Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se tosiaan niin että nykyään ei pääse töihin ilman vuokratyöfirmaa?

Vierailija
11.09.2023 |

Kaikki työpaikat näyttävät olevan vuokratyöfirmojen kautta.
Olen laittanut työhakemuksia suoraan yritysten omien sivujen kautta, mutta vastauksia ei kuulu.
Sen sijaan näihin yrityksiin joihin olen hakemuksia laittanut uusitaan jatkuvasti työpaikkailmoituksia vuokratyöfirmojen kautta.

Mistä se johtuu että nykyään on tarjolla vain vuokratyöpaikkoja?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näin se on. 

Lain kiertäminen vuokrafirmoilla helppoa. Rahanahneus on lisääntynyt.

Vierailija
2/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten Kaikki sopimukset nollatuntisopimuksia.

Hullua touhua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirmapaikat yleistyneet hirveästi viime vuosina.

Vierailija
4/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut joka ainoan työpaikkani soittamalla itse jonnekin ja kysymällä töitä. Toki tavis duuneja eikä mitään tyyliin lääkäri, tuomari tai atomifyysikko.

Vierailija
5/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika vuokratyöfirmoissa on?

Vierailija
6/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta saa tapella, palkat tessin minimituntipalkkoja, ei mitään etuja, ei kunnollista työterveyshuoltoa, aina surkeat määräaikaiset nollatuntisopimukset, työvuorot ilmoitetaan todella lyhyellä varoitusajalla. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin...

Vierailija
7/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI on vikana vuokrafirmoissa!

Vierailija
8/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja haluaa tarpeen mukaan osaavan ja työkokemusta hankkineen työntekijän taikaseinästä eli vuokratyöfirmasta. Kun tarvetta työntekijälle ei enää ole, niin työnantaja haluaa työntekijän katoavan samaiseen taikaseinään, ilman ongelmia ja lisäkustannuksia.

Vierailija
9/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei mitään, jos lomat ja lomarahat pyörii, niin ei kai siinä mitään. toki joskus saattaa joutua uhkaamaan turpiinlyönnillä, jotta asiat sujuisi niinkuin niiden pitää. 

Vierailija
10/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden vuokrafirmojenkaan kautta pääse tai en tiedä millaisia ihmisiä oikein sitten palkataan. Olen opiskelija ja etsinyt keikkatöitä keväästä lähtien vuokrafirmojen kautta. Pariin haastatteluun olen päässyt, hakemuksia spämmin aina kun tulee ilmoitus myyjän, hyllyttäjän tai keräilijän töistä, mutta mitään ei ole löytynyt. Veikkaan ettei niitä paikkoja ole edes olemassa, kunhan vain vuokrafirmat keräävät nimilistoja ja mainostavat itseään.

Vierailija
11/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin vuokratyöpaikkoihin ei olisi aluksikaan pitänyt kenenkään suostua.

Nyt sitten ei muuta työtä saa.

Vierailija
12/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ammattiliitot ovat hiljaa vuokrafirmoista ja heidän 0-tuntisopimuksista?!

Vierailija
13/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneenko yritykseen olet hakemuksia laittanut?

Vierailija
14/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI on vikana vuokrafirmoissa!

En ole kuin yhden vuokratyöfirman listoilla ollut, mutta siellä toimi oikeastaan kaikki. Työkohteessa saimme päättää päivittäisen työaikamme itse, viikkotyötunnit oli 37,5 tuntia.. Yksi kaveri vähän palkasta nurisi, mutta koska hänelläkään ei ollut parempaa tekemistä ihan tyytyväisenä työskenteli sen kaksi-kolme kuukautta mitä työ kesti.

Oman kokemukseni pohjalta en toki yleistäisi koskemaan kaikkia vuokrafirmoja. Varmaan alastakin vähän riippuu kokemuksen hyvyys/huonous.

Vierailija
15/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polkevat työntekijän oikeuksia ja sehän sopii kapitalisteille.

Vierailija
16/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moneenko yritykseen olet hakemuksia laittanut?

Ainakin kuuteen. Jokaisessa uusitaan jatkuvasti vuokratyöilmoituksia kun ei saada tekijöitä.

Niin miksiköhän ei saada...

Sinänsä itsellä ei ole mikään hätä saada työpaikkaa heti, koska olen tällä hetkellä töissä.

Mutta tarkoitus olisi muuttaa takaisin Etelä-suomeen.

ap

Vierailija
17/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta saa tapella, palkat tessin minimituntipalkkoja, ei mitään etuja, ei kunnollista työterveyshuoltoa, aina surkeat määräaikaiset nollatuntisopimukset, työvuorot ilmoitetaan todella lyhyellä varoitusajalla. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin...

miksi joku tekee 0-tunti soppareita edelleen? varsinkaan "töihin soitettaessa" tunnin varoajalla. se kaikki muu aika on päivystysaikaa ja siitä pitää maksaa. olin kerran paikalla, kun nollatunti ravintolassa tuli jonkun tytön mies hakemaan saatavia. änkytys loppui nopeasti, ja puuttuva 6500e löytyi heti. rumamies sai tyttöystävälle rahansa, ja sanoi seuraavan käynnin olevan toisenlainen, jos "virheitä" vielä sattuu. jos joku rikkoo lakia, ei hänen kohdallaan tarvitse lakiteitse toimia. tämän opin tuona kauniina kesäpäivänä.

Vierailija
18/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti vuokratyöfimojen käyttö taitaa olla melko yleistä. Olin itse vuokratyöfirman listoilla 7 vuotta ennenkuin minut vakinaistettiin.

Vierailija
19/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat haluavat siirtää vastuun vuokrafirmoille.

20/52 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ammattiliitot ovat hiljaa vuokrafirmoista ja heidän 0-tuntisopimuksista?!

Mitä kireämmäksi ammattiliitot vetävät työsuhteiden ja irtisanomisien ehdot, sen enemmän on tarjolla vuokratyöpaikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä