Miksi tukahdutatte sängyn yön jälkeen ette anna sen hengittää
Eli petaatte. Se pitää jättää tuulettumaan ja kuivumaan.
Kommentit (39)
En kait mä petaa sänkyä ikinä. Joskus silloin jos tulee vieras. Ällöttävä ajatuskin haudutetusta sängystä
Ei voi pedata kun pyörähdän siellää vähän väliä 😉
Jonne62
Miten nii? Tuollahan se tuulettuu 😄
Vierailija kirjoitti:
Meillä sänky hengittää ja kuivuu koko päivän, koska minä lähden klo7.30 töihin enkä ole sänkyä pedannut ennen sitä ja mies ei asiaa kuulema "näe" eikä niin välitä eli ei petaa sänkyä työpäivänsä aikana.
Teitkö muuten ap mielestäsi jonkin suurenkin "paljastuksen" tai tietoiskun, kun teit aiheesta "sängyn olisi hyvä antaa kuivua"-aloituksen?
Kyllä tuo tietoisku on ihan aiheellinen, ei moni edes osaa ajatella sitä, ikävä kyllä. On sitkeässä ajatus että on laiskuutta ettei pedata heti aamulla🙄
Sänky 😍 jo ikävä, kohta nähdään, pelehdin pari päivää kanssasi!
Vierailija kirjoitti:
Minä nukun patjan alla.
Minä taas pöydän alla baarissa, ei ole tarvetta kuivatella sänkyä.
Vierailija kirjoitti:
Teitkö muuten ap mielestäsi jonkin suurenkin "paljastuksen" tai tietoiskun, kun teit aiheesta "sängyn olisi hyvä antaa kuivua"-aloituksen?
Vielä ihanampi olisi ollut ip-lehtien tapaan joko "Ethän petaa sänkyäsi näin" tai "Oletko aina pedannut väärin, lopeta heti".
Mitä tapahtuu ihmiselle, joka petaa sängyn heti noustuaan ja tehnyt näin jo yli 80 vuotta?
Kyllä se hengittää, jos päiväpeitto on oikeanlainen. Anopin virkkaama, tai Kärkkäisen hengittävä peitto.
Ymmärrän kyllä pointin, mutten sitä, mitä seurauksia siitä petaamisesta on? Juu, jää kosteutta. Mutta mitä seurauksia siitä on ihmiselle? Joku seuraamushan olisi nyt hyvä keksiä, ettei vaan jauheta, ettei saa tehdä näin.
Keskustelu loppui kuin seinään, kun olisi pitäny osata vastata, mitä seuraamuksia liian aikaisin petaamisesta on ihmiselle.
Olen usein ihmetellyt monien sänkyjen liian umpunaista pohjaa, siellä patjojen alapuolella tulisi olla tarpeeksi tyhjää, eli enemmän tai vähemmän ritilämäinen rakenne.
Osa panostaa vielä jopa tuhansien eurojen patjoihin mutta sitten niillä on tällainen köyhistä köyhin sängyn pohja, jonka päällä ne patjat lepäävät.
Vierailija kirjoitti:
Enpäs tukahduta. Ei pedata, paitsi jos tulee vieraita, eikä silloinkaan pedata heti herättyämme, jos ja kun ne vieraat ei tule heti aamulla.
Meneekö teidän vieraat makuuhuoneesen kun pitää vieraiden takia pedata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan olla tunnin levällään ja sitte petaan.
Minkä 🤔
Tuosta tulee kaikenlaisia mielleyhtymiä
Olet Vauvafoorumilla etkä yliksellä, poju
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu ihmiselle, joka petaa sängyn heti noustuaan ja tehnyt näin jo yli 80 vuotta?
Homeiseksi menee ihminenkin jos kosteissa vuoteissa vuosikymmeniä makoilee.
Olen viimeksi pedannut sänkyni 80-luvulla. Yksi turhimmista toiminnoista ihmisen elämässä. Eri asia sitten, jos vuode olisi julkisella paikalla kaikkien katsottavana.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä pointin, mutten sitä, mitä seurauksia siitä petaamisesta on? Juu, jää kosteutta. Mutta mitä seurauksia siitä on ihmiselle? Joku seuraamushan olisi nyt hyvä keksiä, ettei vaan jauheta, ettei saa tehdä näin.
Patja homehtuu esimerkiksi. Kai sen nyt jokainen tietää, jos kostean vuoteen peittää tiiviillä päiväpeitolla ja vuodevaatteetkin ovat vielä kosteita, muhivat siellä itsekseen kosteana. Kestää se jonkun aikaa mutta takuulla homehtuu.
Intissä tuli herätys 6:00 ja 6:05 piti olla punkka kasassa ja taistelija valmiina aamupalalle. Yritettiin ehdotella, että eikö se punkka voisi tuulettua siihen saakka kun tullaan syömästä niin ehtis käydä syömässäkin, mutta eikäynyt. Sitä voi kuvitella miten raikkaita ne patjat sitten oli muutaman vuosikymmenen käytön jälkeen. Parhaita oli ne sotien aikaiset telaketjupatjat jotka oli täytetty oljilla.
Tunnin tuolla huokaillut, kuulemma jo palelee, menen päiväksi peitteleen