Onko se tosiaan niin että nykyään ei pääse töihin ilman vuokratyöfirmaa?
Kaikki työpaikat näyttävät olevan vuokratyöfirmojen kautta.
Olen laittanut työhakemuksia suoraan yritysten omien sivujen kautta, mutta vastauksia ei kuulu.
Sen sijaan näihin yrityksiin joihin olen hakemuksia laittanut uusitaan jatkuvasti työpaikkailmoituksia vuokratyöfirmojen kautta.
Mistä se johtuu että nykyään on tarjolla vain vuokratyöpaikkoja?
Kommentit (52)
Jos sama työ on välitysfirman ja suoraan yrityksen kautta haettavissa, kumpaa kautta kannattaa hakea? Oletetaan, että saa työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työt?! En muista nähneeni yhtäkään juristin tai ydinvoimainsinöörin paikkaa vuokrafirman kautta. Kaikki paskahommat varmaan niiden kautta toki silti menee.
IT-alalla ja hoitoalalla käytetään paljon vuokratyövoimaa. Myös johtajia vuokrataan nykyään.
En tiedä lasketaanko vuokratyöksi, mutta lääkärit voivat työskennellä julkisen lisäksi useammalla yksityisellä samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sama työ on välitysfirman ja suoraan yrityksen kautta haettavissa, kumpaa kautta kannattaa hakea? Oletetaan, että saa työpaikan.
Suoraan yrityksen kautta ehdottomasti.
No sehän on paljon halvempaa!!! Ei tarvi kun maksaa tuntihintane lasku vuokraajalle. Hyyryläinen ei ole omilla kirjoilla, eli ei tartte irtisanoa, ei järjestää mitään etuja eikä bonuksia, voi vaan teettää sen mitä tarttee.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut joka ainoan työpaikkani soittamalla itse jonnekin ja kysymällä töitä. Toki tavis duuneja eikä mitään tyyliin lääkäri, tuomari tai atomifyysikko.
Pitääkö erikoisduuneihinkin mennä vuokrafirman kautta?
Kokit, tarjoilijat, siivoojat, leipurit, elintarviketyöntekijät, rakennustyöntekijät, sekä lähes kaikki teollisuuden työpaikat jne. ovat menneet vuokrafirmojen haltuun.
Niin surullista, niin surullista...
Kokoaikaista vakityötä ei enää saa.
Tänään juuri soitin erääseen yritykseen jonne olisin halunnut mennä töihin.
Kokemusta ja koulutusta löytyy kyseiseltä alalta.
Ei suostuttu siltikään palkkaamaan yrityksen omaa kautta.
Sanottiin että mielellään ottaisivat minut, mutta otamme työntekijöitä ainoastaan vuokrafirman kautta.
No kieltäydyin kohteliaasti.
Oli niin harmissaan kun valitteli työvoimapulaa.
Täytyy olla aika idiootti että ei suostuta ilman vuokratyöfirmaa ottamaan töihin vaikka on työvoimapula.
No itsellä ei ole kiire saada uutta työtä, koska on kuitenkin työpaikka tällä hetkellä.
Älyttömäksi mennyt tämä työelämä nykyään!
Sit ne tarjoo 3-6kk ja kauhealla tuurilla 12kk mikä on tosi harvinaista. 0 tuntiakin pukkaa ja pitäs olla valmiudesssa kokoaika. Noissa mestoisssa itse ei oikeasti hyödy yhtään mitään, kun ei saa lainoja eikä voi ostaa mitään, kun koko aika pitää stressata jatkuuko työ ja yhtäkkiä saattaa firmakin muuttua, kun on tottunut olemaan jossai firmassa. Pelkkää stressiä.
Meillä on ongelma toisin päin. Nuoret ei halua sitoutua vakityöhön tessin surkealla palkalla. Työvoimaa on pakko saada, siis vuokrafirmasta saa 2-3 kertaisella hInnalla, työnantajalle siis. Sieltä saa paremman tuntipalkan, saa valita vuoronsa. Tekevät vähemmän työtä saadakseen saman ansion.
Vuokrafirmat pitäisi lailla kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ongelma toisin päin. Nuoret ei halua sitoutua vakityöhön tessin surkealla palkalla. Työvoimaa on pakko saada, siis vuokrafirmasta saa 2-3 kertaisella hInnalla, työnantajalle siis. Sieltä saa paremman tuntipalkan, saa valita vuoronsa. Tekevät vähemmän työtä saadakseen saman ansion.
Sote, eikö vain? Mäkään en missään nimessä enää menisi hyppyytettäväksi suoraan työnantajan kirjoille, 20 v sitä lystiä riitti. Nyt en seikkailtuani muualla kelvannut vanhaan työhöni, koska en suostu tuplavuoroihin, joten päädyin keikkalaiseksi. Tienaan paremmin, ja tosiaan vähemmällä työkuormalla ja omaehtoisella työvuorolistalla. Hyvin hoidettu homma.
Kaupan alalla kesko ja S käyttää vuokratyötä, lidl kai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kokit, tarjoilijat, siivoojat, leipurit, elintarviketyöntekijät, rakennustyöntekijät, sekä lähes kaikki teollisuuden työpaikat jne. ovat menneet vuokrafirmojen haltuun.
Niin surullista, niin surullista...
Kokoaikaista vakityötä ei enää saa.
Kohta on olemassa enää muutamia isoja vuokrafirmoja ja jos mokaat jossain niissä, menetät mahdollisuudeen päästä töihin satoihin asiakasyrityksiin.
Olin vuokrafirmalla töissä ja touhu oli täyttä paskaa.
Palkat aina päin vit**a. Eikä kukaan vastaa soittoihin.
Lisät maksettiin vasta kun siitä itse huomautti että ne kuuluu saada.
Sopimuksia uusittiin 2-3kk välein ja aina niitä surkeita nollasopimuksia.
Sairasajalta ei saanut palkkaa koska työvuorot ilmoitettiin päivän varoitusajalla.
Ei enää ikinä.
Vuokrafirmatkaan ei palkkaa enä yli 40 v duunareita. Joskus ja joulun kerran 2 vuodes ne voi pyytää haastatteluun jos lähettää hakemuksen. Sitten ne ei anna mitään tietoja työpaikasta jota hakee. Kyselevät vaan tyhmiä hakijalta eli perustietoja. Tuskin lukevat edes cv tä mitä olet tehnyt huolella ja kauan joten itse en ainakaan vie cv tä enää mihinkään vuokrafirmaan. Kerran vein enkä saanut sitä takas edes kun hukkasivat sen muka.
Syy on saikuttajat. Jäädään kotiin kun kerran aivastaa tai sormeen sattuu. Ei sellaista työntekijää vakkariksi haluta. Tee työsi kunnolla v-firman listoilla niin EHKÄ pääset vakkariksi
Haluaisin palkata yhden työntekijän, mutta vuokrafirmalla mennään, koska valtiovalta taas esittää säästöjä meidän alalle.
Olin vuokrafirman kautta vakitöissä. Valittelin kerran työpaikalla palkan pienuutta. Sanoivat että palkkasihan on hyvä, kun 2500 e/kk maksoivat minusta vuokrafirmalle. Järkyttyivät kun kuulivat että bruttopalkkani oli vaivaiset 1200 e. Sen jälkeen palkkasivat suoraan firmaan ja kunnon palkalla.
IT-alalla ja hoitoalalla käytetään paljon vuokratyövoimaa. Myös johtajia vuokrataan nykyään.