Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kouluilla ole tarpeeksi taitoa puuttua kiusaamiseen??!

Vierailija
11.09.2023 |

Mikseivät myönnä, että emme osaa, tulisi joku valtakunnallinen ohjelma, kuinka toimitaan kiusaamistilanteissa, saisivat koulutusta. Eikö todellakaan voida erottaa näitä kiusaajia, siinäpä sössivät elämänsä, mielummin se, kuin viaton kiusattu joutuu vaihtamaan tai kärsimään! koulusta ulos kaikki jotka eivät osaa noudattaa sääntöjä, oma on elämänsä sitten.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että ette tiedä haittam...muutosta mitään

Se on poliisin tehtävä, mutta eivät hekään näy tekevän juuri mitään.

Vierailija
22/26 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen vanhemman tehtävä on opettaa lapselle, ettei kiusaa muita. Ei ole poliisin tai opettajan homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tulla lainsäädäntö vastaan, joten turha on opettajia ja rehtoreita syyttää. Jos meillä olisi oikeasti jämäkät lait asian suhteen, meillä ei olisi näin järkyttäviä kiusaamisongelmia.

Jos nuoret on päästään vialla, ei siinä yhden rehtorin tai moniammatillisen työryhmän päätökset paljoa paina. Kyllä sekopää on sekopää, jos asioihin ei ole edes mahdollista oikeasti puuttua. Ja nämä perseilijä-Veetit ja Janicat kyllä tietävät sen.

Opettajien ja rehtorien pitäisi nykyistä paremmin huolehtia luokkahengen syntymisestä ja ylläpitämisestä. Siitä että ketään ei jätetä yksin ja että opetetaan lapsia toimimaan ryhmissä. Se olisi yksi kiusaamista ehkäisevä tekijä.

Liian monen opettajan asenne on se, että "en minä tiedä kuka leikkii kenenkin kanssa". Lasten annetaan rauhassa leikkiä kärpästen herraa välitunneilla ja liikuntatunneilla. Ei sellaisesta mitään hyvää voi seurata.

Lapsille täytyy opettaa kuinka toimitaan ryhmässä ja ryhmänä. Se on taito, jota kotona on hyvin vaikea opettaa ellei perheessä ole 10 lasta. Se ei paljon auta että sille ainokaiselle kertoo miten ollaan ryhmässä jos lapsiryhmää ei ole lähimaillakaan.

Vierailija
24/26 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea vastaus on se, ettei ole halua.

Vierailija
25/26 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole myöskään kiinnostusta. Kerran Tein iltapäiväkerhossa keikkaa ja sanoin nuorelle ohjaajalle että pitää silmällä kun yhtä nuorta tyttöä kiusataan että siihen täytyy puuttua. Tämä vain sanoi "aha ei kiinnosta mä vaan pidän hauskaa". Antoivat lähdöt tosta paikasta minulle. Suomalaiset vaan on niin osaamattomia ja nynnyjä.

Minä olen ollut koulussa avustajana. Mainitsin siellä yhdelle opettajalle hänen luokallaan esiintyvästä kiusaamisesta. Opettaja kertoi huomanneensa asian itsekin ja sanoi että "No se kiusattu tyttö on vähän poikamainen, mutta kyllä se oppii." 😳 siis oikeasti. Kiusattu oppii kunhan tarpeeksi on kiusattu.

Aika nopeasti loppui se avustajan pesti.

Vierailija
26/26 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tulla lainsäädäntö vastaan, joten turha on opettajia ja rehtoreita syyttää. Jos meillä olisi oikeasti jämäkät lait asian suhteen, meillä ei olisi näin järkyttäviä kiusaamisongelmia.

Jos nuoret on päästään vialla, ei siinä yhden rehtorin tai moniammatillisen työryhmän päätökset paljoa paina. Kyllä sekopää on sekopää, jos asioihin ei ole edes mahdollista oikeasti puuttua. Ja nämä perseilijä-Veetit ja Janicat kyllä tietävät sen.

Ei tule. Kouluissa voidaan antaa jälki-istuntoa, erottaa määräajaksi, ja laki velvoittaa ilmoittamaan poliisille ja lastensuojeluun väkivaltatapaukset, vaan ei rehtorit ja opet näitä noudata.

Tässä oli kyse peruskoulusta. Ei sieltä ketään eroteta. Poliisi ei piittaa alle 15-vuotiaitten rötöksistä ja lastensuojelulla on kädet täynnä töitä muutenkin.

Olen ollut samoilla luennoilla opettajaksi opiskelevien kanssa, eikä siellä todellakaan saa mitään työkaluja kiusaamiseen puuttumiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi