n paperit menemään prh:lle ja maksat käsittelymaksut.

Juuri tämä! 

Vierailija
57/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vedän yleensä joko täysin vitsiksi tai överimukakohteliaaksi, eli nauraisin oikein kunnolla ja toteaisin jotain että niinpä tosiaan joo hahhah hehheh. Tai sitten toteaisin maireasti että onpa sinulla sitten ollut hieno ura, onnittelut!

Vierailija
58/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hymyillyt herttaisesti ja taittanut silmiin ja sanonut niin..... olemme niin erilaisia

Vierailija
59/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups siis tapittanut silmiin...

Vierailija
60/67 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisin että itse olet kohta haudassa ja minä jatkan elämää köyhänä ja onnellisena.

Köyhänä ja onnellisena jatkat elämääsi, mutta kuinka pitkään!? Ehkäpä jo samaisena iltapäivänä joudut auto- onnettomuuteen ja kuolla kupsahdat. Itse en menisi kenenkään kuoleman ajankohtaa ennustamaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi